NATS-avaimen teettäminen

nikkonii

Osaako kukaan heittää arviota paljon maksaisi uuden NATS-avaimen teettäminen vuoden 2001 Almeraan? Autossa tällä hetkellä vain yksi avain, jossa ne keskuslukituksen napit ja toinen tällainen olisi tarkoitus saada. Jos vie esim. suutarille, saako siellä koodattua avaimet ihan käyttövalmiiksi asti? Maksaako koodaus paljonkin? Vai pystyykö koodauksen uuteen avaimeen suorittamaan itse painelemalla ja rämpyttelemällä niitä nappuloita oikeassa järjestyksessä? Entä, jos tilaa esim. ebaysta jollain kympillä avaimen ja käy vain kaiverruttamassa sen avaimen suutarilla, niin saako itse ohjelmotua? Ja voiko suutarille ylipäätän kävellä omien avainaihioiden kanssa?

5

5245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerpiilin

      Onnistuu suutarilla. Pelkkä ajonestoavain ilman kaukosäädintä maksoi 75€.

      • kerpiilin

        Ota mukaan huoltokirja jossa on alkuperäisen avaimen jyrsintäkoodi. Ei tarvitse kulunutta avainta kopioida.


    • mies_vm86_-

      Kellään tietoa paljon maksaa kaukosäätimen ohjelmointi? Pystyykö suutari tekemään sitä? Mulla tais Almerasta hajota kaukosäätö avaimesta kun ei enää toimi. Itse nappulat kyllä naksuvat normaalisti kaukosäätimen piirilevyssä. Eli onkohan sit niin että on kadottanut signaalin tai jotakin, jolla kaukosääätö toimii. Auto kyllä käynnistyy avaimella, eli ajonestosta ei ole kyse. Eikä auta se kikka jonka olen netistä lukenut että 6x rämpyttää avainta on-off asentoon ja painelee nappuloita. Sillä kikalla saan kyllä vilkut välähtämään mutta kaukosäätimen painelun jälkeen ei välähdä. Eli mitä tehdä?

      • Almera2003

        Paristo todennäkösesti lopussa. Kannattaa vaihtaa 3 vuoden välein. Kokeile paristonvaihtoa ensin, se on halvin keino.


    • Omia kokemuksia

      Suutari ei pysty tekemään sitä sen paremmin kuin sinä itse.

      Kun purat avaimen niin näet siinä etummaisessa osassa jossa on itse avain niin NATS-ajonestopiirin, se on joka valkoinen tai sininen. Ajonestotoimii sillä ja se ei liity mitenkään kauko-ohjaukseen. Voit ajaa vaikka ilman sitä "nappiosaa".

      Nappiosan kun purat niin siellä on piirilevy ja paristo. Vaihda paristo nyt aluksi uuteen. Jos vieläkään ei toimi ohjelmointi niin veikkaan, että jompi kumpi piirilevyn napeista on niin kulunut ettei yhdistä.

      Sekä nappeja että kumiosia saa Ebay:sta halvalla. Itse olen vaihtanut ne molempiin avaimiin. Napin vaihto vaatii pienikärkisen kolvin ja sorminäppäryyttä. Kumiosan kanssa joutuu myös paljon taistelemaan, mutta lopputulos on sen arvoista kun avain toimii aina kerrasta.

      Olen myös kaverin almeran tilannut Ebasta käytetyn piirilevyn ja sekin saatiin ohjelmoitua suomiautoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe