Sain kirjeen oikeustalolta, joltain haastemieheltä. Minun täytyy kuulemma hakea jotain minulle osoitettuja asiakirjoja.
Mitäs tämmöinen meinaa? Saanko jostain sakkoja vai onko joku haastanut minut oikeuteen?
Kyllä tässä on ainakin minun nimi ja osoite.
Haastemies?
7
1845
Vastaukset 7
- kaipa haaste
Haasteen tiedoksiannosta taitaa olla kyse. Mutta soita sinne käräjäoikeuteen ja kysy tarkempia tietoja. Ei ole vaikeaa. Otat luurin käteen ja valitset KäO:n numeron .Ja kun joku vastaa, kerrot kirjeestä ja mitä siitä haluat tietää. Jos ensimmäinen vastaaja ei itse tiedä kysymästäsi asiasta, hän yhdistää sinut edelleen henkilölle, joka tietää.
Ennen vanhaan ihmiset osasivat hoitaa tallaisiakin asioita ähmistelemättä nettipalstoilla. Mutta nämä nykynuoret on nyt tällaisia perusavuttomia. Yhteydenotto viranomaiseen tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa, vaikka se ihmetystä aiheuttanut oma asia selviäisi yhelposti yhdellä puhelinsoitolla ja jopa niin, että saatu vastaus on oikea eikä täällä nettipalstoilla esitetty mutu-arvaus. - 17+5000
Älä nyt, kyllä jokainen tietää mistä on kyse, silloin kun haastemies ottaa yhteyttä.
- kaipa haaste
Jos 17 5000 luulee, että haastemiehet hoitelevat vain haasteiden tiedoksiantoja, niin luulee väärin. Mikä tahansa yksityinenkin tiedoksianto, joka lain mukaan on tehtävä "todisteellisesti", voidaan antaa ja usein annetaankin haastemiehen hoidettavaksi. Näitä ovat esim. testamentin tiedoksiannot pesän osakkaille, huoneenvuokrasopimuksen irtisanomisilmoitus, varoitus osakehuoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan ja hallintaan ottamista koskeva yhtiökokouksen päätös ym.ym.
- 17+5000
kaipa haaste kirjoitti:
Jos 17 5000 luulee, että haastemiehet hoitelevat vain haasteiden tiedoksiantoja, niin luulee väärin. Mikä tahansa yksityinenkin tiedoksianto, joka lain mukaan on tehtävä "todisteellisesti", voidaan antaa ja usein annetaankin haastemiehen hoidettavaksi. Näitä ovat esim. testamentin tiedoksiannot pesän osakkaille, huoneenvuokrasopimuksen irtisanomisilmoitus, varoitus osakehuoneiston ottamisesta yhtiön hallintaan ja hallintaan ottamista koskeva yhtiökokouksen päätös ym.ym.
LUULEN, että tiedän haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että monilla ihmisillä on asiat niin sekaisin, että joutuu kyselemään tällaista, mitä ketjun aloittaja tekee. Mutta luulen, että kysymys on tehty piruuttain, kyllä aloittajalla on tiedossa, minkä vuoksi haastemies häntä kirjeitse lähestyy.
OK
5 LUKU (22.7.1991/1052)
Riita-asian vireillepano ja valmistelu - kaipa haaste
17+5000 kirjoitti:
LUULEN, että tiedän haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että monilla ihmisillä on asiat niin sekaisin, että joutuu kyselemään tällaista, mitä ketjun aloittaja tekee. Mutta luulen, että kysymys on tehty piruuttain, kyllä aloittajalla on tiedossa, minkä vuoksi haastemies häntä kirjeitse lähestyy.
OK
5 LUKU (22.7.1991/1052)
Riita-asian vireillepano ja valmisteluTIEDÄN, että tunnen haastamisasiat sinua paremmin. Tiedän myös sen, että näillä palstoilla "asiantuntijoina", tyypillisesti numeromimimerkeillä esiintyvät poliisit ja poliisikoululaiset eivät yleensä tiedä siviilijutuista tuon taivaallista. Siihen viittaa sinunkin osaltasi tuo viestiisi kopioma OK 5 luvun otsikko. Se kun ei millään muotoa liity niihin haastemiehen tehtäviin, joita edellisessä vastauksessani selvitin. Niissä kun ei ole kyse riita-asioista, vaan yksinkertaisesti vain tietyn asiakirjan todisteellisesta tiedoksiannosta. Voihan siitä asiasta vastaisuudessa syntyä riitakin (testamentin moite, vuokrasuhteen irtisanomisperusteen kiistäminen tms), mutta tiedoksiannon aikaan ei todellakaan ole vielä kyse riita-asiasta.
- ei oo vaikeeta
Hmmmm.... vähän on himmeä täällä selvänäkijän tuvalla tuo kristallipallo.
Suomeksi: EI ME VOIDA TIETÄÄ MISTÄ SUN ASIOISSA ON KYSYMYS. Se voi olla esim. haaste riita- tai rikosasiassa tai lausumapyyntö hakemusasiassa tai se voi olla jokin muu tiedoksianto.
Selviää, kun menet rohkeasti vain sinne kärikseen. - Anonyymi00007
Yksinkertaisia huorapillusia naisia näissä paskahommissa käytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 701192
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47920- 69792
- 82791
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?14752- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80709- 64703
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37695Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19595Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115525- 90518
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet162495Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline116487YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65451