Onko Ankkalinnan perustaja Julle Ankanpää mummo Ankan (Kaino-Vieno Ankanpään) isoisä?Ankkamestari Don Rosan mielestä asia on näin.Mutta toisaalta kaikkein kuuluisimmalta ankkapiirtäjä Carl Barksilta ei löydy mitään tukea tälle teorialle.Mutta vaikka Kaino-Vienon sukunimi on Ankanpää,ei hänen välttämättä tarvitse olla sukua millään tavalla Jullelle.Lisäksi monet Aku Ankka piirtäjät ovat sitä mieltä ettei Julle Ankanpää ole mummo Ankan,eli Kaino-Vieno Ankanpään isoisä.Vaikka toki monet heistä ovat sortuneet tuohon Don Rosan kauheaan "hypnoosiin".Ja sitä paitsi,JULLE ANKANPÄÄ ELI AIVAN ERI VUOSISADALLA KUIN SOPISI OLEMAAN KAINO-VIENON ISOISÄ!!!Hän eli joskus 1600-luvulla,muutama kymmen vuotta sinne tai tänne! Ja tukea teorialleni,ja monien muidenkin Aku Ankka piirtäjien,saan sivulta www.duckfamilytrees.fi ,ja jos tuo linkki ei toimi,niin kirjoita jonnekkin hakukoneeseen: duck family trees ,niin eiköhän ala jo jotain ala löytyä.Don Rosan sukupuussa on monia monia monia aukkoja epäselvyyksiä,virheitä,vääriä suomennoksia,ja monia muita mokia jotka kyllä huomaa,kun alkaa vähän tutkimaan! Lisää mokia Rosan sukupuusta saat selville,kun kirjoitat tänne suomi24:sen keskustelhakuun serkku kiljuhanhi.
Julle Ankanpää
10
225
Vastaukset
- Jatkuu...
Julle Ankanpää on mummo Ankan (Kaino-Vieno Ankanpään) isoisovaari.Eli,Julle on Kaino-Vienon isän Kornelius Ankanpään isän tuntematon Ankanpään isän tuntematon Ankanpään isä.Tuo äskeinen saattoi olla hiukan sekavaa,mutta minkäs teet,en viitsi alkaa korjailla.(Hähää!)No nyt asiaan! Itse en tiedä noitten kahden tuntemattoman Ankanpään nimiä,mutta ei haittaa.tuossa olikin jo ainakin yksi päälinjoista.Lisäksi jos olette sattuneet lukemaan Aku Ankka-tarinan "Kadonneen kirjaston vartijat",Huomaatte siellä tyypin nimeltään Pellervo Pennanväärti.Pellervo sopisi Julle Ankanpään veljeksi monien pohdiskelujen jälkeen,sillä hän syntyi samoihin aikoihin kuin Julle,ja on melkein samannäköinenkin kuin hän.Pellervohan olisi vaikkapa voinut muuttaa nimensä ankanpääksi,mutta valitettavasti teoriani,(ja EHKÄ monien muidenkin!) kuulostaa vähän kaukaahaetulta.Mutta intän silti kuin pahainen kakara,teoriani puolesta.Mutta olkoot! Tuo teoriani täytyy olla aikamoinen fiasko.(Älkää suuttuko ystävät!;)
- tämä ei ole vitsi!
kirjoittakaaps suomi24 keskusteluhakuun "serkku kiljuhanhi" niin siellä on stalkkeri000 laittanut asiat kuntoon!
- porifinger
Hei nyt asialle! Kirjoittelette 1 vuotiaan tasoisesti,ja tuo äskeinen jatkuun viesti oli pöhkö. Julle ankanpää on syntynyt vuonna 1635,ja mummo ankka eli kaino-vieno 1835. ja jos jaetaan että mummon isä kornelius on syntynyt vuonna 1800,ja hänen isänsa noin 1765 JHI noin 1735 JHI noin 1700 JHI noin 1665 JHI, eli julle ankanpää noin 1635. JHI= ja hänen isänsä. Ai että mistä olen näitä lukujani saanut? pitääpä vain hiukan laskeskella,ja olla hereillä koulunsa matikantunnit.jullen ja mummon syntymä ajat ovat aivan varmoja,kun katsoo sivulta duck family trees.se sivusto on jo mainittu! >:I
- suckfamilytrees
Sarjakuvista on oma keskustelunsa, jossa lienee tilaa myös näille lapsellisille sepustuksille.
- haloo666
Täähän on sukututkimuspalsta,vai jäikö aivot kotiin?
- Pluckahontas
Öö..itse olen lukenut tuon "kadonneen kirjaston vartijat"-tarinan,ja tiedän tuon Pellervo Pennanväärtin.Mutta aivan älytöntä on laittaa Julle Ankanpään veljeksi! Pellervohan syntyi aivan eri aikaan kuin Julle,ja sukunimikin on eri. Kiitos muuten kun "Porifinger " käyttäjä pani tuon ihme vuosilukuhommelin,milloin sen ja sen isä oli syntynyt,tuotahan tarvitsee sukututkimuksessa. No,asiasta toiseen.Olen käynyt tuolla "Duck family trees"-sivustolla.Olihan siellä kaikenlaista. Muuten lisää tietoa ankkalinnalaisten esim.Hessu Hopon ja Mikki Hiiren suvuista saat sivustolta "Calisota online." Ja tooooodellla hyvä sukututkimussivusto on "Geni". (Ei "Demi"!) Olen itsekin sukututkija,ja omassa suvussani olen päässyt 1500-luvulle. Mutta valitettavasti en oikein tiedä Ankanpään suvusta mitään :o Laitan iloksenne vielä "zombi-merkin" tähän loppuun :=
- pottoliini
Julle Ankanpään vaimo on muuten erään intiaanipäällikön tytär Pluckahontas.
- suckfamilytrees
Tiedoksi: sukututkimuksessa käsitellään todellisia henkilötä, ei satuolentoja. No, mikäs minä olen puuttumaan 10-vuotiaiden keskusteluun...
- hjhhnv
Tarkoitat kai 1-vuotiaiden?
- suckfamilytrees
Anteeksi olinpas ilkeä! Ei ollut tarkoitukseni loukata oi suuri kuninkaitten kuningas herra hjhhnv. (Ja tietenkin muutkin!) Olen ollut erittäin lapsellinen 10-vuotias,(henkisesti 0-vuotias!),erittäin typerä riiviö olen ollut! Anteeksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773154
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311725
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291623Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441212