Vähän vakavampi aihe tällä kertaa. Kannattaako joku täällä kuolemanrangaistusta? Pitäisikö kuolemantuomio ottaa käyttöön Suomessakin? Mistä rikoksista?
Minä en kannata kuolemanrangaistusta. Mielestäni yhteiskunta ei voi riistää keneltäkään oikeutta elää. Kaksi vääryyttä ei voi koskaan synnyttää yhtä oikeutta. Kuolemanrangaistus on pelkkää turhaa kostamista, eikä se tuo uhria takaisin. Kuten Gandhi sanoi, "Silmä silmästä ja kohta koko maailma on sokea."
Kannatatko kuolemanrangaistusta?
52
1720
Vastaukset
Itse olen samaa mieltä kanssasi ja samoista syistä. Ja kuten sanonta menee: "Death Penalty is killing people that kill people to show people that killing people is wrong."
- 182182182
olen vahvasti kuolemanrangaistusta vastaan mutta sanoitpa huonosti tuon ''kaksi vääryyttä ei voi koskaan synnyttää yhtä oikeutta''. ensinnäkin ei siinä mitään oikeutta hankita vaan rangaistuksella pyritään joko ennaltaehkäisemään vakavia rikoksia tai hyvittämään rikollisen teon ikään kuin maailmassa olisi joku oikeinväärin -balanssi.
- Eräs trotskilainen
Mie viittasin tuolla "kaksi vääryyttä jne." -jutulla kliseiseen "oikeus on tapahtunut" -sanontaan. Jos lähdetään siitä, että tappaminen on väärin, emme "toteuta oikeutta" tappamalla lisää.
- fgvaadwdafa
Eräs trotskilainen kirjoitti:
Mie viittasin tuolla "kaksi vääryyttä jne." -jutulla kliseiseen "oikeus on tapahtunut" -sanontaan. Jos lähdetään siitä, että tappaminen on väärin, emme "toteuta oikeutta" tappamalla lisää.
No, jos ajatellaan noin, onhan myös vangitseminen vapaudenriisto... Rankaisemisessa nyt on väkisinkin jonkinlainen kaksinaismoraali.
- Historioitsija
Kuolemantuomiota en kannata, mutta haluaisin pidentää vankeustuomioita ja koventaa Suomen nykyistä vankilajärjestelmää, koska mielestäni nämä "kolme vuotta ehdollista"-rangaistukset ovat liian tehottomia ja vielä avovankiloissa kun on näin kivaa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288423458027.html
Mutta, jos joku kannattaa kuoleman tuomiota haluaisin kuulla millä se suoritettaisiin ja mistä kaikesta saisi kuolemantuomion. Käytetäänkö nykyajan sähkötuolia vai ampumista? Entä määrättäisiinkö kuolemantuomio Hammurabin lain mukaan, vai ainoastaan tietyistä rikoksista (,jotka ovat?)?
Hammurabin lain muutama kohtaa:
6. If any one steal the property of a temple or of the court, he shall be put to death, and also the one who receives the stolen thing from him shall be put to death.
21. If any one break a hole into a house (break in to steal), he shall be put to death before that hole and be buried.
22. If any one is committing a robbery and is caught, then he shall be put to death.
229 If a builder build a house for some one, and does not construct it properly, and the house which he built fall in and kill its owner, then that builder shall be put to death.
Ja lempikohtani on viimeinen sääntö 282 "jos orja sanoo mestarilleen sinä et ole minun herrani, hänen mestarinsa saa leikata orjaltaan korvan irti". En kannata orjuutta olen vain kiinnostunut historiasta.
Jos Babylon ja Hammurabin laki kiinnostaa kannattaa lukea, selaa niin kauan kuin tulee sivuotsikko "Code of Laws":
http://www.gatewaystobabylon.com/"mutta haluaisin pidentää vankeustuomioita ja koventaa Suomen nykyistä vankilajärjestelmää, koska mielestäni nämä "kolme vuotta ehdollista"-rangaistukset ovat liian tehottomia" Tässäkin olen samaa mieltä, nykyään suomessa olevat vankeustuomiot ovat lähinnä naurettavia.
- Järki käteen
r4nd0m kirjoitti:
"mutta haluaisin pidentää vankeustuomioita ja koventaa Suomen nykyistä vankilajärjestelmää, koska mielestäni nämä "kolme vuotta ehdollista"-rangaistukset ovat liian tehottomia" Tässäkin olen samaa mieltä, nykyään suomessa olevat vankeustuomiot ovat lähinnä naurettavia.
Tai eihän ne edes ole kunnon vankilatuomioita vaan lähinnä heristellään sormea, äläpäs nyt mene enää raiskaamaan kymmenvuotiaita tai saat lisää sormenheristelyä. Ihmekös tuo jos pedarit riehuu valtoimenaan kun ei siitä saa mtiään kunnon rangaistusta. Mielestäni pedariraiskaajilla ei ole mitään oikeutta mihinkään ehdollisiin vankeusrangaistuksiin. Ehdotonta niille ja heti. Vankilassa ovat alinta pohjasakkaa, joten se pari kuukautta kyllä opettaa, ettei mukuloihin kosketa. Jos ei opeta niin voidaan kokeilla uudestaan niin monsta kertaa kuin tarve vaatii.
Itsekään en kannata kuolemanrangaistusta, mutta muita rangaistuksia pitäisi koventaa. Voi tosin olla, ettei sitä tehdä, koska vankeinhoito maksaa jo nykyisellään liikaa. Vankien määrän lisääminen lisää kuluja ja siten meidän verojamme. Taitaa tässäkin olla Kataisen lehmä ojassa.
Nykyjärjestelmähän on kuitenkin aivan ahterista. Tehdään kallis poliisitutkinta koska pikkutyttö latasi pari biisiä koneelleen ja samalla murhaajat ja pedarit ja raiskaajat jne. juoksentelee vapaalla jalalla koska vankeinhoitoon ei ole varaa. Siis mikä pointti on siinä, että suhteellisen lievistäkin tekijänoikeusrikkomuksista saa lievemmän tuomion kuin raiskauksesta, pahoinpitelystä jne.? En kertakaikkiaan käsitä.
- vitun gandhi
Gandhi on vittumainen Civilization V:ssä, siihen ei kannata luottaa
- Anium
I say the whole world must learn of our peaceful ways...
...by force.- Va Va Voom
Jos joku tappaa jonkun tahallaan, se tappaja sais myös kuolla. Tä oli mun mielipide. Myös veroprosentin tasaus on yksi toiveistani... Ei ole kauhee reilua, jos laiskoille, jotka ei jaksa tehdä töitä, jää yhtäpaljon käteen rahaa ku sille, joka raataa töissä about 8 tuntia päivässä. Eli tästä voidaan päätellä: Kannattaako enää kenenkään tehdä töitä? Tästä seuraa työvoimapula, ja sitten politiikot miettii, että mitäs nyt?! :D
- korppi™
Va Va Voom kirjoitti:
Jos joku tappaa jonkun tahallaan, se tappaja sais myös kuolla. Tä oli mun mielipide. Myös veroprosentin tasaus on yksi toiveistani... Ei ole kauhee reilua, jos laiskoille, jotka ei jaksa tehdä töitä, jää yhtäpaljon käteen rahaa ku sille, joka raataa töissä about 8 tuntia päivässä. Eli tästä voidaan päätellä: Kannattaako enää kenenkään tehdä töitä? Tästä seuraa työvoimapula, ja sitten politiikot miettii, että mitäs nyt?! :D
silmä silmästä hammas hampaasta
- Kiitos tästäkin
korppi™ kirjoitti:
silmä silmästä hammas hampaasta
Ja ollaankin kohta kaikki hampaattomia ja sokeita. Niin ja varkaaltahan samojen lakien mukaan leikattiin käsi irti, niin että kädettömiä oltais myös.
Upee maailma teillä. - simple nonsense
Kiitos tästäkin kirjoitti:
Ja ollaankin kohta kaikki hampaattomia ja sokeita. Niin ja varkaaltahan samojen lakien mukaan leikattiin käsi irti, niin että kädettömiä oltais myös.
Upee maailma teillä.jep... Jos murhaaja tuomittais kuoleman tuomioon ni maailmalla ei enää kohta ois ketää, ku sitte mikälie pyöveliki ois tuomittu kuolemaan, ja sen pyöveli sitte, ja sen pyöveli sitte myös ja niineespäi. joten mun mielestä ois täysin järjetöntä tuomita ketään kuolemaan.
- Eräs trotskilainen
Va Va Voom kirjoitti:
Ei veroprosentin tasaus auttaisi ahkeraa duunaria yhtään, päinvastoin. Duunarilta vietäisiin tuhkat pesästä ja leivästä jäisi vain reikä jäljelle, kun rahat valuisivat Herra Pankinjohtajan taskuun.
simple nonsense kirjoitti:
jep... Jos murhaaja tuomittais kuoleman tuomioon ni maailmalla ei enää kohta ois ketää, ku sitte mikälie pyöveliki ois tuomittu kuolemaan, ja sen pyöveli sitte, ja sen pyöveli sitte myös ja niineespäi. joten mun mielestä ois täysin järjetöntä tuomita ketään kuolemaan.
Mutta kuka teloittaa viimeisen elossa olevan ihmisen?
- simple nonsense
r4nd0m kirjoitti:
Mutta kuka teloittaa viimeisen elossa olevan ihmisen?
se kuolee omia aikojaan
- onions
simple nonsense kirjoitti:
se kuolee omia aikojaan
Se uudelleen kansoittaa maan. "Life will find a way" - Ian Malcom :D
Mutta juu itse olen yllättäen kuolemanrangaistuksen puolella, koska mielestäni siihen liittyvä peloke voisi ehkäistä vakavia rikoksia. Sekä sydämmettömyydestäni johtuen olen sitä mieltä, että esimerkiksi raiskaajilla tai murhaajilla sekä muilla sen luokan ihmisperseillä ei ole oikeutta elää. New meta "Kill, and be killed" - onions S24 nimim. :3
- Justice should come
Mun mielestä pitäs olla kuolemanrangaistus. Siihen voitaisiin sitten tuomita ihmiset jotka on murhannut jonkun ja sitten ihmiset jotka on useasta raiskaudesta tuomittu. Näin se pitäisi olla ja jos jonkun mielestä olen väärässä selittäköön miten.
- Israelin tukija
Mihin kuolemanrangaistus auttaisi jenkeillä on sähkötuoli käytössä, mutta rikollisuutta yhtäpaljon kuin maissa, jotka eivät käytä kuolemantuomioita.
Jos otetaan esimerkiksi Suomen kouluampujat (luultavasti entisiä kiusattuja / mielenterveys ongelmaisia) tuskin he pelkäsivät kuolemaa ampuessaan uhrinsa ja sen jälkeen itsensä, joten kuolemantuomio ei toimi pelotteenakaan, useimmiten sarjamurhaajat eivät pelkää kuolemaansa, jos he ovat murhanneet kostona (esim. kouluampujat). Ja entä jos ei ole kunnolisia todisteita "syytetyn" syyllisyydestä, odotetaanko todisteita vai painetaanko liipasinta. Ainut asia mihin kuolemantuomio kelpaa on toisin ajattelijoiden teloittaminen väärällä syytteellä. Useat diktaattorit tappavat itsensä aina ennen oikeuteen joutumista, eikö sekin jo osoita kuolemantuomiota vastaan, sillä kukaan ei pelkää kuolemaa, vaan ihmisiä. Sitten kun tuomion toteuttamisen jälkeen selviääkin, että teloitettu olikin syytön... (hupsista XD) Enkä kyllä kannattaisi kuolemanrangaistusta muutenkaan.
- Valtion virkamies
Israelin tukija kirjoitti:
Mihin kuolemanrangaistus auttaisi jenkeillä on sähkötuoli käytössä, mutta rikollisuutta yhtäpaljon kuin maissa, jotka eivät käytä kuolemantuomioita.
Jos otetaan esimerkiksi Suomen kouluampujat (luultavasti entisiä kiusattuja / mielenterveys ongelmaisia) tuskin he pelkäsivät kuolemaa ampuessaan uhrinsa ja sen jälkeen itsensä, joten kuolemantuomio ei toimi pelotteenakaan, useimmiten sarjamurhaajat eivät pelkää kuolemaansa, jos he ovat murhanneet kostona (esim. kouluampujat). Ja entä jos ei ole kunnolisia todisteita "syytetyn" syyllisyydestä, odotetaanko todisteita vai painetaanko liipasinta. Ainut asia mihin kuolemantuomio kelpaa on toisin ajattelijoiden teloittaminen väärällä syytteellä. Useat diktaattorit tappavat itsensä aina ennen oikeuteen joutumista, eikö sekin jo osoita kuolemantuomiota vastaan, sillä kukaan ei pelkää kuolemaa, vaan ihmisiä.No kumpikos ois kivempaa elättää rikollista vankilassa 30vuotta vai tappaa se heti.
Verorahojen säästöä sanon minä. - Eräs trotskilainen
Valtion virkamies kirjoitti:
No kumpikos ois kivempaa elättää rikollista vankilassa 30vuotta vai tappaa se heti.
Verorahojen säästöä sanon minä.Jenkkilässä tuomitut odottavat tuomiota useita vuosia, jopa vuosikymmeniä. Eikä tosiaan olisi ensimmäinen kerta, jos sattuisi niin hassusti, että "murhaaja" olisikin syytön.
- Israelin tukija
Valtion virkamies kirjoitti:
No kumpikos ois kivempaa elättää rikollista vankilassa 30vuotta vai tappaa se heti.
Verorahojen säästöä sanon minä.Teloittaminen ei ole halpaa puuhaa Helsingin sanomat vuodelta 2011, väittää että selvityksen mukaan jokainen Kaliforniassa täytäntöön pantu teloitus on maksanut yli 300 miljoonaa dollaria.
"Teloitettu on kuitenkin vain 13 vankia, ja tuomionsa täytäntöönpanoa odottaa osavaltion vankiloissa yli 700 vankia.
...
Yksi syy huikeisiin kuluihin on pitkä valitusprosessi, jonka kulut nousevat helposti yli 300 000 dollariin tuomiota kohden. Aikaa tuomion julistamisesta sen täytäntöönpanoon menee nykyään jopa 25 vuotta."
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kuolemantuomiot tulevat kalliiksi Kalifornialle/1135267211892
- 20+10
Kuoleman rangaistukset pitäis poistaa kaikiialta kokonaan. Ei edes ne jotka on terroristeja ja saattanu tappaa satoja ansaitse kuolla. Periaatteessa se tuomari siellä oikeudessa on yhtälailla tappaja. Mut tietenki elinkautis vanhin ylläpito maksaa, joten mun mielestä pitkä aikais vankien pitäis tehä jonkin laista työtä vankilassa olo aikanaan, siis valvonnassa vankilan tiloissa.
- Eräs trotskilainen
Jep, tuomiot voisivat olla kovempia. Kirjaimellista elinkautista mie en kannata, koska miun mielestä on tärkeää, että rikolliset yritetään sopeuttaa takaisin yhteiskuntaan. Mie en kannata mitään stallarityöleirejä, mutta vangit voisivat lyhentää tuomiotaan tekemällä määrättyjä töitä.
Vastustan kuolemantuomiota.
Koska mitä sitten, jos syyllinen olikin syytön? Sitten vain annetaan perheelle muutama tonni ja sanotaan: Kaikillehan sattuu virheitä?
Toinen on sitten se, ettei kukaan tiedä, mitä kuoleman jälkeen oikeastaan tapahtuu. Tuomittu saattaa päästä paljon helpommalla.
Ja olen samaa mieltä noista Suomen tuomioista. Pedofiili pääsee ehdonalaiseen, joka käytännössä tarkoittaa sitä että sama homma voi jatkua, kunhan ei jää kiinni, sillä silloin joutuu suoraan vankilaan. . .- HeKeKee
Mun mielestä Suomessa ei tehdä kuolemanrangaistuksella mitään. Eri juttu on sitten nämä terroristijohtajat. Mutta lainsäädäntöä voisi kiristää, ihan nössöt on esim. Raiskauksen tuomiot.
- vitsi vitsinä
Raiskaajille ois hyvä rangaistus se, että niiden munat leikattaisiin irti. Toisaalta jos raiskaaja olisi nainen niin hänen vaginansa voitaisiin ommella kiinni. Ei nyt oikeesti... Vastustan myös kuolemantuomiota juuri sen takia että jos syyllinen onkin syytön.
- Häshtäg Asiantuntija
Mitä vittua korvani näkevätkään?? Kuolemanrangaistus pitäisi ehdottomasti ottaa perkele käyttöön. Rajat siihen tottakai pitäisi olla. Kuolemanrangaistusella päästäisiin pois kaikista perkeleen Breivikeistä ja namusedistä. Se Norjan pommittajaheppukin sai vain 21 vuoden tuomion, siitä kun tappoi kymmeniä viattomia nuoria ja muita siviilejä pommeillaan. Miltä teistä tuntuisi jos aikuisena teidän teini-ikäinen lapsenne olisi vaikkapa rippileirillä jossain saarella ja joku kusipää tulisi sinne ammuskelemaan kaikki ja pääsisi vielä niin helposti pälkähästä. Tai jos 2-vuotiasta lastanne kidutettaisiin, hyväksikäytettäisiin ja raiskattaisiin ja annettaisiin vain joku pieno soo-soo tuomio. Herätkää nyt helvetti. Kaikki jotka ovat mielipidettäni vastaan ovat homoja!!
- en saa happea :DDDD
"Mitä vittua korvani näkevätkään?..."
Repesin totaalisesti... Niin, eikö olisi parempi antaa kärsiä siellä vankilassa(riippuu tietenkin vankilasta), kuin tappaa? Kuollessaan rikollinen pääsee vastuustaan....
- Näkökulma.
Sitten taas tappaminen ei tuo niitä nuoria takaisin, tajuatko? Mielestäni tässä tapauksessa toki väärin meni se, että Breivik pääsi käytännössä pälkähästä kun häntä ei mielentilatutkimuksen varjolla suljettu loppuiäkseen vankimielisairaalaan. Jos olisi kansainvälinen media toitottanut, miten kyseinen tyyppi on seinähullu, niin eipä sitä olisi samoin ajattelevatkaan oikeen voineet seurata, sehän on hullu. Ja jos sinne mielisairaalaan onnistuu itsensä järkkäämään, ei oikeasti ole mitään takeita, että sieltä pääsisi pois. Nyt taas tyyppi pääsee vielä juoksentelemaan vapaasti. Toivottavasti Norjassa ollaan sitten tarkkana, ettei tyyppi enää pääse käsiksi räjähteisiin ja aseisiin.
Täytyy kyllä miettiä, että missä Breivik pystyisi elämään vapauduttuaan. Muutti se mihin tahansa, niin luultavasti se pahoinpideltäisiin hengiltä heti ekana yönä.
- Häshtäg Asiantuntija
Ihan perseestä jotkut vankilat nykyäänkin. Tarjoavat parempaa palvelua siellä kun hotellissa. Suihkut löytyy, privaattivessat löytyy, videotykit löytyy, leffat löytyy, sapuskaa on, TV:t on, kirjastot on. Ei tuo kuulosta oikein paikalta jonne joku ihmeen vasuristallarifeministikusipää sarjamurhaaja voitaisiin sitten heittää.
En kannata kuolemantuomiota. Kaikilla... Painotan KAIKILLA on oikeus elää. Tappaminen on väärin, mutta jos tapat tappajan, et saa tämän tappamia ihmisiä takaisin. Ja vaikka kuolemantuomio otettaisiinkin käyttöön, niin älkää ihmeessä kutsuko sitä oikeudeksi. Eikö voisi antaa edes valinnanvaraa? Mahdollisuutta selvitä hengissä. Lisäksi... Miten se, että ei kannata kuolemantuomiota tekee homoksi? Ei ala-asteikäistä lasketa nuoreksi, joten poistu oman ikäistesi palstalle.
- Häshtäg Asiantuntija
Huomaan että et kannata kuolemantuomiota. Kuten sanoitkan että kaikilla on oikeus elää. Myös niillä viattomilla uskovaisilla, jotka joku sekopää on pahoinpidellyt ja kiduttanut. Näille sekopäille kuuluu kuolemantuomio.
- Häshtäg Asiantuntija
Sille Breivikille tilattiin jumalauta pizza kesken oikeusjutun. Lukekaa itse jos ette usko. Sehän on sitten varmasti kivaa kun ne sarjahomot pääsevät takaisin vapaalle jalalle ja tappavat toiset sata ihmistä. Saavat sitten taas viiden vuoden tuomion ja tekevät sen jälkeen saman uusiksi. Mikä helvetti teitä vaivaa.
Oli puhe kuolemanrangaistuksesta, ei nuista haistapaska-"tuomioista" pilipali-vankiloissa. Ei kukaan sanonut, että on hyvä juttu kun Breivikille annettiin lievä tuomio.
Kuten tuolla joku sanoikin, me ei olla mitään päättämään siitä, kuoleeko vai elääkö joku. Mutta älä käsitä niin, että mielestäni kaikkien breivikien ja muiden yhtä sekojen pitäisi antaa juosta irtaallaan.
Homofobeja liikenteessä!
Ennenmuinoin kannatin kuolemanrangaistusta, jota olisi käytetty poikkeustapauksissa. Tultuani uskoon, olen vähitellen ymmärtänyt, että tällainen rangaistus on kauhistuttava. Muistamme varmasti kaikki hyvin, miten Raamattu kieltää tappamisen. Hurjia rikoksia tehnyt ihminen on ansainnut vankilatuomionsa, muttei kuolemaa. Perustelen sen edellämainituilla Raamatun sanoilla ja sillä, että henkilölle tulee ja on hyvä jättää mahdollisuus vastaanottaa Kristus pelastajanaan ja tehdä parannus.
Maalliselta näkökannalta katsottuna on nähtävissä ongelma vaikeiden rikosten rangaistuskäytäntöön. Hyvä kysymys on, että "Toimiiko rangaistus pelokkeena yksilölle vai yhteisölle vai eikö kummallekaan?". Oman pohdintani kautta olen tullut tulokseen, että rikos ei pohjimmiltaan ole rikollisen ylimielisyyttä yhteiskuntaa kohtaan, vaan rikos on mielen tuotoksen konkreettinen tulos. Kun ihmiset ymmärtäisivät ottaa Kristuksen vastaan Vapahtajanaan, kuolisi synti meissä, eikä rikoksia enää olisi.
Silloin tätä kuolemantuomio-asiaa ei tarvitsisi ollenkaan miettiä.- Häshtäg Asiantuntija
Joo ymmärrän, aika nokkelaa joo. Paitsi jos tekisimme kansanaloitteen niin saataisiin kuolemantuomiot Suomeenkin ja ehkä jopa sitä kautta muihinkin maihin. Tuollainen uskontohöpötys on ihan kukkahattutätien sunnuntaipaskaa, että älä nyt yhtään trollaa tätä keskustelua. Kuolemanrangaistuksella päästäisiin eroon kaikista sekopäähulluista ja muista natseista.
Risuaita-Asiantuntijan mielestä rikollisista päästäisiin "eroon" kuolemanrangaistuksen avulla. Tällainen rangaistus voi kuitenkin herättää ihmisissä turhaa pelkoa. Tiedämmehän, miten pelko ajaa ihmisiä erilaisiin hätäratkaisuihin. Parempi on käydä keskustelua rikollisuuden kitkemisestä, kuin siitä miten rikollisia tulisi kohdella.
Eikö natsit ajatelleet suunnilleen näin: Tappamalla päästään eroon juutalaisista, homoista, värillisistä, vammaisista ja sun muista "alempi.arvoisista".
Tunnustuksia on ainakin turha odottaa....
Ja mitäpä jos ollaan satuttu telottamaan väärä ihminen?
Onko maissa, joissa kuolemanrangaistus on sallittua jotenkin parempi olla kuin niisä, joissa se ei ole?
- Häshtäg Asiantuntija
Sanoin ensimmäisessä kommentissani että tietyt rajat pitäisi olla kuolemanrangaistuksen suhteen. Täällä ei mitään turhia teloiteta. Samahan pätee siihen jos joku syytön saa elinkautisen tai joutuu vankilaan pitkäksi aikaa. Tuskinpa tälläkään hetkellä vankiloissa istuu kovin montaa syytöntä 20-vuoden tuomio edessään. Ei se Breivikkikään mikään syytön ollut ja muutenkin yleensä tunnustavat oikeudessa tekonsa. Naurettavan vastenmielistä sakkia täällä. Teitä vetää ihan pässia narusta.
- Eräs stalinisti
Työväen sankari Ramon Mercader antoi trotskille kuolemantuomion ja hyvä niin. Samoiten tuomitsemme nimim. "eräs trotskilainen" kuolemaan vastavallankumouksellisesta toiminnasta.
- Eräs trotskilainen
Jea, Menševikit on parhaita!
"Elämä on kaunis. Puhdistakoot tulevat sukupolvet sen kaikesta pahasta, sorrosta ja väkivallasta, nauttiakseen siitä täysin rinnoin," kuten Trotski kirjoitti. - Eräs stalinisti
Eräs trotskilainen kirjoitti:
Jea, Menševikit on parhaita!
"Elämä on kaunis. Puhdistakoot tulevat sukupolvet sen kaikesta pahasta, sorrosta ja väkivallasta, nauttiakseen siitä täysin rinnoin," kuten Trotski kirjoitti.Trotskilaisuus on ja tulee aina olemaan työväenluokan ikuisen naurun aiheena. Kaikki sosialistiset valtiot ovat olleet stalinistisia ja niille on ollut työväenluokan täysi tuki. Suosittelemme siis unohtamaan trotskit ym. fariselaiset. oikiaa asiaa löytyy: https://en.wikiquote.org/wiki/Joseph_Stalin
- Eräs trotskilainen
Eräs stalinisti kirjoitti:
Trotskilaisuus on ja tulee aina olemaan työväenluokan ikuisen naurun aiheena. Kaikki sosialistiset valtiot ovat olleet stalinistisia ja niille on ollut työväenluokan täysi tuki. Suosittelemme siis unohtamaan trotskit ym. fariselaiset. oikiaa asiaa löytyy: https://en.wikiquote.org/wiki/Joseph_Stalin
Marxismi-leninismi kannatti sosialismia yhdessä valtiossa. Minä kannatan maailmanvallankumousta, eikä minusta saa stallaria kirveelläkään.
- notice
Vankeustuomioita voisi pidentää, mutta sakkoja taas alentaa, koska verotus on jo valmiiksi liian kova...
- SU0M1337
NIRRI POIS MUN MUNALLE EI HYPI MITKÄÄ SUPERRIKOLLISET
- Israelin tukija
"Kuolemanrangaistuksella päästäisiin eroon kaikista sekopäähulluista ja muista natseista."
-Häshtäg Asiantuntija
Joten voidaanko olettaa että, kuolemantuomioita käyttävissä valtioissa ei ole sekopäähulluja/natseja? Tiesitkö että sekopäähulluja ja natseja syntyy joka päivä lisää kuolleiden tilalle?
Koska näköjään haluatte keskustella Breivikistä, niin puhutaan sitten... Breivik piti Islamin uskoa uhkana lännen turvallisuudelle ja hän näki itsensä lännen/kristillisen kulttuurin suojelijana islaminuskoisten maahanmuuttoa yms. vastaan, voidaan olettaa että Breivik uskoi olleensa sankari ja kuolemantuomio olisi ollut hänelle ainoastaan "marttyyrin kruunu".
Uskotko sinä että Breivik pelkäsi kuolemaa suorittaessaan Oslon pommi-iskun ja Utøyan murhan? Minä en usko. Ylempänä olen kirjoittanut että kovinkaan monet eivät pelkää kuolemaa, jos he suorittivat tekonsa kostona tai "isänmaallisista syistä" (kuten Breivik uskoi). Maailmassa on monia ihmisiä, jotka ottaisivat "marttyyrin tittelin" aatteidensa vuoksi ja tälläiset ihmiset eivät välitä kuolemasta, kuten siitäkin on huomattu että useat diktaattorit tappavat itsensä ennen oikeudenkäyntiä.
Pohois-Korea olisi varmaan ihannevaltio, koska ne "sekopäähullut ja muut natsit" joutuisivat vankileireille ammuttaviksi tai pakkotöihin.
Oli kunnia keskustella "asiantuntijalle"... - Kyllä_ehdottomasti
Kyllä, kannatan ehdottomasti Kuolemanrangaistuksen käyttöönottoa ja aivan ensisijaisesti ehdottomasti
Murhaajille ja Raiskaajille.
Teloitus tapahtuu seuraavanlaisesti:
Teloitettavat Yhteen riviin, vastapäätä musketti miehiä ja kaikki tähtäävät ja ampuvat musketeilla yhtäaikaisesti teloitettavia kohti, johtajan käskystä
Teloitettavia olisi aina kerralla rivissä yhtäaikaisesti noin 10-20 kpl ja vastaavasti muskettimiehiä 20-35 kpl rivissä ja sekä toinen ja kolmas vararivi muskettimiehiä takana kun etumaiset ovat ampuneet omat laukauksensa ja siirtyvät latamaan muskettinsa toistensa taakse, takimmainen rivi ampuu jälleen toiset satsit lyijyä seuraaviin teloitettaviin ja kierto jatkuu vuoro vuoron perään kunnes kaikki teloittevat on mestattu. Varmistus tappo tapahtuu joko musketissa olevalla pistimellä tai sitten laukaus päähän lähietäisyydeltä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi932426Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap262308Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191938Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791556- 1061497
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621267Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571062- 70981
- 78929
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903