PCOS ja vaihdevuosien lähestyminen

X-PCOS

Jännää. Mulla on jo nuorena todettu PCOS, nyt olen 45-vuotias ja ekan kerran elämässäni mulla on ihan luomukuukautiskierto. Vähän pitkä ja jonkin verran epäsäännöllinen, mutta kuitenkin normaalein ja ongelmattomin, mitä on koskaan ollut.

Lääkärin mukaan ikä tekee tämän. Ovulaatioita on jopa siinä määrin, että päädyimme varmuuden vuoksi kuparikierukkaan. En ole koskaan ennen tarvinnut ehkäisyä - lapsia olisi pitkässä suhteessa saanut tulla, mutta ei tullut. Tässä iässä ja elämäntilanteessa en enää halua.

Nyt mietityttää, mitä seuraavaksi tapahtuu. Olo tuntuu nyt tosi hyvältä, kun PCO-oireyhtymään liittyvät harmit ovat paljolti mennyttä. Lääkäri sanoi, että tämä saattaa olla melko lyhyt aika - mutta hän puhui käsittääkseni lähinnä raskaaksi tulemisen mahdollisuudesta.

Miten noin muuten, te joilla on PCOS, miten seuraava suuri muutos eli varsinaiset vaihdevuodet ovat tuoneet mukanaan? -- Ja tiedän, kysymys on tavallaan turha, koska nämä jutut tapahtuvat jokaiselle omalla tavallaan, mutta kuitenkin, kiinnostaisi kuulla ajatuksia.

6

3424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salli K

Mikä on PCOS?

• kiinnostunut_olen

Nostan tämän vanhan aloituksen. Onko teillä kuukautiset päättyneet missä iässä, jos on joskus todettu PCOS? Oliko hankalia vaihdevuosioireita?
      Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan! :)

• Anonyymi

Yleensä vaihdevuosioireet ovat hankalammat kuin muilla ahdistusalttiuden vuoksi. Hyvä gynekologi auttaa mallikkaasti eroon oireista ja palauttaa elämänlaadun. Tähän tavitaan yleensä sopivaa hormonikorvaushoitoa, joka räätälöidään juuri sopivaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä vaihdevuosioireet ovat hankalammat kuin muilla ahdistusalttiuden vuoksi. Hyvä gynekologi auttaa mallikkaasti eroon oireista ja palauttaa elämänlaadun. Tähän tavitaan yleensä sopivaa hormonikorvaushoitoa, joka räätälöidään juuri sopivaksi.

Kukahan olisi hyvä gynekologi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      239
      4429
    2. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      18
      4323
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      39
      4091
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      34
      3955
    5. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      169
      3867
    6. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      3862
    7. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      125
      3592
    8. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      2984
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      20
      2926
    10. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      263
      2659
    Aihe