kuinka Corollan automaattivaihteisto kestää,

kokemuksia.

kannattako ostaa, kestääkö 100 000 km.

automaatti olis nykyaikaa, vai valitsenko manuaalin.

ihan oikeasti olen ostaja, tämä ei ole pilakysymys.

21

8446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdelaatikko ctv

      Vasta kysymys, miksi synonyymi kestävyydelle on Toyota?
      Mikä auto on hankkinut maineensa käytännössä kymmenien vuosien aikana kestävyydellään ? TOYOTA!
      ja sinä kysyt kestääkö 100000km ? mieti ennenkuin kirjoitat turhaa. Olisit miettinyt.

      • Takaisinkutsu usa

        Vasta kysymys, miksi Toyota joutuu jatkuvasti kutsumaan autoja vakavien vikojen korjauksiin?
        Minkä muu automerkki on ollut jenkeissä oikeudessa kuolemaan johtaneiden vakavien vikojen salailusta, vastaus ainoastaan TOYOTA.

        Minkä takia Toyotan huoltovälit ovat markkinoiden lyhyimmät ja silti luotettavuus korkeintaan keskitasoa. Olisit miettinyt ennen kuin kirjoitat.


      • Anonyymi
        Takaisinkutsu usa kirjoitti:

        Vasta kysymys, miksi Toyota joutuu jatkuvasti kutsumaan autoja vakavien vikojen korjauksiin?
        Minkä muu automerkki on ollut jenkeissä oikeudessa kuolemaan johtaneiden vakavien vikojen salailusta, vastaus ainoastaan TOYOTA.

        Minkä takia Toyotan huoltovälit ovat markkinoiden lyhyimmät ja silti luotettavuus korkeintaan keskitasoa. Olisit miettinyt ennen kuin kirjoitat.

        Kysymys ...miksi muualla ei ongelmia Toyotalla kuin USA,a esim. USA,a ei saanut kuski pysäytettyä toyotaa. Onko USA tyhmin kansa maailmassa. Ei...mutta niin saakutin röyhkeä.


    • tmmmmt

      Ainakin tää yksinkertainen mmt on kestänyt omassa corollassa, eikös uusimmassa ole cvt joka on taas aivan eri vaihteisto kuin mmt.

    • free sini

      onkos corollassa mukava automaatti loota ja mahtaako kestää, mää vaa kysyn vaik asia ei mulle kuulu ja joko nipponi on saanu korin ruostumattomaksi, pitäs kestää 20 vuotta.

    • Tarkka mies

      Ihan tarkkaan ottaen siihen saakka kunnes se menee rikki.

    • tojotisti

      minulla on vm2002 corolla rehdillä automaattilaatikolla ja hyvin on toiminut n.150tkm. mittarissa,muistaa vain vaihtaa laatikkoöljyt niin kestää kyl ihan hyvin ja vaihtaa nätisti.

      • Jep jep

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D


      • tojotisti
        Jep jep kirjoitti:

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D

        rolla oli 90tkm ajettu kun tuon hommasin ja nyt parin vuoden aikana ajanut tuon 60tkm, eli hyvin rulettaa. Multimodea en ottaisi mistään hinnasta,se on kaukana automaatista.
        Mitä tuohon laatuun tulee,kerran tuona aikana jarrupalat vaihdettu ja laatikkoöljyt.....niin että hyvin ja varmasti tuo toimii,ei noi saksalaisetkaan yhtään sen parempia kulkimia ole,kaikista autoistahan tulee vanhemiten ooppeleita.... :DD


      • Anonyymi
        Jep jep kirjoitti:

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D

        Tyypillinen tojotamiehen vuosittainen ajosuorite. Tojota kestää, kun sillä käydään van maitokaupassa maanantaisin ja lottokuponki viemässä kiskalle lauantaisin.


    • Manualmode

      Toyotan manuaali on todella napakka ja miellyttävä vaihteisto, itse valitsisin sen. Viimeinen vaihtoehto olisi se mm-t (Multimode) vaihteisto joka on käytettävyydeltään talikon ja rautaämpärin välilta.

      • 2.4 STW

        No ei se MMT ole sen kummempi kuin keskiverto manuaalivaihtaja. Kuski vaan ei huomaa kuin auto nykii vaihtaessaan ja päät keikkuu vedon katkoissa.

        Jos Tojon huollot on tehty huolto-ohjeen mukaan eli automaatin öljytkin vaihdettu, se aski kestää liki ikuisesti ja toimi kesät talvet aivan samalla tavalla.
        Tosin itsellä kokemusta vain 1-kopan 4v automaatista ja 2-kopan 5v automaatista. Molemmat toimi virheettömästi.

        Itellä ollut 7 Tojoa eikä kertaakaan ongelmia luotttavuuden suhteen. Kyllä niissäkin vikoja oli muttei ikinä koneessa, laatikossa, jarruissa tai ohjauksessa. Samaa ei voi sanoa syrjäaskeleesta VAG-konsernin tuotteeseen. Baijerilainen taas tuntuu vikamielessä oikein pätevältä. Kaikki ongelmat on huollon mukaan tähän mennessä olleet ominaisuuksia joten vikoja ei ole ollut.


      • SoToy
        2.4 STW kirjoitti:

        No ei se MMT ole sen kummempi kuin keskiverto manuaalivaihtaja. Kuski vaan ei huomaa kuin auto nykii vaihtaessaan ja päät keikkuu vedon katkoissa.

        Jos Tojon huollot on tehty huolto-ohjeen mukaan eli automaatin öljytkin vaihdettu, se aski kestää liki ikuisesti ja toimi kesät talvet aivan samalla tavalla.
        Tosin itsellä kokemusta vain 1-kopan 4v automaatista ja 2-kopan 5v automaatista. Molemmat toimi virheettömästi.

        Itellä ollut 7 Tojoa eikä kertaakaan ongelmia luotttavuuden suhteen. Kyllä niissäkin vikoja oli muttei ikinä koneessa, laatikossa, jarruissa tai ohjauksessa. Samaa ei voi sanoa syrjäaskeleesta VAG-konsernin tuotteeseen. Baijerilainen taas tuntuu vikamielessä oikein pätevältä. Kaikki ongelmat on huollon mukaan tähän mennessä olleet ominaisuuksia joten vikoja ei ole ollut.

        Kaksi uutena hankittua Toyotaa, ollut vikoja koneessa, laatikossa, jarruissa ja ohjauksessa.

        Kone, koko takuuajan usein toistuvia käyntihäiriöitä, vakavaa nykimistä, sammumista, heikko teho, korkea kulutus. Nollasta sataan luvattu n 11,5 sek, pahimmoilleen todellinen n 30 sek käyntihäiriöiden ollessa päällä. Merkkiliike ei saanut koskaan kuntoon takuuaikana. Tuntemattomaksi jääneestä syystä ongelmat hävisivät vähitellen itsekseen n 3,5-vuotiaana. Kyllä on saanut täyskaasua ja käynyt dynossa.

        Laatikko, kakkosen päälle saaminen onnistuu vain väkivallalla. Omituisen tahmea laatikko. Redlinen MTL ei juuri liukastuttanut. Toisessa vaihteisto/vetopyörästö ulvonut uudesta lähtien jo neljännesmiljoonan. RVS ei poistanut ongelmaa.

        Jarrut. Juuttuvat ja vaativat puhdistamista 2 krt vuodessa. Jarrujen teho ei ole kovin häävi.

        Ohjaus. Sähkötehosteinen ohjaus napsuu hiljaisessa parkkipaikkapyörittelyssä. Jossain on väljyyttä. Ohjauksen ongelmat alkoivat n 65 tkm ajettuna.


    • Anonyymi

      alle 160 heppaista automaattia ei kannata ostaa.

      • Anonyymi

        Toyotan portaattomasta planeettapyöräautomaattilaatikosta ei vaihteisto parane eikä mukavemmaksi ja helppokyttöisemmäksi enää voi muuttua yli viidenkymmenen vuoden kokemuksella autoilusta. Kaikki muut ovat olleet enemmän tai vähemmän pätkiviä ja besan kulutus karmea varsinkin kaupunkiajossa. Manuaaliin ei todellakaan ole paluuta. Polkuautoajat ovat pysyvästi historiaa, olleet jo kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan portaattomasta planeettapyöräautomaattilaatikosta ei vaihteisto parane eikä mukavemmaksi ja helppokyttöisemmäksi enää voi muuttua yli viidenkymmenen vuoden kokemuksella autoilusta. Kaikki muut ovat olleet enemmän tai vähemmän pätkiviä ja besan kulutus karmea varsinkin kaupunkiajossa. Manuaaliin ei todellakaan ole paluuta. Polkuautoajat ovat pysyvästi historiaa, olleet jo kymmeniä vuosia.

        Noita Toyotan lelumaatteja on haukuttu autolehdissä kautta aikojen ja varsinkin niiden käyttäytymistä liikenteessä. Nyt ne toimivat vähän paremmin hybridien yhteydessä, mutta tyypistä riippuen ne huudattaa moottoria todella isolla kierroksilla ja osa syynä on tietenkin moottorin puhdittomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita Toyotan lelumaatteja on haukuttu autolehdissä kautta aikojen ja varsinkin niiden käyttäytymistä liikenteessä. Nyt ne toimivat vähän paremmin hybridien yhteydessä, mutta tyypistä riippuen ne huudattaa moottoria todella isolla kierroksilla ja osa syynä on tietenkin moottorin puhdittomuus.

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.


      • Anonyymi

        Taidat olla hyväkin hevosmies? Me muut ajamme autoilla ja niissä on moottorit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla hyväkin hevosmies? Me muut ajamme autoilla ja niissä on moottorit!

        Vaihdelaatikosta oli kysymys. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.

        Täyssähköauto esim jo Skoda Enyaqin hintaluokassa kiihtyy sivistyneesti ilman itselataavan moottorin ja renkaiden melua. Suosittelen koeajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.

        Toyotan automaattilaatikot toimivat todella huonosti ja hengettömän vaparin yhteydessä meno on nykivää ja konetta pitää huudattaa isoilla kierroksilla.
        Näin kertoo autolehdet kautta aikojen. Uusimpien hybridien yhteydessä ovat saaneet ne toimimaan aika hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe