Tampereen matkustajamäärät laskevat

tikusta-asiaa

Tampereen lentomatkustajamäärät laskevat jo toista vuotta peräkkäin. Eniten takkiin ottavat ulkomaille kohdistuvat matkat. Tämä ei tienne hyvää Ryanairin toimia ajatellen, joskin lasku on varmaan osittain Ryanairin omien toimien vika?

Onko lama purrut tamperelaisten matkustusintoa, Ryanairista tullut liian kallis etenkin kauempaa tuleville matkustajille.

Elokuuhun mennessä Tampere-Pirkkalassa on asioinut 319 263 matkustajaa -19 % verrattuna viimevuoden elokuuhun. Jos samaa tahtia jatketaan, jää matkustajamäärät alle 500 000, kun viime vuonna 2012 luku oli 570 739, ja 2011 657 630

Toki Oulu on tekemässä vieläkin suurempaa pudotusta miljoonasta ollaan tulossa -27 % alas päin.

21

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RYANAIR nro 1

      Noh, olen pannut merkille että Ryanair on nostanut aika hirveesti hintojaan, se on ainakin yksi syy minun kohdallani että olen vähentänyt lentämistä. Parhaimmillaan lensin tampereelta jopa kolme kertaa vuodessa, mutta nykyään enää kerran tai ainakin joka toinen vuosi. Ennen pääsi jopa sentillä jonnekkin ja yleensä Bremeniin pääsi melkein aina m/p n 20 eurolla, enää ei todellakaan pääse mihinkään noin halvalla :( Lontooseen tosin oli halvat liput, oli n 70e m/p ja se piti heti hyödyntää.

      • yhnyhn

        Jos saa alle satasen, sitä voi pitää todella kohtuullisena. Jos edestakainen maksaa 250 euroa ollaan jo Finnairin 2000-luvun alkupuolen hinnoissa, johon kuului kaikki tarjoilut.


      • Kallista?

        Jaa. Itse lennän nykyäänkin vuodessa noin 5 lentoa Eurooppaan ja 2 lentoa Amerikkaan pääasiassa Helsingistä. Ei ole ainakaan minun matkailuni vähentynyt mihinkään.


      • daavidi
        Kallista? kirjoitti:

        Jaa. Itse lennän nykyäänkin vuodessa noin 5 lentoa Eurooppaan ja 2 lentoa Amerikkaan pääasiassa Helsingistä. Ei ole ainakaan minun matkailuni vähentynyt mihinkään.

        Työmatkoja ei lasketa


      • xcxcxcxcxc
        daavidi kirjoitti:

        Työmatkoja ei lasketa

        Totta työmatkat lasketaan noihin tilastoihin! Sen sijaan en ymmärrä mitä helkkaria hänen Helsingin lentonsa vaikuttavat Tampereen matkustajamäärään.


    • 1 + 10

      Mistä niin päättelet että nuo muutamat reissut on työmatkoja? Mulla on itellä tänä vuonna 12 lähtöä Helsinki-Vantaalta ja niistä 7 on suuntautunut Euroopan ulkopuolelle ja 5 Euroopaan. Kaikki lomamatkoja. Ei ole kallista lentäminen nykyään. Mannertenväliset lennot 500-600 euroa ja Euroopan lennot perinteisillä yhtiöillä 200 euron molemmin puolin.

      • Totta turiset!

        Halpaa on. Minäkin lennän lähes viikoittain. Milloin minnekin. Ja aina yöllä.


      • Elämää elävä

        Hyvä että lennät Vantaalta, tuet siten meidän muiden käyttämiä pienkenttiä ja halpalenotyhtiöitä. Nyt suosittelen, että ostat lisää lippuja vaikket niitä käyttäisikään.
        Itse muuten käytän nuo teidän takia säästämäni rahat jo toiseen ulkomaan asuntooni; ensimmäinen Espanjassa ja nyt tuli hankittua Pariisista


      • 1 + 10
        Elämää elävä kirjoitti:

        Hyvä että lennät Vantaalta, tuet siten meidän muiden käyttämiä pienkenttiä ja halpalenotyhtiöitä. Nyt suosittelen, että ostat lisää lippuja vaikket niitä käyttäisikään.
        Itse muuten käytän nuo teidän takia säästämäni rahat jo toiseen ulkomaan asuntooni; ensimmäinen Espanjassa ja nyt tuli hankittua Pariisista

        Ai nyt mua ja muita HEL käyttäjiä tarvitaankin tukemaan TMP ja TKU toimintaa. Eikös täällä ole niin toitotettu että nämä kentät pitäisi yksityistää ja sitten FR ja muut halpikset alkaa niistä runsain mitoin lentelemään.
        Katos, tuli uusia tarjouksia taas ex-HEL. Esim DOH 489€. Täytyy laittaa harkintaan...


      • hoh hoh
        Elämää elävä kirjoitti:

        Hyvä että lennät Vantaalta, tuet siten meidän muiden käyttämiä pienkenttiä ja halpalenotyhtiöitä. Nyt suosittelen, että ostat lisää lippuja vaikket niitä käyttäisikään.
        Itse muuten käytän nuo teidän takia säästämäni rahat jo toiseen ulkomaan asuntooni; ensimmäinen Espanjassa ja nyt tuli hankittua Pariisista

        Ai sinä olet noin köyhä? Tarvitset halpalentoyhtiötä, jotta voit ostaa asuntoja ulkomailta. Aika aneeminen meininki sulla!


      • kateellinenko?
        Elämää elävä kirjoitti:

        Hyvä että lennät Vantaalta, tuet siten meidän muiden käyttämiä pienkenttiä ja halpalenotyhtiöitä. Nyt suosittelen, että ostat lisää lippuja vaikket niitä käyttäisikään.
        Itse muuten käytän nuo teidän takia säästämäni rahat jo toiseen ulkomaan asuntooni; ensimmäinen Espanjassa ja nyt tuli hankittua Pariisista

        Täss kyllä kuminoituu tän palstan taso,,, hoh hoijaa....


    • 18+12

      Suurin osa Tampereen liikennelaskusta taitaa olla muuta kuin Ryanairin liikennettä - toisesta keskustelusta kopioituna

      "SAS lopetti Kööpenhaminan ja vuosi sitten airBaltic vähensi lentojaan talvikaudeksi selvästi. Flybe lopetti päivittäiset lennot Tallinnaan."

      Ryanair ilmoitti tänään olevansa tyytyväinen liikennemääriin (4 miljoona matkustajaa tuli täyteen) ja kakkosterminaalin remonttikin vaikutti todennäköiseltä:

      http://www.hs.fi/kotimaa/Tampere-Pirkkalan parjattu terminaali menee remonttiin/a1380075318923

      • 5+18

        Aamulehden jutussa viitattiin lauantain lehteen, oliko siinä jotain tarkempaa noista matkustajamääristä?


    • nikoha

      Itse olen lentänyt n. 10 kertaa Ryanairilla pääasiassa Italiaan ja aina matka on mennyt kuten sovittu ei mitään negatiivista sanottavaa muutakuin jossain kohteessa se tarpeeton hotelliyö jos lento on puolenyön tietämillä pitää laskea lippuun "mukaan" tosin voihan aina nukkua tai olla nukkumatta.

      Itseä harmittaa vähenevät lennot Tampereelta, koska täällä ei haluta panostaa lentoihin ja sitä kautta mahdolliseen turismiin.

      Tottakai käyttöaste laskee jo reitit vähenee. Finskillä täältä ei pääse edes köpikseen suoralla lennolla mikä on tahattoman koomista.

      Toivotaan, että vaihtoehtoja tulee, hinnat saadaan taas hyvälle tasolle ja eritoten lähtö -ja saapumisajankohdat inhmillisemmäksi niin pysyn jatkossakin Ryanairin asiakkaana.

      Kyllä ja en ole köyhä vaan matkustelen kaikilla koneilla, mutta joskus on kiva lähteä suoraan ilman Helsinki-vantaa säätöä.

    • Haluaa Köpikseen!!

      Kumpa Tampereelle jo tulisi Köpiksen vuoro, siellä tulisi varmasti käytyä usein ostoksilla ja joulun aikaan yms ja onhan se Köpis nyt hieno kaupunki nähtävyyksin ja lentoaika olisi sinne erittäin lyhyt :)

      • Ei mitään

        Köpiksessä nähtävyyksiä??? Minusta siellä ei oikein ole mitään, mutta voisi siellä ensimmäisen ja viimeisen kerran käydä...
        Juuri oli iltaisessa lehdessä tms. juttua ja top10 oli kahvittelua, grillimuonaa ja ruokailua, puisto picknickkiä jne.


    • Anu Lentää...

      Eikös ryan ole pudottanut esim lähtöjä saksaan, ennen mentiin joka ilta nyt vaan 3 (vai oliko 4) kertaa viikossa...
      Ja nyt laittaa talveksi koneet maahan kun pelkäävät pakkasta. eiköhän miinukset ole helposti laskettavissa.

    • 5+19

      Toisaalta myös nostivat Tampere-Lontoo -lentojen määrää talvikaudeksi kesän kolmesta viikottaisesta lennosta neljään.

    • Heildelberg

      Lokakuun luvut 415103 ja kun nyt alkoi talvikausi!! enää kaksi kuukautta jäjellä tätä vuotta luku jää todennäköisesti johonkin surkeaan 500k. En tajuu miksi Tampere jää 10 reitillä niin lähelle sitä, mihin Turku pystyi pelkästään neljällä reitillä viime vuonna? 450k!! Vaikuttaako muu liikenne niin paljon? Mun muistaakseni Tampereella oli ennen aina joku selkee yli 600k - 700k ja oltiin siinä Oulun peesissä. Missä vika?

      • RYR

        Ryanair ei tarjoa vaihtoyhteyksiä. Nykykohteisiin ollaan jo jkv. kyllästyneitä, omatekoiset vaihdotkaan eivät enää kovin hyvin onnistu, kun lentovuoroja on vähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe