Haluan estää yksityisestä numerosta tulevat puhelut ja viestit. Haluaisin, että kun kyseinen henkilö yrittää soittaa minulle, kuuluu hänelle esimerkiksi, ettei numerooni voida ottaa yhteyttä tms. Mitenhän tällainen onnistuisi iphonella? Minulla on iphone 4.
Häirikkö on jatkanut päivittäistä häiriköintiä jo vuosia eikä auta, vaikka en ole vuosiin vastannut viesteihin tai puheluihin. Olen raskaana ja haluaisin olla jo vihdoin rauhassa... Soitin operaattorille mutta operaattori (dna) ei pysty tekemään tällaista estoa. Jos tällaista estoa ei muka oikeasti voi mitenkään saada, menen poliisille.
Yksityisnumerosta tulevien puheluiden ja viestin estäminen
5
2726
Vastaukset
Morjesta,
Onpa harmillinen homma, noi on aina ikäviä ja usein myös vaikeita tilanteita siinä mielessä että toimenpiteet häiriköinnin estämiseksi ovat työläitä.
iPhonessa on sellainen tilanne ettei niissä ole toimintoa, eikä erillistä appsiakaan, jolla puheluita/viestejä voisi blokata. Ainakin jos tätä kirjoitusta on uskominen --> http://bit.ly/1fl4NWO
Tuolla kerrottaan, että periaatteessa hakkeroimalla iPhone siihen saa sen jälkeen asennettua tuollaisia appseja, mutta en suosittele tuohon lähtemistä missään tapauksessa.
Jotenka, vaihtoehdot ovat; rikosilmoitus poliisille tai soitonsiirtokikkailu.
Siinä teet joksikin aikaa soitonsiirron sellaiseen numeroon joka ei ole varmuudella kellään käytössä. Näin soittaja luulee että olet vaihtanut numeroa, kun hän kuulee tiedotteen "valitsemanne numero ei ole käytössä. Tässä on pari ongelmaa, tuolla konstilla sulle ei voi sit kukaan soittaa, ja toinen on se että jos hän hoksaa laittaa sulle viestiä niin ne tulee kyllä läpi.
Tässä on kuitenkin vaihtoehdot jotka minä keksin. Tsemppiä ja voimia, ja toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin :)
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio- Hyvät neuvot
Hei. Siis jos sulla on tiedossa numero, josta häiriköinnit tulee niin:asetukset>puhelut>estetyt ja sinne lisäät sitten sen numeron.
Ainakin näin luulen olevan. Itse kun en ole kyseistä toimintoa tarvinnut. - häiriköintiä
Kiitos kaikille vastauksista! Olen tämän ketjun alkuperäinen aloittaja ja halusin tulla vielä kertomaan, että sain kuin sainkin asian ratkaistua. En tiennyt, että iphoneen oli tulossa ohjelmistopäivitys. Uuden päivityksen, ios7:n, avulla on mahdollista estää tietystä numerosta tulevat puhelut sekä tekstiviestit.
Esto on toiminut loistavasti! Puhelimeen ei ole päässyt läpi yhtäkään puhelua tai viestiä tuolta tyypiltä. Puhelimeni sijaan häiriköinti on siirtynyt sähköpostiini mutta sieltäkin on helppo laittaa estot päälle. :)
Eli jos jollakin on sama ongelma kuin minulla ja omistat iphonen, päivitä puhelimesi ohjelmisto asetuksista ja tallenna häirikön numero yhteystietoihisi niin saat tyypin viestit ja puhelut estettyä. Esto onnistuu esimerkiksi sieltä yhteystiedon muokkauksesta tai puhelimen asetuksista.- Rikkipoikki
Kiitos! Siirsin juuri kaikki kuvat ja asennan ios7 puhelimeeni. Nyt ei enää kahden vuoden piina jatku. Kiitos ja kumarrus, toivottavasti tämä toimii.
- jouni2
Lataat puhelimeen Fonecta Callerin niin sillä pystyy estämään tietystä numerosta tulevat puhelut ainankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833