Gambian budjetti

Tiia66

Onko kellään uusinta tietoa Gambian hintatasosta..Paljonko kannattaa varata rahaa ruokaa, oppaisiin ... Lähden Helmikuussa Gambiaan..
Onko tuo maastapoistumismaksu vielä olemassa..Jostakin luin ettei olisi

19

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äippä:-)

      Ei ole maasta poistumis maksua.
      Itse olin viime talvena 8päivää hotellissa aamiainen ja illallinen-muutama retki ja ostoksia,(vaatteita, laukkuja yms... välillä illan istujaisia ruokineen paikallisessa ravintolassa ja 300 euroa sain kulumaan.Maa on todella halpa.Köyhä maa, silti ihmiset iloisia ja tulevat juttelemaan joka paikassa turisteille-
      Ikimuistoista matkaa sinulle!
      Ps . kannoin mukanani laukussa kuvakirjoja, joita suomesta ostin ja annoin lapsille joita näin kaduilla-

    • 28x...

      Aloittajalle; ruoka maksaa saman hotelleissa kuin suomen kuppiloissakin.
      Kaikki vaatteet, laukut yms. ovat piraattituotteita joilla ei ole mitään arvoa.
      Bumstereihin tns. oppaisiin saat palamaan vaikka koko omaisuutesi; huijareita koko sakki, kehoitan välttelemään heitä. Se on vaikeaa koska hotelliportilla iskee vastaasi sellainen herhiläislauma jota ennen et ole nähnyt. Kaikki mahdolliset huijauskeinot ovat hioutuneet täydellisiksi vuosien saatossa. Nykyisin huijausten apureiksi on pakotettu pikkulapsia jotka saavat turistin rahapussin aukenemaan.
      Auttaahan tietysti vastikkeettomastikin saatu raha köyhää maata jos niin haluaa ajatella.

      Itse maassa ei ole mitään nähtävää.

    • ....

      Riippuu ihan siitä, miten haluat kuluttaa. Hotellien ravintoloissa ja turistipaikoissa hinnat lähemmäksi Suomen pikaruokapaikkojen hintoja. Jos syöt paikallisten kanssa tai heidän kuppiloissa, saat huomattavasti halvemmalla ja monesti paljon parempaa ruokaa. Oppaisiin ei kannata tuhlata rahaa. Tutustu tietoihin etukäteen jos siellä on paikkoja, joissa haluaisit käydä. Liikkuminen siellä on helppoa ilman paikallistakin. Jos kaipaat apua/opasta, katso paikan päällä ihan rauhassa päri päivää niin et tule heti huijatuksi. Bumstereista ei tarvitse välittää, heistä pääsee helposti eroon. Liikkuminen paikallistakseilla ja busseilla ei maksa paljoa mitään. Shoppailumahdollisuuksia on joka nurkalla jos haluat ostaa puuesineitä, kankaita, tauluja, vaatteita, kenkiä, laukkuja, koruja jne. Tinkimällä saa edullisesti. Viimeksi kun olin yksin matkassa 300€/vko oli todella paljon, tuli shoppailtua laukut täyteen.

      • gamba heart

        heidän kuukausipalkka on meidän 50 euroa se on normaali työläinen.minä olin reissussa minulla meni noin 200 euroa viikko mutta se on totta että jos olet turisti alueella on kalliimpaa


      • kerrankäynyt
        gamba heart kirjoitti:

        heidän kuukausipalkka on meidän 50 euroa se on normaali työläinen.minä olin reissussa minulla meni noin 200 euroa viikko mutta se on totta että jos olet turisti alueella on kalliimpaa

        Mihinkä aikaan aloittaja on lähdössä. itselläni suunnitelmissa lähteä myös helmikuussa 1. viikolla. Retket isommalla porukalla tulisi edullisemmaksi.
        t. nimim. kerran käynyt Gambiassa (m/70)


      • tiia662
        kerrankäynyt kirjoitti:

        Mihinkä aikaan aloittaja on lähdössä. itselläni suunnitelmissa lähteä myös helmikuussa 1. viikolla. Retket isommalla porukalla tulisi edullisemmaksi.
        t. nimim. kerran käynyt Gambiassa (m/70)

        Hei!
        Lähden 7.2..Matkaa kovasti odotellen ja paljon olen lukenut netistä tietoa...Hotellina African village


    • Gambian ystävät

      Meillä meni noin 100 €/hlö/pvä. Olimme 2 viikkoa ja yhteensä meni rahaa 2.500 €:a. Emme kyllä tarvetta laskea jokaista euroa, vaan reissuilla ja miksei kotonakin olemme rentoja. Gambia on kyllä ihana maa.

      Hyvää matkaa.

      • tiina1011

        Käymme aika usein Gambiassa. osin työn johdosta ja osin vapaa-ajalla. olen huomannut että tuhlatessamme turistien lailla rahaa, päivässä enemmän kuin gambialaisen hyvätuloisen kuukausipalkka, saamme osaksemme ansaittuakin kateutta, lisäksi ympäristössämme ns. valkoisten hinnat nousevat tuntuvasti. olemme antaneet vieraillemme ohjeen, jota myös itse koitamme noudattaa; varovaisuutta rahan käyttämiseen! Emme halua että meidän takiamme inflaatio lähtee laukkaamaan. Ohjeemme vieraillemme on että rahaa voi turistipaikoissa käyttää, mutta ei paikallisten keskuudessa eikä heidän kanssaan. Itse olen opetellut tinkimään ostosten hinnasta jokaisen mahdollisen dalasin.


    • rundi-reino

      Gambia on paratiisi.Olen asunut kuukausia Kololi-roadilla.Käykää sillä tiellä,ostoksia,aitoa upeaa paikallista elämää.

      • Sulla varmaankin löytyy tietoja hyvistä ruokapaikoista ja tämän hetkisestä hintatasosta..
        Kuinka tuon visa electronin ja master cardin toimivuus? Olen lukenut jostain ettei oikein toimis ja rahaa ei voi nostaa noilla korteilla...


      • tiina1412
        satuanita66 kirjoitti:

        Sulla varmaankin löytyy tietoja hyvistä ruokapaikoista ja tämän hetkisestä hintatasosta..
        Kuinka tuon visa electronin ja master cardin toimivuus? Olen lukenut jostain ettei oikein toimis ja rahaa ei voi nostaa noilla korteilla...

        Msstercard ei toimi, Visa electronista ei minulla ole kokemusta. Visa kortilla toimii debet ja kredit puolet. Joissakin automaateissa ovat rahat lähes jatkuvasti loppuneet. Parhaan kurssin saa vaihtamalla rahaa rahanvaihtopisteissä


      • laura1
        tiina1412 kirjoitti:

        Msstercard ei toimi, Visa electronista ei minulla ole kokemusta. Visa kortilla toimii debet ja kredit puolet. Joissakin automaateissa ovat rahat lähes jatkuvasti loppuneet. Parhaan kurssin saa vaihtamalla rahaa rahanvaihtopisteissä

        Mastercard ja Visa electron ei toimi Gambiassa


      • alya
        laura1 kirjoitti:

        Mastercard ja Visa electron ei toimi Gambiassa

        Visa electronilla voi nostaa rahaa automaateista Gambiassa!


    • Gambiaanmatkaava

      28x on huijari, kommentoi jokaiseen Gambia keskusteluun ja aina pelkkää huonoa Gambiasta. Uskomattoman pelle jätkä

    • höhlä

      Tämä yksi höhlä sitten kaivaa puolen vuoden takaisen kysymyksen todetakseen että 28x...:n on höhlä.
      Gambiaan näkyvätkin matkaavan tosi höhlien höhliä.

    • Ei höhlä

      Minnekäs se höhlä matkustaa?

    • höhlä

      Höhlä menee Kanarialle viikoks ryyppäämään ja pienoisgolfaamaan.
      Kelitkin alkaa oleman siellä jo ihan kivat.

    • minttumaaria2

      Gambian hinnoista... Jos syöt turistiravintoloissa niin hintataso vaihtelee paikan mukaan esim. senegambian alueella pihvi lisukkeilla 200 dalasia, kanan rintafile 200 dalasia, iso hampurilainen isoilla ranskalaisilla 100 dalasia, olut 25 dalasia. Kyllä tietysti silläkin alueella on reilusti kalliimpia paikkoja. Paikallinen ruoka maksaa 25 dalasia ja olen itse syönyt niitä paljon enkä ole ikinä sairastunut. Kurssi n. 1 € on 55 dalasia. Joten mielestäni on huomattavasti halvempaa kuin meillä suomesssa. Joka puolella etelän maissa on turisti hinnat ja paikalliset hinnat. Kun vain tinkii niin saa kyllä uskomattoman halvalla kaikkea pientä krääsää. Paikalliset ovat todella köyhiä meidän mittapuun mukaan. Kuukausipalkka 30-50 euroa. Työpaikkoja on heidän vaikea saada. Töitä ei vain ole. Ihmiset ovat kuitenkin iloisia ja puheliaita. Tottakai he yrittävät saada turisteilta rahaa jotta saisivat ruokaa itselleen ja perheelleen. Siellä on ihan normaalia, että syöt vain joka toinen päivä. Rahaa ja töitä kun ei ole niin pakko olla nälässä.

    • 28x...

      Juu kurjaa ja kamalaa on ollut ja tulee aina olemaan tuolla Afrikan mantereella, se nyt on tautisen tosi. Kaikki tuo yleinen kehittymättömyys ja kauheus, likaisuus ja hirvittävät sodat ovat lisääntyneet 1000 % niistä ajoista kun kekkasivat ajaa valkoiset mantereelta pois ja ryhtyä itsenäisiksi. Aivankin mainio idea noin äkisti ajatellen. Tulokset olemme jo toki nähneet; ehkä 50 miljoonaa teurastettua ihmistä, nälänhätää, valtavia pakolaislaumoja sinne sun tänne, kaikki vanhat kulkutaudit ovat palanneet. Lisäksi nyt tämä uusi Ebola.

      Nyt vielä kaiken kukkuraksi pakettimatkoja tehneet matkatoimistot ovat alkaneet vetäytymään ainakin ensi talven matkojen järjestämisestä. Syynä on etteivät vakuutusyhtiöt halua ottaa niitä järkyttävän suuria taloudellisia riskejä joita Afrikan joukkomatkailu nykyisellään sisältää.
      Useampikin kansainvälinen lentoyhtiö on kieltäytynyt lentämästä Ebola- alueille joka laajenee koko ajan. On vain ajan kysymys milloin saamme tänne suomeen ensimmäisen tapauksen. En ole ajatuksineni yksin vaan maamme on jo varautunut siihen sekä siihen on perustettu jo oma osasto.

      Jokainen tietenkin matkustaa aivan minne haluaa; niin teen itsekin. Se on paras loma se missä itse viihtyy. Gambiassa viettää varmasti ihania lomapäiviä kun heittää sen turhan pelon pois. Päivämme ovat kuitenkin luetut.
      Korostan että kaikki kommenttini ovat aivan omiani ja juurikin sillä hetkellä näppäiltyä mitä nyt päähäni tulee. En suunnittele kirjoitelmiani ennakkoon ja siksi niistä tulee usein varsin kärkeviä eikä aina järkeviä. En niitä yleensä korjaile enkä oikolue, heitän ne taivaalle ja viuh; sinne meni.

      Hei vaan Sun heiluvilles!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe