Vaihto-oppilaaksi ranchille USAan?

Vaihto-oppilaaksi?

Olisin innostunut lähtemään vaihto-oppilaaksi USAan, olen nyt lukion ekalla. Harrastan ratsastusta ja unelma olisi päästä jonnekkin ranchille, jossa saisi esimerkiksi ratsastaa sellaisella arolla alueella (tai miksi sellaista aavikkoa nyt kutsutaan..) tai vaikka ajaa karjaa yms. Onko se mitenkään mahdollista päästä?

Entä pärjääkö huonolla englannilla? Onko joku auttamassa lentokentällä, koska itse en pärjäisi siellä yksin? Onko koulun aloittaminen hankalaa tai onko opettajat mukavia? Millaisia ne kokeet on ja haittaako jos niistä tulee huonoja numeroita?
Onko tullut hetkiä, jolloin haluaisi takaisin kotiin?
Toivottavasti joku vastaa, mua kiinnostaisi tosi paljon! :)

2

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan niitä

      "Onko tullut hetkiä, jolloin haluaisi takaisin kotiin?"

      Voit olla varma, että jokaiselle on tullut hetkiä, jolloin on kaivannut takaisin kotiin. Normaali nuori niistä selviytyy, mutta kotiinlähtijöitäkin on ollut ja tulee olemaan, syystä tai toisesta.

    • skmfkslmlsmf

      Isäntäperhettä ei voi itse valikoida noin tarkkaan, mutta voit laittaa hakupapereihisi, että harrastat ratsastusta ihan tosissasi ja hyvällä tuurilla sut mätsätään jonkun ranchilla asuvan perheen kanssa(perhe valitsee vaihtarin itselleen, oppilas ei valitse perhettä). Mitään takeita tästä ei kuitenkaan ole, eli siltikin voit päätyä ihan erilaiseen paikkaan kuin alun perin kuvittelit. Jos et ole tähän valmis, niin kannattaa vielä joko kypsytellä vaihtoa parisen vuotta kotona tai unohtaa koko juttu. Isäntäperheistä on nykyään jopa pulaa, vaikka tietysti kaikille lähteville voidaan vahvistaa edes jonkinlainen perhe.

      Pärjäät ihan varmasti, tuskin enkkusi on niin huonoa kuin luulet, tositilanteessa se sitten mitataan. Opettajia on erilaisia niinkin isossa maassa kuin USA (sama ihan missä tahansa muualla) ja Euroopan ulkopuolelle lähtevillä on oma matkanjohtaja, joka opastaa kentällä sekä tietysti myös vastaanottajat. Vaihto ei voi olla aina kivaa ja varmasti tulee hetkiä, jolloin se kaduttaa, mutta ne menevät ohitse. Se on pääasiassa ihan tavallista elämää siinä missä se on sinulla Suomessa ja välillä on hyviä hetkiä, joskus taas huonompia. Ei sen kummempaa tai vaikeampaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe