Kun filippiiniläinen vaimoni tulee OLESKELULUVALLA suomeen, niin saako hän jostain heti tuloja vai pitääkö tuloillani vaan pärjätä niin kauan, että saamme hänet koulun penkille tai hyvällä tuurilla työn syrjään kiinni?
Itse en työn saantiin usko ja muutenkin suomen kielen opettelu on ensimmäisiä asioita kotiutumisen jälkeen, joka pitää tehdä ja auttaa tulevaisuudessa paljon!
Vaimon tulot!
3
244
Vastaukset
- Vaimo tuo säästöä.
Minun vaimolla meni 8 kuukautta ennen kuin sai ensimmäisen kerran päivärahaa mutta huomasin että elämä tuli halvemmaksi vaimon kanssa kuin poikamiehenä. Ei tarvinnut reissata ulkomailla eikä käydä baareissa.
- pinoy
Eli jos oleskelulupa löytyy, niin heti ku pääsee kielikursseille niin tulee myös korvausta, työttömyyskorvaus on eri juttu, ku siihen vaikuttaa sun tulot, meillä vaimo ei saanut mitään aluksi, vasta kielikurssien aikana sai, koska tuolloin ei sinun tulot vaikuta. Leivän syrjään menemiseen vierähtää aika vaihtelevasti, jos menee siivoileen voi päästä nopeastikkin töihin, mutta haluatko vaimosi sitä hommaa tekevän lopun ikäänsä? Meillä vaimo meni kielikurssien jälkeen opiskeleen sosiaali ja terveyspuolelle uuden ammatin ja työtilanne näyttää suht valoisalta, ja palkkakin alkaa oleen kohtuullinen, eli itse suosittelen kannustamaan vaan uuden ammatin opiskelua terveyden hoito tai palvelualalta, näissä varmin työn saanti lyhyellä opiskelulla.
- 19+5=
pinoy kirjoitti:
Eli jos oleskelulupa löytyy, niin heti ku pääsee kielikursseille niin tulee myös korvausta, työttömyyskorvaus on eri juttu, ku siihen vaikuttaa sun tulot, meillä vaimo ei saanut mitään aluksi, vasta kielikurssien aikana sai, koska tuolloin ei sinun tulot vaikuta. Leivän syrjään menemiseen vierähtää aika vaihtelevasti, jos menee siivoileen voi päästä nopeastikkin töihin, mutta haluatko vaimosi sitä hommaa tekevän lopun ikäänsä? Meillä vaimo meni kielikurssien jälkeen opiskeleen sosiaali ja terveyspuolelle uuden ammatin ja työtilanne näyttää suht valoisalta, ja palkkakin alkaa oleen kohtuullinen, eli itse suosittelen kannustamaan vaan uuden ammatin opiskelua terveyden hoito tai palvelualalta, näissä varmin työn saanti lyhyellä opiskelulla.
Tämän vuoden alusta ei enään vaikuta puolison tulot päivärahaan vaikka ei olisikkaan koulussa//työharjoittelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292855- 1091132
- 58931
- 66895
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6887olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26867Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65824Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37820Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75754Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu136749