Vinkkejä, miten pentu saadaan lopettamaan ilopissaaminen! En ole siis missään vaiheessa lepertäny/lässyyttänyt koiralle, kun avaan ulko-oven, ja tämä pääsee ulos, mutta hän vain pissaa! Vinkkejä? :)
Koiranomistajat Hoi!
3
130
Vastaukset
- akileija
Hei vaan.Neuvoa en osaa,mutta lapseni koiralla se loppui itsestään,mutta kesti lähes ensimmäisen ikävuoden.
- Inofta
''Ilopissat
Koira voi pissiä alleen esim. omistajien tullessa kotiin, mutta myös tuttuja koiria nähdessään. Tällainen pissiminen on hyvin yleistä pennuilla ja nuorilla nartuilla ja loppuu yleensä koiran ollessa reilun vuoden ikäinen. Myös alistuessaan koira saattaa pissiä alleen. Koska ongelma johtuu koiran herkkyydestä, ei koiraa missään nimessä kannata tästä torua. 'Vaiva' on onneksi yleensä ohimenevää. Tällaisen koiran kanssa kannattaa tervehtiminen tehdä vasta kun koira on rauhoittunut. Ja voimakkaasti alistuvan koiran annetaan lähestyä ihmistä sen sijaan, että itse kumarrutaan koiraa kohti. Ongelma helpottuu myös jonkin verran iän myötä.''
-> http://www.koirakoulukompassi.com/artikkeleita/ongelmakaytos/sisasiisteys/ - sakumaku
Mun urossaku teki ensimmäiset 6 kk ilopissoja, kun näki sen mielestä kivoja ja sille tuttuja ihmisiä. Ei ne koskaan voineet mennä heti lähelle koiraa vaan piti odottaa, että poika saa ruikittua ilopissansa. :D Se sitten iän myötä loppui ja koira oli alle vuotias, kun lopetti ilopissailun.
Eli aloittejalle: elä ole huolissas. Se kestä sen aikaa kun se kestää. Ei sille taida olal mitään tehtävissä äläkä missään nimessä toru koiraa ilopisseistä. Se ei tee sitä tahalleen. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623