Auris ruostui kestotestissä!

Ruostepesä se on

131

2721

    Vastaukset

    • Keskikulutus 9,7 l/100km ja arvonalennus yli 12000 euroa 1,5 vuoden aikana. Kaikkialla maailmassa ei makseta käytetyistä törkeää ylihintaa.

      • Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä


      • nippondenso kirjoitti:

        Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä

        ...mistä aita on matalin!
        Et siis viitsinyt/jaksanut tutustua tuohon linkissä olleeseen kestotestiin. Siellä on endoskooppikuvin esitetty Auriksen ruosteita kotelorakenteiden sisältä. Samanlaisiin tuloksiin tuli kotimainen autojulkaisu tutkittuaan pari vuotta sitten uudehkoja autoja tarkemmin. Auris ja Avensis olivat muutaman kuukauden vanhoina koteloiden ja ovien sisäpinnoilta alkavassa ruosteessa. Alapuoliset muovitukset todettiin myös huonosti toteutetuiksi kilpailijoihin verrattuna.
        Siinähän peset suoloja pois peltien ja muovien takaa!


      • Yli siitä... kirjoitti:

        ...mistä aita on matalin!
        Et siis viitsinyt/jaksanut tutustua tuohon linkissä olleeseen kestotestiin. Siellä on endoskooppikuvin esitetty Auriksen ruosteita kotelorakenteiden sisältä. Samanlaisiin tuloksiin tuli kotimainen autojulkaisu tutkittuaan pari vuotta sitten uudehkoja autoja tarkemmin. Auris ja Avensis olivat muutaman kuukauden vanhoina koteloiden ja ovien sisäpinnoilta alkavassa ruosteessa. Alapuoliset muovitukset todettiin myös huonosti toteutetuiksi kilpailijoihin verrattuna.
        Siinähän peset suoloja pois peltien ja muovien takaa!

        Joopajoo tolla ruostumisella ei 10 vuoden päästä ole kuin muovit jäljellä jos muka reilun vuoden ikäisessä on kotelot noin ruosteessa! Eipä ole kovin todellista!


      • nippondenso kirjoitti:

        Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä

        Tiedän kokemuksesta, että ranskalaiset eivät kovin helposti ruostu!


      • nippondenso kirjoitti:

        Joopajoo tolla ruostumisella ei 10 vuoden päästä ole kuin muovit jäljellä jos muka reilun vuoden ikäisessä on kotelot noin ruosteessa! Eipä ole kovin todellista!

        Näin se valitettavasti Tojotan ja Lexuksen kohdalla nykyään on.Ajat muuttuvat.Aivan samoin kuin,että ranskalaiset autot eivät ole ruostuneet enään muutamaan vuosikymmeneen..Toista oli ennen.Tojotat oli ruosteettomampia,kuin ranskalaiset.Nyt tilanne on se,että Tojotat ja Leksukset ovat ruosteessa koteloista ja ovien sisältä havaittavasti jo muutaman kuukauden ikäisenä ja ranskalaiset eivät vielä 10 vuotiaanakaan.
        Asian voit varmistaa lukemalla aloittajan mainitseman lehden,tai suomalaisen Tuulilasi lehden ruostetestin viime talvelta.

        Minuahan asia ei haittaa,vaikka ruostuisivat kuinka ;) .....töitä pukkaa.....mersuja tässä on paljon laiteltu....kohta alkaa tulla tojotaa.ja ehkä joku niistä muutamista suomessa olevista lexuksistakin ;)


      • ranskisfani kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta, että ranskalaiset eivät kovin helposti ruostu!

        Ostin v-2000 uuden Renault Scenik tila-auton.Noin 3-vuoden päästä tuli maahantuojalta tiedote , että jos veisin autoni alustakäsittelyyn. Maahantuoja maksoi. Olin tosin jo uutenakin sen käsittelyn tehnyt.Ihmettelin hieman maahantuojan hövelijäisyyttä, mutta kyllä minulle asia vuosien mittaan selvisi.
        Pidin autoa n. 10-vuotta ja voi sitä kukkien määrää.Katsoin parhaaksi lopettaa rempat ja ( lue lahjoitin ) mieliharmit rahanmenot korjauksiin ko. autosta.
        Kestää ennenkuin meidän pihalla on minun omistamaa Renault autoa. Niin oli kokemukset surkeat.


      • nippondenso kirjoitti:

        Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä

        No ranskalaisia et saa ruostumaan millään. Täysinkitty kori nääs.


      • nippondenso kirjoitti:

        Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä

        Nykyisin toyotat eivät ruostu . Rankalaiset eivät ole siitä ruostumisesta vieläkään päässeet eroon. Volkkari konsernin autot ovat nykyään melko herkkiä ruostumaan. Jopa sen "lippulaiva" A8 on paha ruostumaan. Luulisi, että tuon hintaisessa tuota ongelmaa olisi.


      • nippondenso kirjoitti:

        Mikään auto ei ruostu 1,5 vuoden aikana normi olosuhteissa ei edes ranskalaiset!
        Omalla Auriksella seitsemäs vuosi menossa ei ruostetta ei vikoja keskikulutus pyörii 7Litran molemmin puolin yli 90 tuhatta takana! En käsitä mistä helvetistä tällaisia kulutus lukemia saadaan tai ruostetta tuossa ajassa ! Tai kyllä kaikki bensa koneet saadaan kuluttamaan paljon enemmän jos ajetaan muutaman kilsan matkoja kovalla kaasulla ja annetaan jäähtyä ja näin mitattu 100km kulutus on hyvinkin 10litran tuntumassa ,mutta mitä järkeä siinä on ? Tai ruostetta tulee alustaan hyvinkin jos se suolataan säännöllisesti suolaliuoksella eikä pestä ikinä ,mutta mitä järkeä on tällaisessa auton pidossa? Kyllä on jarrujakin ahkerasti käytetty jos palat on saatu loppuun tolla kilsa määrällä , kun omassa on vielä alkuperäiset palat ja levyt paloissa vielä noin puolet jäljellä

        Ei ainakaan ranskalaiset. Huolestuttavaa että Autismin on noin ruostuvaten eikä vaan varis.


      • Ave_Mies kirjoitti:

        Nykyisin toyotat eivät ruostu . Rankalaiset eivät ole siitä ruostumisesta vieläkään päässeet eroon. Volkkari konsernin autot ovat nykyään melko herkkiä ruostumaan. Jopa sen "lippulaiva" A8 on paha ruostumaan. Luulisi, että tuon hintaisessa tuota ongelmaa olisi.

        A8 joka on tehty alumiinistä, ruostuu? Mistä kohden?


      • Janoinen on Nauris, mokoma itäkippa


      • tyyliä kirjoitti:

        No ranskalaisia et saa ruostumaan millään. Täysinkitty kori nääs.

        Totta. Siinä missä japanin rauta ruostu, ranskalainen on otanut opiskeen. Renault on yksi vähiten ruostuvista autoista ja PSA:n autot on nekin hyvää keskitasoa. Yleensä noissa ruostetesteissä japanilaiset jää jumbosijoille. Ehkä Japanissa on tapana paalata autot muutaman vuoden välein.


      • Miten voi pienessä ropposessa olla liki kympin keskikulutus? Sehän on kuin muistuma 70-luvulta. Vaikka onhan toyotan moottorikin vanhanaikaineen vapari, mutta sentään moniventtiili, vai onko?


      • Tutkittuatietoa kirjoitti:

        Totta. Siinä missä japanin rauta ruostu, ranskalainen on otanut opiskeen. Renault on yksi vähiten ruostuvista autoista ja PSA:n autot on nekin hyvää keskitasoa. Yleensä noissa ruostetesteissä japanilaiset jää jumbosijoille. Ehkä Japanissa on tapana paalata autot muutaman vuoden välein.

        Japanissa ei toisiaan vanhoja autoja näe. Ne vaihtaa säännöllisesti.


      • ranskisfani kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta, että ranskalaiset eivät kovin helposti ruostu!

        Eikä tartte kokemustaan: asia on tutkittu. Renault ruostuu vähiten ja PSA on sekin parempaa keskitasoa. Tojojen ongelma on ruoste ja sekä VW:n että Tojon ongelma on muutama pahasti tekovikainen moottori.


      • trollipoju nolasi itseään tässäkin ketjussa. Auriksessa todettiin pintaruostetta tai pikemminkin sellaisen alkua lopputarkastuksessa. Suurin osa paikoissa joissa sillä ei ole mitään merkitystä. Havainnoista pyydettiin maahantuojan kommentteja jotka oli liitetty artikkeliin. Koko jutun lopussa tekijä kirjoittaa että tehdas on tehnyt muutoksia kyseisissä paikoissa eikä ongelmia enää ole. Saksaa osaavana jutusta välittyi negatiivinen perusvire joka tällä palstalla sekoilevan trollipojun toimien tuloksena vahvistui katastrofiksi. Pojulla asiat pyrkivät aina menemään överiksi kun puhutaan Toyotasta tai Vw-konsernin tekeleistä. Bensiininkulutuskin nousi virallisesti mitatusta 7.5 litrasta pojun 9.7 l/100km,(valmistajan ilmoitus 7.1l) Tuo suuri kulutus oli kovavauhtisen moottoritieajon kulutus jossa artikkelin mukaan kaasupoljin pysyi pohjassa. Ei siis kieltä osaamattoman kannattaisi kommentoida juttuihin joista ei mitään ymmärrä. Koko testin miinuspisteet tulivat kahdesta palaneesta Xenon-polttimosta ja niistä 18 ! eri kohdasta joissa havaittiin pintaruosteen alkuja. Alustan ja koteloiden suojaus uuteen autoon kannattaa, oli auto mikä hyvänsä.


      • Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipoju nolasi itseään tässäkin ketjussa. Auriksessa todettiin pintaruostetta tai pikemminkin sellaisen alkua lopputarkastuksessa. Suurin osa paikoissa joissa sillä ei ole mitään merkitystä. Havainnoista pyydettiin maahantuojan kommentteja jotka oli liitetty artikkeliin. Koko jutun lopussa tekijä kirjoittaa että tehdas on tehnyt muutoksia kyseisissä paikoissa eikä ongelmia enää ole. Saksaa osaavana jutusta välittyi negatiivinen perusvire joka tällä palstalla sekoilevan trollipojun toimien tuloksena vahvistui katastrofiksi. Pojulla asiat pyrkivät aina menemään överiksi kun puhutaan Toyotasta tai Vw-konsernin tekeleistä. Bensiininkulutuskin nousi virallisesti mitatusta 7.5 litrasta pojun 9.7 l/100km,(valmistajan ilmoitus 7.1l) Tuo suuri kulutus oli kovavauhtisen moottoritieajon kulutus jossa artikkelin mukaan kaasupoljin pysyi pohjassa. Ei siis kieltä osaamattoman kannattaisi kommentoida juttuihin joista ei mitään ymmärrä. Koko testin miinuspisteet tulivat kahdesta palaneesta Xenon-polttimosta ja niistä 18 ! eri kohdasta joissa havaittiin pintaruosteen alkuja. Alustan ja koteloiden suojaus uuteen autoon kannattaa, oli auto mikä hyvänsä.

        Lue juttu: kotelot sisältä ruosteessa. Ruoste on jo saanut tukevan jalansijan tuosta autosta, vahasipa Tero sitä kuinka himokkaasti tahansa. Tätä kirjoittaessa auton koteloiden vahvuus on enää puolet entisestä.


      • Ave_Mies kirjoitti:

        Nykyisin toyotat eivät ruostu . Rankalaiset eivät ole siitä ruostumisesta vieläkään päässeet eroon. Volkkari konsernin autot ovat nykyään melko herkkiä ruostumaan. Jopa sen "lippulaiva" A8 on paha ruostumaan. Luulisi, että tuon hintaisessa tuota ongelmaa olisi.

        Onkvieläkään ruvennut käyttämään sinkkiä? Ja jos niin missä mallissa?


      • Mitenonsinkitys kirjoitti:

        Onkvieläkään ruvennut käyttämään sinkkiä? Ja jos niin missä mallissa?

        Varmaan koristeissa on sinkkiä.


      • nippondenso kirjoitti:

        Joopajoo tolla ruostumisella ei 10 vuoden päästä ole kuin muovit jäljellä jos muka reilun vuoden ikäisessä on kotelot noin ruosteessa! Eipä ole kovin todellista!

        Muovitkin ovat nykyään jotain kierrätyskamaa, joka hapertuu auringossa.


    • Niin mitään teknistä vikaa ei 100tkm matkalla sitten löytynytkään.

      Eteen uusittu jarrulevyt ja palat 60tkm ja taakse 90tkm kohdalla.

      Tämä selittää osaltaan käsittämättömän lähes 10l/100km kulutuksen. Siellä on testaajat ajelleet jarrut pohjassa.

      Mielenkiinnolla odottelen miten golf 100tkm testi sujuu. Tuski ilman vikoja?

      • Oho katsos Golf löytyykin sijalta 38. kun Auris sijoittui sijalle 14.


      • "Niin mitään teknistä vikaa ei 100tkm matkalla sitten löytynytkään."

        Kyllä löytyi:
        Xenon-valot
        Takkuava vaihteensiirto


      • et osaa lukea kirjoitti:

        "Niin mitään teknistä vikaa ei 100tkm matkalla sitten löytynytkään."

        Kyllä löytyi:
        Xenon-valot
        Takkuava vaihteensiirto

        Tehdas pudotti Xenonien jännitettä tuon jälkeen. Eli lesson learned.
        Toyota ottaa palautteen tosissaan.


      • hhhfhhffhgfh kirjoitti:

        Tehdas pudotti Xenonien jännitettä tuon jälkeen. Eli lesson learned.
        Toyota ottaa palautteen tosissaan.

        Satutkohan ymmärtämään purkauslampuista yhtään mitään? Luuletko, että ne toimii suoraan 12 V akkujännitteellä? Taitaa Tojo käyttää todella halpoja Xenonien liitäntälaitteita (ballast), jos akkujännitteen suuruus vaikuttaa Xenonien tehoon.


      • Aha. Jos kori ruostuu tuossa ajassa niin eikö siinä ole mitään vikaa?
        Aika valikoiva on Tojo miehen käsitys viasta, laadusta ja luotettavuudesta. :))

        Niinno. Ominaisuushan se sitten on.


      • olet oikea Einstein kirjoitti:

        Satutkohan ymmärtämään purkauslampuista yhtään mitään? Luuletko, että ne toimii suoraan 12 V akkujännitteellä? Taitaa Tojo käyttää todella halpoja Xenonien liitäntälaitteita (ballast), jos akkujännitteen suuruus vaikuttaa Xenonien tehoon.

        Jos vaikka opettelet saksaa niin tuossa sanotaan.

        Jännitettä laskettiin korjaavana toimenpiteenä. Sitä en tiedä miten ja missä komponentissa se tehtiin.


      • soiffsjfksjfdsfd kirjoitti:

        Jos vaikka opettelet saksaa niin tuossa sanotaan.

        Jännitettä laskettiin korjaavana toimenpiteenä. Sitä en tiedä miten ja missä komponentissa se tehtiin.

        Kun purkauslampun tehoa nostetaan, sen virta kasvaa ja lampun jännite pienenee ja päinvastoin. Purkauslampulla on ns. negatiivinen V-I ominaiskäyrä. Elektronisen ballastin syöttöjännitteen vaihtelu ei vaikuta lampun tehoon.


      • P e n t t i kirjoitti:

        Aha. Jos kori ruostuu tuossa ajassa niin eikö siinä ole mitään vikaa?
        Aika valikoiva on Tojo miehen käsitys viasta, laadusta ja luotettavuudesta. :))

        Niinno. Ominaisuushan se sitten on.

        Pentti, mikä on "Tojo mies"? Auto, ihminen vai jokin muu? Aika hyvä aineenkirjoittaja olet, mutta edellä olevan kaltaiset hölmöydet pudottavat arvosanaasi.


      • Huippu laatua tosiaan. Meillä hajosi Auriksesta vaihteisto totaalisesti. Päästi öljyt tielle hirveän pamauksen säestyksellä. Tää auris on valitettavasti vähän yli 3v vanha, joten korjaus menee omaan piikkiin. Rekisteröity 4/2011 kilometrejä takana n.47tkm. En tiedä vielä paljonko tulee maksamaan, mutta paljon eikä maahantuoja ole tulossa vastaan sentilläkään.

        Toisema autona on Skoda Octavia, joka on kaksi vuotta vanhampi. Se on selvinnyt toistaiseksi pelkillä huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla. Jarru remppa toki kerran jouduttu tekemään, vaikka ajettu vasta 192tkm.


      • Pentin ope kirjoitti:

        Pentti, mikä on "Tojo mies"? Auto, ihminen vai jokin muu? Aika hyvä aineenkirjoittaja olet, mutta edellä olevan kaltaiset hölmöydet pudottavat arvosanaasi.

        tai kuka on Pentti? No sehän on eräs Toyota-trollipojun sivupersoonista joita skitsofreenikolla on vaikka muille jakaa.


      • Huippu laatua Auris kirjoitti:

        Huippu laatua tosiaan. Meillä hajosi Auriksesta vaihteisto totaalisesti. Päästi öljyt tielle hirveän pamauksen säestyksellä. Tää auris on valitettavasti vähän yli 3v vanha, joten korjaus menee omaan piikkiin. Rekisteröity 4/2011 kilometrejä takana n.47tkm. En tiedä vielä paljonko tulee maksamaan, mutta paljon eikä maahantuoja ole tulossa vastaan sentilläkään.

        Toisema autona on Skoda Octavia, joka on kaksi vuotta vanhampi. Se on selvinnyt toistaiseksi pelkillä huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla. Jarru remppa toki kerran jouduttu tekemään, vaikka ajettu vasta 192tkm.

        trollipojun valehtelu on tällaista. Eräs sivupersoonistaan on tässä tapauksessa Auriksen ja Skodan omistaja. Poju suoltaa paskaansa kääntäen asioita ylösalaisin ilman minkäänlaista häpeän tunnetta sekoilustaan. Ilmeisesti skitsofreenikko ei häpeää edes tunne eikä vittuilukaan paljoa näytä vaikuttavan pojun eläessä yh-äipän peräkammarissa omassa skitsofrenian kuplassaan maailman todellisuudesta eristäytyneenä.


    • On ainakin jossain nopea, nimittäin ruostumisessa.

    • Pieni pintaruoste ei menoa haittaa. Mutta muut tekniset viat haittaisivat, mutta niitä ei Toyotassa ole kuten euroihmeissä.

      Siksi menossa jo 8. Toyota enkä muuta ota koskaan.

      terv. Aurismies

      • Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html

        45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven

        52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.

        - Auton kori väsyi kestotestin aikana
        - Verhoilu kului puhki
        - Ruostetta löytyi
        - Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
        - Navigaattori oli hankala käyttää
        _______________________________________________________

        Avensis kestotestissä:

        http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-toy ota-avensis_56139.html

        1000km ohjaus ei keskitä ja hakee
        20000km - tehot hävisivät autosta
        70000km - ongelmia kytkimen kanssa, kojelauta nitisee ja verhoilussa reikiä ja kulumia
        73800km - Ongelmat pakokaasujärjestelmän kanssa alkoivat, valtava savutus 130kmh nopeudessa autobaanalla (luulivat auton syttyneen tuleen!)
        (35605 autoa kutsuttiin takuukorjaukseen Saksassa)
        85800km - kytkin hajosi täysin
        85800km - ongelmia vaihteiston kanssa (5-vaihde ei mene silmään)
        91000km - verhoilumateriaalit käyttökelvottomat
        91000km - ruostevaurioita konehuoneessa

        Yleisiä huomautuksia testaajilta ja DEKRA raportti:
        - Auto ei kulje suoraan, ohjaus ei keskitä
        - Navigaattorin 1000 ongelmaa häisritsivät, näyttö ala-arvoinen
        - Ruostevaurioita alustassa ja korissa
        - Akun kiinnike ruostunut
        - Kiinnikkeet konehuoneessa ruostuneet
        - Vaurioita manuaalivaihteistossa (5-vaihde)
        - Erittäin meluinen kone
        - Auto menestyi huomattavasti huonommin kuin odotettiin

        Kuvat vaurioista löytyvät artikkelista.


      • Vai ei vikoja kirjoitti:

        Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html

        45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven

        52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.

        - Auton kori väsyi kestotestin aikana
        - Verhoilu kului puhki
        - Ruostetta löytyi
        - Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
        - Navigaattori oli hankala käyttää
        _______________________________________________________

        Avensis kestotestissä:

        http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-toy ota-avensis_56139.html

        1000km ohjaus ei keskitä ja hakee
        20000km - tehot hävisivät autosta
        70000km - ongelmia kytkimen kanssa, kojelauta nitisee ja verhoilussa reikiä ja kulumia
        73800km - Ongelmat pakokaasujärjestelmän kanssa alkoivat, valtava savutus 130kmh nopeudessa autobaanalla (luulivat auton syttyneen tuleen!)
        (35605 autoa kutsuttiin takuukorjaukseen Saksassa)
        85800km - kytkin hajosi täysin
        85800km - ongelmia vaihteiston kanssa (5-vaihde ei mene silmään)
        91000km - verhoilumateriaalit käyttökelvottomat
        91000km - ruostevaurioita konehuoneessa

        Yleisiä huomautuksia testaajilta ja DEKRA raportti:
        - Auto ei kulje suoraan, ohjaus ei keskitä
        - Navigaattorin 1000 ongelmaa häisritsivät, näyttö ala-arvoinen
        - Ruostevaurioita alustassa ja korissa
        - Akun kiinnike ruostunut
        - Kiinnikkeet konehuoneessa ruostuneet
        - Vaurioita manuaalivaihteistossa (5-vaihde)
        - Erittäin meluinen kone
        - Auto menestyi huomattavasti huonommin kuin odotettiin

        Kuvat vaurioista löytyvät artikkelista.

        Auris

        Katsastuksessa havaittuja vikoja

        Pakokaasupäästöt (2008) A-Katsastus
        Jarrulevyt kuluneet, etujarrujen teho heikko TÜV
        Yleensä vain käyttäjän huolimattomuudesta johtuneita vikoja; kuluneet renkaat, kolhiintuneet kynnyskotelot, palaneet polttimot tai väärin suunnatut ajo- ja sumuvalot GTÜ
        Hyvin hoidetut yksilöt todella huolettomia ja vähävikaisia TÜV, GTÜ, DEKRA

        Takaisinkutsuja

        Kaasupolkimen mekanismi: Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaa-asentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasu-asentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010 Trafi, VOSA
        Kaasupolkimen mahdollinen juuttuminen saattaa aiheuttaa vaarallisen ajotilanteen 2010 ADAC
        Taka-akseliston tukivarsi Trafi 2012
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin Trafi 2012

        Tielle jättäviä vikoja ADAC

        Akkuvikoja epätavallisen usein (kaikki vuosimalllit)
        Ajonestolaite rikki (2007)
        Kosteat sytytystulpat (2010 asti)
        Valonheitin rikki (2009 asti)
        Toisinaan häiriöitä moottorinohjauksessa (2008 asti)
        Polttoaineputkissa vuotoja (2009 asti)
        Sisävalon katkaisin rikki (2009 asti)
        Sähkötoiminen ohjaustehostin rikki (2007)
        Hiukkassuodatin tukossa (Diesel 2007)
        Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmässä karstaa (2007 asti)

        Käyttäjien ilmoittamia vikoja

        Kirskuvat jarrut Autobild, ADAC
        Huterat istuimet Autobild, ADAC
        Puutteellinen maalauksen laatu Autobild
        Valonheittimet vapisevat tai lakkaavat toimimasta Autobild


      • Vai ei vikoja kirjoitti:

        Avensis kestotestissä, laatikko hajosi pari kertaa ja tupsautti sankat avut pihalle:

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/220773/toyota_avensis.html

        45,859 mailia pakokaasunpuhdistusjärjestelmä rikkoutui ja auto päästi valtavan savupilven

        52,819 mailia vaihdelaatikko hajosi. Takuuseen vaihdettiin uusi laatikko joka hajosi sekin.

        - Auton kori väsyi kestotestin aikana
        - Verhoilu kului puhki
        - Ruostetta löytyi
        - Automaattiset tuulilasinpyyhkijät eivät toimineet oikein
        - Navigaattori oli hankala käyttää
        _______________________________________________________

        Avensis kestotestissä:

        http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-toy ota-avensis_56139.html

        1000km ohjaus ei keskitä ja hakee
        20000km - tehot hävisivät autosta
        70000km - ongelmia kytkimen kanssa, kojelauta nitisee ja verhoilussa reikiä ja kulumia
        73800km - Ongelmat pakokaasujärjestelmän kanssa alkoivat, valtava savutus 130kmh nopeudessa autobaanalla (luulivat auton syttyneen tuleen!)
        (35605 autoa kutsuttiin takuukorjaukseen Saksassa)
        85800km - kytkin hajosi täysin
        85800km - ongelmia vaihteiston kanssa (5-vaihde ei mene silmään)
        91000km - verhoilumateriaalit käyttökelvottomat
        91000km - ruostevaurioita konehuoneessa

        Yleisiä huomautuksia testaajilta ja DEKRA raportti:
        - Auto ei kulje suoraan, ohjaus ei keskitä
        - Navigaattorin 1000 ongelmaa häisritsivät, näyttö ala-arvoinen
        - Ruostevaurioita alustassa ja korissa
        - Akun kiinnike ruostunut
        - Kiinnikkeet konehuoneessa ruostuneet
        - Vaurioita manuaalivaihteistossa (5-vaihde)
        - Erittäin meluinen kone
        - Auto menestyi huomattavasti huonommin kuin odotettiin

        Kuvat vaurioista löytyvät artikkelista.

        Aika kauhea testi. Nyt öitää vaan miettiä että uskooko riippumattomia testejä vai tojopapan kiivasta vakuuttelua....


    • Uudessa autobild lehdessä kia venga ei vikoja ei ruostetta. Ja mä kun luulin toyotan olevan laadukkaampi......

      • Niin ne terotkin luulee.


      • Venga on paljon laadukkaampi.


    • Mitä väliä sillä on millä autolla ajaa, jos auto toimii ensimmäiset 200 000 km jarrulevyt ja jarrupalat vaihtamalla. Olen tähän saakka ostanut autoni yli 200 000 km ajettuna, myynyt viiden vuoden päästä ja luvannut ostajalle seuraavat 100 000 km huolelettomina. Mistähän automerkistä keskustellaan. Aivan oikein ei tule Saksasta.

      Mikä autoissa on ongelmana, sitä ei terot todellakaan tahdo ymmärtää. 40 vuotta eikä ainuttakaan moottorikorjausta merkin kanssa liikkuessa. Audin viisisylinterinen moottori kesti vähän yli 200 000 km ennen korjausta, levisi finaaliin 240 000 km:n kohdalla, mutta paikallinen Volvon merkkiliike kertoi taksien ajaneen jopa 300 000 km ennen korjausta kuusisylinterisellä versiolla. Arvaatteko että vi... ostettuani hetkeksi tuollaisen auton 54 000 markalla.

      Oliko kyseessä kenties maailman huonoin diesel-moottori vaiettuna totuutena? Eräs katsastusmies tähän ajatukseen kerran yhtyi, kysyttyäni asiaa. Tästä olisi kiva jatkaa muiden kanssa. Vastaava bensiinimoottori kesti itselläni 240 000 km ennen laukeamista, onneksi vasta Suomessa palattuani Italiasta.

      Mersumiesten ei tähän kannata ottaa kantaa, sillä moottoreiden kestäminen on tunnettua menneessä ajassa. Entä tänään, se jääköön tulevassa tiedettäväksi.

    • Rapeaa riisipaperia...

    • voi viddu mitä paskoja ruoste kasoja vino silmät ei saa aikaseksi kunnon metallia tai sit pitäs saada kunnon siirapit alustaan nehän on hengen vaarallisia tuommoiset ruoste kasat ei pysy ovet kiinni ja tuulilasit on paskana koko kori on hutera skeida

    • Niin eiköhän se Toyota ole nykyään Eurooppalainen auto ,suunnitellaan ja valmistetaan Euroopassa. Entisenä japsiautoilijana olen huomannut nykyiset Toyotat ja Nissanit ovat muutunneet vain huonoillla ajo-ominaisuuksilla oleviksi Ooppeleiksi.

      • Ooppelit eivät ruostu nykyään.


      • No rust kirjoitti:

        Ooppelit eivät ruostu nykyään.

        ooppelit ruostuu ihan siinä missä muutkin ja muukin laatu on hyvin kyseenalaista.


      • Toyota on kuitenkin nykyisistä autoista paras, vaikka kestävyys ja viattomuus ei ylläkään Carina 2 tasolle. Ajo-ominaisuuksien suhteen Toyota on parantanut valtavasti. Nykyiset Toyotan mallit ovat ajo-ominaisuuksiltaan parhaita. Saksalaiset ja Ranskalaiset jäävät kauas Toyotan tasosta ajettavuuden suhteen.


      • Kapanin inssi se rekee vieläkin päätökset: juu ei laiteta sitä ruosteenestoa, juu kyllä tuo toleranssi rii5tää, ei, ei i laiteta si kkiä...


      • Halpatehdä kirjoitti:

        Kapanin inssi se rekee vieläkin päätökset: juu ei laiteta sitä ruosteenestoa, juu kyllä tuo toleranssi rii5tää, ei, ei i laiteta si kkiä...

        trollipoju asialla - kukapa muukaan. Lapsellista ja noloa mutta niin tuttua trollipojun tasoa.


    • Tuosta lehden kuvasta näkyy että pinta rusosteessa on umpirautainen tukivarsi tms.
      Rautaiset tukivarret ruostuu pintaruosteeseen kaikissa autoissa. Tukivarret on tehty runsahiilisetä teräksestä joihin kyllä tulee pintaruoste, mutta läpiruostumiseen menee vuosia ehkä 20 vuotta suolasissa olosuhteissa. Itselläni edellinen auto 14 v vanha ja tukivarret samoin jo vuoden vanhana ruosteessa ja sama ruoste niisä oli 14 v vanhanakin.

      • Eikös toi oole sitä pekka perän kuuluisaa talvivaara terästä joka rikkihapolla
        liuotettu suosta.


    • Phasti on ruostunut tosiaan.

    • Ruotsalaislähde: Nämä uudehkot autot eivät ruostu

      Euroopan kattavin autojen ruostesuojausrekisteri on ruotsalaisen Vi Bilägaren tekemä. Materiaalia on kerätty jo yli vuosikymmenen ajan.
      Viimeisimmät tutkimustulokset tältä vuodelta kertovat, että autonvalmistajat voivat parantaa tapojaan ruostesuojauksen suhteen mallien uudistuessa. Tai sitten eivät.

      Tänä vuonna tutkituista uusista automalleista parhaan, 5/5 –tuloksen saavuttivat Audi A6 Allroad, Audi A3 sekä Renault Twingo.

      Yleisesti hyvä ruostesuojaustaso enintään viisi vuotta sitten uusina esiteltyjen mallien joukossa on seuraavilla automerkeiillä:

      Audi
      BMW
      Mercedes-Benz
      Opel
      Renault
      Seat
      Skoda
      Volkswagen
      Volvo

      Toisaalta yli viisivuotiaiden mallien joukossa esimerkiksi Mercedes-Benzillä, Opelilla tai Renaultilla on ollut heikompia esimerkkejä.

      Heikompi pää

      Vi Bilägaren tutkimustulosten valossa ruostesuojauksen osalta keskikastiin sijoittuvat yleisesti Peugeot, Ford ja Kia.

      Heikoimmin korinsa ruostumista vastaan suojaavat japanilaiset Honda, Mitsubishi, Nissan, Toyota sekä Subaru.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288594396031.html

      • Tuo on Ruotsalaisten tekemä huu-haa tutkimus. Sillä on korkeintaan viihdearvo, mutta sekin perin kehno. Tuollaiset tarivat on varsin kuivaa luettavaa. Totuutta niissä ei ole tippaakaan. Ne on yhtä uskottavia kuin H.C.Anderssenin sadut.


      • Toyotamies kirjoitti:

        Tuo on Ruotsalaisten tekemä huu-haa tutkimus. Sillä on korkeintaan viihdearvo, mutta sekin perin kehno. Tuollaiset tarivat on varsin kuivaa luettavaa. Totuutta niissä ei ole tippaakaan. Ne on yhtä uskottavia kuin H.C.Anderssenin sadut.

        Sen lisäksi että nuo esitetyt tutkimukset vastaa hyvin arkikokemusta, ne on ammatti-ihmisten laatimia.

        Tojopaopoilla ei ole esittää muuta kuin oma luja lapsenuskonsa Tojon laatuun.


      • Noista ruostumattomista merkeistä itse valitsen.


    • Ovatko toyokuskit varautuneet suolakylpyihin.

    • Minulla on "vielä", mutta ei kauan, vajaa 3-vuotta nuori COROLLA ajettu 67000 km, josta KATTO alkaa kukkimaan eikä mene takuuseen, kun teknisen asian tuntemattoman mukaan on ulkoisen vaurion aiheuttama.
      2012 keväällä oli ruostetta takaluukussa, joka korjattiin takuuseen, mutta auto oli silloin vasta 1,5 vuotta vanha ja ajettu n. 45000

      • Ittellä ollu kaks Tojotaa ja molemmat ruostui käsiin. Kolmatta ei tule.


      • Kemiallinen merkki kirjoitti:

        Ittellä ollu kaks Tojotaa ja molemmat ruostui käsiin. Kolmatta ei tule.

        Olisiko ohkaiset maalit syynä? Jos on koko ajan ulkosäilytyksessä, niin vesi menee kerrosten läpi?


    • toyot ei tarvitse suolaakaan ruostuakseen.

    • Tojo on ruosteen kemiallinen merkki.

    • Jos itselläni olisi noin heikkolaatuinen auto kuin Auris veisin sen välittömästi Kuusakoskelle.

    • Onpa siinä ruostepesä.

    • VW-konsernin maksulliset hemmot hyökkäsivät kun listaan ilmestyi Totuus Tojotan ylivoimaisuudesta.

      • Tojotan onkin ylivoimainen jumbosijoitusten saavuttamisessa.


      • Riisi_kinneri kirjoitti:

        Tojotan onkin ylivoimainen jumbosijoitusten saavuttamisessa.

        Hyvä että edes jossain.





      • maahantuojan palkkaama Toyota-trollipoju ja ankara Skoda-fani keskustelee itsensä kanssa ja itseään tukien. Katsos skitsofreenikolla on aina fiktiivisiä sivupersoonia itseään tukemassa. Poju tiedetään ja tapansa tunnetaan ja siksi sille vittuillaan.


    • Suomeen suolaloskaan tulevissa Toyotissa on aivan erilainen suojauskäsittely kuin Saksassa. Ei voi verrata.

      • Hehee, no eipä ole. Kauppiaan ei kannattaisi puhua paskaa, se tulee omille nilkoille nopeasti. Saksassa suolataan paikoin jopa enemmän kuin suomessa.


      • Tosiasia on se, että Toyotan ruostuminen Suomessa on täysin vailla perää. Jos Saksassa onkin jotakin ollut, ei vertailu Suomessa myytäviin autoihin ole järkevää. Täällä on erilainen ilmasto ja keliolosuhteet sekä maahantuontikäsittely. Lisäksi Toyota kestää pitkään liikenteessä, joten ei ruoste voi olla murhe toisin kuin vaikka nopeasti poistumista ranskalaismerkeissä.


      • myyjänEpätoivoaVaan kirjoitti:

        Hehee, no eipä ole. Kauppiaan ei kannattaisi puhua paskaa, se tulee omille nilkoille nopeasti. Saksassa suolataan paikoin jopa enemmän kuin suomessa.

        Yleensä kuukauden - puolentoista ajan. Riippuu vähän mistä Saksan osavaltiosta puhutaan. Saksan länsiosissa ei välttämättä joka talvi edes sada lunta. Suolataan siellä silti vähän pakkasista riippuen. Siellä myös alustat pestään suola-ajan mentyä.


      • Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Tosiasia on se, että Toyotan ruostuminen Suomessa on täysin vailla perää. Jos Saksassa onkin jotakin ollut, ei vertailu Suomessa myytäviin autoihin ole järkevää. Täällä on erilainen ilmasto ja keliolosuhteet sekä maahantuontikäsittely. Lisäksi Toyota kestää pitkään liikenteessä, joten ei ruoste voi olla murhe toisin kuin vaikka nopeasti poistumista ranskalaismerkeissä.

        Miten ihmeessä Suomen ilmasto olisi armeliaampi Tojoille jos se ei kestä edes keski-Euroopan säätä? Täällähän on varsinkin etelässä jatkuva loska- ja suolasumu auton alla.


    • Hyundai ei ruostunut kestotestissä! Toyota paha ruostumaan!

    • Toyota on lopettanut ruosteenestokäsittelyt ja siirtänyt siitä vastuun ja kustannuksen asiakkaalle, kuten myös auton testaamisen ja moottorin viimeistelyn.
      Ensin pitää suojata kori ja se maksaa 1000-1500 euroa jos se tehdään hyvin.
      Hiontaöljyjen ja suodattimen vaihto 150 euroa, myydään "ensihuoltona".
      Takaisinkutsuja ja aika ja polttoaine kulut asiakkaan piikkiin.
      Joten uuden auton hintaan pitää lisätä 1200-1700 jos haluaa pitää Toyotaa yli kolme vuotta, sillä silloin on ensimmäinen katsastus ja totuus paljastuu ja epätoivo valtaa Toyotan omistajan mielen jos ei ole hoitanut näitä "pikku" juttuja kuntoon ajoissa.
      Vaarit sen sijaan vaihtavat Toyotansa 2-3 vuoden välein jolloin kilometrejä on autossa 10-25tkm ja näin säilyy usko ja maine kestävänä autona vaarilta pojalle.

      • Eikös Avensis ollut jossain testissä ruosteessa jo uutena?


    • PREMIUM RUOSTE LISÄÄNTYY TOYOIS

    • trollipojun joulunaika on yhtä tuskaa kun kukaan ei viitsi riidellä sen kanssa. Ilmoitti viime viikolla lähtevänsä "lomalle" yli 700 km päähän. Tosiasiassa poju on istunut koneen ääressä yh-äipän peräkammarissa tuttuun tyyliin 18h/vrk joka ainoa päivä. Aika noloa elää mielikuvitusmaailmassa ja kuvitella että muut uskovat trollipojun haperon mielenterveyden aikaansaamia tuotoksia.

    • Eipä yllätä - kyllä se nopeasti ruostuu. Onneksi ei ole enää Tojomiehen

    • Vastaa täysin omaa kokemustani. Ruostuuhan se.

    • Auris ruostuu jopa nopeammin kuin Yaris. Jos järjestettäis ruostumistesti niin Toyota olis kerrankin keulilla jossain testissä.

      • Onhan noita tutkittu. Tojon ruostesuojaus on yksi heikommista.


      • ruosteongelma.suuri kirjoitti:

        Onhan noita tutkittu. Tojon ruostesuojaus on yksi heikommista.

        Sen tietävät mm. autopeltisepät.


    • 1,5 vuotta näyttää riittävän ruostuttamaan minkä tahansa Toyota-mallin. Auriksen lisäksi Yaris ruostui Auto-Bildin 100000km:n käyttötestissä, joka kesti 1,5 vuotta. Linkissä on kalifornialainen 1,5 vuoden ikäinen Prius, joka on jo pahasti ruosteessa: https://www.youtube.com/watch?v=ZtIYwld7OoI
      Muutaman vuoden takaisessa Tuulilasin ruostetutkimuksessa käytännössä uusista Auriksesta ja Avensiksesta löytyi alkavaa ruostumista kotelorakenteiden ja ovien sisäpinnoilta: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla-0
      Kaikille noille tapauksille on ominaista ruostumisen alkaminen katseelta piilossa, koteloissa, ovien sisällä, tiivisteiden ja listojen alla tai jarrukilvessä.

      • Toyota on fiksu, se osaa kohdentaa ruostumisen sinne missä se tulee esiin vasta myöhemmin, tosin silloin auto on käytännössä korjaamattomassa kunnossa.
        Viisi vuotta on Toyotan suunniteltu käyttöikä ja nyt sen optimoinnissa ollaan aika lailla onnistuttu.


    • meno myös palstalla. Tämänkin vanhan ketjun viesteistä arviolta 80% kotoisin Toyota-palstan trollipojun koneelta. Kaikki ne ovat vähintään negatiivisia ja osittain silkkaa mielenterveyspotilaan lapsentasoista solvausta.

    • Ei yllätä että Toyota ruostuu. Näitä nimittäin olen hitsannut viimeiset 15 vuotta toyotan korjaamolla. Minun kannalta hyvä, mutta en kyllä itse aja Toyotalla.

      • Niitä hitsaillaan tosi paljon.


    • Samaa peltiä kaikki. Tojon Jenkkipickupit, Aurikseen ja Yarpat. Vaikea suositella Suomen oloihin

    • Meidän Avensis 2008 mallia ajettu 162 tkm ja vasen etualatukivarsi ruostunut poikki 5-10 senttiä alapallonivelestä sisäänpäin. Pyörä taittui alle liikenneympyrässä pienessä nopeudessa. Kyse ei ole kuulemma yksittäistapauksesta. Tarkastakaa oman turvallisuutenne vuoksi vastaavilla kakkoskoppaisilla Avensiksilla ajavat omat tukivartenne !

    • Miksi tojopapat inttää että Tojo ei ruostu vaikka se on tutkimusten ja kestotestien mukaan huonosti ruosteelta suojattu ja herkästi ruostuva auto?

    • Maailman eniten ostettu auto toyota, saa näköjään täällä palstalle huonoja arvosteluja, niin miksi ihmiset sitten ostavat niitä ???

    • ranskalainen kun tekee auton, niin hän laittaa pohjaan pellin, massaa sen molemminpuolin ja ottaa sitten pellin pois !
      koskee eniten citikoita ja renuja

      • Tuo kyllä koskee Tuhnua.


      • Näin on marjat noitten ranskalaisten ns. autojen kanssa, ruoste tappaa ne tai tekniikka ei kestä niinkuin turbokoneet. Toyota kyllä taatusti kestää niin pellit kuin kone jos on vapari mikä ainoa oikea kone bennsa-autoon.


      • Osaatko meilata tänne jonkun lähteen joka tukisi tuota mielipidettäsi?
        Ainoa lähde minkä olen itse nähnyt, väittää että Renault kuuluu parhaiten ruosteelta suojattuihin autoihin, Citroen ja Peugeot keskivertoihin ja Toyota heikoiten ruostesuojattuihin. Tämä vastaa täysin omaa käsitystäni.

        Ja entä se brittitutkimus autojen laadusta...toyota yhdeksäs, Peugeot viides. Niin se maailma muttuu, teroseni.


      • En osaa.


    • Oliko VW vieressä ja tarttui tauti?

      • Ei vaan Tuhnu.


    • trollipojun nolo avaus ja itselleen vastaileminen jatkuu tässäkin ketjussa mikä ei liene kenellekään yllätys. Jos poju ymmärtäisi edes vähän saksaa, olisi ymmärtänyt mistä oli kyse. Noihin 18 kohtaan on laskettu kaikki se alkava pintaruoste joka akselistoista ja alustasta löytyi. Jokin tukivarren pintaruoste ei merkitse mitään ja sitä löytyy joka ainoasta autosta. Jarrukilpi toisella puolella oli jostain syystä ruostunut vähän pahemmin muttei sekään käytännössä mitään vielä haittaisi. Lisäksi katon ja C-pilarin yhtymäkohdasta löytyi pieni kupla joka oli aiheutunut ilmeisesti siitä että jokin esine oli kolahtanut ja aiheuttanut pistemäisen maalivaurion jonka takia maali oli noussut kuplalle. Siis käytännössä ainoa virhe oli tuo jarrukilven ruoste. Myös tupakansytyttimen kiinnitys löystyi ja se pääsi vajoamaan kojetaulun sisään josta piti onkia pois ja kiinnittää uudelleen. Aika vähän vikoja 100 tkm matkalle. Saksassa jarrulevyt vaihdetaan poikkeuksetta 50-70 tkm välein, niiden kanssa ei leikitä. Artikkelissa oli mainittu että kova 9.7 l kulutus oli moottoritiekulutus täydellä kaasulla. Näistä Toyota-palstan maksetun trollipojun jutuista on muodostunut käsitys että ne ovat mitä tökeröintä solvausta tarkoituksena kiinnittää huomio pois Vw-konsernin paskalaadusta, mokista ja päästöhuijauksen aiheuttamasta erittäin ikävästä julkisuudesta. Poju ei ymmärrä että tekee työnantajalleen melkoisen karhunpalveluksen toiminnallaan sillä nyt Vw-konsernista oikein kaivamalla kaivetaan kaikki negatiivinen palstoille. Eikä siinä vielä mitään että poju ei tajua kun ei työnantajansakaan, Vw- tai Skoda-maahantuoja näytä tajuavan trollipojun pilaavan koko konsernin mainetta entisestään. Syytä olisi pistää pojulle vähän jarruja ennenkuin nimensä paljastuu. Sitten on jo liian myöhäistä.

    • Eipä vain muiden autojen ruostumisista ole kestotesteissä mainittu. Paitsi Avensiksen.

    • Kumma miten Suomessa koskaan muka esiinny Ruostetta tai sitä noteerata testeissä. Myös priuksen sähköjen koteloinnit pahasti ruosteessa ja samoin Honda jazz Saksassa.

      • Eikös Avensis ollut jo puolivuotiaana ruosteessa suomalaisessa testissä. Tuulilasi testasi aikoinaan käytetyn Lexuksen ja sehän oli ruosteessa melkisesti.


      • ruostesyö kirjoitti:

        Eikös Avensis ollut jo puolivuotiaana ruosteessa suomalaisessa testissä. Tuulilasi testasi aikoinaan käytetyn Lexuksen ja sehän oli ruosteessa melkisesti.

        "Eikös Avensis ollut jo puolivuotiaana ruosteessa suomalaisessa testissä."
        Ei, auto oli ollut rekisterissä 4 kuukautta! Sen kotelot, palkit ja ovien sisäpinnat olivat alkavassa ruosteessa. Sama tuomio tuli vertailussa olleelle Aurikselle. Minkään muun vertailussa olleen auton vastaavissa osissa ruostetta ei ollut.


      • Tuulilasi_vertaili kirjoitti:

        "Eikös Avensis ollut jo puolivuotiaana ruosteessa suomalaisessa testissä."
        Ei, auto oli ollut rekisterissä 4 kuukautta! Sen kotelot, palkit ja ovien sisäpinnat olivat alkavassa ruosteessa. Sama tuomio tuli vertailussa olleelle Aurikselle. Minkään muun vertailussa olleen auton vastaavissa osissa ruostetta ei ollut.

        Ja Yarppa oli ihan samaa maata. Katsastus olisi sillä jäänyt haaveeksi. Noloa.


    • Suomen suolakiisselissähän nuo ruostuu vielä paljon nopeammin

    • Joku jo väitti että Auto-Bildin ei olisi löytänyt Toyotasta ruostetta. Hehheh, ei tarvitse kauaa etsiä.

      • Sitä ei voi olla löytämättä vaikka ei edes etsisi.


      • Olihan tuota ruosteetta löytynyt runsaasti.


      • Olihan tuota ruosteetta löytynyt runsaasti.


    • Ruostuvia Toyotia on tavannut myös Suomen ja Ruotsin autolehdistö.
      Ainoa, joka näistä ei mitään tiedä, on Tojo-palstan häirikkö - eli Hönö.

    • Autoliikkeet eivät ota enää Auriksia vaihdossa kuin pilkkahintaan, lähettävät kuulemma afrikkaan rahtilaivoilla niitä paljon jotta pääsevät eroon. Paskoista vaan on päästävä eroon, tämän kun äänestäjät olisivat tajunneet myös äänestyskopissa...

      • Afrikan savanneilla Tojo voi olla hyä peli; vanhanaikainen tekniikka, jonka Masai-miehet osaavat itse pitää kunnossa. Tojoja piinaava ruostuminen ei ole aavikolla ongelma.


    • Tojolla on perinteisesti ajettu norsuja karkuun Afrikassa.
      Kauko-Idässä laitetaan konekivääri Hiluxin lavalle ja lähdetään ammuskelemaan vääräuskoisia,
      Suomi ei ole Tojolle sopivaa markkina-aluetta, koska kestävyys, käyttöominaisuudet ja ruostumattomuus ovat täällä tärkeitä asioita.

    • Puolitoistavuotias "auto" tanakasti ruosteessa!

      • Kyllä ne vanhemmiten ruostuu, Tojot jopa melko nuorena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vanhemmiten ruostuu, Tojot jopa melko nuorena.

        Siksikö ne menevät paaliin niin vähän ajettuina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö ne menevät paaliin niin vähän ajettuina?

        Tojot ovat vanhoinakin vähän ajettuja, koska ajo-ominaisuudet ovat onnettomat ja papat eivät jaksa ajaa.


    • Niinhän ne kaikki Toyotat ovat olleet ruosteessa pahasti kestotestien jälkeen 100tkm/2vuotta, Saksassa.
      Meillä kestotesti ajetaan nopeammin ja on vain 60tkm, silloin Toyotakaan ei ole ihan pahana, mutta pahin.

      • Kyllä Tojon C-HR oli melkoisessa ruosteessa TM:n kestotestin jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tojon C-HR oli melkoisessa ruosteessa TM:n kestotestin jälkeen.

        Pentti täällä taas keskustelee itsensä kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tojon C-HR oli melkoisessa ruosteessa TM:n kestotestin jälkeen.

        Alusta oli pahasti ruostunut TM:n lyhyessä testissä ja maalipintakin oli omituisen naarmuinen. Lehdessä oli hyvät valokuvat ongelmasta, eli sieltä voi tarkistaa.


    • Bump...

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut