Pistäkääs töitä tradenomille

tosikkoinen

Olen it alan tradenomi kohta 7 vuoden takaa. En ole vielä saanut töitä alaltani tai koulutukseltani josta saisin oikeaa palkkaa.

Mua vois kiinnostaa palkanlaskenta. Kirjanpitoa en varmaan osaisikaan.

Laittakaa meiliosoitteita ja viheitä miten työllistyisin, tai vaikak ihan työpaikan jos saisin.

Nyt saan sossulta ja Kelalta 1200 euroa nettoa tukia asumiseen ja elämiseen kuukaudessa. Lisäksi saan työttömänä elarit anteeksi 300 euroa. Eli työttömän nettopalkka on 1500 euroa kuukaudessa.

ELi olisko kohtuu jos käteen jäis 2000-2100 euroa kuukaudessa?

Sellaista työpaikkaa ajattelisin. Bruttopalkkana voisi riittää sisi alle 3 tonninkin työpaikka.

Arvostan hyvää työilmapiiriä ilman työpaikka kiusaamista ja paikkaa jossa esimiehellä on kyky puuttua epäkohtiin. Arvostan myös mahdollisuutta tehdä joskus etätöitä.

Kotona on viihtyisää ja rentouttavaa, mutta ei aina jaksais sossun köyhyydessä elää ja hanttihommia tehdä. Olsi kiva saada oman alan töitä.

Antakaa töitä hyvillä ehdoilla tai muuten olen työtön kuolemaan saakka...

5

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

Aika erikoista, että itse saan lähihoitajana kärsiä 152h/kk ja siitä nettona 1677e/kk ja toinen saa 1500 tekemättä mitään :O

• kyselee epätietoinen

Tradenomikoulutus on turhin tässä maassa. Itse valmistuin 90-luvun lopussa taloushallinnosta. Töitä on välillä ollut. silti kauppatieteilijät (KTM) kiilaavat edelle työpaikoissa jopa Savonia-amk:n (josta valmistuin) paikoista. Miksi siis koulutusta järjestetään, kun koulutuksen järjestäjä ei arvosta oman koulunsa loppututkintoa?

• Vaihtuvuutta on palj

Kyllä sillä saa töitä pk-seudulla. Pk-seudulla on paljon ulkomaille yhteyksiä pitäviä yrityksiä, joten mm. johdon assistenteille, joilla on monta kieltä opiskeltuna ovat sijoittuneet hyvin. Sijaisuuksia ja eläköitymistä tapahtuu koko ajan. Sunkin kohdalla kannattaisi hankkia lisätaitoja. Miespuolinen, me hoitajaksi, hae nyt heti koulutukseen, jos vain pääset.

Koulutukseen saa paremmin tukia pariksi vuodeksi kuin mihinkään työpaikkaan tällä hetkellä. Kaikki eivät saa, mutta jos on vielä se käyttämättä.

Helsingissä ja Vantaalla ainakin työllistyy, mutta hakijoilla voi olla myös lisäosaamista, kuten ulkomailla oloa tms.

• eimeneläpi

provo...

• Pyry miesten aloille

Hei!

Olet varmaan vähän nirso työilmapiirien yms. suhteen. Olen itse hakenut melkein kaikkia paikkoja, joita voin kuvitella tekeväni. Koska olet IT-tradenomi, tuli mieleen, että saattaisit olla miespuolinen.

Koen itse työnhaussa ongelmaksi joskus sen, että paikat ovat jossain miesten ympäristössä, kuten vaikka kuljetusalan koordinaattori, joka vastaa puhelimeen ja toimittaa tietoja sekä hoitaa toimistoa. Samoin hälytyskeskustyöpaikat, vaikka sinne mennään ehkä poliisista (naiset, joille ei löydy poliisin työtä). Yksi miesvaltainen työmaa on myös kone- ja paperi- sekä puunjalostusteollisuus, niissäkin on pieniä laitoksia olemassa. Varmoja työpaikkoja on myös puolustusvoimilla, nytkin:
      "Toimistosihteeri, Siviilivirka SIV-arviointijärjes, Puolustusvoimat, Jyväskylä"

Hanki jotain lisäkoulutusta hoitalalta ja hae sairaaloiden osasto- ja toimistosihteereiksi.
      "LÄHIHOITAJAA VASTAANOTTO- / OSASTOSIHTEERIKSI ".

Miehille hyviä paikkoja myös koulutuspuolella, nuorille ja lapsille on etu, että on miehiä henkilökunnassa.

Itse olen kaikkiin noihin hakenut, on vain vaikeampaa työskennellä kovin miesvetoisessa ympäristössä, koska nainen tulkitaan misuksi tai objetksi, vaikkei olisi edes puhuttu työntekijän kanssa mitään koskaan.

Suosittelen, ettet enää odottaisi työttömänä vaan hae yksinkertaisesti miestyömaille toimistohommiin, äläkä karsasta puhelimen käyttöä, vaan ole asiakaspalvelija, hae siihenkin lisää koulutusta. Miehillä on paljon etulyöntiä moissa asioissa, mutta jotain lisäkoulutusta sosiaalipuolelta kun saisi, niin he olisivat oikein päteviä moneen paikkaan.

Tsemmppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe