Tämmöstä tullu pähkäiltyä tässä jo jonkin aikaa että mistä johtuu. Auto siis Toyota Carina II 2.0 GLi vuosmallia 1992 tuolla 3S-FE konneella. Auto toimi asennusvirheen tapahduttua epähuomiossa jokusen kuukauden lambdan johdot väärin kytkettynä, eli varmaankin hätäkäytöllä ilman lambdaa, huomasi pakokaasutesteistä kun lambda arvo oli pielessä-> arvot näytti rikasta seosta. Kun lambdan johdot käänsi oikein niin pakokaasuarvot olivat aivan hyvät. Alkoi kuitenkin samantien outo nykimis ongelma, ei siis nykinyt kun lambda oli hätäkäytöllä. Nykii kiihdyttäessä isolla kaasulla ja tuntuu jotenkin voimattomalta, mutta n. 3500-4000 rpm jälkeen alkaa vetää ainakin lähes nykimättä. Nykiminen on epäsäännöllistä , välillä ei tunnu nykivän juur yhtään ja välillä taas ei oikein lähe mihinkään. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajan kansi pyörijä(vieläpä Toyotan alkuperäset), EGR tulpattu, putsattu ja säädetty ilmaläpän anturia, ilmansuodatin vaihettu, ilmamassa anturia putsattu, ilmamassamittariin ja imusarjaan suihkutettu puhistus ainetta, sähköliitokset putsattu, tankkiin laitettu joku tod.näk. turha suutinten puhdistusaine. Polttoainesuodattimen ikäkään ei ole vielä pariakaan vuotta. Jakopään kireyttäkin kurkattu ja näytti olevan sopiva. Tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla ajaessa ei tunnu olevan mitään ongelmia. Välillä tuntuu lähtevän esim satasen vauhdista vitosella kiihdyttäessä ihan hyvin, ja välillä tuntuu ku yks piste kolmosella ajelis. Kuitenkin lähes aina nykii pienemmillä vaihteilla kiihdytettäess tuohon 3500-4000 kierroksen paikkeille asti.
Jos joku kohdannut saman ongelman niin ohjeita ottasin vastaan Hyvin mielelläni, alkaa vähitellen tympimään prkl:D
3S-FE Nykiminen?
11
2336
Vastaukset
- ST171 Carina II
Ja lisäystä vielä. Se unohtu mainita että kovalla kaasulla kiihdyttäessä esim kakkosvaihteella nykäisee joskus tosi voimakkaasti 3000-4000 rpm välillä. Tätä ei tee kuitenkaan koko ajan.
- Näkeekös tuosta
vikakoodeja, haiskahtaa suutin tai polttoainepumpun vialta..
- ST171 Carina II
Kiitosta ohjeista. Juu näkee tuosta ne ns. "vilkkukoodit" . Pitääpä tutkia osaako tuo näyttää sen diagnoosipistokkeen kautta tuota vikaa. Hitto ku muistas miten ne pysty kotikonstilla kattomaan..
- Vikakoodi
Löyty netistä semmone ohje että T(E)1 ja E1 navat siitä diagnoosiboksista joholla yhteen niin pitäs valon näyttää tasasta vilkuntaa mikäli ei mitään vikaa ole. Jos taas vika on niin vilkkuu epäsäännöllisessti mutta siihen tarvitsee sen taulukon mistä näkee ne vilkkukoodien tarkottamat viat.
- ST171 Carina II
Vikakoodit katottu. Vilkkuu tasaisesti. Ei ainakaan ole vikakoodia sitten jättäny jälkeensä, mutta vika kyllä vaan pysyy :/
- Mahtasko
olla mahdollista että vika olisi sytkäpuolassa?
- ST171 Carina II
Käytin auton lambdatesterissä ja lambda on pimeenä. Huomenna vaihtuu uusi lambda tilalle jospa korjautus vika sitten sillä. Toyotalta kysyessä ei lambdaa ole enää kuulemma tuotannossa ollenkaan, kummallista. BOSCH in lambda tulossa nyt.
- ST171 Carina II
Noniin. Vika korjautui lambdan vaihdolla. Heti lamdan vaihdon jälkeen nyki vielä vaimeasti kovassa kiihdytyksessä n. 3500rpm asti , mutta yläkierroksilla kova nykiminen loppui kokonaan. Muutenkin moottorin luonne muuttui täysin erilaiseksi ja paljon pirteämmäksi. Nyt muutaman päivän ajelun jälkeen vaimea nykiminenkin tuntuu häviävän, liekkö olis keränny karstaa sitten väärän seoksen takia..
- Camry vm.87
Sama kone ja vähän samantapaset oireet. Ajossa pamahti vikavalo päälle, kone alkoi nykiä etenkin pintakaasulla, ja kaasu pohjassa taas voimaton, ei tahdo kiihtyä. Lisäksi kylmänä ei pysy tyhjäkäynnillä vaan sammuu. Diagnostiikka kertoo että ilman ja polttoaineen suhteessa häikkää eli liian rikas seos. Tuon vikakoodin lisäksi valo vilkkuu sen jälkeen kymmenen kertaa, mille en löytänyt mitään selitystä.
Osaiskos joku sanoa näistä oireista nopeesti tod.näk. viat mitä lähteä kattomaan, ite kun oon aika aloittelija näissä hommissa.- Kuuntelehan,
sopivalla kepillä, naskuttaako kaikki suuttimet samalla tavalla. Strotoskooppi maksaa parikymppiä, vilkaise toimiiko sytytysennakon siirto..
- Ajoituslamppu..
Kuuntelehan, kirjoitti:
sopivalla kepillä, naskuttaako kaikki suuttimet samalla tavalla. Strotoskooppi maksaa parikymppiä, vilkaise toimiiko sytytysennakon siirto..
Strotoskooppi=ajoituslamppu on kätevä ja yksinkertainen käyttää, yhdellä vilkaisulla näkee sytytysjärjestelmän kunnon..
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Ajoituslamppu-151355/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849