nykyään taitaa kirjekurssilla päästä kyseisen firman työntekijäksi,jopa päälliköksi,kun ei näytä lait ja asetukset olevan tiedossa. -92mallin auto määrättiin muutoskatsastukseen madallussarjan takia,kun kyseisen vuosimallin auto ei vaadi tällaista.! ja auto sai tuomion,ei kannata laittaa kuntoon,eikä katsastaa,kun menee monia satasia,yli tonninkin..no käytinpä toisella asemalla,korjasin kaikki viat,mitä piti..hitsaukseen meni 60e. osiin 90e. ja vuosi taas ajoaikaa !!
a katsastus
43
1247
Vastaukset
- käytä kotimaista
Ulkomaalainen omistaja A-katsatuksella. Verot ja tuotot valuvat ulkomaille:
Vuonna 2006 brittiläisen Bridgepoint Capitalin hallinnoima rahasto osti yhtiön 395,5 miljoonalla eurolla.
Kolmessa vuodessa yhtiön arvo oli siis yli kuusinkertaistunut tai - näkökulmasta riippuen - valtio oli luopunut omistuksestaan yli 300 miljoonaa alle käyvän hinnan.
Toisen katsastusjätin K1-Katsastajien omistajaksi tuli 2006 espanjalainen Applus. Tavallinen pulliainen huomasi ulkomaalaisten omistajien esiinmarssin katsastushintojen rakettimaisena nousuna.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416088944_uu.shtml- Rajansa ryöstöllä
Ainakin aikoinaan olivat kovasti ahneita nuo ulkomaan elävät!
Seuraavassa hieman A-Katsastuksen hintatasoa ja hinnannousua, joka ei ole yleisen elinkustannusindeksin hinnannousun mukaisessa suhteessa. Vai miltä kuulostaa seuraavat määräaikaiskatsastus hinnat kun kyseessä on sama bensiinikäyttöinen henkilöauto ja hinta sisältää pakokaasupäästötestin:
2005 54 euroa
2006 57 euroa, nousua edellisvuodesta n.5.5%
2007 64 euroa, nousua edellisvuodesta n.12.3%
2008 71 euroa, nousua edellisvuodesta n.10.9%
2009 79 euroa, nousua edellisvuodesta n.11.3%
2010 ? (jos edellisvuosien noin 10% nousuvauhti on jatkunut niin todennäköisesti hinta olisi ollut jo 87 euroa….)
Arvata saattaa että 2010 en poikennut enään kun oli paikallinen vaihtoehto.... siellä hinta oli 61 euroa, joten ajassa mentiin "taaksepäin"!
raja se on ryöstölläkin!
Palvelussa toki ei ollut moittimista....
- kariep
Kun auton laittaa kuntoon ennen katsastusta voi sen viedä leimalle minne tahansa.
- pykälät tietoon
voi viedä,mutta eräät asemat ei tiedä lakeja.vm 92 ,tai vanhemmat ei tarvi muutoskatsastusta madallussarjaan ! Toiset asemat taas tietää tämän ! Ja eipä tarvi arvuutella,mikä on keuruulla se parempi katsastus..vihjeenä m kirjain ;)
- kokemusta molemmista
pykälät tietoon kirjoitti:
voi viedä,mutta eräät asemat ei tiedä lakeja.vm 92 ,tai vanhemmat ei tarvi muutoskatsastusta madallussarjaan ! Toiset asemat taas tietää tämän ! Ja eipä tarvi arvuutella,mikä on keuruulla se parempi katsastus..vihjeenä m kirjain ;)
Jees,katsastusmies voi olla asiallinen,vttumainen tai siltä väliltä ;) . Esim.tuulilasi toisen mielestä hyvä,toinen ei sitä hyväksy.joko kuluneisuuden,tai halkeaman vuoksi.ihan vaan yhtenä esmärkkinä.
- automies....
pykälät tietoon kirjoitti:
voi viedä,mutta eräät asemat ei tiedä lakeja.vm 92 ,tai vanhemmat ei tarvi muutoskatsastusta madallussarjaan ! Toiset asemat taas tietää tämän ! Ja eipä tarvi arvuutella,mikä on keuruulla se parempi katsastus..vihjeenä m kirjain ;)
Vanhoihin autoihin pitäisi säätää niin kovat käyttömaksut että ne saataisiin liikennevirrasta pois vaikka väkisin.
Monelta vakavalta luokkaantumiselta ja ihmishenkeä vaatineelta onnettomuudelta vältyttäisiin jos autokantaa saataisiin nuorennettua edes 5 vuodella. Suomessa henkilöauton käyttöikä on n. 11 vuotta.
Pieniä poikkeuksia toki voisi lakiin säätää, esim. jos autolla ajetaan enintään 2000km. vuodessa niin ei korotettu käyttömaksu koskisi siinä tapauksessa (saisi naapurin paappa hakea ne kauppaostoksensa kerran viikossa ilman että tarvitsisi uutta autoa siihen ostaa). Samoin museoautoilla vero olisi pienempi, kuten on nytkin. - fthtfhtf
automies.... kirjoitti:
Vanhoihin autoihin pitäisi säätää niin kovat käyttömaksut että ne saataisiin liikennevirrasta pois vaikka väkisin.
Monelta vakavalta luokkaantumiselta ja ihmishenkeä vaatineelta onnettomuudelta vältyttäisiin jos autokantaa saataisiin nuorennettua edes 5 vuodella. Suomessa henkilöauton käyttöikä on n. 11 vuotta.
Pieniä poikkeuksia toki voisi lakiin säätää, esim. jos autolla ajetaan enintään 2000km. vuodessa niin ei korotettu käyttömaksu koskisi siinä tapauksessa (saisi naapurin paappa hakea ne kauppaostoksensa kerran viikossa ilman että tarvitsisi uutta autoa siihen ostaa). Samoin museoautoilla vero olisi pienempi, kuten on nytkin.Kuspäisille kuskeille kovemmat maksut. Sakot ja tuomiot pitäis olla paljon kovempia niille jotka kolarin aiheuttaa omalla huolimattomuudellaan/tyhmyydellään.
Mikäs vanhemmasta autosta tekee hyvissä käsissä vaarallisen , ehkä juuri se naapurin vanha paappa millä on refleksit hidastunut, eikä osaa nykyliikennesääntöjä. Kortteja pois tuommosilta naapurin paapoilta! pykälät tietoon kirjoitti:
voi viedä,mutta eräät asemat ei tiedä lakeja.vm 92 ,tai vanhemmat ei tarvi muutoskatsastusta madallussarjaan ! Toiset asemat taas tietää tämän ! Ja eipä tarvi arvuutella,mikä on keuruulla se parempi katsastus..vihjeenä m kirjain ;)
Nyt vetää mututuntumalle, eli kyllä muuten tarvitsee, ellet ole madaltanut sitä autoasi ennen vuotta 1993, mitä hyvin suuresti epäilen....
"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen.
Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä
muutoskatsastettavaksi.
Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä.
Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaalejamääräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita.
Pyynnöstä muutoskatsastus voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä. Määräaikaiskatsastuksessa voi katsastaja myös lisätä rekisteritietoihin merkinnän, että autoon on tehty alustamuutos ennenvuotta 1993. "- seriffin kin ystävä
K-M-Halkola kirjoitti:
Nyt vetää mututuntumalle, eli kyllä muuten tarvitsee, ellet ole madaltanut sitä autoasi ennen vuotta 1993, mitä hyvin suuresti epäilen....
"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen.
Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä
muutoskatsastettavaksi.
Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä.
Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaalejamääräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita.
Pyynnöstä muutoskatsastus voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä. Määräaikaiskatsastuksessa voi katsastaja myös lisätä rekisteritietoihin merkinnän, että autoon on tehty alustamuutos ennenvuotta 1993. "Halako se piilaa vilikkua ja leikkii seriffiä. Mutu lla männöö iheggi ;) . Mistä lani tietää,onko jonku auto ollut madallettu ennen 93 vai .ei ? No.epäilystä hänkin puhui. Joten älähän mutustele joka assii ;)
seriffin kin ystävä kirjoitti:
Halako se piilaa vilikkua ja leikkii seriffiä. Mutu lla männöö iheggi ;) . Mistä lani tietää,onko jonku auto ollut madallettu ennen 93 vai .ei ? No.epäilystä hänkin puhui. Joten älähän mutustele joka assii ;)
No voivoi...Onko sulla käynyt mielessä, että mulla on tästä ihan omakohtaista kokemusta ajalta jolloin olet vielä suunnitellut autonrakentelua.
Viimeksi tuosta muutaman vuoden takaa Dodgen Ram vanin tiimoilta, jolloin sen madallus oli merkittävä muiden muutosten, kuten mm. astienlaudat ym. lisäksi otteeseen. Samat pykälät ne koskee sinuakin. Melko koomisia nämä nykypennut, kun eivät oikein ymmärrä, että niitä autoja on rakennelleet muutkin...
Ooettele nyt yksi perusasia. Lakipykälät menee hiukan joka asiassa ja varsinkin autoissa ja moottoripyörissä niin että, se on juuri niin, kuin se siinä paperissa seisoo, ei sillä tavalla, kuin itse haluat sen tulkita. Ja jos autoa olisi madallettu vuoden 93 jälkeen reilusti, siitä olisi tehty todennäköisesti otteeseen merkintä, on ihan oma syy kurjuuteen jos pitää tuollaisessa asiassa katsastusmiestä idioottina.- jonne hapiksesta
K-M-Halkola kirjoitti:
No voivoi...Onko sulla käynyt mielessä, että mulla on tästä ihan omakohtaista kokemusta ajalta jolloin olet vielä suunnitellut autonrakentelua.
Viimeksi tuosta muutaman vuoden takaa Dodgen Ram vanin tiimoilta, jolloin sen madallus oli merkittävä muiden muutosten, kuten mm. astienlaudat ym. lisäksi otteeseen. Samat pykälät ne koskee sinuakin. Melko koomisia nämä nykypennut, kun eivät oikein ymmärrä, että niitä autoja on rakennelleet muutkin...
Ooettele nyt yksi perusasia. Lakipykälät menee hiukan joka asiassa ja varsinkin autoissa ja moottoripyörissä niin että, se on juuri niin, kuin se siinä paperissa seisoo, ei sillä tavalla, kuin itse haluat sen tulkita. Ja jos autoa olisi madallettu vuoden 93 jälkeen reilusti, siitä olisi tehty todennäköisesti otteeseen merkintä, on ihan oma syy kurjuuteen jos pitää tuollaisessa asiassa katsastusmiestä idioottina.Hlko ja sitikan asko..kaikkihan sulle nauraa, raktoritkin pääsee ohi.ja ihan mopotkin ;)
- ei navikkalainen :))
seriffin kin ystävä kirjoitti:
Halako se piilaa vilikkua ja leikkii seriffiä. Mutu lla männöö iheggi ;) . Mistä lani tietää,onko jonku auto ollut madallettu ennen 93 vai .ei ? No.epäilystä hänkin puhui. Joten älähän mutustele joka assii ;)
Joo,klani leikkii niin lakipykälät tietävää,ja niitä noudattavaa.kannattaisi lukea,mitä Trafi on kirjoittanut ns.re 85 muutossarjoista,onkohan laillinen siinä ranskanpullassa?
ei navikkalainen :)) kirjoitti:
Joo,klani leikkii niin lakipykälät tietävää,ja niitä noudattavaa.kannattaisi lukea,mitä Trafi on kirjoittanut ns.re 85 muutossarjoista,onkohan laillinen siinä ranskanpullassa?
Trafin mukaan muutossarja voi olla laiton, siis lue kohta voi olla, mitään sitovaa päätöstä kun tuosta asiasta ei ole edelleenkään tehty.
Mietitäämpä erästä asiaa, kumpi on liikenteessä vaarallisempi, rälläkkämadallettu melko usein paalikunnossa oleva amispommi vai RE 85 muutossarjalla kulkeva henkilöauto?
Mitä tuohon ohimenemiseen tulee, niin eiköhä mulla ole siihen hommaan ihan paljon ripeämmin liikkuvat ajopelit, kuin normaaliin liikkumiseen pisteestä A pisteeseen B tarkoitettu henkilöauto.K-M-Halkola kirjoitti:
Trafin mukaan muutossarja voi olla laiton, siis lue kohta voi olla, mitään sitovaa päätöstä kun tuosta asiasta ei ole edelleenkään tehty.
Mietitäämpä erästä asiaa, kumpi on liikenteessä vaarallisempi, rälläkkämadallettu melko usein paalikunnossa oleva amispommi vai RE 85 muutossarjalla kulkeva henkilöauto?
Mitä tuohon ohimenemiseen tulee, niin eiköhä mulla ole siihen hommaan ihan paljon ripeämmin liikkuvat ajopelit, kuin normaaliin liikkumiseen pisteestä A pisteeseen B tarkoitettu henkilöauto.Toinen juttu... Minä en ole niin v*tun tyhmä, että menen leiman hakuun konttorille muutossarja pellin alla, kun tiedän, että siitä voi tulla kitinää vaikkakin ne ei yleensä suurimmalla osalla konttoreita edes kiinnosta katsastusmiestä. Se on oma syy kurjuuteen jos menee madalletun koslan kanssa konttorille ja ei muutoskatsasta sitä autoaan, jos sellaista vaaditaan tai vaihda leimalle normijousia ym. muita rensseleitä siksi aikaa.
- lakisääteinen tapaus
Näin on, eikä sen kummempaa. Jos vikaa niin korjataan.
- ootha samaa mieltä
kyllä tää on faktaa, niinhän sen pitää olla
- 9pdx
Räkänokkien toyoteista voi viedä kilvet ja karvanopat. Korttikin joutaisi usemmalta.
- mb ryylez
Bemarit vasta raatoja on,ja yksi täydellinen lainvastainen romu golf,levitetyillä vanteilla ja rälläkkä madalluksella..ofo??? ;)
- Tuomo RAUTA -AHO
Suomen laki määrää että autot on katsastettava ja turvallisia liikenteessä!
- fgfghhk
Mitenkäs ne kuskitkin sais paremmin katsastettua että olisivat turvallisia liikenteessä?
- tymmö göyrä.ähö
Entäs pjäsgäwokkelot
- raita taho tuomas
Minulla kun sattuu olemaan valtaa,tehdä mitä haluun.ja kunniaa piisaa,kun päällikkönä olen.
- taova
Voi noita pentuja...säälittävää luettavaa.
- Markus Kotilaakso
Jarrut testataan tarkasti ihan alussa katsastukseesa...
Kilpailu on kovaa joten enää ei ruostepilkkuja katsota tarkasti suurennuslasilla...
(Omat silmälasit kannattaa pitää myös puhtaana hehehehe) - Dynamometri
Auto pitää olla aina katsastus kunnossa.Miksette sitä paitsi tollot suosi yksityisen järjestämiä katsastuspalveluita,kun niitä kerran täälläkin tarjolla on?Ai niin se Keuruulainen kateus vie kilvetkin autosta.
- Niilo n neuvo
Auto pitää katsastaa se on selvä...
Mutta älkää laittako ja tuunatko tänne kylälle " madallus" toyotia volkkareita ja ladojanne ym rumia vanhoja ja epäkäytännöllisiä romujanne!!!
Te ajatte sitten korokkeiden yli kuin ETANAT ettei vain ota pohjaan romuunne...
Käyttäkää järkeä ja ostakaa vaikka citymaasturi?- pantu merkille
kohta tulee pakkaset ja sitä myöten volkkarit häviää katukuvasta.eivät vissiin pääse ovesta sisälle vai eikö lähde käyntiin,mutta pakkasöinä keuruun talvessa liikkuu vain japanilaisia :D
- Uusintakatsastus ;)
Käsittääkseni kaikkien katsastusfirmojen pitää toimia lakien, sääntöjen ja ohjeiden mukaan. Sitä paitsi eikös katsastukset ole sitä varten, että niissä autot todetaan sellaisiksi että niillä voidaan turvallisesti liikenteessä kulkea ?
Itse olen saanut Keuruun A-katsastukselta aina asianmukaista ja hyvää palvelua,
joten kiitos Tuomolle ja kumppaneille, ei mitään moittimista ! - kova mondo
A-Katsastuksessa minäkin olen autoni käyttänyt ja palvelu on pelannut loistavasti. En ymmärrä tällaista mustamaalausta, jos auto ei ole mennyt katsastuksesta läpi. Aion jatkossakin käyttä kyseisen aseman palveluita.
- varttikilon purkki
Katsastaja olisi tehnyt ympäristöteon,kun olisi vienyt kilvet noinkin vanhasta -92 mallin saastuttavasta autosta.
- sähköautot in ?
Sulla ei ole lääkitys kohdallaan,ihmiskunnalle olis ympäristöteko,kun sut laitettais siperiaan miehille barbaraksi ;)))
- 28655474
Auto pitää olla kunnossa kun vie leimalle!
eihän sitä aina kaikkia vikoja tiedä mutta inssihän sen kertoo jos vikoja/puutteita löytyy!
Ei auta itkeä jos oman pajan viritykset ei mene läpi nekin kun tekee kunnolla niin ovat hyväksyttyjä omat kyhähelmät kelpaa kyllä kun tekee kunnolla eikä rällällä/huitaisten niin ku yleensä on tapana!!! - satunnainen ajelija
Totta on molemmissa puolissa tässä viestiketjussa.Itsellä kokemusta esim. A-kats. nuori kloppi ei antanut leimaa tuulilasista joka oli ehjä mutta kulunut.
Toisen auton oven alareunassa ruostetta,alusta oli kyllä hitsattu kuntoon,mutta ei leimaa,(ovet ei liene kantavia osia...)tutun autossa vaihdettu ajovalot uusiin EU:n hyväksymiin...ei leimaa ennenkuin veit todistuksen paperilla että ne valot on lailliset.
Vittuiluako vai tietämättömyyttä??- Siinä muutamia syitä
Auton ovet ja lokasuojat on oltava ehjiä,vaikkei kantavia osia olekaan.Hienoa parkkipaikalla repiä vaatteensa viereen pysäköityyn ruostekasaan,josta törröttää ruosteisia teräviä reunoja.Sitä paisi ovi ei suojaa yhtä hyvin onnettomuus tilanteessa,jos siinä on vain ruostetta.
- Arvid J.
Vein autoni "taas" vuosikatsastukseen...tälläkertaa yksityiselle kun on ns kilpailua ja tallainen mahdollisuus Keuruulla...
Autoni todettiin katsastuksessa "kunnossa" olevaksi ja se meni ns. katsastuksen läpi...
Haluan kertoa että yksityisellä (Rämöllä) palvelu oli erinomaista:
-Sain ajan nopeasti ja vavattomasti palvelu oli ystävällistä asiakaslähtöistä.
-Vanhaa autoani ei "tutkittu suurennuslasilla" koska jarrut ja iskarit ym turvallisuuteen liittyvät seikat kunnossa...eikä "rahastettu" lampuilla ym. pissapojannesteillä että tuo jälkitarkastukseen saadaa "lypsettyä" se 25 euroakin...
Suosittelen yksityistä katsastusasemaa!!!- yksi monista
Asiallista ja ystävällistä palvelua saanut keuruun katsastus asemalla. Asiasta sanotaan,ei keksitä ja niuhoteta turhasta.eikä tämä ole a-katsastus ;)
- åpjhg
Mitäs asiaa sullon mennä niin lähelle naapuriautoo että vaatteet lääppii sitä ohimennessä? Vitun idiootti....
- a=1
Minä käytän autoni aina A-katsastuksessa. Asiantunteva ja opastava palvelu. Kiitokset A-katsastuksen työntekijöille ja mukavaa syksyn jatkoa.
- vokkeli woemmoo
Säälittävää routa.mähö kamuineen kehuskelee .vasaran alle olon uhka piällä ommoo pjäsgäänsä ;)
- jyhjjgfgjfjfgdhjgk
http://yle.fi/uutiset/katsastusmiesta_ei_hamata_karkkiaskilla/6860947
- Nolottaako
Ei se ole katsastusmiehen vika jos auto ei ole kunnossa.
- Enska iloinen
Hyvää Joulua sekä Tuomolle että Markulle !!!
(Asiallisia ja hyviä katsastusmiehiä kumpainenkin) - rimpulat
Hittoakos menet vanhaa romuas madaltamaan. Näitä järkyttävän näkösiä bemareita ja mitä lie rimpuloita tuossa kylillä maleksii ihmisten tukkona. Niitä ajelee nämä sossun elätit ja kollit jotka ei ole päivääkään tehneet töitä. Pelaavat kotona pleikkarilla änhooällää ja illat ryyppäävät työttömyyskorvaukset tai sitten rullaavat jätkyttävän näkösillä pirsseillään ympäri kylää. Menkää töihin vätykset!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789