Budapestistä Wieniin?

Wien kiehtoo

Haluaisin toteuttaa yhden reissuni jälleen ja aikomukseni on taas saapua Budapestiin. Minua kiinnostaa kovasti lähteä junalla Wienin kaupunkiin, Mikä asema siellä keskustassa on se jolta sinne pääsee? Entä mitä junalippu n yleensä maksaa? Miten kauan matka kestää ja onko yhteyksiä kuinka tiheään?

Aikomukseni ei nyt tälläkertaa ole viettää aikaa varsinaisesti Budapestissä vaan tosiaan tuo Wien ja oikeastaan siinä samalla myös Bratislava kiinnostaisi kovasti.

Olen käynyt yhden kerran Budapestissä ja kaupunki oli ihan hieno ja paljon nähtävyyksiä mm kauppahali tuli tutuksi ja muutamat sillat jne.

6

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keletiltä lähtevät Wienin junat. Matka kesti n. 3 tuntia ja lähtöjä oli useita päivässä.

• AnneMari:-)

Sieltä on kuulema helppo matkustaa molempiin haluamiisi kohteisiin, kuulimme siellä.Ja molemmat käymisen arvoisia kaupunkeja.
      Kokemusrikasta matkaa!

• blues_brother1

Jep Keletin asemalta lähtee Wienin junat ja sinne pääsee metrolla 2. Oikean junan löytäminen ei tuottanut ongelmia.

Nopein (2 tuntia 46 minuuttia) yhteys RailJet maksoi edestakaisin 47 euroa. Paikkalippuja ei välttämättä tarvitse ostaa. Penkkien kohdalla olevassa pienessä näytössä kerrottiin oliko paikka varattu vaiko ei. Ravinvolavaunussa oli Wienin hinnat ja siksi ilmeisesti reilusti tilaa vaikka juna olikin aika täynnä.

blues_brother

• blues_brother1

Se junalippu ei ollut tietylle päivälle vaan sen saattoi käyttää RailJetin yhteyksillä Budapest-Wien-Budapest kuukauden aikana.

blues_brother

• blues_brother1

Wienistä pääsee jokilaivalla Bratislavaan. Se on parhaimmillaan upea kokemus. Matkan voi tehdä kumpaankin suuntaan jokilaivalla tai toiseen suuntaan junalla.

blues_brother

• On mentävä

Sussiunakkoon ! Oikein molempiin suuntiinkin vielä on mahdollista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe