Olen vaihdevuosissa, estrogeeniä ei enää kehity, kun munasaarjatkin on poistettu. Rinnat on arat jatkuvasti. Välillä jomottaakin vähän. Enemmän toinen. Ja molemmat on arat kosketukselle, jos ei ole aivan hellän hellää. Kävin ultraäänessä vuosi sitten, ei erityistä vanhojen fibroosien ja kystan lisäksi. Mitä tämä voisi olla? Onko muilla rinnan kipuja ilman estrogeenilääkkeitä?
rintojen kipu -ei hormoneita
3
406
Vastaukset
- raskaat liivit
ON! kyllä on hankalaa olla, rinnat on aina ollut suuret ja arat muutenkin, nyt kutina ja kihelmöinti on aivan kamalaa.
kaiken muun lisäksi.
muistan etäisesti kuulleeni, että on jotain luonnollisenkaltaista keltarauhashormonivoidetta, jolla voi lievittää rintaoireita. en vain ole mistään löytänyt, mikä olisi tuotteen kauppanimi tms, saako sitä edes suomesta? kun apteekkien rinnakkaisvalmistemyynti alkoi, apteekeista poistettiin monia hyviä tuotteita.
tietääkö joku, mikä voide on? - Kaikenlaista kiusaa
On ollut joskus isohkoja kystia toisessa rinnassa ja ne tyhjennetty aikanaan.
Normaalisti ei mitään tuntemuksia koskaan rinnoissa.
Nyt on aika pitkään toinen rinta huomautellut olemassa oleostaan. Sama kystarinta.
Syön mm. Lipitor-kolesterolääkettä. Voisiko sillä olla tekemistä asian kanssa? Välistä suorastaan sattuu rintaan. Nyt on alkanut lievästi kutiamaan. Onkohan se paranemisen merkki kuten äitini aikanaan sanoi, että kipeä paranee, kun kutisee?
Kun lisäksi toinen, eri puolen, olkapää on jatkuvasti kipeä, on varottava kumpaakin ruumiin puolta. Turvotuksia. Nilkat ja kehräsluun nivelet tosi paksuna melkein jatkuvasti. Täsätkinkö epäilen lääkitystä vai borreoloosia, minkä muutama vuosi sitten sain seurakseni punkin tartuttamana.
Syön mm. Cozaard comp. verenpainelääkettä, Primaspania, Diurexia, sitä atorvastatiini-kolesterolilääkettä Lipitoria.
Uudenpana lisälääkityksenä II sokeritaudin tablettilääkitys.
Rintaoireilua on ollut jo siksi kauan, muutama kuukausi, että epäilemäni mahd. kolhiutuminen työn touhussa ei liene enää kysymyksessä?
Voisivatko lääkkeet olla syynä? Mitään kystan oloista ei tunnu rinnassa olevan. Aiemminhan ne tuntuvat koetellessa aika isoilta pallukoilta, silloin, kun niitä vuosia sitten oli.
Onko vastaavaa tilannetta tullut kohdalle? - Kystakiusa
Jos sulla on todettu kystia, niin nekin aiheuttavat olotiloja.
Itselläni oli toisessa rinnassa kaksikin isoa kystaa, jotka tyhjennettiin neulasysteemillä. Pienistä ei piitattu. Niitä näkyi toisessakin rinnassa, missä ne eivät oirehtineet lainkaan sillä tavoin.
Tietysti ennen kystien toteamista pelkäsin pahemppa tosissani.
Ovatko riesat vain meillä isorintaisilla kiusana?
Minulla lienee ollut joku altistava juttu, ehkä klamydia, siihen, että kohunsuulta poltettiin joku kysta aikoinaan. Klamydiaa ei silloin vielä pidetty sukupuolitautina. Oli aika uusi ilmentymä naisten riesana. Ei ollut edes irtosuhteita. Rouvana vain olin elellyt kiltisti. Mistä lie tullut sekin.
Niin, siis. Mietin, että onko joku yhteys rintojen kystalla tuohon kohunsúussa esiintyneeseen? Olenko herkistynyt saamaan outoja vaivoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222