Ei lähde kuumana käyntiin

mara111

Mulla on sellainen 80-luvun V2 kaasarikone. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta kuumana ei. Joskus kone sammunut esm. liikennevaloissa, niin ei ole auttanut muu, kuin työnnellä pyörä sivuun ja ootella hetki, että kone jäähtyy ja saa startattua. Kaasua käännettäessä vapaalla saattaa jäädä huutamaan hetkeksi, ennen kun tyhjäkäynti tasaantuu. TYhjäkäynti on myös säädettävä melko korkeaksi, ettei pääse sammumaan. Ajaessa suht korkeilla kierroksilla, jos esim. alamäessä ottaa kaasun pois ja antaa koneen jarruttaa, niin pakoputkesta kuuluu pauketta.

Mistä lähtisitte vikaa etsimään?

21

4846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vie jo lepoon

      koneesi ja siirry tälle vuosituhannelle.

      • Oldschoolmachines

        Harvinaisen apina pitää olla että tuommosia huutelee.. Ei kaikki pidä porakoneen lailla vinkuvasta muovilelusta josta et voi polttimoakaan vaihtaa ilman tietokonetta..


    • mara111

      Kiitos, mutta ajattelin laittaa kondikseen ja ajella vielä. Löytyisikö niitä asiallisia vastauksia?

      • Motoristiveli

        Itse tarkistaisin ekaksi venttilinvälykset,etteivät kanna ja tarkastaa,ettei kaasareiden imukaulojen kumit ole murtuneet tai löystyneet ja muutenkin tarkastaa imupuolen putkiston ja ilmansuodatin kotelon tiiveys.
        Tämmöstä näin aluksi.
        Jatkakakoon,joku toinen tästä.


    • Ryyppy?

      Joo siitähän lähdetään että venttiilit säätöihin ja imuvuodot kuriin. Veikkaan kyllä että ongelma piilee siinä että kone saa liikaa soppaa, rikastin vuotaa?

    • Bracleen...

      Ryyppy on väärässä... Ei saa soppaa liikaa vaan liian vähän. Juuri tuo pauke putkessa viittaa siihen. Ja kun olettaa, että suuttimiin ei ole koskettu, niin veikkaisin ilmavuotoja imupuolella. Osta Bracleenia ja sumutasitä imukauloihin ja niiden liitoksiin, jos kierrokset nousee, niin vuoto n löytynyt.

      • aaaa5

        rikastin jää päälle tai ilman suodatin tukossa


    • -Hondisti-

      Ota yhteyttä Kuusakoski Oy:hyn, he hoitavat pyöräsi siihen kuntoon missä sen olisi kuulunut olla jo vuosia.

      Ja tiedoksi sinulle, että V2 ei ole moottoripyörän moottori, sellaiset paskat kuuluvat ruohonleikkureihin. Tai mieluummin uusiometalliksi.

      • oot sä nokkela jäbä

        Kusiaispoika se taas jakelee hengentuotteitaan....


      • Wurth1

        Sinä kusipää et ole yhtään mitään sanomaan siitä että mikä on moottoripyörän moottori ja mikä ei...
        Kaikki ei tykkää siitä formulan lailla kiljuvasta 13000-15000rpm romusta, en minä ainakaan. Yli 9000rpm on täysin inhottavaa kuunneltavaa.

        Minun unelma moottoripyöräni olisi tällainen: bandit 1200:sen runkoon asennettu 3 litranen v2 moottori joka olisi tehtaalta viritetty noin 200hv tehoille. Punaraja alkaisi jo 4800rpm jälkeen. Iso moottori siksi koska isompi moottori mahdollistaa suuremman tehon ja väännön pienemmillä kierroksilla tinkimättä lainkaan alaväännöstä, harvemmat huoltovälit. Pidän mahdollisimman matalataajuisesta murinasta. ei haittaa vaikka painoa olisi moottoripyörällä noin 290kg koska jaksan täysin itse nostaa sellaisen moottoripyörän takaisin pystyyn.

        Ennen pidin tehoa kaikista tärkeimpänä asiana moottorin suorituskyvystä puhuttaessa, enää en. Vain kaikista tärkein asia suorityskyvyssä on moottorin alavääntö.


    • mara111

      Alkaa tuntua, että venttiileissä voisi olla jotain häikkää. Varsinkin, kun ajaa alhaisilla kierroksilla, alkaa kuulua sellasta nakutusta hetken ja sitten se loppuu...

      • että näin

        Venttiilit ovat varsin yksinkertaiset laitteet, ne aukevat ja menevät tiiviisti kiinni, jos siltä osin kaikki kunnossa, niin venttiilit toimii. Ajoittaiset nakutukset ei niistä johdu.

        Mitä olet käynyt läpi pyörästä, edellä kerrotut ilmavuodot ja kaasarijutut?

        Turha heitellä tänne mitään arvauksia, jos et kykene poissulkemaan tarkistamalla eri mahdollisuuksia. Vie pyörä osaavan käsiin, jos kaikki pitää olla ilmaista, eikä itse osaa, on tilanne umpikujassa.


    • fj1

      Tulpat olet jo varmaan vaihtanut? Ja kaasarit ovat synkronoitu?

    • mara111

      Tulpast olen vaihtanut ja ne on sellaiset vaaleen harmaat. Alan liikkeessä neuvottiin aluksi kokeilemaan seosruuvin säätöä 1.5-2 kierrosta auki. Säädöt olivat niin että toisen kaasarin ruuvi oli 3 kierrosta auki ja toisen 3.5 kierrosta. Muutin molempien ruuvien asentoa kahteen kierrokseen ja tuntuu, että jonkin verran käynti parani, eikä sammu enää ja lähtee kuumana myös käyntiin. Pakoputken pauke vielä kuuluu ja jotain pikku nakutustakin on.

      • wurth1

        Oletko tarkistanut moottorin puristukset ettei vaan jossakin ole vuotoa?


      • Wurth1

        Ainiin, mistä kuvaile tuota nakutusta.
        Yleensä venttiiliensäätötarpeesta kielii naputus, kuuluu yleensä venttiilikoneistosta joka useissa moottoreissa sijaitsee sylinterin yläpäässä. Venttiilien naputus on helppo tunnistaa selkeästi kuuluvasta nopea tempoisesta "napu napu napu" tai "tick tick tick.." metelistä joka kilometrien kertyessä ja huoltovälin täyttyessä tulee äänekkäämmäksi.
        Silloin kun venttiilikoneisto naputtaa melko on syytä säätää/säädättää venttiilit mahdollisimman pian ja ajaa mahdollisimman vähän ennen säätöä. Mikäli venttiiliensäätö lyödään laimin niin seuraava askel on venttiilin hajoaminen/moottorivaurio.


    • mara111

      Ei tosiaan ole, vaan edelleen jyskyttelen pelillä. Kaasareiden säätö riittää loppusyksyksi mulle. Aja sinä se paska-hondasi mereen tai seinään ja hommaa kunnon peli.

      • mara111

        Ja kiitokset kaikille muille hyvistä neuvoista! Kohta on koko talvi aikaa tutkailla peliä.


    • vähä mopoillu

      Viitaisi liian rikkaaseen seokseen, tulpan väri musta,nokinen voi olla myös CDI poksi jos Hondasta kyse

    • mara111

      Peli on Kawasaki vn 750. Tässä on hydrauliset venttiilin nostimet, joten ei ilmeisesti ole tarvetta säädellä..

      • Hydraulinen

        venttiilivälyksen säädin tukkiintunut huonon öljyn takia. Sieltä mahdollinen naputus. Voi se tietty tulla vaikka männistä jos kone alkaa olla loppu. Käynnistysongelma voi olla äkkinäiselle hankalampi homma hoidettavaksi joten anna alan miehen tutkia asiaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe