Tähän kauan myöntävään yhteydenottoon kustantajalta.

zsoppizz

Kati Hiekkapelto: ...Ei mennyt edes kuukautta, kun Otavalta soitettiin kiinnostuksesta (Forum24)

Veera Nieminen: ...kynäniekka odotteli puolisen vuotta, kunnes kustannusyhtiö Tammi vastasi. (ylöjärven uutiset)

Ajatusviivallatanssia bloggaaja joka saamassa sopimuksen: Blogiteksteistä päätelty, että myönteinen yhteydenotto tullut muutamaa päivää ennen kuin kaksi kuukautta tullut täyteen.

Jatkakaa tähän ketjuun aina kun löydätte esim. kirjailijahaastatteluista tai muualta tietoa, kauanko kenelläkin on kestänyt yhteydenottoon.

17

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrlw

      Eeva-lehdessä Ollikaisen Aki kertoi taannoin, että hän sai sopparin siten, että Tuomas Kyrö tykästyi vierailullaan hänen Nälkävuoteensa ja vei kässärin suoraan kustantajalle ohi jonojen. Varmaan aika nopeesti on toimittu siinäkin.

      • Akiko

        Kristiina Vuori kirjoitti muistaakseni, että hän sai ensimmäisen sopimuksensa kohdalla kuukauden sisällä kaksi yhteydenottoa. Vuori kertoi myös hioneensa tekstiään kaikilla mahdollisilla kursseilla ja arvostelupalveluissa, joten hänen tekstinsä oli varmasti hyvin valmis paketti siinä vaiheessa.


    • +0000

      Olen lukenut näistä yhden. Puuduttavaa ja väkisin väännettyä tekstiä. Dialogi oli kelvoton.
      Siis, taas lähtöruudussa.
      Miksi se on julkaistu?

      • ???

        ??? Minkä yhden ???


    • +0000

      Yhden kirjan noista kolmesta.

    • kusti Kusstantaja

      Vastauksen nopeus ei riipu käsikirjoituksen hyvyydestä vaan kustannustoimittajien kiireistä.
      Usein kirjaa mainostetaan sillä, että sopimus tuli muka nopeasti tai niitä tarjottiin useita.

    • kirjoitankirjoitan

      Kustannuspäätös tehtiin omalla kohdallani kolme kuukautta sen jälkeen kun olin lähettänyt käsikirjoituksen. Kustannuspäätöksen jälkeen kirjoitin tekstin kerran uudelleen ja allekirjoitin kustannussopimuksen. Tästä tasan vuoden kuluttua esikoisromaanini julkaistiin.

    • Syksyn satoa

      Lähetin sähköpostilla kuvauksen uudesta käsikirjoituksesta neljään kustantamoon. Parin päivän sisällä kolme kustantajaa otti yhteyttä. Viisi päivää ekan viestini jälkeen minulla oli sopimusluonnos sähköpostissani.

      Kyseessä on tietokirja.

    • vapaa mieskirjoittaj

      Kävelin Uudenmaankadulla ja ajattelin kirjoittaa kirjan Viisi Reenpäätä Otavalta juoksi minut kiinni ja maksoi montakymmnetyksituhatta heti ja vaati kaikki elämäni sanat sinne. En antanut.

    • iPadissa

      Epäilen tuota Otavan juttua. Lienee kai sitten kuivaa sarkasmia.

      • *toho

        Kiitos. Minusta tuo tuntui myös aika epäuskottavalta, ja mietin, onko Otavalla ylipäätään enää viittä Reenpäätä. Taitaa olla toiveajattelua koko juttu.


      • annamunkaikkikestää
        *toho kirjoitti:

        Kiitos. Minusta tuo tuntui myös aika epäuskottavalta, ja mietin, onko Otavalla ylipäätään enää viittä Reenpäätä. Taitaa olla toiveajattelua koko juttu.

        No shit, Sherlock :)


      • oiioiolok6r
        annamunkaikkikestää kirjoitti:

        No shit, Sherlock :)

        Olen kuullut, että Reenpäät etsii ja löytää pelkkiä huippugeniuksia.


    • Saako jo iloita?

      Minulla meni himpun verran vajaa kaksi kuukautta, kun kustantaja otti yhteyttä ja halusi sopia tapaamisen. Lyötiin saman tien lukkoon, mutta on vasta vuodenvaihteen jälkeen.

      Viesti oli lyhyt, tykkäsivät tekstistä ja haluavat keskustella. Lasketaanko se myöntäväksi vastaukseksi? Millaiset mahdollisuudet on saada käsikirjoitus julki tällaisen tarjouksen jälkeen? Kyseessä suuri kustantamo.

      • Mielestäni voit jo iloita. Todella lupaavalta vaikuttaa. Onnea!


    • Melkein Kiv-Stenwall

      Minä olen jo kieltäytynyt kymmenestä sopimuksesta. Aina vaan ne paranee ja paranee. Otava tarjosi 80 000, jos käyn heillä ja WSOY 90 000, jos heilutan kättäni heidän ikkunastaan. Painopinta antaa kustantamonsa ja paperivarastonsa ja tyttärensä jos vaan allekirjoitan ja päälle 140 000 euroina.

    • Hoidamme asian

      Ei kuulosta uskottavalta. Miksi kustantamot tarjoaisivat tuntemattoman esikoiskirjailijan käsikirjoituksesta moisia summia? Ja joska tuo on suunsoittoa, mikä sen pointti on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe