Innovaatio 2000

into5

Digitaalisesti ajateltuna, kotini ei mahdu tietokoneen sisälle, varsinkin kun markkinoille on saapunut uusi laptop. Voin vain peittää kämmeneni, samalla tavalla kuin kirjekuoren sisään laitettaessa.

Voi voi sitä aikaa kun lehmän utare ongelmiin tehtiin yrttikääröjä. Jos virus uhkaa tietokonetta, kutsun Experttiä apuun. Kun ruutuun ilmestyy sekavia kuvioita, totean, että näyttää ihan digitaaliselta taiteelta. Evoluutioteorian pohjalle rakentuu toteamus, että mutaatioiden kautta elämä etenee. Kuulemma viruksia ei saa levittää (tietoisesti), niin jään tuijottamaan yksinäisenä ruutudigitaidetta. Kun lehmän keho mätänee kuollessaan, niin tietokone kuollessaan pääse varastonurkkaan.

Työttömänä työllistän työttömyyttäni sillä, että tuijotan tietokonetta ja ihmettelen kaikkea mitä se tarjoaa. Tuntuu väärältä tuijottaa päivät sitä, mutta saan tyydytystä siitä. Uudet innovaatiot kuiskaavat, että isiemme työt - rakennusmies, rekkakuski, opettaja ovat historiaa. En osaa kuitenkin kuvitella muutakaan työtä. Minua haukutaan, mutta samat työraatajat pitävät veri käsissä omista vähäisistä työpaikoistaan. Innovaatio 2000 syntyy maailmanlaajuisesti sen mukaan kun hyvinvointivaltio malli leviää kaikkialle ja syntyy globaali kulttuuri, joka alkaa ruokkia itseään. Olemme siis, työttömät, toistaiseksi etulyöntiasemassa. Mutta sitä uutta kulttuuria ei kuulu. Ainakin siinä määrin riittävästi, että ostaisin auton itselleni tai lähtisin maailman ympäri. Perseeni on finnissä.

Digimetsä siellä on, niin pimeä, että sokeutuu. Jos ei viidessä vuodessa, niin kymmenessä. Innovaatio on keksinyt silmäleikkauksen. Työttömänä etsin kotia tietokoneesta, mutta se on liian pieni minulle, tai minä olen liian pieni hänelle. Kuten Einstein sanoi, kaikki on suhteellista. "Ja mitä vittua!" anteeksi kielenkäyttöni, Innovaatio 3000 on sitä, että uusi tulevaisuuden tieteenhaara: mielenarkeologia, tulee käsittämään sellaisia osa-alueita kuin minkälaisia tietokoneita oli menneisyydessä ilman että joutuu kaivamaan lapiolla maata. Täysin mieltä tutkimalla pääsee menneeseen ja Innovaatio 3000:een. Kun ymmärtää mielenarkeologiaa, voi täysin mielikuvituksella ja sisäisellä voimalla luoda sitä, mitä ikinä haluaa. Jos on nälkä, voi ajatella ruokaa, joka ilmestyy ja vatsa täyttyy. Itse taidan siihen menneessä häippäistä toisiin ulottuvuuksiin, todennäköisesti. Mitä muuta Maa Äiti tarjoaisi? Häippäisin nytkin, mutta olen kaltaiseni lailla juuttunut tähän Innovaatio 2000:een työttömäksi työnhakijaksi. En syytä ketään, sellainen on vain aikamme.

Mikä on teidän Innovaatio?
Mistä saa rahaa matkustamiseen ja asioihin, mistä tykkää?

Digitaiteilijan ei tarvitse mennä leipomoon. Nykyään hän tulostaa jälkiuunileivän suoraan kotiin. Kylmä digitaide, josta vielä maksetaan rahaa, on pankkitilien hakkerointia ja hymy päälle, jos maailman napa ei käännyt, ja jos ihmiset leivän sijasta, eivät rupea syömään digitaidetta. Ruudussa on lentokoneen kuva, jota juuri nyt minä syön karkkina, sitten seuraa "digitaanilnen taide" otsikko. Miltä maistuvat kirjaimet D, a. Minusta e kirjain on ehkä makein. Entä suuri ja pieni kirjain? Suurella maha tulee täyteen nopeammin, paitsi jos se ei ole kirpeä tai ylisuolaista. Kun rahasta puhuttiin, minä en tiedä tai vielä ole keksinyt kuinka tehdä sitä itse, paitsi printata suoraan tulostimeen. Mutta minä en tee sitä, koska poliisi tulee häiritsemään minua. Mutta voin sanoa, että jos joku haluaa antaa minulle rahaa, voimme kirjoitella lisää toisillemme. Tai miten sitä rahaa oikein tehtiin, jos epäilen voimakkaasti, että ruudun takaa tulee joku kysymään minulta: "Hei, tee minulle digitaidetta, niin minä maksan sinulle oikeata palkkaa". (Siis niitä paperisia euroja, joita voin pidellä kädessäni 500, 100 euron loputtomana nippuna).

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        110
        7996
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        38
        2893
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        35
        2482
      4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        120
        2208
      5. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        17
        1865
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        11
        1616
      7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

        Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
        Suomalaiset julkkikset
        38
        1469
      8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1456
      9. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        15
        1415
      10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        13
        1378
      Aihe