Vesiautomaatin imuletku

huonoja imuletkuja?

Käytän vesiautomaattia (Al-Ko HW 3500) sadeveden pumppaamiseen eri tarkoituksiin ja ongelmana on imuletkun vuotaminen ja paineen katoaminen. Joka kerta joutuu täyttämään säliön siemenvedellä.
Toimiiko pumppu, jos imuletkun alkuun laittaa takaiskuventtiilin?

4

2468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

Kyllähän tuohon ns. pohjaventtiili laittaminen imuletkun päähän auttaa.

• imeskelijä.

Jos imuletku vuotaa, niin takaiskuventtiili ei auta, sillä vuotavasta imuletkusta pääsee ilmaa pumppuun. Tarvitset siis ensin vuotamattoman imuletkun ja sen alapäähän pohjaventtiilin.

• kari789

Eikö sinulla ole siis lainkaan takaiskuventtiiliä ? Kyllä sellainen pitää aina olla. Jos ei ole niin systeemi toimii lappona ja kaivo imee pikkuhiljaa vaikkapa veden takaisin tynnyristä, jos letkun pää on yhä tynnyristä. Jos letkun pää on vapaana, niin kaivo imee pumpun ja imuletkun täyteen ilmaa.

• huonoja imuletkuja?

Näemmä vähän epätarkasti selitetty. Siis imuletkun päässä, vesitynnyrissä toki on pohjaventtiili. Systeemi toimi jonkin aikaa moitteettomasti kunnes tuo muovinen pohjaventtiili alkoi itsestään kiertyä auki, ilmeisesti imuletkuun tulevan paineen tai painesysäysten ansiosta. Ja ajan myötä letkuun ilmaantui pieniä reikiä, joista tuli hienoinen vesisuihku. Nuo näemmä eivät oikein kestä jatkuvaa liikuttelun aiheuttamaa taivuttelua. Ei viitsisi jatkuvasti uusia imuletkuja ostella.
      Pumppu toki toimii hyvin siitä huolimatta, mutta vuotavan imuletkun takia paine karkaa pumpusta ja joka käyttökerta pitää liruttaa siemenvettä pumppuun.

Ajatus siis oli laittaa pumpun päähän takaiskuventtiili ja imuletku siihen kiinni, jotta paine ei pääsisi imuletkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe