Haastemies?

Pardonssa

Sain kirjeen oikeustalolta, joltain haastemieheltä. Minun täytyy kuulemma hakea jotain minulle osoitettuja asiakirjoja.

Mitäs tämmöinen meinaa? Saanko jostain sakkoja vai onko joku haastanut minut oikeuteen?

Kyllä tässä on ainakin minun nimi ja osoite.

7

1821

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipa haaste

Haasteen tiedoksiannosta taitaa olla kyse. Mutta soita sinne käräjäoikeuteen ja kysy tarkempia tietoja. Ei ole vaikeaa. Otat luurin käteen ja valitset KäO:n numeron .Ja kun joku vastaa, kerrot kirjeestä ja mitä siitä haluat tietää. Jos ensimmäinen vastaaja ei itse tiedä kysymästäsi asiasta, hän yhdistää sinut edelleen henkilölle, joka tietää.

Ennen vanhaan ihmiset osasivat hoitaa tallaisiakin asioita ähmistelemättä nettipalstoilla. Mutta nämä nykynuoret on nyt tällaisia perusavuttomia. Yhteydenotto viranomaiseen tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa, vaikka se ihmetystä aiheuttanut oma asia selviäisi yhelposti yhdellä puhelinsoitolla ja jopa niin, että saatu vastaus on oikea eikä täällä nettipalstoilla esitetty mutu-arvaus.

• 17+5000

Älä nyt, kyllä jokainen tietää mistä on kyse, silloin kun haastemies ottaa yhteyttä.

• kaipa haaste

Jos 17 5000 luulee, että haastemiehet hoitelevat vain haasteiden tiedoksiantoja, niin luulee väärin. Mikä tahansa yksityinenkin tiedoksianto, joka lain mukaan on tehtävä "todisteellisesti", voidaan antaa ja usein annetaankin haastemiehen hoidettavaksi. Näitä ovat esim. testamentin tiedoksiannot pesän osakkaille, huoneenvuokrasopimuksen irtisanomisilmoitus, varoitus osakehuoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan ja hallintaan ottamista koskeva yhtiökokouksen päätös ym.ym.

• 17+5000
        kaipa haaste kirjoitti:

Jos 17 5000 luulee, että haastemiehet hoitelevat vain haasteiden tiedoksiantoja, niin luulee väärin. Mikä tahansa yksityinenkin tiedoksianto, joka lain mukaan on tehtävä "todisteellisesti", voidaan antaa ja usein annetaankin haastemiehen hoidettavaksi. Näitä ovat esim. testamentin tiedoksiannot pesän osakkaille, huoneenvuokrasopimuksen irtisanomisilmoitus, varoitus osakehuoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan ja hallintaan ottamista koskeva yhtiökokouksen päätös ym.ym.

LUULEN, että tiedän haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että monilla ihmisillä on asiat niin sekaisin, että joutuu kyselemään tällaista, mitä ketjun aloittaja tekee. Mutta luulen, että kysymys on tehty piruuttain, kyllä aloittajalla on tiedossa, minkä vuoksi haastemies häntä kirjeitse lähestyy.

OK
        5 LUKU (22.7.1991/1052)
        Riita-asian vireillepano ja valmistelu

• kaipa haaste
        17+5000 kirjoitti:

LUULEN, että tiedän haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että monilla ihmisillä on asiat niin sekaisin, että joutuu kyselemään tällaista, mitä ketjun aloittaja tekee. Mutta luulen, että kysymys on tehty piruuttain, kyllä aloittajalla on tiedossa, minkä vuoksi haastemies häntä kirjeitse lähestyy.

OK
        5 LUKU (22.7.1991/1052)
        Riita-asian vireillepano ja valmistelu

TIEDÄN, että tunnen haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että näillä palstoilla "asiantuntijoina", tyypillisesti numeromimimerkeillä esiintyvät poliisit ja poliisikoululaiset eivät yleensä tiedä siviilijutuista tuon taivaallista. Siihen viittaa sinunkin osaltasi tuo viestiisi kopioma OK 5 luvun otsikko. Se kun ei millään muotoa liity niihin haastemiehen tehtäviin, joita edellisessä vastauksessani selvitin. Niissä kun ei ole kyse riita-asioista, vaan yksinkertaisesti vain tietyn asiakirjan todisteellisesta tiedoksiannosta. Voihan siitä asiasta vastaisuudessa syntyä riitakin (testamentin moite, vuokrasuhteen irtisanomisperusteen kiistäminen tms), mutta tiedoksiannon aikaan ei todellakaan ole vielä kyse riita-asiasta.

• ei oo vaikeeta

Hmmmm.... vähän on himmeä täällä selvänäkijän tuvalla tuo kristallipallo.

Suomeksi: EI ME VOIDA TIETÄÄ MISTÄ SUN ASIOISSA ON KYSYMYS. Se voi olla esim. haaste riita- tai rikosasiassa tai lausumapyyntö hakemusasiassa tai se voi olla jokin muu tiedoksianto.

Selviää, kun menet rohkeasti vain sinne kärikseen.

• Anonyymi00007

Yksinkertaisia huorapillusia naisia näissä paskahommissa käytetään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      403
      1557
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      747
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      694
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      54
      669
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      407
      633
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe