Suomalaisia Hurghadassa

paljonkysymyksiä

Olisko täällä ketään Hurghadassa asuvaa suomalaista? Haluaisin tietää millaista elämä siellä tällä hetkellä on? Toimiiko lentokenttä normaalisti? Kuulin että se olisi ollut kiinni..... Mielelläni sinne matkustaisin, mutta pois pääsy voi olla hankalaa jos kenttä jostain syystä loman aikana laitettaisiinkin kiinni. Pitääkö viisumi hankkia jo suomesta vai saako sen maahan saapuessa?

11

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+17

      Ei ole kiinni! Vain junaliikenne on ollut sulkettuna isojen kaupunkien välillä ja muuallakin.
      Egypt Air lentää Cairosta monta kertaa päivässä Hrg. Turistit ovat palaamassa, kun useimmat maat muuttaneet matkustussuosituksen Punaisen Meren lomakohteisiin.
      Venäläiset, saksalaiset englantilaiset, sveitsiläiset, flaamit lentää jo suoraan.
      Turkish Airlines 3 x vkossa (pe-la) suoraan Istabulista Hurghadaan. Vaihto siis suomalaisille Istanbulissa. Reittilentolippu on edullisimillaan 1½ kk ennen matkaa. Paluulennon muutoskin 50€:lla onnistuu Turkish Airlines'in toimistossa El Mamshan alueella, New Hurghadassa.
      Viisumin saa Hrg kentältä saapuessa.
      Itse menen viettämään talvea tam-huhtik 4kk, kuten kaveritkin ja toiset jo ovatkin siellä.

    • 28x...

      Egypti on sotatoimialuetta. Tuskin saatte sinne mistään yhtiöstä edes matkavakuutusta. Pyydän Teitä ystävällisesti vaihtamaan lomakohdetta toiseen maahan. Turvallisia maita lähiseudulla on useita. Noudattakaa Suomen ulkoministeriön matkailusuosituksia jos omanne ja lastenne henki on teille rakas.

      • fjkdslö

        Tottakai sinne saa matkavakuutuksen, kun ulkoministeriö on poistanut matkustusvaroituksen sinne seudulle.


      • Egypti
        fjkdslö kirjoitti:

        Tottakai sinne saa matkavakuutuksen, kun ulkoministeriö on poistanut matkustusvaroituksen sinne seudulle.

        Egypti ei todellakaan ole turisteille tänään turvallinen


      • sukellus

        no tottakai saa vakuutuksen itellä on asunto hurghadan ja el gounan puolivälissä lennän kööpenhaminasta suora lento hurghadaa joka lauantai ei ole minkäänlaista ongelmaa ollut ei mielenosoituksia eikä muutakaan mellakkaa hyvin on rauhallista ollut


    • 28x...

      Vaikuttaa aika epätoivoiselta pyrkiä Hurghadaan.Kaikki rautatieyhteydet poikki, satunnaiset lennot Kairosta ja takaisin sinne ovat onnenkauppaa.
      Sitten joku satunnainen vihje jostakin turkkilaisesta yhtiöstä joka saattaa lentää sinne joskus viikonloppuisin. Lippujen vaihto onnistuu jossakin El Mamsran alueella, kiva. Se nyt vain on niin että maantiekuljetuksilla teidät kaapataan takuuvarmasti ja olette siellä sitten panttivankeina nauttimassa arabien maailmankuulua ystävällisyyttä.

      • VOAR

        Haha... Itse asun egyptissäj a on nyt heinäkuu-lokakuu akselilla tullut cairo-hurghada ja hurghada-cairo väliä reissattua 4 kertaa bussilla eikä mua ole vielä kaapattu. Enkä ole myöskään ollut pätkänvertaa huolissani turvallisuudestani. Asun kairossa ja juu onhan täällä ollut kaikennäköstä mutta ei kai kukaan pakota juuri sinne menemään missä tapahtuu. Eli jos jossain on mielenosoitus ei sinne ole pakko rynniä ensimmäisenä eturiviin bakkanaaleille :'D omaa järkeä saa käyttää. Vai menetkö heti helsingissäkin eturiviin töllistelemään kun kettutytöt tai ketkä tahansa saavat jonkun villityksen päähänsä.


    • 28x...

      Hyvä nimim. VOAR! Huomasin että kysymyksesi oli minulle tarkoitettu.
      Tuskinpa enää mellakkaeturintamaan pyrkisin mutta nuorena miehenä olin mukana kaikenlaisia banderilloja ja lippuja heiluttamassa. Poliisipamppujakin saikin väistellä ja kivaa oli.
      Tallinnassa oli isot mellakat v. ?? kun siirsivät venäläisten pronssisoturipatsasta
      hautausmaalle. Se ei ollut venäläisnuorten mieleen ja aiheutti aikamoisen kahakan perjantaina. Kun siitä kuulin niin hyppäsin heti laivaan tarkoituksena ei osallistua vaan seurata mellakointia. Eäänlaista extreme- matkailua siis. Mutta saapuessani paikalle lauantai- aamuna oli tilanne mielipahakseni jo rauhoittunut.
      Viihtyisin varmasti Kairon mellakoissakin. Niistä saa sellaisia adrenaliinipiikkejä ettei paremmasta väliä.

      • Voar

        No kukin taplaa tyylillään :). Itse en ole kairon mellakoihin osallistunut tai mennyt niitä katselemaan. Olen mieluummin viettänyt rauhallista kotielämää kuten missä tahansa muuallakin viettäisin. Hyvää joulun odottelua sinne :)


    • Sukellus

      Suomessa on tapettu enemmän ihmisiä kuin hurghadassa en ole vielä tähän mennessä nähnyt mitään levottomuuksia hurghadassa olen suomalainen ja asun talvet täällä ja hyvin on ystävällistä porukkaa ja suora lento joka lauantai kööpenhaminaan jos lumen sotkuun ja kylmyyteen haluaa

      • rtrutrtru

        Kukas nyt omaa pesäänsä paskantaisi.
        Pysy siellä ääliö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe