PCOS ja vaihdevuosien lähestyminen

X-PCOS

Jännää. Mulla on jo nuorena todettu PCOS, nyt olen 45-vuotias ja ekan kerran elämässäni mulla on ihan luomukuukautiskierto. Vähän pitkä ja jonkin verran epäsäännöllinen, mutta kuitenkin normaalein ja ongelmattomin, mitä on koskaan ollut.

Lääkärin mukaan ikä tekee tämän. Ovulaatioita on jopa siinä määrin, että päädyimme varmuuden vuoksi kuparikierukkaan. En ole koskaan ennen tarvinnut ehkäisyä - lapsia olisi pitkässä suhteessa saanut tulla, mutta ei tullut. Tässä iässä ja elämäntilanteessa en enää halua.

Nyt mietityttää, mitä seuraavaksi tapahtuu. Olo tuntuu nyt tosi hyvältä, kun PCO-oireyhtymään liittyvät harmit ovat paljolti mennyttä. Lääkäri sanoi, että tämä saattaa olla melko lyhyt aika - mutta hän puhui käsittääkseni lähinnä raskaaksi tulemisen mahdollisuudesta.

Miten noin muuten, te joilla on PCOS, miten seuraava suuri muutos eli varsinaiset vaihdevuodet ovat tuoneet mukanaan? -- Ja tiedän, kysymys on tavallaan turha, koska nämä jutut tapahtuvat jokaiselle omalla tavallaan, mutta kuitenkin, kiinnostaisi kuulla ajatuksia.

6

3632

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salli K

Mikä on PCOS?

• kiinnostunut_olen

Nostan tämän vanhan aloituksen. Onko teillä kuukautiset päättyneet missä iässä, jos on joskus todettu PCOS? Oliko hankalia vaihdevuosioireita?
      Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan! :)

• Anonyymi

Yleensä vaihdevuosioireet ovat hankalammat kuin muilla ahdistusalttiuden vuoksi. Hyvä gynekologi auttaa mallikkaasti eroon oireista ja palauttaa elämänlaadun. Tähän tavitaan yleensä sopivaa hormonikorvaushoitoa, joka räätälöidään juuri sopivaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä vaihdevuosioireet ovat hankalammat kuin muilla ahdistusalttiuden vuoksi. Hyvä gynekologi auttaa mallikkaasti eroon oireista ja palauttaa elämänlaadun. Tähän tavitaan yleensä sopivaa hormonikorvaushoitoa, joka räätälöidään juuri sopivaksi.

Kukahan olisi hyvä gynekologi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe