Ubuntulla kotisivut?

Ulla-Ubuntu

Voi olla, että tätä on jo kysyttykin, ja ihan järjetön kysymys tämä varmaan onkin, mutta onnistuuko Ubuntulla koodaaminen hyvin? Mitä editori-ohjelmaa suosittelette? Näyttääkö Firefox-selaimen sivut samanlaisena sekä Ubuntussa, että Windowsissa, onko mitään eroa?

Käytössäni on tällä hetkellä Ubuntu, enkä haluaisi vaihtaa tätä muuten hyvää käyttistä koodaamisen vuoksi Winkkuun. Kiitän vastauksista!

6

285

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttttttttttttyyuuuu

Paremmin se soveltuu koodaamiseen kuin windows. Useimmat tarpeelliset työkalut löytyvät joko vakiona tai ne saa haettua ihan apt-getillä. Windowsiin joutuu melkein kaiken asentelemaan erikseen omilla installereillaan. Ja sitten kaikki ei vaan toimi yksiin toistensa kanssa kovin helposti ellet keskity täysin microsoftin omiin härpäkkeisiin

• Ehdoton ykkönen mielestäni Kompozer.
      http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=11957.0

Ja suoraan sanottuna se ei ole kiinni käyttöjärjestelmästä millä niitä tekee.
      Wordilla voi tehdä nettisivut windowsissa.(Järkevää se ei ole mutta mahdollista)

Itsellä kaikki ohjelmat toimivat yksiin windowsissa.
      Kyllä Linuxissa on omat ongelmansa siinä missä Windowsissakin.

• jdkjaksdjakjdkajsklj

mikäli html ja esim. css-tyylitiedoston teko on hallussa niin itse ainakin käytän siihen hommaan BlueFish nimistä html editoria.
      Löytyy ubuntun pakettivatastosta ja siis myös sovellusvalikoimastakin...

Myös OpenOfficella / libreofficella voi tehdä sivuja siistimmin kuin wordilla. Officella sen voi tehdä niin sanotun WYSIWYG menetelmällä eikä koodaamista tarvitse osata niin paljoa.

Ei muuta kuin sovellusvalikoimaan selailemaan mitä löytyy... :)

T: ubuntu käyttäjä

• Hupsista24

Kyllä nettisivut saa kasattua millä tahansa graaffisella käyttiksellä. Et tarvitse muuta kuin muistion kaltaisen ohjelman ja selaimen.

Jos täysin rehellisiä ollaan niin pelkkä kysymys osoittaa, että aloittajalla ei ole mitään käytännön tietoa siitä miten sivuja toteutetaan niin suosittelen käyttämään valmiita sivupohjia, generaattoreita ja mitä lie niitä nyt on.

Jos kumminkin intoa ja halua opiskeluun löytyy niin antaa palaa vaan Ubuntulla! :)

• Ulla-Ubuntu

Joo, BlueFish on nyt asennettuna sovellusvalikoimasta. :) Kiitos lukuisista vastauksista! Aiemmin, kun Windows oli vielä koneellani, niin käytin yhden editorin lisäksi muistiota ja sitten jäljen tarkastamiseen oli useampi selain. Tuli ihan jees jälkeä, ja valmiisiin sivupohjiin en turvautunut vaan koodasin itse, vaikka nainen olenkin... :D

• jdkjaksdjakjdkajsklj

Hienoa!

Vaikka Bluefish nyt onkin englanniksi niin hetken aikaa käytettyäsi sitä se alkaa sujua.

Muistat vain tallennusvaiheessa kirjoittaa myös sen tiedoston nimen päätteen (eli esim. .html) sen nimen perään ja vasta sitten tallentaa...

... hmmm... nainen koodarina.... hmm... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      35
      1088
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      848
    3. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      710
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      40
      686
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      193
      547
    6. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      489
    7. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      45
      470
    8. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      463
    9. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      170
      447
    10. Onneksi en ole riippuvainen Kuhmo Oy:stä

Lähinnä naurattaa, kun ylipainoiset, punakat kuljetus ja muutkin yrittäjät yrittävät lohdutella itseään uuden omistajan
      Kuhmo
      6
      437
    Aihe