Rike- vai Päiväsakko?

Matkarahastajat ry

Yön pimeydessä jäi 80:n kympin merkki huomaamatta ja kameratolppa välähti.
Nopeutta oli 102 km/h todellista, vakionopeussäätimellä ajettuna. Jos tutka on mitannut 102 km/h ja siitä tehdään tekninen vähennys -3km/h tulee nopeudeksi 99 km/h ja rikesakko, eikö? Mutta joku kertoo että vähennystä ei tehdä ennen sakon määräämistä, eli sakko määrätään heti päiväsakoiksi ja tekninen vähennys tehdään vasta sakon määrän laskemiseksi eli 99 km/h. Miten on ? Jos todellinen nopeus olikin 99 km/h niin tutkan teknisen virheen näyttämä ei toteudu.... oikeusmurha, Eikö? Vähennyshän on tehtävä HETI jotta tutkan mahdollinen virhe kompensoidaan HETI. Eikö.
Poliisien logiikka ei aina pelaa, kun ammattikunnasta on maalaisjärki kadonnut... ;(((

14

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+17000

      Se joku on sinulle valehdellut, älä usko kaikkea. Ensin tehdään ns. tekninen vähennys ja vasta sen jälkeen katsotaan, jäikö ylinopeus rikesakkoon, vai menikö päiväsakon puolelle.
      Jos nopeutesi oli 80 alueella 99 km/h, teknisen vähennyksen jälkeen, niin siitä seuraa 100 euron rikesakko. Jos taas oli 101 km/h, tai enemmän, niin ylinopeus meni päiväsakoille.

    • Varmuusvähentäjä

      Tietysti varmuusvähennys tehdään ensin, mitäs järkeä siinä muuten olisi.

      http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta/home.nsf/pages/2AA5EBD4F8457D33C225763F00401D2E

      "Esimerkiksi jos poliisin mittauslaite mittaa ajoneuvolle 60 km/h rajoitusalueella nopeudeksi 71 km/h ja tästä tehdään tekninen varmuusvähennys 3 km/h, määrätään tästä ajoneuvon kuljettajalle rikesakko jossa näkyy nopeus 68 km/h. "

      Rikesakkojen määristä:

      http://www.oikeus.fi/58160.htm

      Eli satku tulee tosiaan maksettavaa, jos varmuusvähennyksen jälkeen mitattu nopeus oli 99km/h. Aika hyvin tiedät autosi todellisen nopeuden tilanteessa, oletko mitannut sen mittauspisteessä? Vakionopeussäätimelläkään nopeus ei ole täysin vakio ja mittariheittoa on useimmissa autoissa, tosin yleensä mittari näyttää enemmän kuin todellinen nopeus on.

      • Matkarahastajat ry

        En ole mitannut "mittauspisteessä", vaan tutkalla, samoilla renkailla kuin nyt oli alla.
        Tielaitoksen ns. mittauspisteet näyttävät 2-3 km/h liikaa nopeutta, mutta niiden virheetkin korjattuna nopeudekseni tulee 102 km/h mutta sitähän ei voi tietää mitä se pönttö näytti ? Jää nähtäväksi kumpi sakko tulee.... Noh¨eipä niitä ole vuosiin tullutkaan vaikka ajan paljon. Tässä tapauksessa kuvalla ei ole niinkään merkitystä kuin sillä että tekninen vähennys on varmasti tehty, mistä minä voin SEN nähdä ???? Printtikö?


      • 17+13
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        En ole mitannut "mittauspisteessä", vaan tutkalla, samoilla renkailla kuin nyt oli alla.
        Tielaitoksen ns. mittauspisteet näyttävät 2-3 km/h liikaa nopeutta, mutta niiden virheetkin korjattuna nopeudekseni tulee 102 km/h mutta sitähän ei voi tietää mitä se pönttö näytti ? Jää nähtäväksi kumpi sakko tulee.... Noh¨eipä niitä ole vuosiin tullutkaan vaikka ajan paljon. Tässä tapauksessa kuvalla ei ole niinkään merkitystä kuin sillä että tekninen vähennys on varmasti tehty, mistä minä voin SEN nähdä ???? Printtikö?

        Meinaat siis, että useista miljoonista ylinopeudesta kiinni jääneistä, vain sinun kohdallasi ei olisi tehty teknistä vähennystä. Aika pitkä jono olisi, jos miljoonakin kävisi jotain printtiä katsomassa.
        Ettei vaan nyt yläkerrassasi heitä pahasti ?


      • Matkarahastajat ry
        17+13 kirjoitti:

        Meinaat siis, että useista miljoonista ylinopeudesta kiinni jääneistä, vain sinun kohdallasi ei olisi tehty teknistä vähennystä. Aika pitkä jono olisi, jos miljoonakin kävisi jotain printtiä katsomassa.
        Ettei vaan nyt yläkerrassasi heitä pahasti ?

        Vähennyksiä tekee aika monta "tyyppiä" joille joku on illalla kiukutellut, printti on helppo lähettää kuvan mukana, ei siis oikeasti mitään ongelmaa jos vain tahtoa riittää, riittääkö sinulla? Militaristit tykkää eniten numeroista, paitsi rajamiehet, ne on "ihastuneet" vihreisiin kumisaappaisiin........


      • 6+2
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        Vähennyksiä tekee aika monta "tyyppiä" joille joku on illalla kiukutellut, printti on helppo lähettää kuvan mukana, ei siis oikeasti mitään ongelmaa jos vain tahtoa riittää, riittääkö sinulla? Militaristit tykkää eniten numeroista, paitsi rajamiehet, ne on "ihastuneet" vihreisiin kumisaappaisiin........

        Totta se on, että sinulla heittää pahasti. Mielisairaat ajattelevat juuri näin, kuten kirjoitit.
        Miljoonia ylinopeuksia ja juuri sinun kohdaltasi ei peli olisi rehellistä.
        Kuten poliisin sivuilta ilmenee, niin Ns. ehdollista rikesakkoa on vastustettava tekopaikan poliisiin 30 päivän kuluessa tiedoksisaannista.
        Vastustamisilmoitus on täytettävä ja siihen on liitettävä alkuperäinen (kotiin tullut) ehdollinen rikesakkolomake. (Laki rikesakkomenettelystä 2a:13f §)
        Rikesakkoa on vastustettava tekopaikan käräjäoikeuteen viikon kuluessa rikesakon tiedoksisaannista. (Laki rikesakkomenettelystä 2:12§)
        Rangaistusvaatimusta on vastustettava tekopaikan syyttäjänvirastoon viikon kuluessa tiedoksisaannista.

        Kun teet, kuten yllä on kerrottu, niin sinut kutsutaan kuulusteluun, missä faktat isketään pöytään. Jos ne eivät sinua vieläkään miellytä, niin voit lähteä käräjille ja katsoa,kuinka siellä käy.


      • Matkarahastajat ry
        6+2 kirjoitti:

        Totta se on, että sinulla heittää pahasti. Mielisairaat ajattelevat juuri näin, kuten kirjoitit.
        Miljoonia ylinopeuksia ja juuri sinun kohdaltasi ei peli olisi rehellistä.
        Kuten poliisin sivuilta ilmenee, niin Ns. ehdollista rikesakkoa on vastustettava tekopaikan poliisiin 30 päivän kuluessa tiedoksisaannista.
        Vastustamisilmoitus on täytettävä ja siihen on liitettävä alkuperäinen (kotiin tullut) ehdollinen rikesakkolomake. (Laki rikesakkomenettelystä 2a:13f §)
        Rikesakkoa on vastustettava tekopaikan käräjäoikeuteen viikon kuluessa rikesakon tiedoksisaannista. (Laki rikesakkomenettelystä 2:12§)
        Rangaistusvaatimusta on vastustettava tekopaikan syyttäjänvirastoon viikon kuluessa tiedoksisaannista.

        Kun teet, kuten yllä on kerrottu, niin sinut kutsutaan kuulusteluun, missä faktat isketään pöytään. Jos ne eivät sinua vieläkään miellytä, niin voit lähteä käräjille ja katsoa,kuinka siellä käy.

        ;))) En minä rikesakkoa vastusta! Tahtoisin vain tietää että vähennys on varmasti tehty. Kyseenalaistan aina, en usko poliisiinkaan 100 % sesti, ehkä 96,3 % uskon. ;)
        Näkee että olet jo Hervannassa oppinut järjestelmän kunnioittamisen ! Ainakin silloin kun paine ei kohdistu itseesi.
        Itse olen valittanut syyttäjälle 15 kpl päiväsakoista ja sain ne putoamaan 4 kpl:seen.
        poliisi oli tehnyt virheen ! Joten on syytä kyseenalaistaa.... ;) Kiitos kuitenkin osanotosta. Mielisairaalassa olen ollut paljon, pikkupojasta lähtien, söin säännöllisesti henkilökunnan ruokalassa ! Toinen vanhemmistani oli lääkäri, joten minulla on terveen paperit, miten on itsesi laita ? Hervannassahan mitataan soveltuvuutta, ei henkistä terveyttä. ;))))


      • 6+2
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        ;))) En minä rikesakkoa vastusta! Tahtoisin vain tietää että vähennys on varmasti tehty. Kyseenalaistan aina, en usko poliisiinkaan 100 % sesti, ehkä 96,3 % uskon. ;)
        Näkee että olet jo Hervannassa oppinut järjestelmän kunnioittamisen ! Ainakin silloin kun paine ei kohdistu itseesi.
        Itse olen valittanut syyttäjälle 15 kpl päiväsakoista ja sain ne putoamaan 4 kpl:seen.
        poliisi oli tehnyt virheen ! Joten on syytä kyseenalaistaa.... ;) Kiitos kuitenkin osanotosta. Mielisairaalassa olen ollut paljon, pikkupojasta lähtien, söin säännöllisesti henkilökunnan ruokalassa ! Toinen vanhemmistani oli lääkäri, joten minulla on terveen paperit, miten on itsesi laita ? Hervannassahan mitataan soveltuvuutta, ei henkistä terveyttä. ;))))

        Hoh, hoijaa. Olen toki jokus ajanut Tampereella Pyhäjärventietä, joka sivuaa Hervantaa, mutta en ole koskaan siellä käynyt.
        Poliisi on ihmisiä varten, eivätkä ihmiset poliisia. Vainoharhaisille poliisi kyllä näyttää mitatun nopeuden, jos nämä vain ottavat poliisiin yhteyttä. Otat vain selvää, missä poliisin seitsemästä liikenneturvallisuuskeskuksessa tiedot ovat ja ajelet sinne katsomaan. Tieto ei ole salaista, vaan kaikille julkista.


      • Matkarahastajat ry
        6+2 kirjoitti:

        Hoh, hoijaa. Olen toki jokus ajanut Tampereella Pyhäjärventietä, joka sivuaa Hervantaa, mutta en ole koskaan siellä käynyt.
        Poliisi on ihmisiä varten, eivätkä ihmiset poliisia. Vainoharhaisille poliisi kyllä näyttää mitatun nopeuden, jos nämä vain ottavat poliisiin yhteyttä. Otat vain selvää, missä poliisin seitsemästä liikenneturvallisuuskeskuksessa tiedot ovat ja ajelet sinne katsomaan. Tieto ei ole salaista, vaan kaikille julkista.

        Noh' ei minulla ole syytä moittia sinua vaikka jonkun sortin militari oletkin, odotan vain milloin alat puhua "avautumisesta" ;))))) Et siis ole läpäissyt soveltuvuustestiä?
        Ei tässä mitään vainoharhaisia olla poliisia kohtaan, eikä poliisia vastaan ole mitään, virheitä hekin tekevät ja melko usein. Sukulainen on poliisi ja poliisillakin on huono päivänsä. Miljoonien ei tarvitse tarkastaa vähennystään, vain niiden joilla se on "pienestä kiinni" kuten minulla. Minä saan kyllä tiedot oman paikkakuntani laitokselle ihan laillisesti, eikä tartte ajella 500 metriä enempää.
        Pyhäjärventie ei sivua Hervantaa vaan Hallilaa ja Lukonmäkeä.
        Näinhän se menee: vartija, tulli, putkavartija, vanginvartija, sotilaat, rajavartija, ja poliisi.... mitäs sanot? ;)) Olet jäänyt paljosta paitsi kun et ole Tampereella oleskellut, minä vaihdan siellä usein junaa..... :D Odotan niin Lokakuun jäätyneitä Lätäköitä jotta voin hyppiä Valtion kumisaappaissa niissä !! Hyvää jatkoa......
        Ps. Poliisi on yhteiskuntajärjestystä varten, ja hyvä niin.


      • 6+2
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        Noh' ei minulla ole syytä moittia sinua vaikka jonkun sortin militari oletkin, odotan vain milloin alat puhua "avautumisesta" ;))))) Et siis ole läpäissyt soveltuvuustestiä?
        Ei tässä mitään vainoharhaisia olla poliisia kohtaan, eikä poliisia vastaan ole mitään, virheitä hekin tekevät ja melko usein. Sukulainen on poliisi ja poliisillakin on huono päivänsä. Miljoonien ei tarvitse tarkastaa vähennystään, vain niiden joilla se on "pienestä kiinni" kuten minulla. Minä saan kyllä tiedot oman paikkakuntani laitokselle ihan laillisesti, eikä tartte ajella 500 metriä enempää.
        Pyhäjärventie ei sivua Hervantaa vaan Hallilaa ja Lukonmäkeä.
        Näinhän se menee: vartija, tulli, putkavartija, vanginvartija, sotilaat, rajavartija, ja poliisi.... mitäs sanot? ;)) Olet jäänyt paljosta paitsi kun et ole Tampereella oleskellut, minä vaihdan siellä usein junaa..... :D Odotan niin Lokakuun jäätyneitä Lätäköitä jotta voin hyppiä Valtion kumisaappaissa niissä !! Hyvää jatkoa......
        Ps. Poliisi on yhteiskuntajärjestystä varten, ja hyvä niin.

        Mistä arvasit ? Pyrin kyllä poliisiksi v. 1957 mutta en läpäissyt silloin soveltuvuustestiä.
        Sen jälkeen pyrin oikikseen ja kaikkien ihmeeksi pääsinkin ja vielä suurempi ihme oli, kun valmistuin, mutta sen jälkeen olen kyllä nähnyt poliiseja, kun he ajavat autoillaan. Nyt alkaa jo ikä painaa, hoh, hoijaa, enkä tunne Tamperetta, eller huru ?


      • Matkarahastajat ry
        6+2 kirjoitti:

        Mistä arvasit ? Pyrin kyllä poliisiksi v. 1957 mutta en läpäissyt silloin soveltuvuustestiä.
        Sen jälkeen pyrin oikikseen ja kaikkien ihmeeksi pääsinkin ja vielä suurempi ihme oli, kun valmistuin, mutta sen jälkeen olen kyllä nähnyt poliiseja, kun he ajavat autoillaan. Nyt alkaa jo ikä painaa, hoh, hoijaa, enkä tunne Tamperetta, eller huru ?

        Minä sentään pelasin jääkiekkoa Tampereen koulukadulla -57 ! Kaukalo kajahteli -65 jäähallissakin ! Suomenmestaruus hopeakin tuli -66 ! "hälllissä".....
        "Oikikseen"... ;)))) Bisse, Lätkä, Leffa ja Maikkari !!!! Tsillee.....


      • Matkarahastajat ry
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        Minä sentään pelasin jääkiekkoa Tampereen koulukadulla -57 ! Kaukalo kajahteli -65 jäähallissakin ! Suomenmestaruus hopeakin tuli -66 ! "hälllissä".....
        "Oikikseen"... ;)))) Bisse, Lätkä, Leffa ja Maikkari !!!! Tsillee.....

        Näin se sitten meni 98 km/h vähennyksen jälkeen ja rikesakko tuli !
        Aika hyvin tiesin auton nopeuden... ;))) ts. kameratolppa on näyttänyt 1km/h liian vähän ja sitten tekninen vähennys, lopputulos 98.
        Kiitos osanotosta ! "Oikis" :DD


      • ´oikis´
        Matkarahastajat ry kirjoitti:

        Näin se sitten meni 98 km/h vähennyksen jälkeen ja rikesakko tuli !
        Aika hyvin tiesin auton nopeuden... ;))) ts. kameratolppa on näyttänyt 1km/h liian vähän ja sitten tekninen vähennys, lopputulos 98.
        Kiitos osanotosta ! "Oikis" :DD

        Enkö jo kirjoittanutkin, että olen vuoden 1957 jälkeen nähnyt monta kertaa poliiseja.


    • KekeR

      Poliisi on veronkeruuautomaatti. Voisi kaikki vaihtaa kameratolppiin, niin säästyisi aika paljon veroeuroja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe