Ryanairin pakkauksesta taas?

kfdgnm

Siis miten tuo "nesteiden" pakkaaminen menikään? Pitääkö sinne minigrip pussiin työntää meikitkin ja hammastahnat, dödöt yms? Minkä kokoinen se pussi on ja otetaanko se kotoonta vaiko saako kentällä? Minkä kokoinen olikaan sallittu käsimatkatavara laukun koko?

10

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki pitäisi löytyä raiskin sivuilta.

      Kaikki nestmäinen tungetaan pussiin. Dödöt, hammastahnatja hajuvedet saa mukaan jos ne sinne pussiin vaan mahtuu ja on alle 100ml (pitää lukea myös purkissa että se on 100ml). Näitä saa olla yksi minigrip pussillinen. Se pussin koko on se standardi (yritin kerran isolla pussilla ja meni läpi mutta tuli hieman kyräilyä).

      Itse en ole laittanut sinne niitä kompakti meikkivoide-puutereita tai muutakaan mikä ei ole selvästi neste. Usein on mennyt huulikiillotkin takin taskussa huomaamatta.

      En muista saako niitä pusseja Tampereen kentältä, mutta ainakin Standstediltä saa.

      Matkalaukun koko on myös selvitetty siinä s.postissa mikä sulle tulee ennen lentoa ja kun teet checkin netissä. Kiloissa se ei saa mennä yli 10kg. Tampereen päässä ovat tiukkoja tämän kanssa. Lontoossa vain jos tajuavat punnita (aika harvoin).

      • London Jack

        Olen nähnyt kun Lontoon päässä jäi kiinni 100 grammasta, toinen vaaka näytti tasan 10 kg ja toinen 10.1....
        Ja ruumassahan saat kuljettaa vaikka 2 litraa. Ja tuon pussin koko käsimatkatavaroille on 1 litra ja sääntö on ihan sama kaikille lentoyhtiöille.


      • London Jack kirjoitti:

        Olen nähnyt kun Lontoon päässä jäi kiinni 100 grammasta, toinen vaaka näytti tasan 10 kg ja toinen 10.1....
        Ja ruumassahan saat kuljettaa vaikka 2 litraa. Ja tuon pussin koko käsimatkatavaroille on 1 litra ja sääntö on ihan sama kaikille lentoyhtiöille.

        Tietty riippuu siitä mimmoinen asiakas on kyseessä. Itse Lontoon päässä Raiskilla oon saanut matkalaukun läpi 21.5 kiloisena viimeksi 2 kuukautta sitten... Suomessa onnistui vain 500g heitto (kahvipaketit meni taskuissa ja ylimääräiset vaatteet kannoin käsin kun niitä ei saanut laittaa käsimatkatavaroihin, ihme simputusta!).

        Joskus huomaan että edessä on tyyppejä jotka ovat hankalia niin asiakaspalvelu muuttuu heti (yleensä silloin minun ylipainavat kamat menevät läpi kun olen normaali ja ystävällinen henkilökunnalle), mutta en lähtisi riskeeraamaan ylipainolla ellei sinulla ole mukana takki jossa on isot taskut niin saat sen ylimääräisen laitettu takin taskuihin :)

        Joo, siis ruumaanhan voi heittää ylimääräiset "nesteet". Tässä taisi olla puhe käsimatkatavoista.

        Minulle on sanuttu pussin koosta sen verran että sen pitää olla se pieni pussi. Kuten UK:n "hallituksen" sivuilla kerrotaan näissä on rajansa:

        If you do take liquids in your hand luggage then:

        containers must hold no more than 100ml
        containers should be in a single, transparent, resealable plastic bag, which holds no more than a litre and measures approximately 20cm x 20cm
        contents must fit comfortably inside the bag so it can be sealed
        the bag must not be knotted or tied at the top
        it is limited to 1 plastic bag per person
        you must show the bag at the airport security point

        https://www.gov.uk/hand-luggage-restrictions/overview

        Sama lukee myös Heathrown sivuilla
        http://www.heathrow-airport-guide.co.uk/security.html


      • Pili Pali
        londoni kirjoitti:

        Tietty riippuu siitä mimmoinen asiakas on kyseessä. Itse Lontoon päässä Raiskilla oon saanut matkalaukun läpi 21.5 kiloisena viimeksi 2 kuukautta sitten... Suomessa onnistui vain 500g heitto (kahvipaketit meni taskuissa ja ylimääräiset vaatteet kannoin käsin kun niitä ei saanut laittaa käsimatkatavaroihin, ihme simputusta!).

        Joskus huomaan että edessä on tyyppejä jotka ovat hankalia niin asiakaspalvelu muuttuu heti (yleensä silloin minun ylipainavat kamat menevät läpi kun olen normaali ja ystävällinen henkilökunnalle), mutta en lähtisi riskeeraamaan ylipainolla ellei sinulla ole mukana takki jossa on isot taskut niin saat sen ylimääräisen laitettu takin taskuihin :)

        Joo, siis ruumaanhan voi heittää ylimääräiset "nesteet". Tässä taisi olla puhe käsimatkatavoista.

        Minulle on sanuttu pussin koosta sen verran että sen pitää olla se pieni pussi. Kuten UK:n "hallituksen" sivuilla kerrotaan näissä on rajansa:

        If you do take liquids in your hand luggage then:

        containers must hold no more than 100ml
        containers should be in a single, transparent, resealable plastic bag, which holds no more than a litre and measures approximately 20cm x 20cm
        contents must fit comfortably inside the bag so it can be sealed
        the bag must not be knotted or tied at the top
        it is limited to 1 plastic bag per person
        you must show the bag at the airport security point

        https://www.gov.uk/hand-luggage-restrictions/overview

        Sama lukee myös Heathrown sivuilla
        http://www.heathrow-airport-guide.co.uk/security.html

        Jep se on ihan kansainvälinen sääntö, että 1 litran pussi, eli korkeintaan saat vietyä litran koneeseen. Ne kyllä hyväksyy ainakin Suomessa pari pientä pulloa ilman pussiakin, tosin niitä voi joutua kaivamaan erikseen sitten kassista siihen hihnalle.


      • Amanda-Amelie
        Pili Pali kirjoitti:

        Jep se on ihan kansainvälinen sääntö, että 1 litran pussi, eli korkeintaan saat vietyä litran koneeseen. Ne kyllä hyväksyy ainakin Suomessa pari pientä pulloa ilman pussiakin, tosin niitä voi joutua kaivamaan erikseen sitten kassista siihen hihnalle.

        Miksi sitä ei voi vain tehdä niin kuin säännöt määräävät? Rasittavaa jonottaa ymmärtämättömien takia muutenkin pitkissä turvatarkastusjonoissa. Säännöt sääntöjä,eivätkä läheskään aina maalaisjärjellä ajateltuna,no ymmärrettäviä, mutta kaikki sujuu kun tekee niinkuin on pyydetty.


      • Pili Pali
        Amanda-Amelie kirjoitti:

        Miksi sitä ei voi vain tehdä niin kuin säännöt määräävät? Rasittavaa jonottaa ymmärtämättömien takia muutenkin pitkissä turvatarkastusjonoissa. Säännöt sääntöjä,eivätkä läheskään aina maalaisjärjellä ajateltuna,no ymmärrettäviä, mutta kaikki sujuu kun tekee niinkuin on pyydetty.

        Jotkut voivat unohtaa tai eivät vain tiedä. Eivät nuo niin selviä juttuja ole vähän matkustaville, niinkuin tämänkin keskusteluketju osoittaa.


      • Lähdekriitikko
        Pili Pali kirjoitti:

        Jotkut voivat unohtaa tai eivät vain tiedä. Eivät nuo niin selviä juttuja ole vähän matkustaville, niinkuin tämänkin keskusteluketju osoittaa.

        Njoo. Kysyvähän ei tieltä eksy, mutta. En siltikään voi ymmärtää miksi juuri keskustelupalstalta haetaan oikeaa vastausta. Milloin on kyse lääkityksestä, matkustusasiakirjoista tai vaikaa näistä nesteiden kuljetussäännöistä.

        Paiskasin kuukleen " nesteet le..." ja enne kuin ehdin loppuun kirjoittaa sanan lentokone, oli näytöllä linkit mm. Finnairin, Trafin, EUn, Finavian sivuille. Kovin vaikuttavat virallisilta tiedoilta, ainakin suomi.fin mielipiteitä virallisimmilta. Täältä kannattaa hakea mielipidettä, ei oikeaa vastausta.


    • skfskj

      Tavallinen huulipuna ja deo-stick eivät ole nesteitä.

      Stockalla on myynnissä esim. minihammastahnatuubeja.

    • 15+5

      joo, sticki deo ei ole neste :)

      ja naiset, myöskään mineraalipuuteri ei ole neste (ite käytän sitä meikkivoiteen sijaan.. hyppivän pupun hyväksymää eli eläinkokeetonta-ihan ohi aiheen tämä huom:P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe