Leca design 420 harkoista talo?

LecaDesign 420

Onko kukaan vielä rakentanut näistä harkoista talon, kokemuksia? Onko hyvä vaihtoehto? Ajateltiin rakentaa näistä harkoista noin 200m2 talon, siinä on jo kellarikin laskettu mukaan eli 100m2/kerros. Toivoisin, että voitte jakaa kokemuksianne...

15

3236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talotar

      Noin vuosi sitten valmistui rakennuttamani lecadesign420 harkoista muurattu talo.

      Vuoden asumisen jälkeen en voi kuin kehua, talo on tiivis, lämmin eikä halkeile. Asuinneliöitä talossa on n. 200, bruttoneliöt 320 (kaksi asuinkerrosta ja kellari), kuutioita 1065m3 (keskikerroksen huonekorkeus yli 3m).

      Lämmitystapana on maalämpö, ja sähkönkulutus viisi henkisellä perheellä on ollut 600kWh luokkaa kuukaudessa, fortum sai palauttaa noin puolet ensimmäisen vuoden arviosähkölaskuista :-) eikä meillä todellakaan säästellä lämpöä eikä lämmintä vettä

      Ehdottomasti suosittelen, ja vastaan mielelläni kysymyksiin

      • Kyllä on halpaa

        Minä rakensin kevytbetonista vielä isomman talon. Sähköä ei kulu oikeastaan ollenkaan ja kuumaa vettä lasketaan koko ajan hanasta . Meillä on 4 suihkua ja 5 kylppäriä. Omia lapsia 8 ja adoptiolapset päälle. Maalämpökin meillä on. Asuminen on siis melkein ilmaista. Melkeinhän siitä maksetaan kun saa asua. Meille Fortum joitui palauttamaan melkein koko maksetun summan. Tyytyväisiä ollaan ja vastaan mielellään lisä kysymyksiin.


      • Energiaa riittää
        Kyllä on halpaa kirjoitti:

        Minä rakensin kevytbetonista vielä isomman talon. Sähköä ei kulu oikeastaan ollenkaan ja kuumaa vettä lasketaan koko ajan hanasta . Meillä on 4 suihkua ja 5 kylppäriä. Omia lapsia 8 ja adoptiolapset päälle. Maalämpökin meillä on. Asuminen on siis melkein ilmaista. Melkeinhän siitä maksetaan kun saa asua. Meille Fortum joitui palauttamaan melkein koko maksetun summan. Tyytyväisiä ollaan ja vastaan mielellään lisä kysymyksiin.

        No minäpäs rakensin Passiivitalon lähes passiivitalon. Oikein 500 neliöisen kivilinnan. Meillä ei ole lainkaan lämmitysjärjestelmää, vaan poltamme kynttilöitä jos alkaa paleltaa. Vaimo laihtuu kun polkee kuntopyörägeneraattoria, sillä emme asentaneet sähköjä koko taloon. Säästimme tuossakin kohtaa ja paljon. Mikä on Fortum? Nyt meillä on suunnitelmissa rakentaa passiiviharkoista tuulimylly tuohon pihalle. Alamme sillä tuottamaan naapurille kevytbetonitaloon energiaa lämmitykseen ja telkkarin katseluun. Kun meiltä loppuu kynttilät ja emännältä kunto, painelemme naapuriin lämmittelemään ja katselemaan Salattuja elämiä. Haaveissamme on myös aurinkopaneelit, joita ajattelimme lähteä itse ostamaan Kiinasta. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten ne saa varmasti kiinni tähän olkikattoon?


      • Slovakian urpot
        Energiaa riittää kirjoitti:

        No minäpäs rakensin Passiivitalon lähes passiivitalon. Oikein 500 neliöisen kivilinnan. Meillä ei ole lainkaan lämmitysjärjestelmää, vaan poltamme kynttilöitä jos alkaa paleltaa. Vaimo laihtuu kun polkee kuntopyörägeneraattoria, sillä emme asentaneet sähköjä koko taloon. Säästimme tuossakin kohtaa ja paljon. Mikä on Fortum? Nyt meillä on suunnitelmissa rakentaa passiiviharkoista tuulimylly tuohon pihalle. Alamme sillä tuottamaan naapurille kevytbetonitaloon energiaa lämmitykseen ja telkkarin katseluun. Kun meiltä loppuu kynttilät ja emännältä kunto, painelemme naapuriin lämmittelemään ja katselemaan Salattuja elämiä. Haaveissamme on myös aurinkopaneelit, joita ajattelimme lähteä itse ostamaan Kiinasta. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten ne saa varmasti kiinni tähän olkikattoon?

        Ja minä kun vielä rakensinkin ihan ilmaiseksi. Slovakit leipoi talon pystyyn( melkein passissa) 3€/h. Mutta kun en sitäkään maksanut vaan reklamoin sudesta. Näin se homma pelittää ja halpaa on.


      • Hrrrrr..
        Slovakian urpot kirjoitti:

        Ja minä kun vielä rakensinkin ihan ilmaiseksi. Slovakit leipoi talon pystyyn( melkein passissa) 3€/h. Mutta kun en sitäkään maksanut vaan reklamoin sudesta. Näin se homma pelittää ja halpaa on.

        Sinuna peläisin kahta asiaa. Joko Lakka-hökötyksesi kaatuu päälle tai slovakilainen moottoripyöräkerho tekee siitä huumeluolansa. Mites teillä toi lämpö pysyy sisällä?


      • Slovakian SUDET
        Hrrrrr.. kirjoitti:

        Sinuna peläisin kahta asiaa. Joko Lakka-hökötyksesi kaatuu päälle tai slovakilainen moottoripyöräkerho tekee siitä huumeluolansa. Mites teillä toi lämpö pysyy sisällä?

        Slovakit on pilannut susillaan koko Lakan maineen TOTAALISESTI. Sitä saa mitä tilaa.


      • LecaDesign 420

        Hei,

        rakensitko itse vaiko joku firma? Onko leca harkoista helpompi työstää kuin muut? Voinko kysellä sinulta lisää sähköpostitse? Kiitos.


      • täysiä urpoja
        LecaDesign 420 kirjoitti:

        Hei,

        rakensitko itse vaiko joku firma? Onko leca harkoista helpompi työstää kuin muut? Voinko kysellä sinulta lisää sähköpostitse? Kiitos.

        Slovakien osaamattomuus on yleinen naurunaihe ammattilaisten keskuudessa. Eihän slovakit ymmärrä yhtikäs mitään rakennekuvista kun eivät osaa suomea pätkääkään.


      • susi.slovak
        LecaDesign 420 kirjoitti:

        Hei,

        rakensitko itse vaiko joku firma? Onko leca harkoista helpompi työstää kuin muut? Voinko kysellä sinulta lisää sähköpostitse? Kiitos.

        e-mail: [email protected]


      • talotar!
        LecaDesign 420 kirjoitti:

        Hei,

        rakensitko itse vaiko joku firma? Onko leca harkoista helpompi työstää kuin muut? Voinko kysellä sinulta lisää sähköpostitse? Kiitos.

        Hei,

        Firma rakensi, itse pyörittelin vain laskuja ja papereita. Pk-seutulainen pieni urakoitsija joka rakentaa pelkästään kivitaloja. Runko nousi meillä reilussa kahdessa kk:dessa.

        Kohta asuttu 1,5 vuotta enkä vieläkään keksi yhtään moitittavaa. Juuri maksoin syyskuun sähkölaskun 46,16 euroa, kyllä hymyilytti kun muutimme tähän sähkölämmitteisestä talosta.

        Voit toski kysellä sähköpostilla mutta en haluais laittaa ositetta tähän näkyville


    • dfdf

      Leca = vitsi. Ei mitään järkeä kuin urakoitsijalle

      • Lecadesign

        Perustele!


      • Huono on
        Lecadesign kirjoitti:

        Perustele!

        Eristeharkko... Siinä perustelut. Tuotteen ominaisuudet eivät kestä aikaa. Halpa tuote valmistaa, työläs muurata, vittumainen tasoittaa. Mittatarkkuus peräsuolesta... Tarvitsetko vielä perusteluita


      • Ajattelun aihetta
        Huono on kirjoitti:

        Eristeharkko... Siinä perustelut. Tuotteen ominaisuudet eivät kestä aikaa. Halpa tuote valmistaa, työläs muurata, vittumainen tasoittaa. Mittatarkkuus peräsuolesta... Tarvitsetko vielä perusteluita

        Eiköhän se kivitalo ole oikein tehtynä aina hyvin ilmatiivis ja säilyy myös ilmatiiviinä. Ei siihen paljon mitään eroja aikaansaa.
        Energian kulutus taas sitten riippuu eristeen määrästä, niin seinissä, katoissa, kuin lattioissakin. Ikkunat ja ovet taas vaikuttavat kokonaisuuteen pinta-alansa verran. Maalämmöllä saadaan lämpöä 1/3 kertoimella ja varsinkin lämmintä käyttövettä edullisemmin.
        Kivirakenteinen katto voi olla aavistuksen parempi, mutta kattotuoleillakin pärjää ja mitään suuria eroja energian kulutukseen synny.
        Käyttö tottumuksilla ja huonelämpötiloilla voidaan osittain vaikuttaa, mutta varsinaiseen lämmitysenergian kuluminen nykymääräyksillä on jo hyvin olematonta muutenkin, vaikka talo olisi pahvista.
        Huolellisuus on se Suomalaisen rakentamisen ongelma ja tietysti se jatkuva säästäminen, sekä jaskan puhuminen.
        Talonrakennusmiehillä tulee olla rautaiset hermot, kun kettuilu työstä alkaa yleensä jo ennen kuin yhtään harkkoa on liimattu. Korostaisin työntekijöiden motivoimisen tärkeyttä projektin onnistumiseksi, hyvä sana päivässä riittää.
        Lisäksi kunnon palkka raskaasta työstä, sitähän me muutkin omassa työssämme haluamme, vaikka kaikki emme ole lennonjohtajia.
        Olen pitkään ihmetellyt miksi talo pitää aina saada halvalla ja mielummin sekunda materiaaleilla. Sitten valehdellaan rakennuskustannuksista sinisin silmin ja lämmitysenergiaakaan ei kulu laisinkaan.
        Yhtenä ravintola iltana voidaan kaataa kurkusta alas kuukauden sähkölaskun verran, eikä tunnu missään. Olisikohan meillä mahdollisesti järkevämpää säästämiskohdetta elämässämme ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe