Budapestistä Wieniin?

Wien kiehtoo

Haluaisin toteuttaa yhden reissuni jälleen ja aikomukseni on taas saapua Budapestiin. Minua kiinnostaa kovasti lähteä junalla Wienin kaupunkiin, Mikä asema siellä keskustassa on se jolta sinne pääsee? Entä mitä junalippu n yleensä maksaa? Miten kauan matka kestää ja onko yhteyksiä kuinka tiheään?

Aikomukseni ei nyt tälläkertaa ole viettää aikaa varsinaisesti Budapestissä vaan tosiaan tuo Wien ja oikeastaan siinä samalla myös Bratislava kiinnostaisi kovasti.

Olen käynyt yhden kerran Budapestissä ja kaupunki oli ihan hieno ja paljon nähtävyyksiä mm kauppahali tuli tutuksi ja muutamat sillat jne.

6

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keletiltä lähtevät Wienin junat. Matka kesti n. 3 tuntia ja lähtöjä oli useita päivässä.

    • AnneMari:-)

      Sieltä on kuulema helppo matkustaa molempiin haluamiisi kohteisiin, kuulimme siellä.Ja molemmat käymisen arvoisia kaupunkeja.
      Kokemusrikasta matkaa!

    • blues_brother1

      Jep Keletin asemalta lähtee Wienin junat ja sinne pääsee metrolla 2. Oikean junan löytäminen ei tuottanut ongelmia.

      Nopein (2 tuntia 46 minuuttia) yhteys RailJet maksoi edestakaisin 47 euroa. Paikkalippuja ei välttämättä tarvitse ostaa. Penkkien kohdalla olevassa pienessä näytössä kerrottiin oliko paikka varattu vaiko ei. Ravinvolavaunussa oli Wienin hinnat ja siksi ilmeisesti reilusti tilaa vaikka juna olikin aika täynnä.

      blues_brother

      • blues_brother1

        Se junalippu ei ollut tietylle päivälle vaan sen saattoi käyttää RailJetin yhteyksillä Budapest-Wien-Budapest kuukauden aikana.

        blues_brother


    • blues_brother1

      Wienistä pääsee jokilaivalla Bratislavaan. Se on parhaimmillaan upea kokemus. Matkan voi tehdä kumpaankin suuntaan jokilaivalla tai toiseen suuntaan junalla.

      blues_brother

      • On mentävä

        Sussiunakkoon ! Oikein molempiin suuntiinkin vielä on mahdollista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe