Ei kaikki niin itsestäänselvää...

Sain erään mielialalääkkeen, kun olin alavireinen ja masentunut. Se kyllä auttoi hyvin, mutta painoni alkoi pikkuhiljaa kohota. Söin lääkettä n. vuoden yhtäjaksoisesti. Nyt olen lopettanut sen käytön , kun sentään terveys on kallisarvoinen ja painoni vain kasvoi, koska ruohalu oli valtaisa.

Mieleni on hyvä ja turvotus ja paino alkaa pikkuhiljaa laskea. Hyvä niin.

Ei kaikki lihominen johdu vain henkilön huonosta itsekurista. Voi olla myös muukin tekijä, vaikkapa kilpirauhasen sairaudet tai juuri lääkitys syynä.
960
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Näillä kakskymppisillä, ylilihavilla yleensä syy lihomiseen on helpot pikaruoat, sipsit ja limpparit, siiderit ja paikallaanolo. Ai niin ja makeiset, niitähän ne monet ahmii hullun lailla.
Nää sairausasiat kaikki tietää, ne on oma juttunsa. Yleensä kuitenkin masennus seuraa omasta saamattomuudesta ja itsekurin puutteesta yltäkylläisyyden keskellä.

Äänestä
  • kuinka monta masentunutta tunnet varmaan kymmeniä ellei satoja että olet voinut pitää tilastoa minkä seurausta masennus on mulla on taas oma diagnoosi sinunlaisillesi vuosien varrella tehtyä tilastoa faktaa onnea vaan elämääsi tuskin se siitä sen kummemmaksi tulee netti ei ehkä ole paras ystäväsi mutta ainoa.

    Äänestä

  • tiinaex... kirjoitti:

    kuinka monta masentunutta tunnet varmaan kymmeniä ellei satoja että olet voinut pitää tilastoa minkä seurausta masennus on mulla on taas oma diagnoosi sinunlaisillesi vuosien varrella tehtyä tilastoa faktaa onnea vaan elämääsi tuskin se siitä sen kummemmaksi tulee netti ei ehkä ole paras ystäväsi mutta ainoa.

    No mutta säähän oot vissiin ollu ylipainonen aina tuskin masennut sen on aiheuttanut

    Äänestä

  • normaalipainoinen kirjoitti:

    No mutta säähän oot vissiin ollu ylipainonen aina tuskin masennut sen on aiheuttanut

    kerran olin normaalipainoinen mutta ei se mitään mulla on nyt lääkitys kohdallaan katotaan mitä se tuo tullessaan jospa ainakin paremman aineenvaihdunnan.

    Äänestä

Etkö lukenut, masennus oli ensin, lihominen sitten, lääkkeen takia. On yleisesti tiedossa että osa tehokkaista masennuslääkkeistä lihottaa.
Nuoret tietokoneella sipsejä mussuttavat ovat asia erikseen. Eikö voitaisi keskustella syyllistämättä aloittajan tarkoittamasta asiasta.
Elämä ei mene aina kuten ollaan suunniteltu. Olen nähnyt sen oman kohtaloni edessä.
Olin myös lihavampi silloin kun söin masennuslääkkeitä. Elämän olosuhteet masensivat, usea kuolemantapaus perheessä pienellä aikavälillä.
Kun on tarpeeksi vaikeaa, ei tule ensimmäisenä ajatelleeksi linjojaan.

Äänestä
  • Näin tuo menee. Ymmärsit asiani ytimen.

    En ollut ylipainoinen ennen lääkkeen käyttöönottoa. Vasta sitä syötyäni aloin lihoa.

    Masennus ei kyllä johdu mistään saamattomuudesta tai itsekurin puutteesta. Se tulee muusta. Kukaan ei varmasti halua olla masentunut, jos tietää, mitä se tuo tullessaan. Nyt olen ihan ok. Toivottavasti saisin pitää tämän olotilani.

    Äänestä

Olenkohan elämässäni syönyt 10 pilleriä särky-lääkettä.
Muistan edellisen kerran, poskeeni kasvoi ajos ja se leikattiin pois.
Tulehtuneena siihen ei tehonnut puudutus.
Lääkäri sanoi että irvistely puristi lahonneen lihan mukavasti ulos.
Nais-hoitajakin oli kuulema katsellut ihastuneena.
Otin reippaan Asperiinin, kipu hellitti ja piristyin huomattavasti.
Paino putosi heti 3 kiloa.
Siitä lähtien olen toivonut uutta ajosta, vaan ei ole kasvanut.
Pakko on ollut olla iloinen ilman lääkitystä.

Olin laskevinani että nyt on jo kolme lääke-läski-lässytystä.
Ei kun neljä, tiinakin laittoi.
Onneksi tiinalla taitaa olla jossain ketun-häntä-kauluri.
Paljon parenpi kuin muilla.

H.

Äänestä
  • Olipa mukava taas kerran lukea tuo poski-ajos-lässytyksesi. Moneskohan kerta se olikaan kun sen olet palstalla jankuttanut.

    Mutta sitähän se sinun kirjoittelusi on. Omien kirjoitustesi loputonta toistoa. Toistoa. Toistoa.

    Äänestä

  • Kipeä pää kirjoitti:

    Olipa mukava taas kerran lukea tuo poski-ajos-lässytyksesi. Moneskohan kerta se olikaan kun sen olet palstalla jankuttanut.

    Mutta sitähän se sinun kirjoittelusi on. Omien kirjoitustesi loputonta toistoa. Toistoa. Toistoa.

    "Kipeä pää"

    Hyvin huomasit, mukavat asiat jäävät aina mieleen sinullekin.

    H.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


LääkettäVainTarv. kirjoitti:

Sain erään mielialalääkkeen, kun olin alavireinen ja masentunut. Se kyllä auttoi hyvin, mutta painoni alkoi pikkuhiljaa kohota. Söin lääkettä n. vuoden yhtäjaksoisesti. Nyt olen lopettanut sen käytön , kun sentään terveys on kallisarvoinen ja painoni vain kasvoi, koska ruohalu oli valtaisa.

Mieleni on hyvä ja turvotus ja paino alkaa pikkuhiljaa laskea. Hyvä niin.

Ei kaikki lihominen johdu vain henkilön huonosta itsekurista. Voi olla myös muukin tekijä, vaikkapa kilpirauhasen sairaudet tai juuri lääkitys syynä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu