HUOM. Suomalaisia Kaunasissa!?

Alina2307

Olisko Kaunasissa ketään suomalaista? Oon 19-vuotias nuori nainen ja tällä hetkellä olen ollut Kaunasissa 4 päivää au pairina. Tulen viettämään seuraavat 3 kuukautta täällä ja olen jo nyt kovin yksinäinen.
Jos tämä jatkuu, aion lähteä jo kuukauden jälkeen, mutta toivoisin löytäväni kavereita täältä!

20

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • eimainosta

        Miksi ihmeessä noita linkkejä?


      • eilinkeille
        eimainosta kirjoitti:

        Miksi ihmeessä noita linkkejä?

        Samoin, eihän nuo linkit auta. Mutta näkee että vilnassa on suomalaisia ja siellä on erilaista toimintaa, ei kaunasissa.


    • jmatkustaja

      Me ollaan kavereiden kanssa tulossa syyslomalla Kaunasiin viettämään 5 päivää ja jos tunnet olosi yksinäiseksi voit hengata meidän kanssa :)

      • Alina2307

        Kuulostaa hauskalta :) täytyy katsoa oonko vapaalla vai en silloin. Illat on yleensä silti vapaat :)

        [email protected]


    • Alina2307

      Joo kieltämättä noista linkeistä ei nyt paljoa ollut apua, kiitos silti! :)
      Osaan kuitenkin kulkea täällä, tiedän paikkoja jne. On silti turhauttavaa olla yksin koko ajan, kun täällä kuitenkin ollaan vähän samanlaisia kun Suomessa.. En voi vaan juosta tuolla sillein "hei ollaan kavereita". Ihmiset on varautuneita.

      Sähköposti mulla tossa aiemmassa viestissä olikin, sinne saa toki laittaa viestiä jos asuu/on tulossa käymään Kaunasissa ja kaipailee esim shoppailu-, leffa- tai kahviseuraa.

    • lusi pois ja veks

      Et ole ilmeisesti juurikaan ottanut etukäteen selvää, mihin soppaan olet pääsi pistänyt. Noh, seikkailu seikkailua, mutta on päivänselvää, ettei millään englannilla liettuassa kavereita tule. Paikallisten mongerrusta ei taasen kolmessa kuukaudessa opi.

      • Alina2307

        Taas ihmisiä, jotka eivät tiedä asioista, mutta silti kommentoitava jotain.

        Täällä ollaan ihan silkan kokemuksen kanssa, leikkikentältä olen jo saanut kavereita (nuoria äitejä, jotka puhuvat englantia).
        Nuoriso myöskin puhuu englantia ja esim. lähikahviosta olen saanut tuttavan.

        Hyvin täällä on alkanut menemään ja englannilla pärjää hienosti.


      • maassa maan tavalla
        Alina2307 kirjoitti:

        Taas ihmisiä, jotka eivät tiedä asioista, mutta silti kommentoitava jotain.

        Täällä ollaan ihan silkan kokemuksen kanssa, leikkikentältä olen jo saanut kavereita (nuoria äitejä, jotka puhuvat englantia).
        Nuoriso myöskin puhuu englantia ja esim. lähikahviosta olen saanut tuttavan.

        Hyvin täällä on alkanut menemään ja englannilla pärjää hienosti.

        Kyllä sä opit pitämään maasta ja asukkaista...ovat ystävällisiä kun oppii ensin tuntemaan... ei me suomalaisetkaan olla kovin välittömiä ensi alkuun vaan vähän juroja ja möllin tuntuisia....

        käypä korismatseissa..se on liettuan kansallisurheilu


      • Alina2307
        maassa maan tavalla kirjoitti:

        Kyllä sä opit pitämään maasta ja asukkaista...ovat ystävällisiä kun oppii ensin tuntemaan... ei me suomalaisetkaan olla kovin välittömiä ensi alkuun vaan vähän juroja ja möllin tuntuisia....

        käypä korismatseissa..se on liettuan kansallisurheilu

        Joo täällä on nyt reilu kuukausi oltu ja tykkään kyllä maasta ja ihmisistä. Varsinkin nuoriso on kivaa ja puhuu enkkua.
        Olenpa oppinut liettuaakin muutaman sanan ja kokonaisen lauseenkin niin, että saan kahvin tilattua mikäli eivät puhu englantia :D

        Ja Vilnasta on löytynyt myöskin suomalaisia, joten no problem! :)


      • maassa maan tavalla
        Alina2307 kirjoitti:

        Joo täällä on nyt reilu kuukausi oltu ja tykkään kyllä maasta ja ihmisistä. Varsinkin nuoriso on kivaa ja puhuu enkkua.
        Olenpa oppinut liettuaakin muutaman sanan ja kokonaisen lauseenkin niin, että saan kahvin tilattua mikäli eivät puhu englantia :D

        Ja Vilnasta on löytynyt myöskin suomalaisia, joten no problem! :)

        jos sulla on vapaa-aikaa niin käyppä junalla tai dösällä Klaipedassa ja ns. kuurin könkäällä ennenkuin keli muuttuu ikäväksi ..myös Sieliau on kehittynyt paljon viime vuosina...ja mikseipä Puolakin ole mahdollinen erityisesti suwalki-masuria alue jossa kauniita vanhoja (saksalaisia) kaupunkeja...

        kaunasista on halvat ja hyvät bussiyhteydet joka puolelle

        (eurolines, ecolines jne)


      • maassa maan tavalla
        maassa maan tavalla kirjoitti:

        jos sulla on vapaa-aikaa niin käyppä junalla tai dösällä Klaipedassa ja ns. kuurin könkäällä ennenkuin keli muuttuu ikäväksi ..myös Sieliau on kehittynyt paljon viime vuosina...ja mikseipä Puolakin ole mahdollinen erityisesti suwalki-masuria alue jossa kauniita vanhoja (saksalaisia) kaupunkeja...

        kaunasista on halvat ja hyvät bussiyhteydet joka puolelle

        (eurolines, ecolines jne)

        onko sulla muuten soneran sopiva liittymä kortti jolla voit soitella suomen hinnoilla kotiin myös baltiasta ?

        jos ei niin pyydä kotoa lähettämään ...

        Liettuassa edullinen prepaid liittymä löytyy Bite/Labasilta esim Menuo 30 pv


        ja skypelläkin pärjää jos wifi toimii

        liettuasta saa myös edullisia tabletteja prestigio duo nimikkeellä


      • ihme kitinää
        Alina2307 kirjoitti:

        Taas ihmisiä, jotka eivät tiedä asioista, mutta silti kommentoitava jotain.

        Täällä ollaan ihan silkan kokemuksen kanssa, leikkikentältä olen jo saanut kavereita (nuoria äitejä, jotka puhuvat englantia).
        Nuoriso myöskin puhuu englantia ja esim. lähikahviosta olen saanut tuttavan.

        Hyvin täällä on alkanut menemään ja englannilla pärjää hienosti.

        Miksi sitten kirjoittelet yleiselle keskustelupalstalle, jos aloitustasi ei saa kommentoida?


      • vilnankävijä

        Kyllä Liettuassa puhutaan yelisesti englantia ainakin Vilnassa eli kaikkialla vierailijakin saa palvelua englannin kielellä. Nuoret eivät ehkä osaa keiliä sujuvasti ja heillä on paikallisia kavereita. Liettuassa ollaan perhekeskeisiä eli vanhemmat ovat mukana nuorten asioissa, ja ymmärrän hyvin senkin etetivtä noin vaan päästää nuoriaan ihan ventovieraiden seuraan. (huumeet yms).
        Kun menee tuollaiseen kaupunkiin, täytyy tietää että joutuu vapaa-ajat olemaan yksin. Eikö sinulla ole mitään harrastusta, sitä kautta olettaisi pääsevän ainakin johon yhteisöön.
        Vilnassa on suomalaisten yhdistys, mutta he ovat aikuisia ja siellä vakinaisesti asuvia ihmisiä. Jos olet perheessä, eikö perhe auta asiassa mitenkään? Kaunasissa ei taida paljoa suomalaisia perheitä oelvan, Vilnassa kylläkin.


      • vilnaantaas
        Alina2307 kirjoitti:

        Taas ihmisiä, jotka eivät tiedä asioista, mutta silti kommentoitava jotain.

        Täällä ollaan ihan silkan kokemuksen kanssa, leikkikentältä olen jo saanut kavereita (nuoria äitejä, jotka puhuvat englantia).
        Nuoriso myöskin puhuu englantia ja esim. lähikahviosta olen saanut tuttavan.

        Hyvin täällä on alkanut menemään ja englannilla pärjää hienosti.

        Tuohan kuulostaa mukavalta, täytyy olla rohkea ja lähestyä "sivistyneesti" ihmisiä siellä. kaunasissa on myöskin yliopisot ja varmaan muitakin oppilaitoksia eli kyllä siellä on nuoria.
        Jos on ollut paikkakunnalla muutaman päivän (kuten aloituksessa kerroit) eihän silloin ole mitään kontakteja ehtinyt tulla.
        Liettualaiset ovat miellyttäviä ihmisiä, sivistyneitä. Nuorilla on ainakin Vilnassa hyvät tavat, istuvat kahviloissa ja seurustelevat keskenään, eivät maleksi häiriköivästä kaduilla, heittele roskia sinne tänne.
        Tottakait aloitustasi saa kommnetoida, eis iitä pidä närkästyä (onko tuo närkästyminen sitä suomalaisnuorten huonoa käytöstä,jota näkee helsingissä koko ajan?).


      • maassa maan tavalla
        Alina2307 kirjoitti:

        Joo täällä on nyt reilu kuukausi oltu ja tykkään kyllä maasta ja ihmisistä. Varsinkin nuoriso on kivaa ja puhuu enkkua.
        Olenpa oppinut liettuaakin muutaman sanan ja kokonaisen lauseenkin niin, että saan kahvin tilattua mikäli eivät puhu englantia :D

        Ja Vilnasta on löytynyt myöskin suomalaisia, joten no problem! :)

        onko liettua "maistunut" jo paremmallta vai onko vielä koti-ikävä ?


      • ootkohan
        vilnankävijä kirjoitti:

        Kyllä Liettuassa puhutaan yelisesti englantia ainakin Vilnassa eli kaikkialla vierailijakin saa palvelua englannin kielellä. Nuoret eivät ehkä osaa keiliä sujuvasti ja heillä on paikallisia kavereita. Liettuassa ollaan perhekeskeisiä eli vanhemmat ovat mukana nuorten asioissa, ja ymmärrän hyvin senkin etetivtä noin vaan päästää nuoriaan ihan ventovieraiden seuraan. (huumeet yms).
        Kun menee tuollaiseen kaupunkiin, täytyy tietää että joutuu vapaa-ajat olemaan yksin. Eikö sinulla ole mitään harrastusta, sitä kautta olettaisi pääsevän ainakin johon yhteisöön.
        Vilnassa on suomalaisten yhdistys, mutta he ovat aikuisia ja siellä vakinaisesti asuvia ihmisiä. Jos olet perheessä, eikö perhe auta asiassa mitenkään? Kaunasissa ei taida paljoa suomalaisia perheitä oelvan, Vilnassa kylläkin.

        Oletko muuten vaasalainen/Vaasassa asunut sattumoisin?


      • kyllästynyt
        ootkohan kirjoitti:

        Oletko muuten vaasalainen/Vaasassa asunut sattumoisin?

        Siis jestas, ei aloittaja ole mies vaan nainen!
        Älä höpötä tuota samaa joka palstalla!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe