Vain peukku kelpaa

Blulla

Meidän 3,5kk neidille ei kelpaa tutit eikä purulelut, vain peukku kelpaa. Onko tästä jotain haittaa tulevaisuudessa? Kuinka voisi saada vaihdettua peukun tuttiin tai puruleluun?

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuTTiiTTuT

Peukun imeminen on haitallista hampaille= purennalle...itse koitin pitää vauvalla tumppuja käsissä ja tarjota tuttia.

• Blulla

Nyt syödään lapasta, mutta ei vieläkään tuttia. Kai se totuttelu sit vaan kestää jonkun aikaa.

Toinen erittäin harmittava ongelma on lyhyet päiväunet. Nukkuu siis kerralla korkeintaan tunnin, mikä on kiukkuisuuden perusteella liian vähän. Näitä noin tunnin mittaisia päikkäreitä nukutaan 3-4 kertaa päivässä. Olis toooosi kiva jos nukkuis edes yhdet pitemmät, niin minä ehtisin tehdä jotain kotitöitä.
      Yöunia onneks nukkuu 9-11 tuntia putkeen.

• Itse pidin..

vauvalla tumppuja käsissä niin kauan, että peukku unohtui. Tutille ei oppinut koskaan, mutta peukusta päästiin onneksi eroon.

• äippäJAtytsy

Blulla toihan kuulostaa ihan luksukselta, jos teillä nukutaan yöllä noin hyvin!!! Meidän 3kk tyttö nukkuu myös päivisin useimmiten hyvin lyhyitä päikkyjä ja silti öisinkin syö 3h tunnin välein! Eli kyllä sulla hyvin on asiat!

• ...

Peukun imemisestä on haittaa, koska sitä ei voi koskaan ottaa lapselta pois. Pisimpään peukkua imeneet sukulaislapsemme ovat olleet 12-vuotiaita! Tuttia vaan kovasti tyrkylle ja tumppuja käsiin. Kannattaa. Meillä ei ole yhtään peukunlutkuttajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      74
      5019
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3403
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2700
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1760
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      233
      1221
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      912
    Aihe