Oletko koskaan myöhästynyt lennolta?

Kumpa ei koskaan

Oletko koskaan myöhästynyt lennolta niin että viimeiset asiakkaat menivät vasta hetki sitten portilta koneeseen ja kone on vielä lähtöasemissa ja eikä sinua enää siis kelpuuteta mukaan lennolle?

Mitkä olivat fiilikset ja miten siitä selvisit? Miten pääsit lopulta perille ja mitä se kaikki sinulle aiheutti ja mitä maksoi?

Itse en vielä ole koskaan myöhästynyt, mutta olen nähnyt viereisen portin tapahtumia ja suuria tunteita lennon ollessa siltäerää ohi....on raivoa ja itkua ja pelkkää hiljaisuutta...

81

8560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -aamu-uninen-

      Kerran olen myöhästynyt kotimaan lennolta vain muutaman minuutin, pisteli vihaksi. Ei auttanut kuin lähtee seuraavalla junalla perään.

      Läheltä piti tilanteita ollut useita. Vuosia sitten eräältä maakuntakentältä oli lento Helsinki-Vantaalle, kone oli silloin Finnairin MD-80. Jatkolento odotti Helsinki-Vantaalla. Kone oli jo lähdössä ja portaat nostettu ylös ja koneen ovet kiinni. Koneen kapteeni kuitenkin päätti odottaa ja pääsin lennolle. Kiitin todellakin lentohenkilökuntaa.

      Lomamatkaltani tullessa Helsinki-Vantaalla lähtöselvityksessä Finnairin portilla eräs virkailija sanoi, että jätä matkalaukku tähän ja mene nopeesti turvatarkastukseen ja juokse lähtöportille, matkalaukku tulee seuraavalla lennolla perässä. Kone odotti sen muutaman minuutin, että ehdin koneeseen. Kiitos siitäkin Finnairille.

      Lomalentojen osalta en missaa. Pian matka Gran Canarialle ja kentällä täytyy olla jo ennen kukonlaulua. Yö valvottava, mutta koneessa voi nukkua.

      Onhan se pieni painajainen, jos lennolta myöhästyy.

      • fffgsghdfhgfjhdg

        Ei ole tullut mieleen miettiä, missä vika, jos läheltä piti -tilanteita on ollut useita?


      • 15+15
        fffgsghdfhgfjhdg kirjoitti:

        Ei ole tullut mieleen miettiä, missä vika, jos läheltä piti -tilanteita on ollut useita?

        Ehkä sen jokainen tiedostaa ihan itse. Ota nyt huomioon, että jos matkustat aktiivisesti niin on todennäköistä että aikataulu haukkaa shaibenia useammin. Siihen viellä lisäksi persoonasta johtuva myöhästely, niin voilá.

        Onko elämä noin katkeraa, että pitää ihmisiä piikitellä netissä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentojen Korvaukset - https://tonzes.com/compensairfi.htm
        Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.

        Ei saanut korvausta Finnairilta.


    • 3ind

      Olen myöhästynyt, mutta niin oli moni muukin ja kone odotti kiltisti että pääsimme koneeseen :)

      Finskillä lennettiin.

      • täyttä potaskaa

        nyt tuli vale....lentokone ei odottele jos joku on myöhässä.


      • 3ind
        täyttä potaskaa kirjoitti:

        nyt tuli vale....lentokone ei odottele jos joku on myöhässä.

        Ei ole vale :) Tosin jätin tarinasta olennaisen puolen pois.


      • hjcxthgvz
        3ind kirjoitti:

        Ei ole vale :) Tosin jätin tarinasta olennaisen puolen pois.

        olitko lentäjä kyseisellä lennolla? :)


    • 4 + 1

      Kyllä se vaan odottelee jossain tapauksissa. Lomalento ja matkustajia kuljettavat bussit on esim liikenneonnettomuuden takia myöhässä. Joskus myös Finnairin Aasian lento myöhästyy sen takia että odotetaan esim Pariisista tulevaa isompaa aasialaista matkaaja ryhmää.

      • 5+10

        Olen myöhästynyt jatkolennolta muutamaan otteeseen. Aina syy lentoyhtiön, joka tietenkin järjesti majoituksen niinkuin asiaan kuuluu. Soitto työpaikalle etten pääse seuraavana päivänä töihin. Sen jälkeen taksi alle ja syömään kaupungin johonkin hyvään ravintolaan. Olenhan kuitenkin oikeutettu samaan vakuutusyhtiöltä korvauksia 200 euroa lennon myöhästyessä, jonka voi käyttää lähes mihin vaan. Parempaan hotelliin, kuljetuksiin, ruokailuun... Mukava viettää ylimääräinen lomapäivä lentoyhtiön ja vakuutusyhtiön piikkiin maailmalla.


      • Justyeah
        5+10 kirjoitti:

        Olen myöhästynyt jatkolennolta muutamaan otteeseen. Aina syy lentoyhtiön, joka tietenkin järjesti majoituksen niinkuin asiaan kuuluu. Soitto työpaikalle etten pääse seuraavana päivänä töihin. Sen jälkeen taksi alle ja syömään kaupungin johonkin hyvään ravintolaan. Olenhan kuitenkin oikeutettu samaan vakuutusyhtiöltä korvauksia 200 euroa lennon myöhästyessä, jonka voi käyttää lähes mihin vaan. Parempaan hotelliin, kuljetuksiin, ruokailuun... Mukava viettää ylimääräinen lomapäivä lentoyhtiön ja vakuutusyhtiön piikkiin maailmalla.

        Lähes mihin vaan. Mihin sitä ei voi vakuutusyhtiön (?) mukaan käyttää?
        Ja miten kontrolloivat sitä?

        Miten ihmiset jaksavat kirjoittaa näin typerää tänne!


    • Olen myöhästynyt kerran, olin Saksassa ja autobahnilla oli yksi onnettomuus ja yksi tietyömaa ja Düsseldorfin lentokentän parkkipaikalla näin lentoni nousevan ilmaan ilman minua.

      Sitten meno oli hetken kuin Amazing Racesta kun menin luukulta luukulle kyselemässä miten ja milloin pääsisin Helsinkiin.

      Lopulta Finnair myi minulle lipun millä 8,5 tunnin kentällä odottelun jälkeen pääsin matkaan - alunperin minulla oli lippu Air Berlinillä huikeaan 19 euron hintaan mutta myöhästymisen johdosta piti maksaa Finnairille 473 euroa. En ollut hymyilevä lentomatkustaja.

      • Oyujee

        Kohtalotoveri. Melkeinpä. =)


      • 111 111

        Et sitten osannut ostaa meno-paluulippua? Sehän on säännönmukaisesti halvempi kuin yhdensuuntainen – Finnairilla.


      • dsdsa
        111 111 kirjoitti:

        Et sitten osannut ostaa meno-paluulippua? Sehän on säännönmukaisesti halvempi kuin yhdensuuntainen – Finnairilla.

        Tuskinpa oli tarvetta paluulle.


    • matkaajat2

      Tota noin kyllä lentokone lähti ja me nukuttiin kaikessa rauhassa oliava kuuluttaneet mietä nähtiin varmaan kaunista unta istanbulin kentällä.Olimme tulleet yöllä egyptistä ja aanulla klo 9 olisi pitänyt lento lähteä helsinkiin.Laitettiin kaikki keinot käyttöön valkoiset valheet ym..keinot.Saatiin seuraavalle päivälle ilmainen matka kotimaahan.Oli kiva viettää päivä Istanbulissa ja katsella nähtävyyksiä sininen moskeija.basaari ym..Ei harmittanut yhtään nautittiin joka solulla (silloin olisi harmittanut jos olisimme joutuneet maksamaan liput helsinkiin).Olemme kumpikin matkustelleet paljon aina jotain pientä matkoilla sattuu kaikki otetaan positiivisesti vastaan pieninä tai isoina seikkailuan matkailu avartaa.

      • chgascvhgava

        Olet ymmärtänyt valkoisen valheen käsitteen väärin. Valkoisella valhella suojellaan jotakin muuta kuin itseään mielipahalta yms siten että itse ei välttämättä hyödy mitään valheesta. Oman perseen suojelemisessa (kuten teidän tapauksessa) kyse on taas sysimustasta valheesta :)


      • Oma lehmä lötköttää
        chgascvhgava kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt valkoisen valheen käsitteen väärin. Valkoisella valhella suojellaan jotakin muuta kuin itseään mielipahalta yms siten että itse ei välttämättä hyödy mitään valheesta. Oman perseen suojelemisessa (kuten teidän tapauksessa) kyse on taas sysimustasta valheesta :)

        Täsmälleen kanssasi samaa mieltä. Tuon tyyppiset ihmiset tekevät kaiken mahdollisen saadakseen itselleen enemmän kuin ovat valmiit antamaan toisille. Vakuutuspetoksia yritetään ja tehdään solkenaan, jotka sitten rehelliset matkustajat maksavat kohonneina maksuina. Että ilkesikin "matkaajat2" tulla retostelemaan vilppiään tännee. Häpeäsivät edes!


    • Matkamimmi

      Juu,olin tulossa Kyprokselta Wienin kautta Suomeen,Wienin lentokentällä vaihdossa eksyin siellä valtavalla lentokentällä ja kun löysin turvatarkatuksen,oli jonot sellaiset,että en ehtinyt koneeseen,juuri sulkivat nenän edestä koneeseen pääsyn.Pikkasen syletti.
      Sain kuitenkin vaihdettua jatkolennon aamulla lähtevään koneeseen ilman lisäkustannuksia,
      Nuokuin yöni sitten siellä lentokentällä,nukahdinkin yhdelle sohvalle,kunnes siivooja tuli aamuviideltä hätistelemään pois.
      Lento lähti aamukymmeneltä,siihen ehdin,kun viidestä lähtien olin passissa =).
      Huvittavaa oli,kun tulin HKI-Vantaan kentälle,matkalaukkuni,joka oli siis tullut edellisen illan lennolla,pyöri orpona siellä hihnalla,ei ollut kelvannut kellekkään.
      Olihan kokemus.

      • ..--..--.-

        Ei Wienin lentokenttä mun mielestä ole iso. No nyt kun laajensivat viime vuonna niin hiukan muuttu monimutkaisemmaksi. Tai siis laukkuhihnalle on nykyään ihan tuhottoman pitkä matka. En tiedä, millon oot siellä Wienissä ollut ongelmissa, mutta ainakin viimeset kolme vuotta siellä on ollut turvatrkastukset hyvin sujuvia. Kaikki ihmiset ei siis kulje samasta turatarkastuksest kuten helsinki-vantaalla vaan aina kahden portin välissä on yksi turvatakastuspiste. Aina kun olen itte lentänyt on kyseinen turvatrkastuslinjasto ollut käytössä vain niille henkilöille, jotka ovat tulleet kanssani samalle lennolle. En oo ikinä jonottanut 5 minuuttia kauempaa. Turvatarkastuksen jälkeen ei sitten olekkaan muuta, kuin vessat, penkkejä ja myyntiautomaatti. Kaikki kaupat on jo siis ennen turvatarkastusta. Tax free alueelle päästäkseen riittä kun näyttää lentolippua.

        Itte tulin kerran lentokentälle 5 min myöhemmin, kun mitä ois ollu chek-in. Onneksi kohteessa (mihin oli vajaan tunnin lentomatka) oli niin kova sumu, että lento myöhästy lopulta noin 2h 30 min ja pääsin siis vielä mukaan. Kerkesin jopa hyvin jatkolennolleni toisin kun suurin osa muista matkustajista. Kyllä vähän meinas syke nousta siinä vaiheessa kun alko näyttää siltä, etten kerkee sinne lentokentälle.


      • fdsadsadsa
        ..--..--.- kirjoitti:

        Ei Wienin lentokenttä mun mielestä ole iso. No nyt kun laajensivat viime vuonna niin hiukan muuttu monimutkaisemmaksi. Tai siis laukkuhihnalle on nykyään ihan tuhottoman pitkä matka. En tiedä, millon oot siellä Wienissä ollut ongelmissa, mutta ainakin viimeset kolme vuotta siellä on ollut turvatrkastukset hyvin sujuvia. Kaikki ihmiset ei siis kulje samasta turatarkastuksest kuten helsinki-vantaalla vaan aina kahden portin välissä on yksi turvatakastuspiste. Aina kun olen itte lentänyt on kyseinen turvatrkastuslinjasto ollut käytössä vain niille henkilöille, jotka ovat tulleet kanssani samalle lennolle. En oo ikinä jonottanut 5 minuuttia kauempaa. Turvatarkastuksen jälkeen ei sitten olekkaan muuta, kuin vessat, penkkejä ja myyntiautomaatti. Kaikki kaupat on jo siis ennen turvatarkastusta. Tax free alueelle päästäkseen riittä kun näyttää lentolippua.

        Itte tulin kerran lentokentälle 5 min myöhemmin, kun mitä ois ollu chek-in. Onneksi kohteessa (mihin oli vajaan tunnin lentomatka) oli niin kova sumu, että lento myöhästy lopulta noin 2h 30 min ja pääsin siis vielä mukaan. Kerkesin jopa hyvin jatkolennolleni toisin kun suurin osa muista matkustajista. Kyllä vähän meinas syke nousta siinä vaiheessa kun alko näyttää siltä, etten kerkee sinne lentokentälle.

        Kyllä Wienin kenttä on iso. Isompi kuin yksikään Suomen kentistä Helsinkiä lukuunottamatta.


    • väinöksi

      Pitääkö olla juuri noin elokuvamaisen tramaattinen myöhästyminen? "viimeiset asiakkaat menivät vasta hetki sitten portilta koneeseen ja kone on vielä lähtöasemissa ja eikä sinua enää siis kelpuuteta mukaan"

      Englannissa myöhästyttiin paluulennolta kun ei osattu varata tarpeeksi aikaa Whalesista Lontooseen siirtymiseen, myöhästyttiin noin 20minuuttia jota seurasi 12 tunnin odotus seuraavaan koneeseen johon saatiin onneksi matkatoimistolta paikat ilman korvausta. Aika kävi todella pitkäksi asemalla norkoillessa, meitä oli 3 aikuista ja kaksi kymmenvuotiasta lasta.

    • joulutonttu1

      Seikkailu jonka kirjotin Faceen viime Joulun tienoilla:

      Miten sun Joulu alkoi?

      Perinteisen joulurunon sijaan tänä vuonna tulee joulutarina. Tarinan lopusta myös selviää miksi runoa ei tipu.

      Mä lähdin viettämään joulua isän kanssa Irlantiin siskon luo.

      Lento Irkkuihinhan tiemmä ei oo mikään hirmu ihmeellinen operaatio. Juuri tällä hetkellä ei taida mennä suoria lentoja niin piti ottaa yhdellä välilaskulla. Siltikin kokonaiskesto vaihtoineen n. viisi tuntia. Ihan ok luulisin. No meidän viisituntinen meni näin.
      Lähtö Hki-Vantaa kentältä la 22.12. n. klo 19. Hyvissä ajoin aateltiin olla kentällä niin ei tartte hötkyillä ylimäääräisiä. No paikan päällä selvisi että lento on 40min myöhässä ja turvatarkastuksessa isäältä nyysivät yhden käsirasvan ja mun käsimatkatavaroissa olleet pari rahkapurnukkaa herätti myös paheksuvia murahduksia. Sain joko syödä ne nyt tai heittää roskiin. Söin toisen ja heitin toisen roskiin. Aarrelin että näin sekä minä että tullivirkailija ovat tyytyväisiä. Sitä piti sitten juhlistaa lentokentän pubissa jägermaisterilla. Menihän niitä jokunen kun samalla jututettiin samassa veneessä ollutta suomalais-italialaista rouvaa. Sitten siirtyminen koneeseen ja alkoikin ihmettely keretäänkö vaihtolentoon Frankfurtissa. No Frankfurtissa kipikipiä ulos koneesta ja kohti vaihtolennon porttia. Siinä kipitellessä jo tuli huomattua muutamalta taululta että ko portti on jo closed. Kun päästiin portille äkkiä kysymään että eikä perkele pääse enää koneeseen kun eihän se oo ees vielä lähtenyt. No ei pääse kun.. ei nyt vaan pääse. No sitten selvittelemään uusia jatkolentoja joita ei mennytkään kuin vasta seuraavana päivänä aamupäivällä ja iltapäivällä jotka oli tosin molemmat jo overbooked. Virkailijan mielestä meidän ehdottomasti kannatti ottaa seuraavalle päivälle superaikainen lento Lontooseen josta pääsee sitten vielä yhdellä lennolla Dubliniin Irlantiin. Mikäs siinä sitten kun virkailija moista suositteli sen täytyi olla paras ratkaisu. No sitten varattiin samaan vetoon vielä hotelliyö Frankfurtissa lentoyhtiön piikkiin toki. Hotelliin kerettiin n. puoleksiyöksi ja sieltä piti poistua vähän ennen neljää aamulla että kerkeää aamulennolle Lontooseen. Aikaa koisimiseen toki olisi ollut rapiat kolme tuntia, mutta päivä piti niin paljon jännitystä sisällään ettei nyt sitten saanut unenpäästä kiinni ja lopulta tuli jatkettua samoilla silmillä kohti seuraavaa etappia. No lento Heathrown kentälle Lontooseen oli yllättäin ajallaan ja sinne astuttiin joskus 23.12. aamu seitsemältä. Sitten seurasi uusi sikäläinen turvatarkastus jossa herätti kiinnostusta erityisesti käsimatkatavaroissa ollut "meikkipussini" ja sieltä löytyvät hajuvedet yms. parranajotarvikkeet. Hajuvesia haisteltii ja skannailtiinn yhen jos toisenkinlaisilla mittareilla. Partakonetta syynättiin huumeseulalla mutta ei sieltä välitettavasti löytynyt kuin.. partakarvoja. Hajuvesistä sanottiin että yhden saan pitää ja muut heitetään pois. No valitsin yhden minkä päätin pitää ja sanoin että heitä muut menemään. No syystä tai toisesta virkailija pussitti kuitenkin kaikki hajuvedet minigrip-pussiin ja tyrkkäsi takaisin laukkuuni. Isänikin hajuvedet kiinnostivat ja ne haisteltiin läpi yhtälailla. Isäni ei puhu sanaakaan englantia ja luulee saavansa sanomansa perille selvällä suomenkielellä. Tässä uskossa huutelikin siellä sitten ANTAKAA SE MUSTA LAUKKU! ANTAKAA SE MUSTA LAUKKU! No minä en siihen oikein osannut sanoa kuin- ole nyt perkele hiljaa.

      • joulutonttu1

        Äsken minulle niin ystävällinen tullivirkailija ei ollutkaan enää yhtään niin ystävällinen ja isäni tavarat saivat vielä pari astetta perusteellisemman syynin kuin omani. Hänkin yllättäin sai kuitenkin pitää tavaransa ja matka jatkui. No kun päästiin parasta mahdollista vauhtiamme seuraavalle check in -tiskille(isä ei ole pikajuoksia eikä edes pikakävelijä) niin selvisi että jatkolentokoneeseemme ei pääse enää sisälle. Tästä alkoi jo hieman tutuksi tullut kuvio eli seuraavan jatkolennon selvittely. No semmoiseksi valikoitui sitten n. 9 tunnin päästä iltapäivällä lähtevä. Allsprite kaikkineen 10 tuntia hienolla Heathrown kentällä voisi kai olla jollekulle ihan kivakin kokemus ellei univelkaa alkaisi olemaan parikymmentä tuntia matkavitutus kaikesta jo aiemmin mönkään menneestä. No ihan ensimmäisenä piti saada juotavaa ja sitä jonoteltiin jollakin lentokentän kiskalla. Mutta kappas nyt oltiinkin Briteissä ja siellä mitkään tyhmät eurot käy. No sitten etsimään ravintolaa jossa VISA vinkuu. Semmoinenhan löytyi ja tilannetta oli taas tuumattava jägermaisterin äärellä.. aamu seitsemältä kyllä vain. Kaikkinensa päivä Heathrow:lla oli melko tylsä ja tapahtumaköyhä semmoisessa uni-ja valvetilan välimaastossa ja hieman kuin olisi seurannut lentokentän arkea jonkinmoisen sumuverhon takaa. Pientä adrenaliinipiikkiä toki tarjosi päivän puolivälissä kun huomasin kännykkäni kadonneen. No koska se ei omista tavaroista tai vaatteista löytynyt viidennetoistakaan koluamisen jälkeen olin vakuuttunut mihin se katosi ja milloin. Se ei kuitenkaan löytynyt oleilemamme baarin penkiltä ja piti lähteä selvittelemään asiaa henkilökunnan kanssa. Puhelimesta ei ollut kuitenkaan mitään tietoa. Itse aloin vakkuuttumaan että lähellämme istuneella kaiffarilla oli sen verran kierot kulmakarvat että kyse ei voi olla kuin kännykkävarkaasta. Otinpa siinä hieman happea ja menin jututtamaan kaveria. Ensin ihan niitä näitä ja sitten ilman sen suurempia aasinsiltoja - Hey man I have this really big problem! Ehkä en viiti tehä käännöstä koko bolemiikista mutta kiteytettynä kysyin oliko nähnyt kännykkääni tai kenenkään ottavan sitä ja sitten lopuksi - I really.. REALLY need to check your back now! No tyyppi otti sen olosuhteisiin nähden kohtalaisen rempseästi ja kun laukusta ei löytynyt mitään tajusin siinäkin univelkahumalassa että tämä on nyt kohtalaisen nolo tilanne. Pahoittelin pyysin anteeksi tai taisin vielä pahoitella ennenkuin kipitin matkoihini. Jäin silti vakuuttuneeksi että se kierokulmakarvainen kaveri sen nyysi. Kännyä ei lopulta löytynyt ja Lontoosta poistuttiin yhtä aparaattia kepeämpinä. Toki Lontoosta poistuva lentokin oli vähän myöhässä mutta ketä se enää kiinnosti. Ei siinä vaiheessa enää paljon painanut huoli taikka murhe kun tullivirkailijat näytti vähän menninkäisiltä ja lentokoneet kurpitsoilta. Lentokoneessa sitten ollessani simahtamisen partaalla tuli perinteiset kuulutukset "If you are using electronic devices like cellphones ect... please turn them off". Mieleeni tuli väkisinkin lapsuuden aikainen He-man tv-sarja jossa aina paikkapaikoin kun siirrytään kohtauksesta toiseen ruutuun tuli vastustamatton tunnarin säestyksellä He-manin miekka ja kuorolaulantana taustalta kuului *HEEEE-MAAAN*. No olisin suonut tuon pläjähtävän tuon kuuluttajan silmille sillä erotuksella että teksti olisi vaihtunut *FUUUUCK YOUUUU*. Joillakuilla kun vielä moisia electronisia vekottimia oli tallella. Meikäläisen kokoinen kaveri ei oikeen mahdu lentokoneessa mihinkään nukkumakelpoiseen asentoon, mutta nyt se uni olisi tullut ellei lopulta tälle viimeiselle lennolle ja takana istuville paikoille olisi pesiytynyt tämä 21kk ikäinen prinsessa joka esitteli äänijänteitään koko sen puolitoistatuntisen Lontoosta Dubliniin. Uskomatonta mutta totta prinsessa sai pidettyä hereillä aika pitkälti koko matkan vaikka olisin voinut kuvitella sen olevan mahdotonta. Sitten dublinissa odoteltiin matkatavaroita mutta niitähän ei näkynyt missään ja eikun etsimään tiskiä jolla tehdä katoamisilmoitusta. Tiskiltä ohjasivat kuitenkin oikean laukkuhihnan luo josta ne laukut sitten löytyivätkin. Mikä oli yllättävää kun epäilin että ne eivät edes joulunihmeellä oo voineet löytää samaa reittiä perille kuin me. Laukut kun ei tulleet suoraan vaan niitä oli aina ainakin tietojärestelmien mukaan siirelty koneisiin joissa itse reissasimme.

        Nyt siis en lähetä perinteistä joulurunoa tekstiviestinä tuttaville(no phone jos luitte tarinan) vaan saitte se sijaan tämän joulutarinan.

        Ps. He-manin miekka ja tunnari löytyy äkisti youtubesta jos kaipaa väritystä tarinalle.

        Oikein hyvää Joulua!


    • hömpää

      jep, lomalennolta muutama vuosi sitten. Tosin en päässyt edes check in - tiskille, kun tädit olivat jo poistuneet paikalta ja yhdyskäytävän matkayhtiön täti ei saanut heitä heltymään. Lennon lähtöön oli jotain 30-20 minuuttia ja osa samaan koneeseen menevistä oli vielä turvatarkastuksessa. Reittikoneella perässä tulo olisi tullut niin kalliiksi, että siirsin matkaa parilla viikolla. Sain sentään jonkin alennuksen matkayhtiöltä. Finskin tiskeillä aina joku paikalla, mutta muiden yhtiöiden osalta näin ei selvästikään aina ole. Oma vika, mutta silloin v---tutti.

    • NeverLate

      Muutamia kertoja olen työmatkoilla myöhästynyt silleen, että se ei ole ollut mun omaa syytä. Esim. jatkolennolta myöhästyminen on tyypillistä, kun eka lento myöhässä. En mä näitä edes myöhästymiseksi laske, koska tällaisissa tapauksissa kaikki hoituu sujuvasti lentoyhtiöiden puolesta. Joskus on pitänyt nukkua yö hotlassa lentokentän lähellä mutta no problem. Perille on aina kuitenkin päässyt. Omasta syystä en ole myöhästynyt koskaan. Mä menen aina lentokentälle mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Osittain myös siksi, että pääsen frequent flyer kortillani lentokentän loungeihin ilmaista viinaa juomaan.

    • Oyujee

      Olen myöhästynyt.

      Standstedissä Ryan Be Fair:in iltalennolta Treelle.

      Lontoossa metroasema, jolta minun piti palata kentälle suljettiin epäilyttävän paketin takia. Minä ja koko Lontoo meni aivan sekaisin ja en ehtinyt kentälle ajoissa.

      Lennon luukku oli jo kiinni. Vitutti. Täytyy myöntää, että tunsin oloni hetkellisesti saatanan yksinäiseksi, kun tarkkailin eri vaihtoehtoja miettiessäni muiden selvät konseptit omaavien ihmisten touhuja...

      Oisin voinut ostaa ylipaikkalipun seuraavan päivän lennolle, mutta ei takuita mahtuisinko sille edes mukaan! Rahat Ryan Be Fair kyllä mielellään olisi ottanut...

      Edessä rajuja päätöksiä. Heathrowiin lähdin puoliltaöin viimeisellä National Expressillä (http://www.nationalexpress.com/home.aspx). Siltä joku muu myöhästyi. Juuri kun kuski peruutti lähteäkseen ruudusta pois ilmaantui pari reppumatkaajaa paikalle huitoen merkiksi mukaan..., kuski ei reagoinut heihin mitenkään! =)

      Yö nuokuntaa Heatthrowilla. Aamulla BA:n lippuluukulle ja eka lento Suomeen maksoi mitä maksoi.

      Maksoi muistaakseni 500€. Otin menopaluun, koska pelkkä meno olis ollut kalliimpi.

      Sillä Suomeen ja tuli onnellinen olo.

      Vakuutus maksoi kulut halvimman mukaan eli ei paljoakaan, koska ne olivat Ryan Be Fairin liput. Tuli rajusti takkiin, mutta jälkeenpäin jo asia naurattaa =)

    • Anelmas*****

      Myöhästyin Amerikan Montanan Helenassa koneesta, joka meni suoraan Minneapolikseen. Olin palaamassa Suomeen ja olin väärässä kerroksessa. He kuuluttivatkin minua, mutta en ymmärtänyt, kun lausuivat nimeni kuinka sattuu. No, saattoi siihen olla syynä oma tilanikin, olin aika väsynyt, enkä ollut kovin skarppi. Kun lopulta älysin mennä oikeaan kerrokseen, kone oli jo lähdössä ja portit kiinni.

      No, mitäs siinä, minä kysyin, mitä nyt teen? Virkailija antoi tulla tekstiä, jota en todellakaan ymmärtänyt, mutta ei se ollut mitään positiivista. Taisi haukkua minut pataluhaksi. Sitten hän katosi ja oli poissa melko kauan. Kun hän tulitakaisin, hän oli buukannut minut lähtemään Salt Lake Cityn kautta seuraavana lähtevään koneeseen ja sieltä eteenpäin Minneapolikseen.

      Hyvin kävi, sain nukkua kahden lennon ajan ja ehdin oikein hyvin Euroopan lennolle. Varmaan en olisi niin hyvin nukkunut, jos olisin tehnyt suoran lennon Minneapolikseen. Lentokentällä on aina niin huono nukkua, ja meteliä yms. häiriöitä paljon.

      Sillä kerralla myöhästymisestä oli minulle etua ei haittaa.

    • Anelmas****

      Kerran olin Tukholman Arlandan kentällä ja olin juuri tullut Köpenhaminasta. Mulla oli kiire vessaan, ja oletin, että aikaa on. Ei sitä ollutkaan, koska eivät Vaasan koneet ihan läheltä lähde.

      Kun tulin vessasta ulos, joku taisi olla lentoemäntä tuli heti kimppuuni kyselemään olenko se henkilö, joka olin. Tosin en meinannut millään ymmärtää, mikä se nimi oli, jota hän käytti nimestäni. Ymmärsin vasta, kun hän kyseli, olenko lentämässä Suomeen ja Vaasaan.

      Koska minä olin lentämässä Vaasaan, kone odottikin jossain kaukana, jonne piti mennä bussilla melkein 10 minuuttia jos ei enemmänkin. Meillä oli sitten tosi kiire, ja juoksin tuon naisen perässä henki hapatoksissa.

      Kerkesin bussiin viimeisenä ja kyllä mua tuijotettiin kuin halpaa makkaraa. Olivat kai odottaneet ylimääräisiä minuutteja. Bussissa ei ollut penkkejä, kaikkien piti seisoa.

      Myöhästyminen jäi pois sillä kerralla.

      • Eppäillä soppii

        Ettäkö lentoemäntä oikein kusopaikalta haki? vaikuttaa epäilyttävältä


      • 14 + 5
        Eppäillä soppii kirjoitti:

        Ettäkö lentoemäntä oikein kusopaikalta haki? vaikuttaa epäilyttävältä

        Kävisit joskus muillakin lentoasemilla kuin HEL ja LPA niin tietäisit kuinka hommat jossain päin maailmaa toimii. Monesti porttihenkilökuntaa näkee kuljeksivan pitkin terminaalin käytäviä etsien matkustajia lennolle.


    • luft-hans

      Viime keväänä myöhästyttiin Münchenin koneesta niin, että nähtiin sen rullaavan kiitoradalle.

      Joensuun kentällä odoteltiin kotimaan lentoa. Vaihtoaikaa olisi ollut sellainen 3 tuntia. Noh, ilmoittivat lähdön hetkellä, että kone on rikki, pitää kutsua mekaanikko, joka sitä korjaa pari tuntia.

      Lentoasemavirkailijat lähetti ihmisiä takaisin kotiin odottamaan lähtöä. Sillä aikaa mekaanikko saapui ja väsäs koneen alta vartissa kuntoon.

      Muuten oltas päästy lähtee saman tien, mutta kun oli nää kotiin lähetetyt, jotka piti soitella takaisin. Ja vikathan tuli vasta niin myöhään, että Helsinkiin laskeutuessa nähtiin jatkokone rullaamassa.

      Parasta oli se, että odotellessa saman (Jerseyssä rekisteröidyn sekä kotimaisen) firman kaksi samanlaista konetta vei jengiä tilauslennoille Viroon. Meillä oli reittilento. Olis luullu, että miehistön, eväät ja muut asiaan kuuluvat manööverit olis voinu vaihtaa heittämällä ja pistää kiireempi reittilento eka taivaalle. Tilausmatkalaisilla harvoin on sovittuja jatkoyhteyksiä.

      Seutulassa ystävällinen väki Lufthansan luukulla sit järkkäs meidät edullisella hinnalla Salzburgiin , josta päästiin helpoiten kohteeseen.

      Tapaus on kuluttajariitalautakunnassa. Sieltä tuli jo kesällä kirje, jossa he käyvät asiaa tarkemmin läpi. Päätös tulee vuoden kuluttua.

    • Mr.1971

      No näin on kyllä valitettavsti käynyt!

      Taisi olla n. viisi vuotta sitten, kun olimme matkalla Muncheniin. Oltiin kentällä n. puolitoista tuntia ennen lentoa. Hirvittävät jonot ja henkilökunta ilmeisesti "italialaisessa istumalakossa" eli ei homma toiminut ! Päästiin viimein tiskille. Fiilikset katossa! Vastaanotto jannu hymyilee ystävällisesti meille ja soittaa samalla puhelun. Puhelun jälkeen ilmoittaa, että portti on SULJETTU. ETTE PÄÄSE LENNOLLE. Tulihan siinä korotettua ääntä ja sanottua, että voi ...TTU. pariinkiin kertaan. Tämän jälkeen alakertaan Finskin toimistoon asiaa selvittämään, jossa homma hoitui melko mallikkaasti. Saimme aamuksi uuden lennon. Yövymme Ramada-lentokenttähotellissa ja Finnair muutti vielä vuokra-autovarauksemme seuraavalle päivälle. Kulut meille 0 Eur. Alussa kyllä ...tutti, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kannattaa pitää huolta omista oikeuksista!!! Matkailu avartaa.

    • lyyliA-

      Työlennoissa ostan aina semmoisen lipun, jossa paluulentoa voi muuttaa 50 euron lisähintaan. Silloin jää varaa suunnitelmien muutoksille eikä ole esim. pakko jäädä yöksi ko. kaupunkiin, jos ehtiikin illan viimeiselle lennolle, sillä tietenkin mieluiten yöpyy kotona.

      Omalla kohdallani ulkomaanlennoissa on ollut viiveitä (jopa 1,5 h viive), mutta aina on ehditty seuraavalle lennolle, sillä joko jatkolento on itsekin ollut myöhässä tai sitten ovat odottaneet.

      Varaan lentoja varten aina ihan turhaankin ylimääräistä aikaa, mutta tykkään syödä lentokentällä vaikkapa aamupalan rauhassa ja kierrellä kauppoja, jos on aikaa tai sitten tehdä hommia koneella tai levätä. Ehkä sen takia ei ole tullut myöhästyttyä vielä kertaakaan, vaikka tätä reissuhommaa on tullut tehtyä parisen vuotta.

    • f2fwrgw

      En ole koskaan ollut lentokoneessa joten ei ole tullut paljon myöhästeltyä.

      • sat mat kaaja

        Madritista Kööpenhaminaa lento laskeutui samaan aikaan, kun olisi ollu jatkolento Helsinkiin, tuloportilla oli henkilökunta vastassa ja neuvoivat suorimimman reitin Helsinkiin lähtevälle portille ja kone odotti meitä sen tarvittavan puolituntia, Todettakoon, että se Madritista tuleva lento oli myöhässä.
        Pelastuksena oli että oltiin ostettu kaikki lennot samalle lipulle ja samalle lentoyhtiölle.
        Koetan aina olla kentällä ajoissa ja jos on vaihtoja niin vähintään sen puolitoista tuntia olla vaihtoaikaa.


    • Osta kello-se auttaa

      En ole myöhästynyt, sillä minulla on kello. Sama pätee myös työhön ja treffeihin.

    • NeverLate

      Vaihtojen suhteen myöhästymisestä seuraavalle lennoille ei tarvii huolehtia, jos koko matka on ostettu kerralla, eli samalle lipulle. Tietenkään itse ei tule turhaan juuttua mihinkään. Mutta jos jatkolennolle ei kohtuullinen portille menoaika huomioiden ehdi, niin lentoyhtiöt hoitaa asian.

      Se paljonko vaihtoaikaa teoriassa on ei myöskään merkitse. Ne ottaa sen huomioon lippua myydessä, eli liian tiukkaa vaihtoa ne ei myy. Tärkeintä on, että koko reitti on ostettu kerralla paikasta A paikkaan B vaikka reitti kulkisikin paikan C kautta.

      • ...

        "Ne ottaa sen huomioon lippua myydessä, eli liian tiukkaa vaihtoa ne ei myy. "

        Heh heh, niin varmaan... Jos joskus kokeilet lentää jotain eksoottisempaa väliä (vaikkapa euroopasta São Paulon kautta johonkin muualle etelä-Amerikkaan), niin huomaat että aikatauluilla ei ole oikeasti mitään väliä lipun myynnin kanssa.

        Se nyt vain tulee halvemmaksi reitittää viimeinen osuus uudestaan paikallisella halpalentoyhtiöllä, kun järjestää oikeasti toimivia jatkoyhteyksiä.


      • GRU-SCL
        ... kirjoitti:

        "Ne ottaa sen huomioon lippua myydessä, eli liian tiukkaa vaihtoa ne ei myy. "

        Heh heh, niin varmaan... Jos joskus kokeilet lentää jotain eksoottisempaa väliä (vaikkapa euroopasta São Paulon kautta johonkin muualle etelä-Amerikkaan), niin huomaat että aikatauluilla ei ole oikeasti mitään väliä lipun myynnin kanssa.

        Se nyt vain tulee halvemmaksi reitittää viimeinen osuus uudestaan paikallisella halpalentoyhtiöllä, kun järjestää oikeasti toimivia jatkoyhteyksiä.

        Heh heh sullekin... kyllä se oikeesti menee niin että jos ostat BA lipun HEL-LHR-GRU-SCL, operoivat yhtiöt AY/BA/LA ja myöhästyt LA lennolta niin se on BA vastuulla reitittää sut uudelleen lopulliseen määränpäähän ja BA myös hoitaa velvollisuutensa. Uskon että sun uudelleen reititys lippu on jo GRU päässä valmiina odottamassa jos tiedetään jo BA lennon aikana ettet tule jatkolennolle ehtimään.


      • 45gu67hg
        GRU-SCL kirjoitti:

        Heh heh sullekin... kyllä se oikeesti menee niin että jos ostat BA lipun HEL-LHR-GRU-SCL, operoivat yhtiöt AY/BA/LA ja myöhästyt LA lennolta niin se on BA vastuulla reitittää sut uudelleen lopulliseen määränpäähän ja BA myös hoitaa velvollisuutensa. Uskon että sun uudelleen reititys lippu on jo GRU päässä valmiina odottamassa jos tiedetään jo BA lennon aikana ettet tule jatkolennolle ehtimään.

        Noin se menee, kun on ostettu yksi lippu = yksi matka. Tuossa tapauksessa lippu on BA lippu. Operoivat yhtiöt ovat yhteistyökumppaneita. Vaihtoajat on huomioitu siten, että normaalisti kun kaikki menee ok, seuraavalle lennolle ehtii hyvin. Systeemi ei myy lippua, jossa vaihtoaika on alle sallitun, muistaakseni joitain 1 tunti. Jos sitten joku lento myöhästyy tai peräti peruutetaan, tiskille vaan niin sut reititetään uudelleen.


    • Esim Raikku

      Paitsi halpalentoyhtiöillä. Ne eivät lennätä sinua perille, jos myöhästyminen tapahtuu. Eli hoitavat vaan ko. välin kerrallaan.

    • jipiaijuu

      En ole vielä kertaakaan myöhästynyt lennolta. Sitähän sä kysyit.

    • voileipä

      Joo Kööpenhaminassa myöhästyin, kun olin ensiksi ihan ajoissa, mutta sitten juutuin johonkin kahvilaan syömään niitä leipiä ja sitten kuulin vaan viimeisen kuulutuksen nimelläni. No ajattelin, että nyt ryysyt kasaan ja juokset, mutta Köpiksen kenttä on ihan saamarin iso ja kun menin portille, niin virkailija sanoi vain, sorry we had close that gate. Kauhee itkupotkuraivari, mutta mitä se siinä auttoi. pahinta oli, että mulla ei ollut enää yhtään rahaa ja mä sitten soitinkin suomeen äidille ja tää legendaarinen ; äiti lähetä rahaa !! No äiti lähetti. Lippu seuraavalle lennolle maksoi muistaakseni 200 €. köpiksestä pääsee kuitenkin kotiin, sillä se lentoreitti on kuin joku valtatie, eikä siellä tarvitse venailla kauaa. Kaksi tuntia odotin sitä Suomen lentoa siellä ja voileipiä paloi :)

    • tollot5

      Vain ääliöt ja luuserit myöhästyvät lennoilta. Koska en ole kumpaakaan joukkokuntaa en ole koskaan myöhästynyt. Köyhien hupia, myöhästely.

    • NeverLate

      "Heh heh, niin varmaan... Jos joskus kokeilet lentää jotain eksoottisempaa väliä (vaikkapa euroopasta São Paulon kautta johonkin muualle etelä-Amerikkaan), niin huomaat että aikatauluilla ei ole oikeasti mitään väliä lipun myynnin kanssa."

      No joo... Mä tarkoitin vähän normaalimpaa juttua. Kyllä se normaalisti menee niin, että jos ostat lipun johonkin kohteeseen, niin lentoyhtiöt huolehtivat sinusta, jos myöhästyt vaihdossa edellisen lennon myöhästymisen takia.

      Otin esimerkiksi nyt ebookers sivuilla haun sellaiseen kohteeseen, johon tiedän tarvittavan vähintään yhden vaihdon (suoraa lentoa Hesasta ei ole). Hain lentoa Kosovoon Pristinaan. Se antoi 263 vaihtoehtoa. Useita lentoyhtiöitä. Kaikki yhdellä tai useammalla vaihdolla. Kyllä mun mielestä nää kaikki on sillain, että jos ostat lipun, niin lentoyhtiö vastaa vaihdosta. Jos myöhästyt toka lennolta eka lennon myöhästymisen vuoksi, niin ne reitittää sut uudelleen perille.

    • lkhlkdhlkhlkfjh

      Paitsi halpalentoyhtiöt. Jos ota vaikka Raikun lennon Roomaan Hahnin kautta niin ei sinua sinne Roomaan reititetä vaikka syy ekan lennon myöhästymiselle olisi lumi tai Raikun tekninen vika.

      Kannattaa olla varovaisia halpalentoyhtiöiden kanssa. Esim. monet Aasialaiset yhtiöt myyvät lippuja vaihtojen kanssa, mutta pienellä printillä todetaan yhtiön olevan point to point yhtiö eli matka taataan vain seuraavaan stoppipaikkaan saakka.

      Epäilen, että tämä ei ole kaikille aivan kirkastunut, kun ottavat monia vaihtoja halpalentoyhtiöillä. Tässä on siis yksi aika iso plussa perinteisillä yhtiöillä. Oma moka on sitten taas eri juttu.

    • NeverLate

      Ok, hyvä. Tässä asiassa, eli siis jos lento ei ole suora vaan sisältää vaihdon/vaihtoja, kannattaa pitää mielessä ero halpalentoyhtiöiden ja perinteisten välillä. Mä olen aina lentänyt vain perinteisillä. Jos olen jäänyt lennolta edellisen lennon myöhästymisen vuoksi, lentoyhtiöt ovat huolehtineet musta.

    • enoleedeslentänyt

      en

    • 22092013

      Jos ostat lennon paikasta A paikkaan B ja sitten siihen jatkoksi lennon paikasta B paikkaan C, ostat kaksi lippua = kaksi matkaa. Jos nyt myöhästyt toiselta lennolta, olet itse vastuussa siitä oli myöhästymisen syy mikä hyvänsä.

      Jos ostat lennon paikasta A paikkaan C, mutta reitti sisältää vaihdon paikassa B, ostat yhden lipun = yhden matkan. Jos nyt myöhästyt toiselta lennolta sen vuoksi, että eka lento oli myöhässä, on vastuu lentoyhtiön. Näin ainakin ns. perinteisillä lentoyhtiöillä toimitaan.

    • kokenut11v

      olen 11v ja menin kerran perheeni kanssa lomalle espaniaan ja oli lento lähdössä 7.30
      ja herätys ei ollut toiminut ....kaikki meidän perheessä herää herkästi...sitten äiti oli herrännyt vessaan ja katsonut kelloa se oli 7.06 ja sen jäkeen äiti herätti kaikki ja kaiken päälle ei oltu pakattu puoliakaan ja kaikki oli levällään keittiön päydällä minä vetäsin ne siitä keittiön päydältä johonkin matka laukkuihin ja asumme mäkelässä ja helsinkin lento lisäksi minulla on 3 vuotias pikku veli joka ei herännyt juuri sinä päivänä joten raahasin sen autoon ja minulla on diabetes joten en voi jättää aamupalaa väliin joten matkalla lento kentälle söin pöydältä otettua leivän känttyä pikku veljeni kanssa se matka oli maksanut tooosi paljon ehkä noin yli 4.000euroo
      ja sitten kun ajettiin isoo tietä lento kentälle taala pohjassa ja vielä loskaa sato ja oli talvi joten oli sairaan pimeää ja auto luisuu ku on loskaa niin paljon iskä ajoi lento kentän ovien eteen ja muut paitsi isä lähti juokseen kohti portaalia ja ne sano meille et 10 minsaa aikaa käydä turva tarkastus ja viie matka laukut mut onneksi oli talvi ja lentokone oli muutenkin myöhässä sen takia niin kerettiin kyytiin koska finnair oli odottanut meitä KIIITOS SIITÄ.

      Ja sitten lun oltiin tulossa pois päin niin oltiin menty syömään ja katottu että noin 25minuuttia aikaa ja sitten tulee kuulutus että...... ................

      • Kustannusjohtaja

        Siis 24 min siitä kun heräsitte ja vielä ehditte koneeseen. Joko ajat eivät täsmää tai sitten kertomus on hyvä satu. Kannattaa jatkaa sillä alalla


    • LateTicketDelivery

      Vietnamissa myöhästyin vähän erikoisella syyllä. Olin menossa Ho Chi Minhistä Hong Kongiin. Toimeksiantaja osti liput. Ne piti tuoda mulle kotiin. Mä sitten odottelin ja odottelin, kunnes lopulta lentoyhtiön (Cathay Pacific) tyyppi tuli lippujen kanssa. Kyselin sitten siinä, että mitenkäs nyt tehdään, kun kone lähti jo. Sanoivat vaan, että mene kentälle katsoon, jos se ois myöhässä. No eihän se ollut myöhässä. Sain sitten uuden lipun seuraavalle päivälle.

    • 1+2

      Kolme kertaa tullut myöhästyttä eikä valitettavasti yksikään oma syy tai, no, kaksi melkein.

      Budasta oli lento Arlandaan, lähti muistaakseni 8.15. Siitä sitten 6.00 laukkujen kanssa jättämään avain ja kohti shuttlea, ainoa vain firma ei ollutkaan maksanut ennakkoon ja hotellin luottokorttipääte ei toiminut. Tietenkään ollut taskussa muuta kuin euroja ja jotain balkanin paskavaluutta joten ei muuta kuin ATM:lle. Seikkailussa meni melkein tunti paskojen ohjeiden takia (taisi lähettää ainoaan suuntaan kun ei ollut ATM:mää 100m säteellä). Tietenkin tähän meni 40min, jonka aikana shuttle olikin jo lähtenyt. Ei muuta kuin hotellilta taksi, kesti 35min tulla (piti soittaa kumminveljenserkunkaiman firmaan). Lopputuloksena kentällä 8.00, nauroivat check-inissä päin naamaa ja painuin seuraavalle luukulle ottamaan uuden lennon. Taisi lähteä tunnin päästä tms.

      Toinen kerta oli Malpensassa kun kenttä oli jostain vitun järkevästä syystä vaihtanut oikean lentoyhtiön lennon lähtemään EasyJetin terminaalista. Olivat ilmeisesti ihan järjestäneet kuljetukset jne. ja kuuluttaneetkin asiasta, mutta Lufthansan loungessa iltapäivän teräviä vetäneenä meni ohi mokomat italialaisten molotukset.

      Kolmas kerta oli Sint Maartenilla kun veneestä katosi kippari St. Barthelemyllä kolmeksi päiväksi huorimaan. Meni paluumatka sivu ja "jouduin" odottamaan Karibian lämmössä vitutukseen ihan viikon. Pomo kiitti! (Aika helpolla noita saaria saa vaihdettua, mutta mitä sitä suotta lomalla rehkimään)

    • Kyllä muuten odottaa

      Flygari jos useita puuttuu koneesta.. Kerran Budapestin kentällä mentii check-inii heti ku aukes mut sit sen jälkee turvatarkastuksissa meni aivan järjettömän kauan. Kone lähti 25min myöhässä koska liki puolet matkustajista oli turvatarkastuksen takia myöhässä. Malevilla lennettii ja ajankohta oli uusivuosi.

    • olen

    • Finnairia suositaan

      Hah, no kyllä olen! Muistan kun joskus viime vuonna olin Lontooseen matkustamassa, siellä korkeat korot (ei mitään järkeä) lentokentällä... Oli ollut ongelmia lähtö portin selvittämisessä ja kaikessa sellaisessa. Lopulta kun sain tietää oikean portin, jouduin juoksemaan lentokentän toiselle laidalle, edelleen korot jalassa, minua oli kuulutettu jo kaksi kertaa.... Olin myöhässä 15 minuuttia, kun juoksin portille päin ja kaaduin hyvin kivuliaasti. Jotain tuolla reidessä taisi revähtää, mutta kyllä minä sinne lennolle pääsin :D :D odottivat kiltisti. Finnairilla menin.

      Toinen kerta tapahtui tänä kesänä, kun olin lentämässä Intiaan, Finnairilla jälleen. Minulla oli tulostettu lippu (mikä se nyt sitten onkaan) matkassa, ja kaikki valmiina. Minua ei kuitenkaan kelpuutettu tiskille, koska minulla ei ollut sitä lento juttua siihen laukkuun. Olisin saanut sen sieltä tiskiltä, mutta minua ei päästetty sinne koska minulla ei ollut sitä. Hankala selittää, mutta siitäkin selvittiin!

      Finnairilla, 10 vuotias tyttöni jäi jumiin Kreikkaan, kun häntä ei meinattu päästää, koska ei kuulemma näyttänyt samalta kuin passikuvassa. Oli joku harjoittelija todennut: Näillä kuvillahan on 9 vuotta ikäeroa!! En minä sinua päästä! (englanniksi tietenkin). Paniikki alkoi kasvaa, kun lennon lähtö lähestyi, mutta heti kun joku kokeneempi tuli siihen... Sanoi: Ihan samanlaiset silmät, nenän muoto yms luetteli siihen. Kyllä harjoittelija oli nolona :)

    • Ei vielä myöhästynyt

      Huh huh? Onpa teitä paljon jotka asiasta ovat kokenaat sen nurjanpuolen, aivan tässä tuli tunne että varmaan minä sitten siinä seuraavassa lennossa myöhästyn ja palaan tänne kertomaan miten minulle kävi :( Monet teistä oli myöhästynyt monista eri syistä johtuen ja vain muutamilla oli selkeästi syy itsessään.

      Tänäpäivänä ihmiset matkustelevat entistä enemmän ja pitkiä reittejä yms silloin aina näitä vahinkoja tapahtuu kun rapataan.

    • myöhästynyt

      Painotetaan nyt vielä kerran että ei se myöhästyminen välttämättä ole huono asia. Saat vaikkapa ylimääräisen lomavuorokauden lentoyhtiön ja/tai vakuutusyhtiön piikkiin. Itselle tuo sopii ainakin hyvin. Ja kun perinteisillä yhtiöillä lennän, tiedän että he eivät pulaan matkustajaa jätä. Varaankin aina mahdollisimman lyhyellä vaihtoajalla lentoja. Se tarkoittaa esim FRA:ssa 45 min ja CDG:llä 50 min Schengen -> non-Schengen.

    • Ryanairilla vain

      Minä olen lentänyt oikeastaan viimeaikoina pelkästään Ryanairilla näihin Keski-Euroopan eri kohteisiin ja en nyt sitten tiedä millainen turva heillä on tarjota jos lentoa pitäisi jostain syystä muuttaa? Ei taida olla ihan samaa luokkaa muiden lentoyhtiöiden korvattavuudessa ja asioiden järjestelyissä yms.

      Koskaan en ole tosiaan vielä lennolta itse myöhästynyt ja eikä liioin lennot ole olleet pahemmin myöhässäkään, siitä tuo Ryanair kyllä on hyvä että on aina ajoissa siellä missä pitääkin olla.

    • travelbag

      Jain kerran koneesta pois Rooman lentokentalla, kun kelloni oli pysahtynyt enka ollut lahtoportilla ajoissa. Siina se virkailija sitten osoitteli sormellaan just ilmaan nousevaa konetta, ja sanoi etta tuo on sinun lentosi joka siella menee!

      Onneksi oli miesvirkailija, muutama kyynel puristettiin esiin ja sain ilmaisen lentolipun kouraani, muutenhan olisin joutunut pulittamaan kalliin hinnan uudesta lipusta. tama tapahtui kauan sitten, ennenkuin oli kannykoita olemassa.

      Sitten vain bussilla Roomaan, hotellin etsinta, yopyminen ja takaisin kentalle aamulla.

    • matkustelija

      en ikinä ole myöhästynyt, mutta viimeksi oltaisiin varmasti myöhästytty Mallorcan lennolta jos emme olisi varanneet tuntia paria extraa. Asumme Vaasassa ja aina lentoon lähdetään Helsinki-Vantaalta, pitää varautua kun ei ikinä tiedä mitä kolareita yms. matkaa on viivyttämässä. Viimeksi syynä oli kuitenkin se että isäni oli unohtanut piilolinssikotelon yms. pesunesteet kotiin. :D

    • jänkhä

      Olen. Mutta lopputulos oli ok.
      Ivalosta Helsingin kautta Tampereelle. Ivalon kone hiukan myöhässä, kun purkauduttiin Vantaalla, bongasin Tampereen lennon ja portin : luki että suljettu. No, maalaisena tuumin, että aukee kohta ja käväsen vessassa. Kävin ja edelleen luki että suljettu, istuin odottamaan. Kello kulki ja pakko oli mennä siihen portille kyseleen tilannetta. Ihmettelivät, missä olin ollut. Kerroin, että Ivalon koneesta tullessa jo luki Tampereen lennon kohdalla, että suljettu. Se kuulemma tarkoittaa sitä että suljettu. ! Ja kuitenkin kertoivat, että Ivalon lennolta oli tullut matkustajia ko Tampereen lennolle. Muah.
      No, sain jakkaran seuraavalle lennolle, joka lähti tunninpäästä. Sukset oli oottamassa Pirkkalassa...

    • some122

      Kävin viime vuonna Lontoossa visiitillä, tulomatkalla teimme sellaisen virheen että menimme lentokentälle bussilla metron sijaan, matkassa kesti tunnin enemmän kuin olisi pitänyt kestää. Siitä huolimatta myöhästyimme vain kymmenellä minuutilla.. Uusi lento tuli maksamaan muistaakseni noin 300 euroa, ei naurattanut!

    • prague

      Melkein myöhästyttiin miehekkeen kanssa pari viikkoa sitten Helsingistä lähtevään Prahan koneesta. En tiedä mitä mä jäin wc:hen unelmoimaan, mutta kuulin epäselvän kuulutuksen saman lentoyhtiön lennolle kuin millä me oltiin menossa, muuten saanut nimistä selvää. Kohta tuli ukolta koputus naisten vessan oveen ja siitä tiesin että nyt tuli kiire ja minuuttia ennen ovien sulkeutumista kerittiin mokomat onneksi :D

      Ennen ollaan kyllä oltu hyvissä ajoin porteilla odottamassa, ja ollaan jatkossakin, kamalasti olis harmittannut jos ois joutunut perumaan ihanan reissun tai ottamaan kalliimmat lennot :/

    • hopi-intiaani

      en thedä

    • En ole myöhästynyt, paitsi kerran melkein ja se ei ollut omaa syytäni. Olin menossa liideriksi EF Kielimatkoille, mutta EF oli unohtanut varata minulle lentolipun. Varmistin tietysti ensin, että oppilaat saavat lippunsa ja viimeisenä rupesin oman lippuni kanssa tusaamaan ja kävi ilmi, että sitä ei ollut olemassa. Asia kuitenkin hoitui. Niin ja yhdelle Ryanairin lennolle en päässyt lumisateen takia.
      Harmi että oltiin varattu paljon jatkolentoja joista emme päässeet yhdellekään. Takkiin tuli otettua.

      Ryanairilla vain: Ei Ryanairilla mitään turvaa ole. Jos lento perutaan, saat rahasi takaisin kyseisestä lennosta mutta et mitään korvauksia. Tai sitten voit vaihtaa perutun lennon toiseen lentoon tyyliin parin päivän päähän.

    • saariston mies

      Kaverilla jäi kerran yön käytetty huora Bankokin lentokentälle. Oli kuulemma tullut äkkilähtö kun oli herännyt huoran vierestä ja piti olla jo kentällä. Ei muuta kuin taksi äkkiä alle ja tarkastuksista selvittyä koneeseen. Huora oli kuulemma juossut jossain kielletyllä alueella lentokoneen perässä ja ikkunoista oli tuo nähty. Virkailijat tulivat sitten pidättämään kyseisen morsmaikun...

    • turisti pera 57v

      JÄÄTIIN PERAN KANSSA PERKELE LENTOKENTÄN BAARIIN HOILAAMAAN FREDERIKKIÄ EIKÄ KUULTU KUULUTUKSIA KUN FREDAT RAIKASI, FINNAIR KIELTÄYTYI KORVAUKSISTA. TÖRKEÄÄ PALVELUA, VÄLTTÄKÄÄ FINNAIRIA !!!!!11 SINNE MENI KALLIS KANARIAN MATKA, TÄTÄ OLI TARKOITUS HOILATA LENNOLLA: https://www.youtube.com/watch?v=U482SMJW1Bk

    • lklklkl

      Isäni oli lähdössä oman kaupungin kentältä Helsinkiin, meiltä on kentälle noin 30 km matka. Lento lähti klo 7:00 ja isäni heräsi kellon petettyä klo 6:15. Vähän tuli hoppu mutta kerkesi kuitenkin.

    • JOOPA

      Vain täydellinen urpo myöhästyy lennolta.

    • exAsiakasFinnair

      Myöhästyin matkalla olleen liikenneonnettomuuden takia kahden lapseni kanssa FINNAIRIN suoralta lennolta Zyrich-Helsinki.Tultiin paikalle 18.45 ja lento lähti 19.10. Kuuluttivat muita lennolle, mutta en kyennyt tekemään check inniä ja Finnairin tiski oli tyhjä! Itkin silmäni punaisiksi ja lapsetkin olivat hädissään. Seuraavana aamuna Finnairin työntekijät pettivät meidät ja pakottivat ostamaan 1600 e maksavat liput swissportin virkailijalta, vaikka kerroin, että minulla on diabeetikko lapsi mukana! Yritin ensin etsiä netistä halvempaa lentoa, ei voinut ostaa samalle päivälle ja ylimääräinen yö oli jo nukuttu Zyrichissä. Soitin Finnairille suomeen ja lupasivat "auttaa". Eipä auttaneet; uusi lippu olisi maksanut yli 2000 e ( bisnesluokka)Sanoi vaan sorry ei oo nyt halvempaa! Kirjoitin kirjeen Finnairin johtajalle joka siirsi meidät (pitkään)valitusjonoon. Eipä lennetä enää Finnairilla!

      • Omallavastuullasi

        Ihan oma moka, taas.
        Sinun pitää varautua lentokenttämatkasi yllätyksiin, lentoyhtiölle ne ei kuulu pätkääkään.


      • SVEITSI

        Kuinka saatanassa toi tyhmä yh-mutsi jaksaa täälläkin jauhaa tota samaa sontaa.
        Joko e on PROVO tai täysin ÄÄLIÖ.
        Missä helvetissa sijaitsee ZYRICH,onko se siellä VEITSISSÄ.


      • Joudatkin.myöhästymään

        Tännekikö sinä ilmaannut valittamaan omaa typeryyttäsi.


    • ReissuReska

      Kesällä myöhästuin Tampereen lentokentällä Tukholman lennolta. Eksyin kentällä chekin:n jälkeen, enkä löytänyt turvatarkastukseen ajoissa. Kun se lopulta löytyi, jonko oli kauhea. Juuri kun pääsin portille, näin koneen nousevan kiitotieltä ilman minua !

      • jhbgvfcx

        Tampereen kenttähän on yksi Euroopan suurimmista ja vilkkaimmista. Ei ihme, että eksyit.


      • Kuhmossa.myöhästynyt

        Minulle kävi samoin Kuhmon lentokentällä. Olin ostanut kalliit liput Sotkamoon, kunnes juutuin kaupungin ainokaisiin liikennevaloihin. Ehdin näkemään vain koneen pyrstön kun se viilettikohti Kainuun elinvoimaisinta kuntaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Buenos airesissa istuttiin baarissa liian kauan eikä päästy enää Madritiin lentävään koneeseen. Saatiin kuitenkin seuraavalle päivälle uudet liput veloituksetta.
      Sao paolossa nukahdettiin kaverin kans penkille ja herättiin kolme tuntia koneen lähdön jälkeen. Siinäkin tapauksessa saatiin ilmaiseksi liput Eurooppaan (en muista mihin)seuraavalle lennolle.
      Molemmissa tapauksissa alkoholilla oli merkittävä vaikutus tapahtumiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe