Pikku G:n musavideo

kuuleva muidu

Must on tosi hauska idea, että Pikku G:n Kylki kyljessä(?) -biisin videolla on kertosäkeistö viitottu! Näyttää makeelta se viittomakuoro, unohtamatta tietenkään sitä herkkupalaa joka viittoo siinä etualalla ;) Videossa näkee myös kuinka monipuolista viittomakieli on. Se etualalla oleva jätkää viittoo niin kuin räppäisi! Hyvä idea!

Viittomakieltä pitäisi ehdottomasti saada enemmän televisioon, vaikka sitten niin että olisi joku kokonaan viitottu tv-sarja, joka sitten vain tekstitettäisiin suomeksi. Suomalaisethan ovat jo joka tapauksessa tottuneet katsomaan ulkomaisia tv-ohjelmia tekstitettynä.

20

1670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Sehän tuli 1995/1996-1997/1998 välillä yksi viittomakielinen lastenohjelma. Sen nimi oli pilkku - muistaakseni. Jokaisessa jaksossa oli erillinen tarina, joka myös kerrottiin ääneen samalla. Kahden viimeisen jakson tarina tosin ylsi kumpaankin jaksoon.
      Onko kenelläkään muuten mitään tietoja tästä ohjelmasta? Internetsivuja? muuta?

      • Tepi74

        Jos tarkotat sitä mitä minä muistelen,niin se kyl tuli 80-luvulla ja se oli joku lastenohjelma jossa Anneli niminen juonsi ja opetti viittomakieltä ja siinä sivussa tuli lastenohjelmia....Tulisipa se uudelleen joskus....


      • .....
        Tepi74 kirjoitti:

        Jos tarkotat sitä mitä minä muistelen,niin se kyl tuli 80-luvulla ja se oli joku lastenohjelma jossa Anneli niminen juonsi ja opetti viittomakieltä ja siinä sivussa tuli lastenohjelmia....Tulisipa se uudelleen joskus....

        En minä sitä tarkoittanut, sillä tarkoittamani ohjelma todellakin alkoi 1995-96 ja päättyi 1997-98. Minä olen syntynyt 1986, joten en valitettavasti edes muista tuota tarkoittamaasi ohjelmaa.


      • Tepi74
        ..... kirjoitti:

        En minä sitä tarkoittanut, sillä tarkoittamani ohjelma todellakin alkoi 1995-96 ja päättyi 1997-98. Minä olen syntynyt 1986, joten en valitettavasti edes muista tuota tarkoittamaasi ohjelmaa.

        ....Muistin väärän ohjelman....En oo kait nähny sitä sun tarkoittamaa ohjelmaa :(


      • the laalaa
        Tepi74 kirjoitti:

        ....Muistin väärän ohjelman....En oo kait nähny sitä sun tarkoittamaa ohjelmaa :(

        eiks se 80-luvun ohjelma ollu "PUOLI KUUSI"? se tuli puoli kuudelta, ja siinä aina joskus viitottiin vähän. esim. joululaulut laulettiin ja viitottiin. siinä oli kaks naista, toisella tumma tukka...olen ollut katsellessani tosi pieni, mutta muistan hämärästi..


      • Tepi74
        the laalaa kirjoitti:

        eiks se 80-luvun ohjelma ollu "PUOLI KUUSI"? se tuli puoli kuudelta, ja siinä aina joskus viitottiin vähän. esim. joululaulut laulettiin ja viitottiin. siinä oli kaks naista, toisella tumma tukka...olen ollut katsellessani tosi pieni, mutta muistan hämärästi..

        Se mitä muistelin,puoli kuusi ja se tumma oli Anneli joku sukunimee en muista....


    • boy86

      No, onhan siitä jo jonkin aikaa kun näin se videon levyraadissa, mutta nyt kun taas luin tämän viestin, niin huomasin ihmetellä pari asiaa...
      Siis, viittoo kuin räppäisi? Ei se minusta siltä näyttänyt. No jaa... Et kai puhu pikku-g:stä... Sehän ei viittonut ensinnäkään, vain räppäsi.

      • Tepi74

        tais tarkotta sitä edessä olevaa,joka viitto siinä Pikku G vieressä vasemmalla? olevaa söpöö poikaa,joka melkein räppäs vaikka viitto tosi hyvin tai räppäs :))


      • kuuleva muidu
        Tepi74 kirjoitti:

        tais tarkotta sitä edessä olevaa,joka viitto siinä Pikku G vieressä vasemmalla? olevaa söpöö poikaa,joka melkein räppäs vaikka viitto tosi hyvin tai räppäs :))

        Tarkoitin nimenomaan sitä jätkää, joka viittoo Pikku G:n oikealla puolella. Sehän siis viittoo ikään kuin ylhäältä alas ja muutenkin normaalia ylemmäs (esim.viittoman 'istua') eli ei siis niin kuin tavallisesti (vertaa siihen viittomakuoroon taustalla) vaan matkien räppääjien elehdintää. Musta se näyttää tosi hauskalta :)

        Ja huomasiko joku muukin, että ne ei viito "kuunnellaan ukkosta" niin kuin laulussa lauletaan, vaan ihan jotain muuta... ;)


      • boy86
        kuuleva muidu kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan sitä jätkää, joka viittoo Pikku G:n oikealla puolella. Sehän siis viittoo ikään kuin ylhäältä alas ja muutenkin normaalia ylemmäs (esim.viittoman 'istua') eli ei siis niin kuin tavallisesti (vertaa siihen viittomakuoroon taustalla) vaan matkien räppääjien elehdintää. Musta se näyttää tosi hauskalta :)

        Ja huomasiko joku muukin, että ne ei viito "kuunnellaan ukkosta" niin kuin laulussa lauletaan, vaan ihan jotain muuta... ;)

        On aika vähäistä. Aina olen sitä yrittänyt oppia vähän lisää, kun on mahdollisuutta tullut. Kun saisi sen videon, niin voisi kattoa tarkemmin, että miten ne viittoo...


      • Tepi74
        boy86 kirjoitti:

        On aika vähäistä. Aina olen sitä yrittänyt oppia vähän lisää, kun on mahdollisuutta tullut. Kun saisi sen videon, niin voisi kattoa tarkemmin, että miten ne viittoo...

        pitäs saada se video jostakin itelle,niin sit vois
        kattoo mitä he viittoo ja mitä ei....Se joka oli siinä Pikku G:n vieressä viitto kuin olis räpänny
        ja oli tooosi söpö!!


      • Tepi74
        kuuleva muidu kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan sitä jätkää, joka viittoo Pikku G:n oikealla puolella. Sehän siis viittoo ikään kuin ylhäältä alas ja muutenkin normaalia ylemmäs (esim.viittoman 'istua') eli ei siis niin kuin tavallisesti (vertaa siihen viittomakuoroon taustalla) vaan matkien räppääjien elehdintää. Musta se näyttää tosi hauskalta :)

        Ja huomasiko joku muukin, että ne ei viito "kuunnellaan ukkosta" niin kuin laulussa lauletaan, vaan ihan jotain muuta... ;)

        Mitäs ne sit viitto siinä kohdassa....??


      • kuuleva muidu
        Tepi74 kirjoitti:

        Mitäs ne sit viitto siinä kohdassa....??

        ...kuulemisen sijasta 'katsella' :)


      • Tepi74
        kuuleva muidu kirjoitti:

        ...kuulemisen sijasta 'katsella' :)

        :) eihän ne voi kuunnella,mutta katsella voi!!


      • ~¤höyhen¤~
        kuuleva muidu kirjoitti:

        Tarkoitin nimenomaan sitä jätkää, joka viittoo Pikku G:n oikealla puolella. Sehän siis viittoo ikään kuin ylhäältä alas ja muutenkin normaalia ylemmäs (esim.viittoman 'istua') eli ei siis niin kuin tavallisesti (vertaa siihen viittomakuoroon taustalla) vaan matkien räppääjien elehdintää. Musta se näyttää tosi hauskalta :)

        Ja huomasiko joku muukin, että ne ei viito "kuunnellaan ukkosta" niin kuin laulussa lauletaan, vaan ihan jotain muuta... ;)

        .. sen pikku G:n videon vois nähdä ja voiskohan sen löytää mistään netistä? Heh, yllätyin aika lailla kun huomasin tällä palstalla keskustelun pikku G:stä.. Ei mitenkään pahalla.. hauskaa vaan.. Ku eiks pikku G oo vähän sellainen massateinejen suosittu teiniräppäri..? ja tää on kuitenkin aika asiallinen palsta.. Mäkin olen sitä mieltä että viittomakielisiä ohjelmia pitäisi olla enemmän ja koulussa yhtenä valinnaisaineen voisi olla viittomakielen opetusta.. Kun muuten niitä syrjitään, eikä ne mahda mitään niiden kuuroudelle..


    • Joku vaan

      Sainkin tänään uusimman kuurojen liiton videotiedotteen ja siinä oli juuri tämä pikku G:n musavideo juttu. Näytettiin pätkää videosta, haastateltiin kuuroja viittojia, pikku G:tä ja olikos se ohjaaja vai mikäs se mies siinä olikaan. Tosi hieno ohjelma. Jos teillä ei ole, niin lainatkaa vaikka kuuroilta kavereilta ja katsokaa.

      • kuuleva muidu

        Näin itse juuri myös sen videotiedotteen ja oli kyllä tosi mielenkiintoinen ohjelma pikku G:n musiikkivideon teosta! Erityisen hauska oli osio, jossa pikku G:tä haastateltiin, koska hän kysyi lähes kaikki yleisimmät kuulevia kiinnostavat kuuroja koskevat kysymykset :D

        Suosittelen myös katsomaan videotiedotteen! :)


      • Tepi74
        kuuleva muidu kirjoitti:

        Näin itse juuri myös sen videotiedotteen ja oli kyllä tosi mielenkiintoinen ohjelma pikku G:n musiikkivideon teosta! Erityisen hauska oli osio, jossa pikku G:tä haastateltiin, koska hän kysyi lähes kaikki yleisimmät kuulevia kiinnostavat kuuroja koskevat kysymykset :D

        Suosittelen myös katsomaan videotiedotteen! :)

        Saako sitä tilattua mistään??


      • Joku vaan
        Tepi74 kirjoitti:

        Saako sitä tilattua mistään??

        En tiedä mistä, mutta kysy vaikka Kuurojen Liitolta tai kuuroilta kavereilta. Kuurojen Yhdistys tms. Videotiedotteen numero on 14-15/2004. Ite oon kuuro, mut en aktiivisesti kuurojen maailmassa mukana, niin en tiedä voiko sitä videotiedotetta esim. ostaa vai vuokrata jostakin. Mut varmaan muut kuurot osaa vastata paremmin, kun ovat siellä pääkaupunkiseudulla.


      • Kuuro1
        Joku vaan kirjoitti:

        En tiedä mistä, mutta kysy vaikka Kuurojen Liitolta tai kuuroilta kavereilta. Kuurojen Yhdistys tms. Videotiedotteen numero on 14-15/2004. Ite oon kuuro, mut en aktiivisesti kuurojen maailmassa mukana, niin en tiedä voiko sitä videotiedotetta esim. ostaa vai vuokrata jostakin. Mut varmaan muut kuurot osaa vastata paremmin, kun ovat siellä pääkaupunkiseudulla.

        Niitä videotiedotteita voi myös lainata sieltä maksua vastaan Laina aika on jotain pari viikkoo jos muistan oikein. Ja voihan niit ostaa omaksikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe