kaveri vie mun ihastuksen!

theimi

Nosiis mä tykkään yhestä pojasta mutta en oo kertonu sitä hänelle.me ollaan vietetty vapaa-ajalla aikaa porukassa ja jotain juteltu,hän on tykännyt minusta parivuotta sitten.mutta nyt ongelma on se että paikkakunnalle muutti uusi tyttö ja tutustuin häneen, hän vaikutti ihan mukavalle joten otimme hänet meidän porukkaan.nykyään kun olemme samassa porukassa ihastukseni kanssa,tämä uusi tyttö flirttailee hänelle minkä ehtii! Olen kyllä sanonut että rakastan poikaa,tiedän etten voi ns.varata poikaa itelleni,mutta mun mielestä on kohtuutonta että se iskee mun ihastuksen josta oon tykänny pitkää. Se mun kaveri aina soittelee sille ja kehuskelee kui se on jutellu sen kanssa facessa jne. ja se pistää ärsyttää. Sori ku tästä tuli nii pitkä mutta toivon,että ees joku kuuntelis mua ja sanoo mitämä teen! Masennun varmaa kohta:( niija oon sitte 15v kiitos jos autat

104

11969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faling love

      Mullakin on melkeen sama juttu mut se on vaan mun paraskaveri.En oikeen voi sanoo sille et haista p.... mut jos se kaveri ei oo sulle maailman paras ystävä niin sano sille mitä mieltä oot

      • theimi

        tekis mieli sanoo mutta toisaalta en haluis menettää meijä kaveruuttakaa:s ärsyttää ja masentaa oikeesti tämmönen..


      • Dndldndkd
        theimi kirjoitti:

        tekis mieli sanoo mutta toisaalta en haluis menettää meijä kaveruuttakaa:s ärsyttää ja masentaa oikeesti tämmönen..

        Ihan sama juttu! Sattuu kattoa niitä kahta vielä kun molemmat on samalla luokalla kanssani. Tosin en ole kertonut ystävälleni pitäväni pojasta joten omapahan on vikani...


      • theimi
        Dndldndkd kirjoitti:

        Ihan sama juttu! Sattuu kattoa niitä kahta vielä kun molemmat on samalla luokalla kanssani. Tosin en ole kertonut ystävälleni pitäväni pojasta joten omapahan on vikani...

        Eikää:( muaki sattuu kattoo niitä aina yhessä ku ne juttelee. kerro sun kaverille että tykkäät siitä pojasta,jos se loppuis:d miks rakkaus on nii vaikeeta..


      • SpurguApina

        Jos se on sun paraskaveri nii älä haistattele, mut jos se on parasYSTÄVÄ nii tottakai kietaset turpaa samantien.


      • lifemocker
        theimi kirjoitti:

        Eikää:( muaki sattuu kattoo niitä aina yhessä ku ne juttelee. kerro sun kaverille että tykkäät siitä pojasta,jos se loppuis:d miks rakkaus on nii vaikeeta..

        sä olet vain ihastunut. rakkaudesta tiedä mitään


      • lifemocker
        SpurguApina kirjoitti:

        Jos se on sun paraskaveri nii älä haistattele, mut jos se on parasYSTÄVÄ nii tottakai kietaset turpaa samantien.

        et sinä voi kieltää ystäväsiäkään puhumasta toisille ihmisille


      • sori vaan mut...

        ...Lifemocker, sä kirjotat yleensä ihan sairaan tyhmiä kommentteja... varsinkin nuortenpalstalla!
        Mut täl kertaa oon hänen kaa samaa mieltä, ei ystävää voi pakottaa olemaan hiljaa! Arvostakaa kaikkia ihmisiä!
        Jos jollakin on hyvä kommentti kehukaa! Jos jollakin on huono, niin jos on pakko, niin voit jättää pienen kommentin... mutta jos joku tietty ihminen kirjoittaa kommentin, älkää haukkuko heti ensimmäiseksi pystyyn
        Kiitos!


      • hihasta kiinni
        lifemocker kirjoitti:

        sä olet vain ihastunut. rakkaudesta tiedä mitään

        Sun täytyy nyt ottaa tää asia puheeksi sen tytön kanssa ja kertoa sille, että oot jo pitkään tykänny tästä pojasta. Voit kysyä siltä tytöltä, et miltä siitä tuntuis, jos sä tekisit sille noin.
        Mun mielestä sen tytön toiminta vaikuttaa jopa tahalliselta vittuilulta sua kohtaan, jos se viel kerran kehuskeleekin sillä, et on jutellu sille pojalle fases jne. Sano sille että lopettaa, se ei välttämättä auto tosta noin vaan, mut yleensä puhumalla asiat seliii :) Tsemppiä


      • lifefucker
        lifemocker kirjoitti:

        sä olet vain ihastunut. rakkaudesta tiedä mitään

        rakkaus on vielä liian vahva sana näille lapsille...


      • sararr

        todellisia parhaita kavereita.... mun paras kaveri ei ikinä tekis mulle tolleen... enkä mä mun parhaalle kaverille.


      • suklaaaati

        Mulla taas on vähä sellane juttu et oon ihastunu meidän luokkalaiseen poikaan, ja sitte mun BFF samaan jätkään. Kyseinen jätkä kerto luokan edessä että on ihastunut ite muhun sekä tähän mun BFF:ään ja tykkää enemmän tästä toisesta henkilöstä. En ole vihainen heille, mutta sattuu katsella niitä esim kun ne juttelee. Mä ja se mun BFF ollaan vieläkin tosi hyvissä väleissä ja toivon ettei välit heikkene. On molemmat kertonu mulle että niitä harmittaa se kun niiden piti kertoa se. Että tällasta mull


    • kkkkko

      Muistaakseni olet kertonut, että kyseessä on sun exä joka ei halua sua takaisin. Olet myös epäillyt, että exälläsi olisi tunteita tätä toista tyttöä kohtaan.
      Anna olla, jos tyttö on ihastunut ja poika samoin niin antaa niiden olla yhdessä. Älä ole katkera kakara.
      Ja epäilen nimimerkkisi takia, että olet sama tyyppi kuin aiemmissakin vinku-vonku kirjoituksissa.

      • theimi

        1. Tää henkilö ei oo mun exä
        2. Oon kirjottanu yhen toisenki jutun,mutta en oo mitään vinkunut kuin kysynyt apua\mielipiteitä yms että en nyt puhusi(:


      • theimi

        se ei oo kenenkään kanssa yhdessä. En tulisi mitään puhumaan kun asiasta mitään tiedäkkään:)


      • kkkkko
        theimi kirjoitti:

        se ei oo kenenkään kanssa yhdessä. En tulisi mitään puhumaan kun asiasta mitään tiedäkkään:)

        En ole sanonut että he olisivat yhdessä.
        Mutta jos he pitävät toisistaan niin let it go.
        Ainoa mitä voit tehdä, on kertoa/näyttää tunteesi jätkälle, mutta sen jälkeen ei ole enää sun asia jos se valitsee toisen.
        On se vinkumista, jos samasta asiasta kirjoitat monta kertaa. AA ootsä se lestinrakastaja? Hyh.
        Kyllä mä tiedän, että se tuntuu pahalta kun huomaa, että et ole ainoa vaimoke-ehdokas ja juurikin kokemuksen kannalta sanon, että tee jotain! Et voi syyttää kaveriasi jos hän on ihastunut johonkin, tunteitaan ei voi määrätä. Ja kuten itsekin sanoit, et omista ihastustasi. Tässä ei ole kyse siitä kuka ehtii ensin vaan siitä, keillä on oikeasti se yhteys keskenään.


      • adddeeeeeee
        kkkkko kirjoitti:

        En ole sanonut että he olisivat yhdessä.
        Mutta jos he pitävät toisistaan niin let it go.
        Ainoa mitä voit tehdä, on kertoa/näyttää tunteesi jätkälle, mutta sen jälkeen ei ole enää sun asia jos se valitsee toisen.
        On se vinkumista, jos samasta asiasta kirjoitat monta kertaa. AA ootsä se lestinrakastaja? Hyh.
        Kyllä mä tiedän, että se tuntuu pahalta kun huomaa, että et ole ainoa vaimoke-ehdokas ja juurikin kokemuksen kannalta sanon, että tee jotain! Et voi syyttää kaveriasi jos hän on ihastunut johonkin, tunteitaan ei voi määrätä. Ja kuten itsekin sanoit, et omista ihastustasi. Tässä ei ole kyse siitä kuka ehtii ensin vaan siitä, keillä on oikeasti se yhteys keskenään.

        Kkkkko mitä vittua sanot et tiet et tunteita ei voi määrätä ja sit kuitenki naurat sille ku joku on rakastunut lestadiolaiseeen?? Häpeisit !!onks ne sun mielestä jotenki huonompia ihmisiä ja voin kertoo et oon itekki ihastunu lestaan ja tää tyttö on kuule ihan normaali ja kaikinpuolin ihana tyttö :)!!!


      • kkkkko
        adddeeeeeee kirjoitti:

        Kkkkko mitä vittua sanot et tiet et tunteita ei voi määrätä ja sit kuitenki naurat sille ku joku on rakastunut lestadiolaiseeen?? Häpeisit !!onks ne sun mielestä jotenki huonompia ihmisiä ja voin kertoo et oon itekki ihastunu lestaan ja tää tyttö on kuule ihan normaali ja kaikinpuolin ihana tyttö :)!!!

        No en nauranu sille että on lesta. :D jos lukisit sitä aiempaa keskustelua, jonka aloittaja teki samasta aiheesta eikä vieläkään ole tehnyt asian eteen mitään vaikka samaa paskaa sinnekin jauhettiin, kannustin siellä kyllä tekemään asian eteen jotain.
        Hogaan kyllä, että aina ei rohkeus riitä aloitteen tekoon, mutta ei siitä miljoonaa "joo-ei-ehkä" keskustelua tarvi vääntää. Toi "naureskelu" oli sille, että tunnistin aloittajan samaksi tyypiksi, joka jauhoi jo siinä edellisessä keskustelussa. Aluksihan sekoitin hänet toiseen tyyppiin.
        Ei lestoissa mitään vikaa, nykyään vain harva heistä kunnioittaa oikeasti yhteisönsä sääntöjä joka on musta tekopyhää.


    • Omapahan on vikasi kun et tehnyt mitään sinun ja ihastuksesi suhteen eteen.

      • Faling love

        Etsä voi sanoo noin! Prk...EPÄVARMOJA IHMISIÄ ON VARSINKIN KU JOKU TOINEN TYTTÖ ASTUU ESIIN PARRASVALOIHIN JA SIEPPAA POJAN JONKA ETEEN SÄ OOT SURRU.Toi kulostaa tältä:MITÄS SYNNYIT TÄNNE!


      • theimi
        Faling love kirjoitti:

        Etsä voi sanoo noin! Prk...EPÄVARMOJA IHMISIÄ ON VARSINKIN KU JOKU TOINEN TYTTÖ ASTUU ESIIN PARRASVALOIHIN JA SIEPPAA POJAN JONKA ETEEN SÄ OOT SURRU.Toi kulostaa tältä:MITÄS SYNNYIT TÄNNE!

        no niimpä! Oikeesti jos tulitte tännevaa haukkuu yms nii hankkikaa elämä. Mä pyysin vaa apua.. faling love oon sun kanssa ihan samaa mieltä,kiitti ku oot auttanu


      • lifemocker
        Faling love kirjoitti:

        Etsä voi sanoo noin! Prk...EPÄVARMOJA IHMISIÄ ON VARSINKIN KU JOKU TOINEN TYTTÖ ASTUU ESIIN PARRASVALOIHIN JA SIEPPAA POJAN JONKA ETEEN SÄ OOT SURRU.Toi kulostaa tältä:MITÄS SYNNYIT TÄNNE!

        random on oikeassa


      • Anonyymi
        Faling love kirjoitti:

        Etsä voi sanoo noin! Prk...EPÄVARMOJA IHMISIÄ ON VARSINKIN KU JOKU TOINEN TYTTÖ ASTUU ESIIN PARRASVALOIHIN JA SIEPPAA POJAN JONKA ETEEN SÄ OOT SURRU.Toi kulostaa tältä:MITÄS SYNNYIT TÄNNE!

        Samaa mieltä!!! Jotkut on ujoja!


    • lifemocker

      ei sulla ole mitään yksinoikeutta ihastukseesi, etenkin kun et ole edes mitään suhteenne eteenpäinviemiseksi tehnyt

      • theimi

        Oonko mä muka jossain vaiheessa niin sanonut? Mä oon kokoajan pyytäny vaan apua,en vit*uiluja.


      • Stabilo
        theimi kirjoitti:

        Oonko mä muka jossain vaiheessa niin sanonut? Mä oon kokoajan pyytäny vaan apua,en vit*uiluja.

        Valitse jompikumpi, kaveri tai poika.


      • theimi
        Stabilo kirjoitti:

        Valitse jompikumpi, kaveri tai poika.

        Sehän se ongelma on. Rakastan poikaa mutta en haluis menettää kaveriakaan kenenkään pojan takia, mutta ei kai tässä muutakaan voi.


      • tietäjä92
        theimi kirjoitti:

        Sehän se ongelma on. Rakastan poikaa mutta en haluis menettää kaveriakaan kenenkään pojan takia, mutta ei kai tässä muutakaan voi.

        Juttu on se, ettet sinä kertakaikkiaan voi rakastaa poikaa jota et kunnolla edes tunne! Älä siis puhu rakkaudesta, vaan ihastuksesta. Jos poika sattuu tykkäämään toisesta tytöstä niin sillehän ei kukaan mahda mitään. Elämä on rasittavaa ja epäreilua joskus mutta sen kanssa on vain elettävä. Valitse mieluummin se kaverisuhde, sillä, totta puhuen, sinun iässäsi nuo "rakkaussuhteet" tahtovat jäädä lyhyiksi, jolloin olisit tuhonnut sitten suhteesi siihen poikaan että kaveriisi.


      • theimi
        tietäjä92 kirjoitti:

        Juttu on se, ettet sinä kertakaikkiaan voi rakastaa poikaa jota et kunnolla edes tunne! Älä siis puhu rakkaudesta, vaan ihastuksesta. Jos poika sattuu tykkäämään toisesta tytöstä niin sillehän ei kukaan mahda mitään. Elämä on rasittavaa ja epäreilua joskus mutta sen kanssa on vain elettävä. Valitse mieluummin se kaverisuhde, sillä, totta puhuen, sinun iässäsi nuo "rakkaussuhteet" tahtovat jäädä lyhyiksi, jolloin olisit tuhonnut sitten suhteesi siihen poikaan että kaveriisi.

        Ihanvaan tiedoks,oon tuntenu pojan jo monta vuotta,toiseks , kukaan ei ees tiiä kestä se tykkää jos ees tykkää. Mitäte rupeette inttää vastaan että tiiätte kaiken jos ette ees tajua faktoja! En oo missää vaiheesaa sanonu että poika tykkää toisesta.. kivasti muuttuu vää tää juttu kokoaja. Kyllä mulla ainaki suhteet kestää tän ikäsenä hyvin. Ei siis tarvii yleistää jos itelläs ei oo menny putkee!


      • lifemocker
        theimi kirjoitti:

        Ihanvaan tiedoks,oon tuntenu pojan jo monta vuotta,toiseks , kukaan ei ees tiiä kestä se tykkää jos ees tykkää. Mitäte rupeette inttää vastaan että tiiätte kaiken jos ette ees tajua faktoja! En oo missää vaiheesaa sanonu että poika tykkää toisesta.. kivasti muuttuu vää tää juttu kokoaja. Kyllä mulla ainaki suhteet kestää tän ikäsenä hyvin. Ei siis tarvii yleistää jos itelläs ei oo menny putkee!

        se että sinä tiedät jonkun nimeltä ja ulkonäöltä ei ole mitään tuntemista.

        vai jutteletteko tämän pojan kanssa paljonkin ihan kahdestaan ja pidätte yhteyttä? I dont think so... koska muutenhan koko ongelmaa ei olisi kun sä tietäisit tykkääkö hän sinusta vai ei

        jos et kerta edes pysty juttelemaan tälle niin et todellakaan TUNNE tätä, vaan sä TIEDÄT sen.


      • theimi
        lifemocker kirjoitti:

        se että sinä tiedät jonkun nimeltä ja ulkonäöltä ei ole mitään tuntemista.

        vai jutteletteko tämän pojan kanssa paljonkin ihan kahdestaan ja pidätte yhteyttä? I dont think so... koska muutenhan koko ongelmaa ei olisi kun sä tietäisit tykkääkö hän sinusta vai ei

        jos et kerta edes pysty juttelemaan tälle niin et todellakaan TUNNE tätä, vaan sä TIEDÄT sen.

        Mä tunnen sen,mutta empä oo menmy kysyy päin naamaa kestä se tykkää toisinku sinä vissii.


      • lifemocker
        theimi kirjoitti:

        Mä tunnen sen,mutta empä oo menmy kysyy päin naamaa kestä se tykkää toisinku sinä vissii.

        väännetäänkö rautalangasta: miten paljon olet viettänyt kyseisen ihmisen kanssa aikaa IHAN KAHDESTAAN tässä parin viikon aikana? miten paljon olette PUHUNEET TOISILLENNE, ilman mitään muuta porukkaa?


      • Just
        theimi kirjoitti:

        Ihanvaan tiedoks,oon tuntenu pojan jo monta vuotta,toiseks , kukaan ei ees tiiä kestä se tykkää jos ees tykkää. Mitäte rupeette inttää vastaan että tiiätte kaiken jos ette ees tajua faktoja! En oo missää vaiheesaa sanonu että poika tykkää toisesta.. kivasti muuttuu vää tää juttu kokoaja. Kyllä mulla ainaki suhteet kestää tän ikäsenä hyvin. Ei siis tarvii yleistää jos itelläs ei oo menny putkee!

        On suhteet kestäny ton ikäsenä hyvin? Ethän sää nytkään oo kenenkään kanssa ja haikailet tyypin perään joka ei ees tykkää susta.


      • ♥♣▲▼
        tietäjä92 kirjoitti:

        Juttu on se, ettet sinä kertakaikkiaan voi rakastaa poikaa jota et kunnolla edes tunne! Älä siis puhu rakkaudesta, vaan ihastuksesta. Jos poika sattuu tykkäämään toisesta tytöstä niin sillehän ei kukaan mahda mitään. Elämä on rasittavaa ja epäreilua joskus mutta sen kanssa on vain elettävä. Valitse mieluummin se kaverisuhde, sillä, totta puhuen, sinun iässäsi nuo "rakkaussuhteet" tahtovat jäädä lyhyiksi, jolloin olisit tuhonnut sitten suhteesi siihen poikaan että kaveriisi.

        Kaverit on ikuisia mutta ihastuminen ei ole


      • Apuaaaaaaaaaaaaa

        Auttakaa mua tykkään yhestä pojasta joka on meiän luokalla mut se seurustelee sitä kahta vuotta vanhemman kaa ja sanoin sille et oon tykänny siitä kauemin ku sä mut se väittä vaan et se on mun ja siis ku tiiän ettei se poika tykkää siitä tytöstä ku se sano mulle mut se tyttö ei usko mua


      • Anonyymi
        lifemocker kirjoitti:

        se että sinä tiedät jonkun nimeltä ja ulkonäöltä ei ole mitään tuntemista.

        vai jutteletteko tämän pojan kanssa paljonkin ihan kahdestaan ja pidätte yhteyttä? I dont think so... koska muutenhan koko ongelmaa ei olisi kun sä tietäisit tykkääkö hän sinusta vai ei

        jos et kerta edes pysty juttelemaan tälle niin et todellakaan TUNNE tätä, vaan sä TIEDÄT sen.

        Tuota kysyn nyt vaan mutta lasketaanko sitä tuntemiseks että on joka päivä välkillä koulussa jotain?
        Ite oon ihastuksen kaa joka välkkä isossa kaveriporukassa ja ollaan jotain totuutta ja tehtävää


    • kkkkko

      Noniin ja aloittajakin voi sitten rauhoittua. Se ei tarkoita, että joku vittuilisi tai inisisi sulle, jos sanoo jotain negatiivista. Kyllä itsekin tajuat, että sun on pakko tehdä asialle jotain, jos haluat edistystä. Hyvä, mene ihmeessä juttelemaan, jos kerta jo tunnette niin ei se kovin paljoa vaadi. Musta olisi ihan kiva rohkaista sua, koska olin itsekin ujo tuon ikäisenä juurikin niitä ihastuksia kohtaan ja sen takia mikään ei edennyt mihinkään. Alkaa kuitenkin ärsyttämään, kun nyrpistät nokkaasi fakta-kommenteille, jotka eivät miellytä sua.
      Ja vielä, ei sun tarvitse valita pojan tai ystäväsi väliltä. En usko ihastumisen olevan niin syvää, että ystäväsi sydän särkyisi totaalisesti jos sattuisit saamaan pojan itsellesi.
      Äläkä jätä tuota nyt pelkästään fb-jubailuun, jos olette kavereita niin vietä pojan kanssa aikaa kaksinkin.

    • 19.

      Musta tuntuu että kaikki theimille vastanneet on jotain 12-15v muikkeleita. Ja sitte on lifemocker. Siis oonko mä ainoo jonka mielestä lifemockerin neuvot on ainoita järkeviä täällä?
      Ei ihmisiä voi kieltää puhumasta toisilleen. Tottakai tää toinen tyttö käyttää tilaisuutta hyväkseen ja flirttailee sille kundille koska se tyttö on huomannu että sä et saa mitään aikaan. Ainut neuvo mitä voi antaa on että tee ny sitte jotain, kysy vaikka kaffeelle tms. Ei oo nii vaikeeta. Jos se kieltäytyy ni sitä tuskin kiinnostaa, jollon on parempi jättää tuo äijä rauhaan.
      Ja ei, et oo rakastunut. Ihastumista toi vaan on. Ei huhhuh ku te pikkuset aina luulette rakkaudeks jotain sellasta mikä on siitä kaukana :))
      Ja mitä tuoho sen toisen muikkelin leijumiseen tulee, nii ignoraa se. Seuraavan kerran ku se leijuu ni sanot vaa "nii, sitte?" Se lopettaa sen leijumisen aika nopiaan ku huomaa ettei sua kiinnosta. Logic.

    • god why.

      Mä en periaatteessa ymmärrä mitä itkemisen aihetta tossa asiassa on, jos et kerro sun ihastukselles että pidät siitä. Jos se on susta pari vuotta sitten pitänyt eikä oo saanut sulta minkään laista vastakaikua niin se luultavasti on jo päättänyt unohtaa sut.

      Jos sä oikeesti siitä välität nii anna sen sitten olla onnellinen, vaikka jonkun muun kanssa äläkä masentele siellä ettet oo sanonut sille mitään

    • En usko

      En usko, koska alaikäisenä ei seurustella.

      • ???????

        mistä lähtien alaikäiset eivät ole saanneet seurustella?


    • theimi

      oho mun juttu on päässy etusivulle:D! Kiitti kaikki

      • Metalismygod

        Joo oli kyl hyvä juttu että pääty etusivulle koska vuoden naurut :D


    • minävaimmmm

      älä välitä vaikka muut onki sillee että oisit nyrpistellly nenääs yms.mä uskon että oot mukava ja oot vaa suutahtanu noille kommenteille,kyllä muaki ärsyttäs:p vaikutat tosi mukavalle! Tsemppiä pojan kaa;)

      • theimi

        Juu,antaa niitten kuvitella nii jos ne haluaa,omapahan on asiansa. kiitti(: säki oot varmaan ihanmukava:D joo mulla oli huono päivä sillon:s kiitoos!(--:


    • rakkaus

      Sun pitää kertoa sille pojalle sun tunteist..nii ehl se tyttö sit jättää sen sun ihastuksen rauhaa kokeile sitä ekaks

    • lovegame2

      musta tuntuu et se vittuilee sulle tahalleen. jos kerran ootte kavereita, niin ei se saisi sun ihastusta viiä. mä tein kerran sen virheen että vein kaverin exän, mutta onneksi välit korjaantu. jos sua liikaa alkaa tuo ärsyttämään niin jos et kasvostusten pysty sanomaan asiasta niin vaikka facebookissa sano että ei ole kivaa kun liehittelet ihastustani. ja varsinkin tosiaan jos hän tietää että tykkäät pojasta todella paljon, hän ehkä haluaa särkeä sydämesi ja yrittää viiä pojan sulta. nyt vaan tartut härkää sarvista ja puhut vaikka pojalle itelle ja kerrot tunteistas jos ei muu auta. :)

      • ♥♣▲▼

        Se voi olla myös kateellinen sulle


    • Teinit -.-

      En ymmärrä, mitä te täällä ensin pyydätte apua varsinkni kun on vain kaksi vaihtoehtoa, minkä tiesitte itsekin

      1) et tee mitään ja jäät rannalle ruikuttamaan
      2) teet mitä voit eli puhut sille ihastuksellesi ja katsot kuinka käy

      Jos eivät neuvot miellytä, niin se ei ole neuvojan vika vaan sinun haluttomuutesi tehdä itse kehittämällesi kurjuudelle jotain. On se itsesäälissä rypeminen vaan niin hauskaa.

    • Raahen tyttö

      Noniin. Lifemocker on sekä ääliö että oikeassa mutta valinta on sinun. kaverii tai poika tai sit vaan puhut pojan kans ja annat palaa. Sä olit eka, mut et voi sanoa noin siis puhut vaan ja pyydät sitä kylään, kaupungille yms.

    • dr no

      Odota tilaisuuttasi. Tuon ikäisten seurustelusuhteet eivät yleensä kestä hirveän pitkään muutama kuukausi/puoli vuotta yleensä. Odota, ja jos/kun ne eroaa ja pojasta tulee vapaata riistaa, ISKE KIINNI!

    • dafuq.

      Siis sä pidät jostakin henkilöstä, joka EI ole sun poikaystävä, mutta hänelle ei saa jutella? Outo on maailma.

    • 17+9

      Kyllähän se paskalta tuntuu kun olet silmäsi iskenyt kaveriin ja sitten toinen alkaakin kaveria liehittelemään nenäsi edessä. Olet mustasukkainen, vaikket ole edes suhteessa.

      Sanoisin että anna poitsun päättää, kenen kanssa se haluaa olla. Ole oma itsesi, ja anna sen horon yrittää. Jos poitsu sinusta on kiinnostunut, niin ei sillä muut kiinnosta. Ja jos se lähtee tän epätoivosen mukaan, niin sinä tiedät sitten että ei ollut sua varten.

    • theimi

      joo(: kiitos tosi paljon kaikille:3 mutta tähän väliin, oon nyt onnellisesti pojan kanssa yhessä mun alotteen seurauksena! eli kiitti kaikille jotka kehotti mua juttelee sille yms. niin tein ja tässä on tulos(: emmä ilman teidän rohkaisua ois välttämättä uskaltanu. mut haluun vaan sanoo kaikille jotka on samassa tilanteessa että uskaltakaa mennä juttelee älkääkä vaan jääkö miettimään turhia!

    • piupau

      No .. kerro sille ihastukselles että tykkäät siitä ja kysy siltä mitä se tuntee sua kohtaan!

    • juupajuu ja pillarrl

      kaaua ootte ollu yhes ja mite aloitte seukkaa_??_

      • theimi

        Ollaan oltu vasta viikko yhessä:p mutta mä olin taas siinä porukassa ja sit mä rupesinvaa rohkeesti puhuu jtn ja sanoinvaaihan suoraa että mä tykkään susta:Dd se poika meni eka hämillee mut sen jälkee oli vaa sillee että on seki mua katellu ja näin mut se halus miettii vielä asiaa. Sitte seuraavana päivänä se tuli koulussa halaa mua takaapäin ja kysy alanko:D joo tiiän tää kuulostaa ehkä keksitylle mut ei oo! Mutta mulla on menny nyt kaveruus sen tytön kanssa poikki,joka flirttaili mun poikaystävälle:s mut aina ei voi voittaa!


      • Tosikkooo
        theimi kirjoitti:

        Ollaan oltu vasta viikko yhessä:p mutta mä olin taas siinä porukassa ja sit mä rupesinvaa rohkeesti puhuu jtn ja sanoinvaaihan suoraa että mä tykkään susta:Dd se poika meni eka hämillee mut sen jälkee oli vaa sillee että on seki mua katellu ja näin mut se halus miettii vielä asiaa. Sitte seuraavana päivänä se tuli koulussa halaa mua takaapäin ja kysy alanko:D joo tiiän tää kuulostaa ehkä keksitylle mut ei oo! Mutta mulla on menny nyt kaveruus sen tytön kanssa poikki,joka flirttaili mun poikaystävälle:s mut aina ei voi voittaa!

        Itse olisisin valinnut kyllä sen kaverin, kaverit ovat tärkeitä ja arvaan että suhteenne tuon pojan kansa katkeaa parin kuukauden jälkeen...


      • Anonyymi
        theimi kirjoitti:

        Ollaan oltu vasta viikko yhessä:p mutta mä olin taas siinä porukassa ja sit mä rupesinvaa rohkeesti puhuu jtn ja sanoinvaaihan suoraa että mä tykkään susta:Dd se poika meni eka hämillee mut sen jälkee oli vaa sillee että on seki mua katellu ja näin mut se halus miettii vielä asiaa. Sitte seuraavana päivänä se tuli koulussa halaa mua takaapäin ja kysy alanko:D joo tiiän tää kuulostaa ehkä keksitylle mut ei oo! Mutta mulla on menny nyt kaveruus sen tytön kanssa poikki,joka flirttaili mun poikaystävälle:s mut aina ei voi voittaa!

        Näin 9 vuotta myöhemmin, ootteko edelleen yhessä?


    • öööl

      Siis yks poika on mua vuoden nuorempi ja tunnen sen tosi hyvi ja me ollaan toisillemme tosi tärkeitä yms.. Se rakastaa yhtä toista tyyppiä.. Mut en sitä poikaa rakasta vaan se on ihana ja luotettaava. Mut mun BFF epäilee et mä oisin sen kaa ja se yrittää flirttailla koko ajan sille.. Ja mun koko luokka luulee et mä oon sen kaa♥

    • Just.

      Sä et omista sitä poikaa. Sekin voi tykätä siitä. Sille et voi mitään. Piste Voisit itsekin ehkä ruveta vinkkailemaan pojalle.

    • mr.huomiohyyppä

      On se jännä kun teinit sanoo täällä itseään ilmeisesti huomattavasti vanhemmalle tyypille (lifemocker) ettei se tiiä rakkaudest mitään tai et sil ei oo rakkauselämää. Tässä on jotain outoa...

    • Heal3r

      Rakkaus on kaikkein tärkeintä. Oikea sellainen on harvinaista.

      Sitä kun miettii hetken niin tajuaa että jos välittää edes jommasta kummasta ihmisestä - tai molemmista - niin päätyy väistämättä tulokseen että heille kannattaa antaa mahdollisuus. Kannattaisi tukea heitä mieluummin kuin taistella heidän suhdettaan vastaan.

      Itse ainakin toivon ystävilleni hyvää ja jos olen jotakuta joskus rakastanut niin ehdottomasti suon hänelle sen että hän löytäisi onnen, oli se toinen osapuoli sitten kuka tahansa.

      Elämä on siitä kiinnostavaa että täällä saa usein ns. "oppitunteja". Se toinen saattaa hyvinkin olla vaikka pomo työpaikalta joka vokottelee omaa vaimoa.

      Sellaisissa ja muissa vastaavissa tilanteissa pinna helposti kiristyy ja itsehillintä joutuu melkoiselle koetukselle. Mutta siinä ihminen punnitaan.

      Kännätessä ihan liian monella itsehillintä ja harkinta loppuvat kesken ja siitä seuraa tappeluita ym. draamaa.

      • Juugelibuugeli

        Mul on kans vähän samalla tavalla... Eli oon umpilätkässä yhteen poikaan ja se tietää sen ja on sanonu et seki tykkää musta. Poika on kuitenkin ujo eikä oo vielä uskaltanut pyytää mua ulos. No yhtäkkiä mun paraskaveri ihanasti sanookin et hei mäkin ihastuin siihen! Se on niin vitsin ärsyttävää kun esim äidinkielen tunnilla mä istun toisella puolella luokkaa ja se flirttaileeminkä kerkeää...:( En oo viitsiny eessanoo asiasta sille koska se ei tajuu miten tärkee kyseinen kundi mulle on. Mä en oo koskaan ennen ollu kehenkää näin lääpälläni. Aina kun se kysyy miks mä näytän myrtsiä naamaa kun se taas piipittää siitä mistä kaikesta ne on taas höpöttänyt niin sanon vaan et kaikki on ihan ok... Tiiän et se poika ei todennäköisesti tykkää mun kaverista, mut silti ahdistaa


    • poika-asiavastaaja

      mä oon masentunu just tosta samasta syystä kerran.
      mä selvisin sillä et kerroni mun "rakkaalle" et oon ihastunu ja sit...
      mä aloin olee sen kaa

    • apukäsi

      Moikka.
      Tämä tilanne ei ole uusi.
      Minun ystävä esittää ystävää mutta hänkin hyppii alasti mun oman rakkaan edessä.
      En halua katsoa vierestä.
      Mutta meidän välillä on luottamusta ja mun oma rakas ei kaho sitä kaveriani sillä silmällä..
      Tiedän miltä susta tuntuu...

    • Kujalla vaan

      Mä en käsitä nyt että minkä takia sulla meni sen kaveris kanssa välit poikki ? :D Tai siis ylipäätään kumpi pisti ja minkä takia.

      • nolikset...

        miten väli voi mennä poikki


    • enjaksaenää...

      ei oo meillä välit poikki menny,ärsyttää vaa se hänen poikaystävä joka on ihan helvetin kusipää :) jos edes minulta kysyit :D

    • heppis4

      sama juttu. no se tyttö ei kyl oo uus mut kuitenkin. mun ihastus tykkää vaan jotenkin siitä enemmän. vaikka se komentelee hirveesti! : (

    • se surullinen ihastu

      No mulla onki tällänen tilanne on poika josta oon tykänny 6v asti nyt 5lk ja sit yks mun kamu 6lk kamu sanoet seki tykkää siitä on tykänny viime vuodest mut meijjän koulus ei kukaa seukkaa tai sillee ollaa siis parhait kamui sain tietää perjantaina et seki tykkää siitä ja sit yks poika tuli siihen ja kuuli ja huus sen koko luokalle 20 ihmiselle jaa nyt se poika tietää meil on nyt syys loma joten en tiie mitä se sanoo mut oon oikeesti ihan lääppällä siihen itken öisin sen takii en tajuu miks just nyt tarviin apuu mitä teen ku en tiiä tykkääkö se musta itken nytkki auttakaaaa

    • Hanzi92

      Niihin "kirjoittamattomiin" sääntöihinhän kuuluu että kaverin nykysiin, entisiin tai ihastuksiin ei kosketa. :)

      Jos kerta kaveris tietää sun tunteistas kyseistä poikaa kohtaan ja silti käyttäytyy noin ei hän välitä sinusta ystävänä/kunnioita sinua ollenkaan.

      Tommoset kaverit ei oo säilyttämisen arvoisia.

      Nim. "kokemuksella voin kertoo"

    • entine kaveris

      Mä olin se kaveri :)

    • ÅRSYTTÅVÅÅ

      Joo tuttu on tuo tilanne. Paras ystäväni ja se tietää et tykkään sittä, mutta silti. Ollaan oltu kuin paita ja peppu naperosta lähtien, mut sitten kun meijän luokalle tuli uus poika niin mä sanoin sille jossain vaiheessa et tykkään siitä. Sitten rakas ystäväni nyrpisti otsaansa ja sanoi"Onnee ei kyl ihan mun tyyppii" Ajattelin sitten tietty että poikahan on mun. Tänä päiväna asiat eivät olekkaan enään niin, poika on ystäväni "omaisuutta" et ei siin sit mitää :( (joo, huomaa et oon väsyny) xD

    • setä30w

      se voi olla kiva mutta jos et oo jo tehny alotetta tänä parina vuonna niin tuskinpa pystyt siihen vastasuudessakaa ja sitte siinä on vielä seki juttu et jos toista ei kiinnosta vakavampi nii paha siltä mitään on vaatiakkaa. se tuntuu nyt hirveen vakavalta mutta usko minnuu ei se sitä oo 10 vuoden päästä, ei muutaku harjootteleen rehellisesti yks kerrallaa pilkkeellä silmä kulmassa

    • Aikuinen

      Muistetaanpas sitten kaikki aikuiset, jotka täällä kommentoivat etteivät teinit tiedä rakkaudesta mitään ja että heidän ongelmansa ovat naurettavia, että ollaan kaikki oltu aivan samassa tilanteessa. Varmasti näidenkin kirjoittelijoiden mieli muuttuu ajan saatossa ja he ovat täysin samaa mieltä, etteivät tähän aikaan tienneet laisinkaan mitä rakkaus on. Jokaisella on kuitenkin oikeus omiin tunteisiinsa. Itsekin kolmekymppisenä voin sanoa että olen rakastunut ja 50v työkaverini kommentoida etten tiedä vielä rakkaudesta mitään. Ehkä en, mutta tiedän mitä se mielestäni tällä hetkellä on. Nämä nuoret kaipaavat kuuntelua ja huomatuksi tulemista. Siispä jos teitä aikuisia ärsyttää nämä teinien ongelmat, jättäkää ne omaan arvoonsa ja menkää keskustelemaan teille tarpeeksi "tasokkaista" aiheista. Tuommoinen käytös on vain lapsellista. Minusta tämä vaan on aivan normaalia nuorien käyttäytymistä ja kuuluukin kyseiseen ikään! Varmasti kaikki ollaan oltu enemmän tai vähemmän samanlaisia. Tsemppiä kaikille sydänsuruista kärsiville! Vaikka kuullostaa kliseeltä ja olette varmasti kuulleet sata kertaa, niin aika auttaa kaikessa!

    • Bringiton

      Mitä sä odotat ? Mene ja yritä saada poika itsellesi keinolla millä hyvänsä. Näytä sille sun kaveritytölles ettei sun ihastusta noin vain viedä !!

    • IhastusOnMun

      Mulla oli sama mut ei enää ku heitettiin Se ulos porukast ja sulkee Nii nyt oon saanu pitää omat ihastukset omina xdd

    • Se paha tyttö

      On kamalaa olla se ystävä, jota syytetään ihastuksen iskemisestä. Ihastuin erääseen poikaan, joka oli hieman vanhempi ja hänellä oli "vientiä". En uskonut kenenkään huomaavan ihastumistani, enkä kokenut tekeväni mitään väärin, kun ihastuin samaan poikaan kuin ystäväni. Ongelma olikin siinä, että tuo poika ihastuikin minuun ja pyysi minua ulos. Tässä minä nyt olen, naimisissa tuon pojan kanssa. En silti voi ikinä unohtaa, kuinka silloinen ystäväni haukkui minua toisten miehiä varastavaksi huoraksi.

    • Rasittava juttu

      Varsinaisen rasittavaa!
      Mää ja mun paraskaveri ollaan ihastuneita samaan tyyppiin. Meitä se ei haittaa, ollaan vaan päätetty jos meidän molempien ihastus tykkää jommastakummasta niin sitten tykkää.
      Mua ärsyttää kun meidän luokkalainen aina flirttailee sille minkä jaksaa, luultavasti ihastunu tyyppiin myös. Aina ku ihastukseni sattuu puhumaan mulle, hops! se tulee väliin..En kuulu luokan kauneimpiin ja suosituimpiin eikä mua haittaa että oon hiljanen ja sairastan masennusta. Mutta ei kai oo väärin jos on ihastunut luokan söpöimpään poikaan..?
      Tsemppiä sullekkin! :3

    • Nyt perkele loppuu

      Niin että joo, jos olisin te, nii en kirjottelis tänne hyödyttömiä/älyvapaita vihjeitä, tekstin perusteella, täs on kyseessä samanlainen kun mun exä, valentina, ihan sama mitä sanotte, se luulee et se on oikeen ja tekee sen lopulta, ja ei oo ollenkaan perillä asioista. Ite sanoisin että et hei sä et voi mennä ja käskee muita ihmisiä olemaan puhumatta koska "mä tykkään siitä". Kuvittele kuinka tyhmältä se kuulostaa. Oot vain mustasukkainen, ei se mitään sun "ihastusta" vie.

    • WasIstDa(t)s(un)?

      Liittyy ehkä asiaan ( tai ehkä ei), mutta lähinnä äärimmäinen esimerkki:

      Itse aikoinaan törmäsin "parhaaseen kaveriin" teininä, heti ekan likkaystävän kohdalla. Likkaystävä oli sukulaisilla ja osuin samoihin bileisiin, sen kaverin kanssa. Poislähtiessä neiti alkoi käydä liiankin tuttavalliseksi ja koitti tunkea, sananmukaisesti ihan suuhun kiinni. Kun en innostunut, alkoi tyynesti kiristämään "teet jotain tai et, aion kertoa että teit - joten..."

      Ei tehty mitään, kun ei pettäminen ja eikä kyseisen henkilö, muutenkaan kiinnostanut. Vielä vähemmin seuraaavana päivänä: Valehteli minkä kerkesi ja totta kai - "parasta kaveria" oli pakko uskoa, ihan sama mitä siihen sanoi vastaan.

      Siinä vaiheessa kun jätkät toisensa perään, aina vaan tuntui "iskevän silmänsä" siihen kaveriin, se eräs neitikin lopulta tajusi, että asiassa oli pakko olla jotain mätää.

    • Rakastunuthölmö

      Ikävää kuulla:( ite samaistun täysin sinuun, mutta olen vain 15v poika. Mietin yhtätyttöä minkä kerkeän ja ajattelen tehdä jotain kunnes paras kaverini alkaa kehumaan kuinka hieno tyyppi tämä tyttö on. No, aluksi luulen et se on vaa jottain mut sit ne ilmeisesti on jo jutellu ja musta tuntuu et se varaistais sen. Sinäänsä en oo tehny mitää eikä voi varata mutta se repii minut hajalle. Kuvittele nyt, ihastuksesi parhaan kaverisi kanssa... Ei välttämättä seurustele mutta läheiset välit... Ja olet itse jo menettänyt tilaisuuden tavallaa... Etttä tsemppiä, juttele asiat halki vaikka molempien kanssa jos se helpottaa! :)

    • Widduh~

      Mun entinen paraskaveri alko mun ihastuksen kanssa :( Se on yks syy miks en oo senkaa enää kaveri... ._.

    • ...

      Ihan tiedoksi teille kaikille jotka sanoo et "oma vikas kun et oo kertonu sille et tykkäät siitä" tos alotusviestis lukee et oon kyl kertonu sille

      • Kkoooo

        No jos hän on jo kertonut ja toinen ei reagoi (siis tämä ihastus) niin ei taida silloin ihastusta kiinnostaa...
        Kuulkaa olen saanut itse kokea vaikka mitä ja kyllä niitä muitakin löytyy


    • we♥it

      Mikä on tilanne nyt? Sano sille kaverilles suoraan, että sä oot varannu sen pojan!

      • HelaritHittoon

        Mil luokal oot oikeesti neloselko


    • theimi

      joo elikkäs tästä mun alkuperäis kirjotukesta on jo pitkä aika,mut tulinvaa sanomaa ettei teijä tarvii enää antaa vinkkejä yms mitä mun pitäs tehä(: mutta kiitos kumminki. ollaan oltu tän pojan kaa jo kohta 7kk yhessä! että kuka vielä sanoo että tää meijä juttu kestä ko sen 1kk.. nomutta kumminki,kiitos vielä ja sanokaa teki tunteenne aina,jos on samallaisia tilanteita ku mulla. kannattaa miettiä kumpi oikeesti on tärkeempi. mä oon ilone että valitsin tän pojan, koska tää tyttö paljastuki aika kaksnaamaseks ja muutenki -ei niin kivalta- tyypiltä.. ja oon jo/vasta 16v ku jotku sanoo pieneks,elämää näkemättömäks. joo onhanse totta mutta kukapa ei joskus oo tai oo ollu tän ikänen(: kiitos ja kuittaus♥

    • Got it..?

      Siis emmä tajuu joitakin teitä...Jos mun ihastus tms. kiinnostuisi mun sijasta mun kaverista, ni siinähän kiinnostuu. Mä haluun jonku, joka tykkää just musta, ja jos näin ei ole, niin en ala epätoivosesti roikkumaan siinä pojassa, eihän oo mun asia mennä pilaamaan niiden juttua, josse poika oikeest tykkää siitä. Sit vaa on nieltävä se tappio ja uskottava, ettet sä ny vaa kiinnostanut tarpeeks juuri kyseistä poikaa :p.

      • Got it..?

        Plus mä en IKINÄ suostuis mikskää kakkoseksi että...


    • EPÄ ONINEN

      Sama mun paras kaveri veisen. Oltiin joskus alemmilla luokilla yhes ja tuli toine erotiin sen jälkeen se haaveili muista.meidän luokalle tului uus opilas ylemmälä luokalla.Nyt se vei sen nenän edestä JA OLIN KERTONUT SEN POJALLE JA TYTÖLLE. Nyt ne seurustelee ja ei majatele miltä muista tuntuu luin känykkä viestit jaolen ihanrikki. AUTAKAAAAAAAAAA EN VOI JÄTÄÄ SITÄ YHYY

    • MnkX

      Mä en ny tiiä miten voi muuten auttaa ku sano suorat sanat, mutta munkin paras kaveri tykkää 2 smast pojast ku mä :D no en tykkää niin paljon siit ekast enää eikä sekää kai, mutta toinen poika.. mä en ite kertonu sille pojalle tykkääväni siitä vaa muo autto yks frendi.. no se poika meni nyt.. no tykkäsin vähän myös sen kaverist mut oon päättäny et kosk oon niin nuori niin nautin täysil elämästä. Mutta sori ku tulee nii sekava, mut mä ja mun kaveri puhutaa toisillemme ihan suoraa joten oon monesti sanonu iha suoraan sille kaikkee tai vihjannu mut silleen ettei se pahota mieltä tai mitää. Mut voit koittaa sanoo sille tytölle ihan suorat sanat!

    • Ellenloö

      Mul on yks poika josta tykkään niinmun kaveri tahallaa vaan juttelee sen kans snapchatis jaa sitte lähettää ss että mä puhuin tollee ja mä puhuin sillee...

    • jkhf

      Puhu sille sun kaverilles..
      sille vois kertoo että muitakin maapallon päältä löytyy.
      Niitähän on ainakin miljoona :D

      • HuijariLöytyi

        Ainakin 4 miljardia...


    • Anonyymi

      Mullaki on melkein sama mut se on mun uus parhaista kamuista jote mun on vaikea sanoo sille et rakastan häntä ja se mun kamu on istuu sen vieressä luokkakuvassa,istuu sen takana nytkin ja se ja mun ihastus on aina pari ryhmätöissä kouluss ja mun kamu myös hakeutuu sen seuraa joten v**** mua ärsyttää!!

    • Anonyymi

      Mulla on sama

    • Anonyymi

      Mitä tehdä kun mun kaveriporukassa on yks tyyppi josta tykkään ja se musta ilmeisesti ja haluisin olla senkaa yhes mutta mua pelottaa et jos joku menee pieleen ja meidän porukka hajoo ja menetän kaikki tai en oo hyvä tyttöystävä tai tiiä mitä pitäs tehä oon nyt ihan lukossa ja en tiiä miten etenen tästä mua pelottaa liikaa mitä käy sit et mä en osaa olla hyvä kumppani 😔

      • Anonyymi

        Mee juttelee sille vaikka snapissa ja yritä johtaa sitä keskustelua oikeeseen suuntaan. Mitä siihen kaveriporukkaan tulee, niin en usko että se hajoaa. Sun ei tarvii mietti Ootko hyvä tyttöystävä. Sun ihastus tykkää susta sellasen kun oot. Ei sun tarvii yrittää olla täydellinen.


    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö ja mua ärsyttää et tykkään yhest pojasta mun luokal josta mun kaveri ennen tykkäs ja oon kertonu kamuille et tykkään siit mut jätkä ei tiiä ja vähän aikaa sitte oon sanonu et en tykkää kundist enää ja vähän aikaa sitte se sano vitsil et se tykkää mun kaverist ja nyt kaikki mun kamut luulee et se ei ollu vitsil ja nyt myös se mun kamu luulee et se ei oo vitsil ja nyt se on alkanu flirttailee sille ja nyt must tuntuu et tykkään taas siit kos oon mustasukkanen mun kamulle ja se ärsyttää tosi paljon mua kos se mun kamu luulee et kos mun ihastus vei sen tietsikan paikoilleen kos mä en jaksanu nii se tykkää siit 😠 mut tänää se törmäs muhun ja se oli nii söpöö💗🖤💗🖤💗

    • Anonyymi

      sama

    • Anonyymi

      Siis mulla on sama paitsi oon kertonut mun kaverile ja siis oon heillä nyt yötä ja se kerto täällä se oikeesti masentaa kattoo niitä yhessä ja me OLTIIN vieläpä parhaita kavereita😣😢

    • Anonyymi

      Mä tykkään mun parhasta kaverista joka siis on tyttö ja mää poika mut en uskalla kertoo sille ku sitten sen jölkee tuntua toai oudolta vaa olla ja niih nii mitä mää teen

    Ketjusta on poistettu 94 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe