Muistanko väärin?

yhteydenpitoa

vai miten on? Tuttavani lähtee Turkkiin matkalle ja ennen oli kai niin, että tekstiviestit menivät kotimaan hinnalla. Jos laitan tekstiviestin kun tuttavani on Turkissa, minulta veloitettaisiin oman operaattorin mukaan. Mutta mitenkä olisi sitten vastaus sieltä Turkista, minkä hinnaston mukaan se menisi? Sen tiedän, että puhelut menisi Turkin hinnaston mukaan. Jos siis soittaisin, minulta veloitettaisiin ulkomaan mukaan.

6

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

Homma menee siis niin että kun itse olet Suomessa, riippumatta soitatko tai tekstaatko niin sinulle koituvat kulut ovat normit riippumatta siitä onko kaveri Suomessa vai ulkomailla. Kunhan soitat tai tekstaat suomalaiseen numeroon niin extra kuluja ei sinulle tule.

Ja sitten toistepäin, kaverin ollessa vaikka siellä Turkissa suomalaisen liittymänsä kanssa. Hänen kulunsa muodostuu hänen oman operaattorinsa ulkomaanhinnaston mukaan. Kannattaa muistaa, että ulkomailla puheluun vastaaminenkin maksaa, tosin yleensä vähemmän kuin sieltä soittaminen. Tekstareiden vastaanotto on yleensä ilmaista.

Selvensikö vastaukseni asiaa :)

Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

• yhteydenpitoa

Kyllä kiitos. Hotellissa on Wlan, tosin aika hidas, mutta kaveri laittaa sitten viestiä whatsappilla!

• 20+2

Facebook sovelluksella(vain android,ios puhelimet) voi soittaa ilmaseks,,just tällä viikolla soitellu paljon tutuille sinne antalayaan(hotelli wlan)..eli kysele kaverien puhelinmallit ja käske lataamaan Facebook sovellukset.

• yhteydenpitoa

Kaverilla ja minulla androidi sekä Facebook. Kiitos vinkistä!

• Kunhan vaan muistat yhdistää puhelimen wlan verkkoon sillä muuten tulee laskua..

• 3+14

Helpoin tapa välttää laskut on pistää puhelimesta dataverkko kokonaan kiinni(yleinen tapa ulkomailla ollessa),sillon et edes pääse muuhun kuin wlan verkkoon jos semmonen löytyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe