Haluan estää yksityisestä numerosta tulevat puhelut ja viestit. Haluaisin, että kun kyseinen henkilö yrittää soittaa minulle, kuuluu hänelle esimerkiksi, ettei numerooni voida ottaa yhteyttä tms. Mitenhän tällainen onnistuisi iphonella? Minulla on iphone 4.
Häirikkö on jatkanut päivittäistä häiriköintiä jo vuosia eikä auta, vaikka en ole vuosiin vastannut viesteihin tai puheluihin. Olen raskaana ja haluaisin olla jo vihdoin rauhassa... Soitin operaattorille mutta operaattori (dna) ei pysty tekemään tällaista estoa. Jos tällaista estoa ei muka oikeasti voi mitenkään saada, menen poliisille.
Yksityisnumerosta tulevien puheluiden ja viestin estäminen
5
2735
Vastaukset
Morjesta,
Onpa harmillinen homma, noi on aina ikäviä ja usein myös vaikeita tilanteita siinä mielessä että toimenpiteet häiriköinnin estämiseksi ovat työläitä.
iPhonessa on sellainen tilanne ettei niissä ole toimintoa, eikä erillistä appsiakaan, jolla puheluita/viestejä voisi blokata. Ainakin jos tätä kirjoitusta on uskominen --> http://bit.ly/1fl4NWO
Tuolla kerrottaan, että periaatteessa hakkeroimalla iPhone siihen saa sen jälkeen asennettua tuollaisia appseja, mutta en suosittele tuohon lähtemistä missään tapauksessa.
Jotenka, vaihtoehdot ovat; rikosilmoitus poliisille tai soitonsiirtokikkailu.
Siinä teet joksikin aikaa soitonsiirron sellaiseen numeroon joka ei ole varmuudella kellään käytössä. Näin soittaja luulee että olet vaihtanut numeroa, kun hän kuulee tiedotteen "valitsemanne numero ei ole käytössä. Tässä on pari ongelmaa, tuolla konstilla sulle ei voi sit kukaan soittaa, ja toinen on se että jos hän hoksaa laittaa sulle viestiä niin ne tulee kyllä läpi.
Tässä on kuitenkin vaihtoehdot jotka minä keksin. Tsemppiä ja voimia, ja toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin :)
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio- Hyvät neuvot
Hei. Siis jos sulla on tiedossa numero, josta häiriköinnit tulee niin:asetukset>puhelut>estetyt ja sinne lisäät sitten sen numeron.
Ainakin näin luulen olevan. Itse kun en ole kyseistä toimintoa tarvinnut. - häiriköintiä
Kiitos kaikille vastauksista! Olen tämän ketjun alkuperäinen aloittaja ja halusin tulla vielä kertomaan, että sain kuin sainkin asian ratkaistua. En tiennyt, että iphoneen oli tulossa ohjelmistopäivitys. Uuden päivityksen, ios7:n, avulla on mahdollista estää tietystä numerosta tulevat puhelut sekä tekstiviestit.
Esto on toiminut loistavasti! Puhelimeen ei ole päässyt läpi yhtäkään puhelua tai viestiä tuolta tyypiltä. Puhelimeni sijaan häiriköinti on siirtynyt sähköpostiini mutta sieltäkin on helppo laittaa estot päälle. :)
Eli jos jollakin on sama ongelma kuin minulla ja omistat iphonen, päivitä puhelimesi ohjelmisto asetuksista ja tallenna häirikön numero yhteystietoihisi niin saat tyypin viestit ja puhelut estettyä. Esto onnistuu esimerkiksi sieltä yhteystiedon muokkauksesta tai puhelimen asetuksista.- Rikkipoikki
Kiitos! Siirsin juuri kaikki kuvat ja asennan ios7 puhelimeeni. Nyt ei enää kahden vuoden piina jatku. Kiitos ja kumarrus, toivottavasti tämä toimii.
- jouni2
Lataat puhelimeen Fonecta Callerin niin sillä pystyy estämään tietystä numerosta tulevat puhelut ainankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321