Innovaatio 2000

into5

Digitaalisesti ajateltuna, kotini ei mahdu tietokoneen sisälle, varsinkin kun markkinoille on saapunut uusi laptop. Voin vain peittää kämmeneni, samalla tavalla kuin kirjekuoren sisään laitettaessa.

Voi voi sitä aikaa kun lehmän utare ongelmiin tehtiin yrttikääröjä. Jos virus uhkaa tietokonetta, kutsun Experttiä apuun. Kun ruutuun ilmestyy sekavia kuvioita, totean, että näyttää ihan digitaaliselta taiteelta. Evoluutioteorian pohjalle rakentuu toteamus, että mutaatioiden kautta elämä etenee. Kuulemma viruksia ei saa levittää (tietoisesti), niin jään tuijottamaan yksinäisenä ruutudigitaidetta. Kun lehmän keho mätänee kuollessaan, niin tietokone kuollessaan pääse varastonurkkaan.

Työttömänä työllistän työttömyyttäni sillä, että tuijotan tietokonetta ja ihmettelen kaikkea mitä se tarjoaa. Tuntuu väärältä tuijottaa päivät sitä, mutta saan tyydytystä siitä. Uudet innovaatiot kuiskaavat, että isiemme työt - rakennusmies, rekkakuski, opettaja ovat historiaa. En osaa kuitenkin kuvitella muutakaan työtä. Minua haukutaan, mutta samat työraatajat pitävät veri käsissä omista vähäisistä työpaikoistaan. Innovaatio 2000 syntyy maailmanlaajuisesti sen mukaan kun hyvinvointivaltio malli leviää kaikkialle ja syntyy globaali kulttuuri, joka alkaa ruokkia itseään. Olemme siis, työttömät, toistaiseksi etulyöntiasemassa. Mutta sitä uutta kulttuuria ei kuulu. Ainakin siinä määrin riittävästi, että ostaisin auton itselleni tai lähtisin maailman ympäri. Perseeni on finnissä.

Digimetsä siellä on, niin pimeä, että sokeutuu. Jos ei viidessä vuodessa, niin kymmenessä. Innovaatio on keksinyt silmäleikkauksen. Työttömänä etsin kotia tietokoneesta, mutta se on liian pieni minulle, tai minä olen liian pieni hänelle. Kuten Einstein sanoi, kaikki on suhteellista. "Ja mitä vittua!" anteeksi kielenkäyttöni, Innovaatio 3000 on sitä, että uusi tulevaisuuden tieteenhaara: mielenarkeologia, tulee käsittämään sellaisia osa-alueita kuin minkälaisia tietokoneita oli menneisyydessä ilman että joutuu kaivamaan lapiolla maata. Täysin mieltä tutkimalla pääsee menneeseen ja Innovaatio 3000:een. Kun ymmärtää mielenarkeologiaa, voi täysin mielikuvituksella ja sisäisellä voimalla luoda sitä, mitä ikinä haluaa. Jos on nälkä, voi ajatella ruokaa, joka ilmestyy ja vatsa täyttyy. Itse taidan siihen menneessä häippäistä toisiin ulottuvuuksiin, todennäköisesti. Mitä muuta Maa Äiti tarjoaisi? Häippäisin nytkin, mutta olen kaltaiseni lailla juuttunut tähän Innovaatio 2000:een työttömäksi työnhakijaksi. En syytä ketään, sellainen on vain aikamme.

Mikä on teidän Innovaatio?
Mistä saa rahaa matkustamiseen ja asioihin, mistä tykkää?

Digitaiteilijan ei tarvitse mennä leipomoon. Nykyään hän tulostaa jälkiuunileivän suoraan kotiin. Kylmä digitaide, josta vielä maksetaan rahaa, on pankkitilien hakkerointia ja hymy päälle, jos maailman napa ei käännyt, ja jos ihmiset leivän sijasta, eivät rupea syömään digitaidetta. Ruudussa on lentokoneen kuva, jota juuri nyt minä syön karkkina, sitten seuraa "digitaanilnen taide" otsikko. Miltä maistuvat kirjaimet D, a. Minusta e kirjain on ehkä makein. Entä suuri ja pieni kirjain? Suurella maha tulee täyteen nopeammin, paitsi jos se ei ole kirpeä tai ylisuolaista. Kun rahasta puhuttiin, minä en tiedä tai vielä ole keksinyt kuinka tehdä sitä itse, paitsi printata suoraan tulostimeen. Mutta minä en tee sitä, koska poliisi tulee häiritsemään minua. Mutta voin sanoa, että jos joku haluaa antaa minulle rahaa, voimme kirjoitella lisää toisillemme. Tai miten sitä rahaa oikein tehtiin, jos epäilen voimakkaasti, että ruudun takaa tulee joku kysymään minulta: "Hei, tee minulle digitaidetta, niin minä maksan sinulle oikeata palkkaa". (Siis niitä paperisia euroja, joita voin pidellä kädessäni 500, 100 euron loputtomana nippuna).

0

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
        Ikävä
        85
        2410
      2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
        Ikävä
        43
        1990
      3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
        Haapavesi
        85
        1788
      4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
        Ikävä
        82
        1610
      5. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
        Ikävä
        49
        1300
      6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
        Kuhmo
        26
        1274
      7. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
        Sysmä
        47
        1235
      8. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
        Ikävä
        77
        1221
      9. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
        Perussuomalaiset
        48
        1142
      10. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
        Ikävä
        59
        1121
      Aihe