KANSANELÄKELAITOS

näin on

olen saanut aivovamman ja olen kelan virkailijan mielestä työkyvytön ainakin puhelimessa mutta en kansaneläkälain mukaan riittävästi eli miten ?
minulla on aivovammasta johtuen monenlaisia oireita kuten työmuisti erittäin kapea,uuden oppiminen ei onnistu,keskittyminen on huonoa,takautumia muistissa,häiriöaltis ym,tinnitus koko aikaista,näkökenttäpuutokset,näön heikkeneminen joka rasittuessa sumenee,silmä,korva ja pääkipuja,kaularangan whipflash joka aiheuttaakäsien puutumista sekä jäätymistä sekä niska kipua,
rasituksen sieto kyky minimaalista eli uupumista ja väsymistä pienistäkin asioista joka vie aikaa palautumiseen useita päiviä jne,lisäksi on verenpainetauti,sekä voidaan puhua kroonisesta eturauhastulehduksesta,refluksia ym mut mitkään asiat eivät tunnu riittävän kelalle vai pitäisikö sanoa virkailijalle,tämä tuntuu vain takaa.ajolta sekä vallan näyttämiseltä kuinka ahtaalle voidaan ihminen ajaa!

20

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitääsanoa

      Sano vaan mitä ajattelet.

    • Parempaa sinulle

      Onko sinulla diagnoosia? Itse olen jo vuosikausia ravannut lekurilta toiselle, käynyt kaiken maailman testeissä jne., mutta sairauslomalle en ole päässyt, kun ei ole diagnoosia. Oireita on vaikka muille jakaa, mutta pompottelu lääkäriltä toiselle jatkuu.

      Minullekin on muutamakin asiantuntija sanonut, että en ole työkykyinen, mutta se ei vaan riitä.

      Ainoa mahdollisuus lienee se, että irtisanoudun töistä, sillä en vain yksinkertaisesti enää jaksa.

    • näin on

      minulla on monen neuropsykologin tekemät laaja alaiset testit eli on heidän lausunnot sekä e-lausunnot monilta lekureilta ja mainittakoon et vasenkeuhko arpeentui osittain keuhkokuuumeen takia eli astman esiastekkin löytyy!
      nilkkakin oireilee ajoittain siinä oli murtuma joka leikattiin muutam vuosi onnettomuudesta kun ruvettiin uskomaan et jotain siinä on sittenkin vialla!
      olen tapellut itseään täynnä olevien lekureiden kanssa jotka eivät halunnneet tutkia minua alkuunkaan tai antaa lähetettä viisampien luo jotka olisivat tienneet aivovammoista,tää on tosi uuvuttavaa taistelua ja loppua ei tunnu näkyvän!

    • näin on

      pahalta tuntuu itseni ja muiden puolesta jotka ovat oikeesti sairaampia kuin toiset jotka pääsevät ihmeen kaupalla sairaspäivärahoille ja eläkkeelle!
      toinen asia mikä suututtaa on se miten yheteiskunta jakaa rahaa maahanmuuttajille esim mainittakoon yhdenlapsen äiti joka saa asunnon pääkaupunkiseudulta vuokralle maksaa n 1200 kk tai enemmänkin jonka yhteiskunta maksaa kokonaan muiden laskujen lisäksi,sit tälle äidille on jo vuonna 2006 annettu menojen jälkeen ilma lapsilisiä n 2800 euro nettona per/kk kun vastaavasti Suomalisen yksinhultajan pitää tienata 5000 vähint kuukaudessa et pääsee samoille ansioille,kysymys kuuluu missä vika ja kuka rasismia lietsoo jos ne ei ole ne eduskunnassa istuvat ja kelassa istuvat pellet?!!!!
      itse jo seitsemättä vuotta ilman minkäänlaisia tuloja!

    • Apua suomalaisille

      Samaa olen minäkin ihmetellyt, että miksi maahanmuuttajille annetaan paljon enemmän tukia kuin suomalaisille. Suomalaisia vaan kiusataan ja nöyryytetään luukulta luukulle, mutta maahanmuuttajille annetaan avustajia järjestämään heidän asioitaan ja rahat kilahtaa tilille ilman mitään vaivaa. Kyllä päättäjät pitäisi vaihtaa pikaisesti ja maahanmuutto saada loppumaan. Muuten kantaväestöllä ei ole kohta mitään mahdollisuutta elää omassa maassaan. Rahat menevät ulkomaille ja ulkomaalaisille.

      • OMAT ORJANA

        Suomalaiset ovat aina olleet niin ulkomaalaisten ystäviä,Nythän niitä ystäviä sitten tulee kasapäin ryöstään ja hyville sosiaalietuisuuksile tänne ihanaan lintukotoomme.Suomalaisille tarjotaan orjahommia 9e päivä.Rahat viedään mafiiamaihin niinhän hallitus on asiat järkännyt.


    • pompotusta

      Olen huomannut että kansa alkaa heräämään näissä tuki asioissa!

      • hullu 111117

        Tarvis tehdä jotain sossun ja kelan kans miten kohtelee sairaita !
        Ja kun ulkomaalaiset menee ja hakee etuksia heti löytt rahat ja aikaa vittun kelan ja sossun ja yksi on hallitus joka vie rahat ulkomaalaisten luo .

        NYT SAIS HERÄTä


    • näin on
    • nussy

      oottepa ilkeitä ja tyhmiä.. ottaisitte edes oikeasti faktoista selvää. muualta kun keskustelupalstoilta.

    • näin on

      taas kela muisti kielteisellä päätöksellään mut sehän olikin jo odotettavissa,sama vastaus kuin aina ennekin ei mitään uutta että voitaisiin oikaista päätöstä!
      sehän tiedetään miksi näin on !
      Suomalaisella kun ei mikään riitä jos ei ole nimeä eli tunnettu henkilö!
      tää on vain vittuilua muutaisivat sitten sivuilleen suoraan että turha hakea sairaspäivärahaa jos et ole julkkis,korkeastikoulutettu,somali tai venäläinen tai meidän tuttu!
      netti sivuilla kun annetaan ymmärtää että jos sairautesi jatkuu yhtäjaksoisesti olet oikeutettu tukiin mutta näinhän se asia ei kuitenkaan ole!
      VALETTA KAIKKI,EIKÄ TÄÄ ON KUIN AJOJAHTI,AKAT NÄYTTÄÄ VALTANSA KUN KUKAAN EI VAHDI PÄÄTTÖMIÄ JA ERIARVOISIA PÄÄTÖKSIÄ!

    • seppotiainen

      ketä ne 98.5% sitten on jotka saa myönteisen päätöksen? :O kauheesti julkkiksia ja mamuja sit kipeenä.

    • näin on

      Seppotiaiselle sulla taitaa asiat olla sit hyvin ku joudat vittuilee täällä!
      Jos olet lukenut näitä muiden kirjoituksia täällä niin tiedät varmasti myös sen että KELA ei ole tasa-arvoinen päätöksissään!
      miksi ex sex näyttelijä pääsi polvensa takia työkyvyttömyyseläkkeelle,eikös se pitäis olla se kulli tippuna tai mennä muuten toimintakyvyttömäksi ja ei kait se estä tekemästä muita hommia tai uudelleen kouluttautumaan????
      itse koin jo ennen tätä onnettomuuden aiheuttamaa aivovammaa kelan eriarvoisuuden siitä on aikaa n11v jolloin en pysynyt pystyssä moneen kuukauteen koska minua huimasi,silloinkin olin kelan mielestä työkykyinen joka ei oikeuttanut minua sairaspäivärahoille !!!!!!!!!!
      nyt kun aivovamma ja siitä aiheutuneet moni ongelmaiset oireet kela ei hyväksy mitään vaikka kuvauslöydökset ovat puolesta puhuvana,olenkin ymmärtänyt sen että olen Suomessa oleva ainut aivovammainen jota kela kohtelee näin !
      olin eduskunnan oikeusasiamieheen yhteydessä joka sanoi sähköpostissa et mun täytyisi haastaa kela oikeuteen!

    • näin on

      taas tuli uutta faktaa eriarvoisuudesta siltä osin että jos olet korkeasti koulutettu vaikka sinulla ei ole ollut tajuttomuutta tai kuvauslöydöksiä sekä olet ollut työ elämässä onnettomuuden jälkeen vuoden sekä suorittanut vaikean lisä tutkinnon ammattiisi liittyen nii sinulla on aivovamma ja pääset työkyvyttömyyseläkkeelle!
      minulla on löydökset kaularangasta,aivoista ja olen ollut työkyvytön jo 2007 lähtien,eikä minulla onnistuisi mikään kouluttautuminen,eikä työssä oleminen kun jää nää kotihommatkin toisten hoidettavaksi !

    • seppotiainen

      Siis hetkinen. Puhutko nyt sairauspäivärahasta vai eläkkeestä mikä on hylätty? niissä kun on huomattava ero. oikeassa olet siinä että helppo on huudella kun asiat on itsellä hyvin. Ja vaikea sinänsä kantaa ottaa tietämättä tarkemmin, että miksi juuri sinun hakemuksesi on hylätty kun et tarkemmin perusteluita kerro, saati että mistä etuudesta lopulta on kyse. kantaa nyt lähinnä otin siihen, että hölmöltä tuntuu että pitää niin kovin kateellinen muiden saamista eduista olla. Keskittyisit sinäkin vain oman asiasti eteenpäin viemiseen, sensijaan että täällä muita haukut ja kiroat.

    • näin on

      puhun molemmista etuuksista jortka kummatkin on hylätty !
      vaikee tässä on hiljaa olla kun on taistellut toimeentulostaan jo seitsemättä vuotta,johtuen lääkäreiden osaamattomuuksista ym,miksi potilaan kannettava toisten tekemät virheet?
      luin tuossa juuri toista juttua jossa ei ollut kyseisellä potilaalla mitään löydöksiä,ei haavoja eikä juuri muutakaan mutta hänelle myönnettiin se et hän on saanut aivovamman ja haittaluokaksi 14 ja on täysin työkyvytön,no siinä kyseien potilas olikin insinööri ja nainen,lukipa vielä et on ollut vuosien ajan masennuksenkin takia sairaslomalla ja työterveyshuollon vakioasiakas!

    • seppotiainen

      Sinäkään et varmaan sitä "toista" näkemättä ja häntä tuntematta pysty noin yksiselitteisesti sanomaan että hän olisi etuuksia jotenkin helpommin saanut kuin sinä. kaikkihan yleensä lähtee hoitavan lääkärin taidoista kirjoittaa lääkärinlausunto. ei riitä diagnoosit ja oirekuvaukset, täytyy olla selkeät löydökset ja kuvaus työ- ja toimintakyvystä mikä vaikuttaa juuri sinun ammattisi työkykyyn. suosittelen hakeutumaan asiansa osaavan lääkärin puheille.

    • näin on

      en pystykkään vaan vaan suurin osa lekureista oli sitä mieltä että kyseinen nainen ei ollut saanut aivovammaa tai muutakaan onnettomuudessaan mut olipa silti saanut asiansa läpi!
      tää juttu löytyy kokonaisuudessaan netistä!
      hänellä oli myös esimies sanonut ettei kyseisellä ollut mitään haittaa huomattavissa työtehtävien hoidossa ja olipa vielä siinä samalla tehnyt vaikean ammattitutkimuksen hyvin arvosanouin minulla ei onnsituisi mikään!
      nii ja löydöksiähän pitäisi olla,eikä vain potilaan kertomuksia!

    • näin on

      nyt sain tietää että kela maksaa yhdelle vammaistukien lisäksi työkyvyttömyyseläkkeen vaikka hänellä ei ole kuvauslöydöksiä aivoista jotka tukisivat aivovammaa ja minulla ne on mutta kela ei maksa,olisi kiva tietää miksi näin eriarvoinen kohtelu ja mikä olikaan se vammaislaki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe