Olisin innostunut lähtemään vaihto-oppilaaksi USAan, olen nyt lukion ekalla. Harrastan ratsastusta ja unelma olisi päästä jonnekkin ranchille, jossa saisi esimerkiksi ratsastaa sellaisella arolla alueella (tai miksi sellaista aavikkoa nyt kutsutaan..) tai vaikka ajaa karjaa yms. Onko se mitenkään mahdollista päästä?
Entä pärjääkö huonolla englannilla? Onko joku auttamassa lentokentällä, koska itse en pärjäisi siellä yksin? Onko koulun aloittaminen hankalaa tai onko opettajat mukavia? Millaisia ne kokeet on ja haittaako jos niistä tulee huonoja numeroita?
Onko tullut hetkiä, jolloin haluaisi takaisin kotiin?
Toivottavasti joku vastaa, mua kiinnostaisi tosi paljon! :)
Vaihto-oppilaaksi ranchille USAan?
2
144
Vastaukset
- onhan niitä
"Onko tullut hetkiä, jolloin haluaisi takaisin kotiin?"
Voit olla varma, että jokaiselle on tullut hetkiä, jolloin on kaivannut takaisin kotiin. Normaali nuori niistä selviytyy, mutta kotiinlähtijöitäkin on ollut ja tulee olemaan, syystä tai toisesta. - skmfkslmlsmf
Isäntäperhettä ei voi itse valikoida noin tarkkaan, mutta voit laittaa hakupapereihisi, että harrastat ratsastusta ihan tosissasi ja hyvällä tuurilla sut mätsätään jonkun ranchilla asuvan perheen kanssa(perhe valitsee vaihtarin itselleen, oppilas ei valitse perhettä). Mitään takeita tästä ei kuitenkaan ole, eli siltikin voit päätyä ihan erilaiseen paikkaan kuin alun perin kuvittelit. Jos et ole tähän valmis, niin kannattaa vielä joko kypsytellä vaihtoa parisen vuotta kotona tai unohtaa koko juttu. Isäntäperheistä on nykyään jopa pulaa, vaikka tietysti kaikille lähteville voidaan vahvistaa edes jonkinlainen perhe.
Pärjäät ihan varmasti, tuskin enkkusi on niin huonoa kuin luulet, tositilanteessa se sitten mitataan. Opettajia on erilaisia niinkin isossa maassa kuin USA (sama ihan missä tahansa muualla) ja Euroopan ulkopuolelle lähtevillä on oma matkanjohtaja, joka opastaa kentällä sekä tietysti myös vastaanottajat. Vaihto ei voi olla aina kivaa ja varmasti tulee hetkiä, jolloin se kaduttaa, mutta ne menevät ohitse. Se on pääasiassa ihan tavallista elämää siinä missä se on sinulla Suomessa ja välillä on hyviä hetkiä, joskus taas huonompia. Ei sen kummempaa tai vaikeampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666713
- 562038
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes451949- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521170Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511125Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927