Mitä syötätte mäyräkoiralle?

Mäyris1

Meillä 1,4 v ikäinen mäyräkoirauros ( lyhyt / karkeakarvainen ). Painoa 13 kg. Oikein miehen mitoissa :)
Ei mielestäni syö liikaa, eikä vaikuta lihavalta, vaan on jykevä.
Liikettä kyllä saa päivän mittaan.

Mietityttää vaan, että mitä te muut mäyriksen omistajat syötätte koirillenne ja oletteko miten tarkkoja siitä, paljonko syö päivässä ?

Ja sen verran vielä, että kyllä mäyris voi sitten olla valloittava persoona. Ikinä en huolisi mitään muuta rotua.
Kainaloinen :), mutta silti määrätietoinen. Halittava tapaus.

14

8461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäykkytyty

      Mulla on 2,5 v karkkari mäykkytyty ja painaa 8,6 kg (on melko pienikokoinen). Syö 2,5 dl jahti&Vahti-nappuloita/vrk, Syötän myös rakaa lihaa, kypsää kanaa ja kalaa, kasviksia, luonnonluita, puruluita ja koulutuksessa nameja. Nämä ovat sitten pois nappula-annoksesta. Jos tytyllä on työpäivä ja on päivän juossut metsässä, niin saa ½ - 1 dl extraa.

      • Anonyymi

        Kitos


    • kokenut4

      Ohjeen mukaan korkealuokkaista nappulaa. On edullista ja koira voi hyvin. Herkkupaloiksi riittävät sosiaaliset muruset.

      Koira voi hyvin pelkällä nappulalla loputtomiin. Pahinta on käyttää koiraa jätesäkkinä.

      Ylipainoinen saavuttaa ihannemitat nappulasäkin ohjetta noudattamalla. Ja nappulaa ei anneta astiaan niin, että koira itse annostelee. Ne annetaan mittakipolla kahdesti päivässä.

    • ViiTa

      Hei,
      Mulla 3-v narttu, jolla painoa n. 9,5kg, eli normi mitoissa :) Syö Jahti&Vahti Energia nappuloita 1 1dl päivässä. Ruoka on hyvää ja lisäaineetonta ja ennen kaikkea hinta-laatu on kohdallaan! =)
      Ihania ovat enkä rotua vaihda!
      Ihan normi kokoiselta urokses vaikuttaa.. Minkäs teet jos lihakset kehittyy.. Ja tuon painoisia urokset näyttävät olevan nykypäivänä =)

      • Karkkis123

        Valitettavasti näyttelymäykyt alkavat olemaan noissa painoissa. Käyttöpuolella noin kookas mäykky ei juurikaan pärjää kuin jäljellä. Luolaan ei mahdu ja ajossa väsyy ja rasittuu liikaa. Mutta eihän se koiraa huononna vaan pitää elää sen kanssa mitä on. Luonteeltaan ovat tosiaankin melkoisia noin yleisesti ottaen.


      • karkkari
        Karkkis123 kirjoitti:

        Valitettavasti näyttelymäykyt alkavat olemaan noissa painoissa. Käyttöpuolella noin kookas mäykky ei juurikaan pärjää kuin jäljellä. Luolaan ei mahdu ja ajossa väsyy ja rasittuu liikaa. Mutta eihän se koiraa huononna vaan pitää elää sen kanssa mitä on. Luonteeltaan ovat tosiaankin melkoisia noin yleisesti ottaen.

        Meillä on 12kg mäykky eikä todellakaan väsy vaan jaksaa painaa lenkillä pyörän vieressä, vaikka kuinka kauan, koska yleensä jos on isokokoinen on myös lihaksikas.

        Ei se kuntoa huononna vaikka on iso? :)


      • ViiTa
        Karkkis123 kirjoitti:

        Valitettavasti näyttelymäykyt alkavat olemaan noissa painoissa. Käyttöpuolella noin kookas mäykky ei juurikaan pärjää kuin jäljellä. Luolaan ei mahdu ja ajossa väsyy ja rasittuu liikaa. Mutta eihän se koiraa huononna vaan pitää elää sen kanssa mitä on. Luonteeltaan ovat tosiaankin melkoisia noin yleisesti ottaen.

        Kuules kaikki tietävä! Harrastan aktiivisesti koirani kanssa agilityä, ajoa ja luolaa.....JA HYVIN MAHTUU !! :D


    • Muumitalosta

      Royal Caninin mäyräkoiraruokaa!

    • 8-v mäykky kotona

      Meillä siirryttiin täysin vehnättömään ruokavalioon. Eipä ollut ennen tullut katsottua kuinka monessa paikassa sitä vehnää onkaan (hyväpalat, kuivaruoka yms.) Nyt on koira paljon energisempi, korvatulehduskierre katkesi ja alkaneet iho oireet parantuivat täysin. Voin siis todellakin suositella täysin vehnätöntä ruokavaliota.

    • mäyrikset jyrää?

      Minun mäyris(kaniini-mäyräkoira) eli pienin mahdollinen(2,8kg) syö päivässä yhden purkillisen Cesar ruokaa. :)

    • sepe3

      melkoisia asiantuntijoita...jokaisen koiran oikea ruoka on punasta lihaa tarkoitan maustamatonta raakaa esim jauheliha.koira on lihansyöjä ei kasvis eikä seka

      • Anonyymi

        Mä oon ostanut eläinkaupasta raakalihaa pakasteesta. Sitten olen lisännyt kasviksia ja tummaa riisiä sekaan. Eläinlääkäri kertoi että koira syö sekaravintoa ja vihannekset ja hedelmät kuuluu ruokavalioon. Eli ei pelkkää lihaa jos miettii terveyttä ja vitamiinien saantia


    • Anonyymi

      13-kiloinen mäykky eikä muka läski? Miten pirkä se makkara on, kaksi metriä?

    • Anonyymi

      Meillä syö puolet raakaa ja puolet kuivamuonaa. Kuivamuonana tällä hetkellä Orijen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe