Astianpesukoneen alle laitettava suojakaukalo

tiskari3

Onko kenellä kokemuksia näistä suojakaukaloista. Jääkö ne todellakin etureunastaan näkyviin koneen alta??? vai onko kyseessä väärin asennettu kaukalo?

14

2907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäontotta

Jää ne.

• Tämäontotta

Ethän muuten huomaa jos tiskikoneesi vuotaa, vesi valuu etureunaan.

• vesikaukalo

Nimenomaan silloin kaukalo on oikein asennettu, kun kaukalon etureuna näkyy koneen alta. Jos ei näy, niin silloin väärin asennettu.

• Kaipa se vesi sieltä kaukalon etureunalta valuisi myös koneen eteen vaikkei sitä etureunaa itseään sieltä näkyisikään......????

• kaukaloota

No ei ainakaan minulla kaukalon etureuna ole jäänyt näkyviin vaan on juuri sokkelin alla. Kaukaloita on eri syvyyksisiä eli ne syvimmät on tarkoitettu jääkaapin alle, mikä taas on täysin turhaa.

Kaukaloissa on yleensä takareunassa lippa, jota kääntämällä pystyyn saa kaukalon 5 senttiä syvemmälle.

Tärkeintähän kaukaloissa on, että ne tuovat vuotovedet näkyville, mutta näkyvillä niiden etureunojen ei ole pakko olla - itsellä sokkelilauta on juuri kaukalon etureunan päällä ja varmistaakseni mahdollisen vuotoveden esilletulon olen lisännyt sokkelilaudan alapintaan muutaman millin korotukset. Näin lattian ja sokkelin välissä on riittävä rako veden kululle, mutta silti se ei näytä sisustuksen kannalta huonolta.

• Vai että turhaa

"Kaukaloita on eri syvyyksisiä eli ne syvimmät on tarkoitettu jääkaapin alle, mikä taas on täysin turhaa."

Jaa... Jos jääkaapin alla olisi ollut kaukalo, niin oltaisiin vältyytty vesivahingolta joitain vuosia sitten. Kaapin lauhdutusastia oli vuotanut hiljakseen, mutta kuitenkin niin paljon, että viereinen keittiönkaappi oli kastunut ja tuhoutunut n. puolen metrin korkeudelle saakka. Lattia ei mennyt miksikään, se kun oli keraamista laattaa. Aika metkaa, kuinka vesi osaa ryömiä ylöspäinkin :-)

• Parempiniin

Kyllä näkyy,ja niin kuuluu näkyäkkin...

• huoltohemmo

Kuuluu näkyä, jos ei näy niin väärin asennettu.Kaukaloita on 45cm ja 60cm ja syvyys on vakio.

• simppeliloota

No ei todellakaan ole pakko etureunan näkyä eikä silti väärin asennettu.

Käyttäkää nyt sitä maalaisjärkeä ehdotellessanne yhden simppelin muovikaukalon asentamisessa.

• 2321321321

Harmi että se kaukalo on pakollinen ja vain siksi kun osa valmistajista ei osaa tehdä tiiviitä koneita.
      Bosch/Siemens antaa takuun tiiveydelle niin että korvaavat vahingot jos vuotaa.

• jhkjhkj

minulla oli siemens apk. siinä oli ns. aqua stop eli laite joka estää vedenttulon jos koneen puolella tulee häikkää. no se akvastoppi meni rikki ja veden tulo koneeseen ei lakannu. eli turvalaitteesta ei ollut hyötyä koska se meni rikki.

• Sen kaukalon on tarkoitus vesivahingon sattuessa ohjata liika vesi koneen takaa koneen eteen. Silloin vahinko on helpommin ja nopeammin havaittavissa. Eli siis kaukalon korkeampi reuna kuuluu taakse, ei eteen.

• Minä vain tiskaan...

Itse asensin kaukalon niin, että muutama milli on näkyvissä,muttei häiritsevästi.
      Näin varmistetaan, että valumavesi tulee näkyviin.
      Toisen kaukalon asensin viereen, vesi- ja viemäriliitännän alle.

• Keittiöasentaja

Sen ylitse tulevan osuuden voi leikata huomaamattomaksi esim. mattoveitsellä. Riittää, että reuna tulee muutaman millin tason yli.

Ei ole tarkoituskaan, että siellä keittiön lattialla näkyy jokin 5cm pitkä muovikaista.

Eniten näillä torjutaan tippavuotoja, jotka kuivavat itsestään tuon muovisen valumiskaukalon päällä, eikä imeydy esim. parkettiin. Isompi vuoto näyttäytyy puolestaan aikaisemmin kun kaukaloa käytetään.

Oikein iso vahinko jos sattuu, niin ko. tuotteella ei ole mitään merkitystä. Vesi tulvii kyllä ilman kaukaloakin. Pikkuvahinkoja varten tuo on, eikä tosiaan tarvise tulla kuin muutaman millin yli lattiapinnan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe