Pistäkääs töitä tradenomille

tosikkoinen

Olen it alan tradenomi kohta 7 vuoden takaa. En ole vielä saanut töitä alaltani tai koulutukseltani josta saisin oikeaa palkkaa.

Mua vois kiinnostaa palkanlaskenta. Kirjanpitoa en varmaan osaisikaan.

Laittakaa meiliosoitteita ja viheitä miten työllistyisin, tai vaikak ihan työpaikan jos saisin.

Nyt saan sossulta ja Kelalta 1200 euroa nettoa tukia asumiseen ja elämiseen kuukaudessa. Lisäksi saan työttömänä elarit anteeksi 300 euroa. Eli työttömän nettopalkka on 1500 euroa kuukaudessa.

ELi olisko kohtuu jos käteen jäis 2000-2100 euroa kuukaudessa?

Sellaista työpaikkaa ajattelisin. Bruttopalkkana voisi riittää sisi alle 3 tonninkin työpaikka.

Arvostan hyvää työilmapiiriä ilman työpaikka kiusaamista ja paikkaa jossa esimiehellä on kyky puuttua epäkohtiin. Arvostan myös mahdollisuutta tehdä joskus etätöitä.

Kotona on viihtyisää ja rentouttavaa, mutta ei aina jaksais sossun köyhyydessä elää ja hanttihommia tehdä. Olsi kiva saada oman alan töitä.

Antakaa töitä hyvillä ehdoilla tai muuten olen työtön kuolemaan saakka...

5

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

      Aika erikoista, että itse saan lähihoitajana kärsiä 152h/kk ja siitä nettona 1677e/kk ja toinen saa 1500 tekemättä mitään :O

    • kyselee epätietoinen

      Tradenomikoulutus on turhin tässä maassa. Itse valmistuin 90-luvun lopussa taloushallinnosta. Töitä on välillä ollut. silti kauppatieteilijät (KTM) kiilaavat edelle työpaikoissa jopa Savonia-amk:n (josta valmistuin) paikoista. Miksi siis koulutusta järjestetään, kun koulutuksen järjestäjä ei arvosta oman koulunsa loppututkintoa?

      • Vaihtuvuutta on palj

        Kyllä sillä saa töitä pk-seudulla. Pk-seudulla on paljon ulkomaille yhteyksiä pitäviä yrityksiä, joten mm. johdon assistenteille, joilla on monta kieltä opiskeltuna ovat sijoittuneet hyvin. Sijaisuuksia ja eläköitymistä tapahtuu koko ajan. Sunkin kohdalla kannattaisi hankkia lisätaitoja. Miespuolinen, me hoitajaksi, hae nyt heti koulutukseen, jos vain pääset.

        Koulutukseen saa paremmin tukia pariksi vuodeksi kuin mihinkään työpaikkaan tällä hetkellä. Kaikki eivät saa, mutta jos on vielä se käyttämättä.

        Helsingissä ja Vantaalla ainakin työllistyy, mutta hakijoilla voi olla myös lisäosaamista, kuten ulkomailla oloa tms.


    • eimeneläpi

      provo...

    • Pyry miesten aloille

      Hei!

      Olet varmaan vähän nirso työilmapiirien yms. suhteen. Olen itse hakenut melkein kaikkia paikkoja, joita voin kuvitella tekeväni. Koska olet IT-tradenomi, tuli mieleen, että saattaisit olla miespuolinen.

      Koen itse työnhaussa ongelmaksi joskus sen, että paikat ovat jossain miesten ympäristössä, kuten vaikka kuljetusalan koordinaattori, joka vastaa puhelimeen ja toimittaa tietoja sekä hoitaa toimistoa. Samoin hälytyskeskustyöpaikat, vaikka sinne mennään ehkä poliisista (naiset, joille ei löydy poliisin työtä). Yksi miesvaltainen työmaa on myös kone- ja paperi- sekä puunjalostusteollisuus, niissäkin on pieniä laitoksia olemassa. Varmoja työpaikkoja on myös puolustusvoimilla, nytkin:
      "Toimistosihteeri, Siviilivirka SIV-arviointijärjes, Puolustusvoimat, Jyväskylä"

      Hanki jotain lisäkoulutusta hoitalalta ja hae sairaaloiden osasto- ja toimistosihteereiksi.
      "LÄHIHOITAJAA VASTAANOTTO- / OSASTOSIHTEERIKSI ".

      Miehille hyviä paikkoja myös koulutuspuolella, nuorille ja lapsille on etu, että on miehiä henkilökunnassa.

      Itse olen kaikkiin noihin hakenut, on vain vaikeampaa työskennellä kovin miesvetoisessa ympäristössä, koska nainen tulkitaan misuksi tai objetksi, vaikkei olisi edes puhuttu työntekijän kanssa mitään koskaan.

      Suosittelen, ettet enää odottaisi työttömänä vaan hae yksinkertaisesti miestyömaille toimistohommiin, äläkä karsasta puhelimen käyttöä, vaan ole asiakaspalvelija, hae siihenkin lisää koulutusta. Miehillä on paljon etulyöntiä moissa asioissa, mutta jotain lisäkoulutusta sosiaalipuolelta kun saisi, niin he olisivat oikein päteviä moneen paikkaan.

      Tsemmppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe