Terve!
Olen yhdeksännellä luokalla oleva poika,minua on alkanut kiinnostaa suorittaa ajoneuvoasentajan tutkinto oppisopimuksella.Olen ajatellut mennä erääseen merkkiliikkeeseen.Koska minusta se olisi paremi vaihtoehto koska siinä tulisi paljon käytännön kokemusta ja palkaa jonkin verran (ei niin tärkeä asia). Haluaisin tietää että ottavatko ne oppisopimuksella jos ei ole ennen paljoa autoja laitellut.Kyllä minä tiedän autoista paljon. Kyllä varmaan ne siellä näyttävät miten mikäkin tehdään ja siinähän sitä tulisi kokemusta.Ja sitten olisi vielä semmoista aisiaa että saako silloin ammattioppilaitokselata ilmaisen asuntolan jos on oppisopimuksella vaik pitääkö vuokrata kämppä?
Oppisopimuksella ajoneuvoasentajaksi
2
302
Vastaukset
- kipuileva siili
Moi!
Sun suunnitelmat kuulostaa hyviltä. Nyt kannattaa marssia sinne autoliikkeeseen, ja kysyä heiltä jospa he olisivat halukkaita ottaa sut töihin oppisopimuksella. Kaikki lähtee siitä liikkeelle, että sulla on työpaikka. Sen jälkeen otat yhteyttä paikalliseen oppisopimuskeskukseen. Tässä on linkki sulle niistä oppisopimuskeskuksista:
http://www.hyvadiili.fi/loyda-sinun-oma-oppisopimustoimi/
Asuntola-asiat riippuvat ihan ammattioppilaitoksesta, eli he tietävät siellä paremmin niistä asioista. Onko se työpaikka jossain toisella paikkakunnalla vai? Että joutuisit muuttamaan pois kodistasi? Itse kannatan vanhempien luona asumista niin kauan kuin mahdollista, sillä silloin et joudu itse huolehtimaan niin paljoa käytännön asioista vaan voit keskittyä täysillä työntekoon ja opiskeluun. Itsenäinen asuminen saattaa olla haasteellista vielä sun ikäiselle (älä ota loukkauksena tätä, en tarkoita pahalla vaan puhun omasta kokemuksesta).
Jos joudut matkustamaan toiselle paikkakunnalle töihin, niin saat oppisopimuskeskuksesta matkakorvauksen (jos matka ylittää tietyn kilometrimäärän, muistaakseni se taisi olla jotain 10km tai vastaavaa).
Toivottavasti näistä tiedoista oli jotain apua sulle. Toivottavasti saat sen oppisopimuspaikan, ja jos et saa niin ei kannata lannistua vaan jatkaa yrittämistä :) Kivaa syksyn jatkoa sulle!- Poika9467
Kyllä asun eri paikkakunnalla.Ja kiitos tosta vastauksesta, tuli vähän motivaatiota siihen. Ja hyvät jatkot sullekin:)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806552- 1486087
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013916Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1232371- 421539
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4201458- 741265
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471094Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan611076Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja1431033