Ongelma on siis, että en saa koneellani auki näitä docx-tiedostoja.
Olen luonut tiedostoja Microsoft Word Starter 2010 - ohjelmalla ja nyt tiedostot ovatkin docx-tiedostoja?
Kun yritän näitä avata, ilmoittaa se että tarvitsee olla Microsoft office? Ja sitähän ei tietysti ole...
Osaisiko kukaan neuvoa avutonta? :)
DOCX-tiedostot
10
1031
Vastaukset
- ssdfsfsfd
Lataa libreoffice
http://www.libreoffice.org/download/?type=win-x86&lang=fi&version=4.1.1
Ei maksa penniäkään ja on vapaa, avoimen lähdekoodin msofficen korvaaja.- äöojgfeddssss
Ilmaista lounasta ei ole. Kyllä siinä aina on takana jotain jos ilmaiseksi annetaan.
- ,,,,,,
äöojgfeddssss kirjoitti:
Ilmaista lounasta ei ole. Kyllä siinä aina on takana jotain jos ilmaiseksi annetaan.
Ainoastaan se, että LibreOffice ei tue DOC ja DOCX-tiedostoja yhtä hyvin kuin MS Officen Word, koska DOC:ien specsit yms. eivät ole selostettu niin selkeästi, että takaisinmallintaminen tai tuki onnistuisi täydellisesti. Käytännössä tarkoittaa sitä, että esim. DOC-tiedoston muotoilu ei välttämättä toimikaan 100% samalla tavoin kuin MS Wordissa.
Itse pidän enemmän Wordista (ja koko MS Office -paketista) ja kyllä se niin menee, että jos esim. joitakin muotoilultaan vaativampia taulukoita on tarkoitus jakaa muille, jotka käyttävät MS Officea, niin mieluiten teen ne taulukot juurikin MS Officella.
En itse välitä siitä, kuinka hankala asioita on takaisinmallintaa, vaan katson vähän hintaa ja ostan sen, joka toimii parhaiten. Viis veisaan siitä, onko ohjelma avointa lähdekoodia, vaikka sinällään avoimuus on plussaa.
Huom! Ei MS:kään ole tässä tekstinkäsittelykysymyksessä puhdas pulmunen, joka tekee hyväntekeväisyyttä, koska OpenOfficen odt-tiedostojen tuki olisi voitu heti ottaa käyttöön MS Wordiin, mutta aika kauanhan siinä kestikin. ,,,,,, kirjoitti:
Ainoastaan se, että LibreOffice ei tue DOC ja DOCX-tiedostoja yhtä hyvin kuin MS Officen Word, koska DOC:ien specsit yms. eivät ole selostettu niin selkeästi, että takaisinmallintaminen tai tuki onnistuisi täydellisesti. Käytännössä tarkoittaa sitä, että esim. DOC-tiedoston muotoilu ei välttämättä toimikaan 100% samalla tavoin kuin MS Wordissa.
Itse pidän enemmän Wordista (ja koko MS Office -paketista) ja kyllä se niin menee, että jos esim. joitakin muotoilultaan vaativampia taulukoita on tarkoitus jakaa muille, jotka käyttävät MS Officea, niin mieluiten teen ne taulukot juurikin MS Officella.
En itse välitä siitä, kuinka hankala asioita on takaisinmallintaa, vaan katson vähän hintaa ja ostan sen, joka toimii parhaiten. Viis veisaan siitä, onko ohjelma avointa lähdekoodia, vaikka sinällään avoimuus on plussaa.
Huom! Ei MS:kään ole tässä tekstinkäsittelykysymyksessä puhdas pulmunen, joka tekee hyväntekeväisyyttä, koska OpenOfficen odt-tiedostojen tuki olisi voitu heti ottaa käyttöön MS Wordiin, mutta aika kauanhan siinä kestikin."Ainoastaan se, että LibreOffice ei tue DOC ja DOCX-tiedostoja yhtä hyvin kuin MS Officen Word, koska DOC:ien specsit yms. eivät ole selostettu niin selkeästi, että takaisinmallintaminen tai tuki onnistuisi täydellisesti."
Kyllä se niitä tukee samalla tavalla. Ne eivät tietenkään vaan ole samannäköisiä koska ns. officetiedostot eivät tallenna ulkoasutietoa tarkasti, joten jos vaihtaa käyttöjärjestelmän merkkiä, officepaketin merkkiä tai muuttaa uudempaan/vanhempaan officepakettiin niin ulkoasussa käy helposti muutoksia.
"En itse välitä siitä, kuinka hankala asioita on takaisinmallintaa, vaan katson vähän hintaa ja ostan sen, joka toimii parhaiten."
LibreOfficen ja MS Officen toimivuudessa ei ole eroja. Tässä nyt vaan se juttu, että Windowsille tietysti kannattaa ostaa MS Office 365 kun LibreOfficea käytellään tavallisesti Ubuntulla.- ,,,,,
M-Kar kirjoitti:
"Ainoastaan se, että LibreOffice ei tue DOC ja DOCX-tiedostoja yhtä hyvin kuin MS Officen Word, koska DOC:ien specsit yms. eivät ole selostettu niin selkeästi, että takaisinmallintaminen tai tuki onnistuisi täydellisesti."
Kyllä se niitä tukee samalla tavalla. Ne eivät tietenkään vaan ole samannäköisiä koska ns. officetiedostot eivät tallenna ulkoasutietoa tarkasti, joten jos vaihtaa käyttöjärjestelmän merkkiä, officepaketin merkkiä tai muuttaa uudempaan/vanhempaan officepakettiin niin ulkoasussa käy helposti muutoksia.
"En itse välitä siitä, kuinka hankala asioita on takaisinmallintaa, vaan katson vähän hintaa ja ostan sen, joka toimii parhaiten."
LibreOfficen ja MS Officen toimivuudessa ei ole eroja. Tässä nyt vaan se juttu, että Windowsille tietysti kannattaa ostaa MS Office 365 kun LibreOfficea käytellään tavallisesti Ubuntulla."LibreOfficea käytellään tavallisesti Ubuntulla."
-Ihan MS Officea pyöritän siellä niin kuin varmaan kaikki muutkin.
- 0hm0
"Käytännössä tarkoittaa sitä, että esim. DOC-tiedoston muotoilu ei välttämättä toimikaan 100% samalla tavoin kuin MS Wordissa."
eipä ne muotoilut pysy samana eri MS-officeissakaan.
"Itse pidän enemmän Wordista (ja koko MS Office -paketista) ja kyllä se niin menee, että jos esim. joitakin muotoilultaan vaativampia taulukoita on tarkoitus jakaa muille, jotka käyttävät MS Officea, niin mieluiten teen ne taulukot juurikin MS Officella."
Samahan se on, että millä noita tekee. Kannattaa tallentaa ne jossain standardissa muodossa.
(jos minä teen jotain mitä jostain syystä en laita PDF-muotoon, niin se ei ole minun ongelmani jos joku ei saa auki standardia muotoa.) - Noo tuota ...
Ne aukeaa sillä Word Starterilla, joka ne on luonutkin. Jos sinulla ei ole enää ohjelmaa, voit toki ladata libre officen.
Mutta mullakkin meni noin yhdessä välissä, ettei windows oletuksena tarjonnut word starteria kun tiedostoa tuplaklikkasi, vaikka ohjelma kyllä koneella oli. Eli veikkaisin, että sinulla on sama juttu. Ohjelma on koneella, mutta sitä ei ole liitetty tuohon tiedostotyyppiin. Paina hiiren toisella napilla, avaa sovelluksessa, ja etsi sieltä word starter. "Olen luonut tiedostoja Microsoft Word Starter 2010 - ohjelmalla ja nyt tiedostot ovatkin docx-tiedostoja?"
Niitähän se Word oletuksena tekee.
"Kun yritän näitä avata, ilmoittaa se että tarvitsee olla Microsoft office? Ja sitähän ei tietysti ole..."
Voit esimerkiksi ostaa sen ohjelman.Ja lopulta toinen ratkaisu ongelmaan:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/de9e21df-34c8-44b7-b7c9-ecf8c98c4b7d/why-is-word-2010-not-able-to-open-docx-files
Eli nimeä ne uudelleen niin että pääte muuttuu doc eikä docx, pitäisi toimia ongelmitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617650- 1334384
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313665- 213018
- 232562
- 272543
- 472120
- 252120
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3752067- 322018