Hei sinä, joka opiskelet ammattikoulussa parturi-kampaajaksi:
1. Millaisia ovat valinnaiset alallanne? Olen itse ainoastaan kuullut hiusten värjäyskursseista. Ala kiinnostaisi minua ja haluaisin tietää valinnaisista lisää.
2. Millaista opiskelu on? Rentoa/tiukka-aikatauluista/vaikeaa/helppoa/vaativaa? Mitä yleensä teette tunneillanne? Kannattaako alalle hakea?
3. Oliko teillä pääsykoetta? Jos oli, niin millainen? Oliko linjalle vaikea päästä? Mikä oli oppilaspisteiden/keskiarvon alaraja?
Kiitos jo etukäteen! (:
Parturi-Kampaajien valinnaisista ja ammatista yleensä
2
433
Vastaukset
- kjdsngfkjds
Stadin ammattiopisto, pasila
1. Käyn hiusalan kaksoistutkintoa (lukio samassa), joten aikaa on rajoitetusti eikä valinnaisia ehdi ottamaan. Toki tarjolla olisi mm. kynsi- ja meikkikursseja. Leikkaus, hoito, permanentti ja värikurssit ovat pakollisia.
2. Opiskelu on todella tiukkaa. Jokainen tunti pitää korvata ja asiakaspalvelua on todi paljon. Jos ei kurssin aikana ole tehnyt tarpeeksi asiakkaita, ei pääse työssäoppimaan. Värikurssi on todella vaativaa, pitää muistaa ulkoa kaikki hapetteet ja värisarjat ja ainemäärät. Opiskeltavaa on paljon, ei todellakaan ole mitään ruusuilla tanssimista.
3. Ei ollut pääsykoetta. Keskiarvo meijän luokalla n 7,5. Ome pistemääräni hakuvuonna oli 24
Ennenkuin haet, kannattaa miettiä työllistymistä. Missä liikutkin, jokatoinen liike on kampaamo. Kilpailu asiakkaista on kovaa. Juuri nyt itse harkitsen koulun vaihtoa, koska todellisuus on lyöty pöyään vasta nyt 2. vuoden puolivälissä. Jos haluat töihin, perusta oma yritys tai mene töihin vuokratuolille. Eli maksa liikkeen omistajalla n.800e/kk siitä, että saat tehdä töitä. Mutta ajattele sitä, että mistä saat asiakkaat heti koulun loppumisen jälkeen? Millä tuon vuokratuolimaksun maksaa? Hyvä asiakasmäärä on se 250-300... Todella vaikeaa, todella vaikeaa.
Harkitse tarkoin ennenkuin alalle haet, 60% meidän koulusta lopettaa opintonsa kesken tai vaihtaa alaa heti valmistumisensa jälkeen. Juuri tuon huonon työtilanteen vuoksi.
Ja ei, kuukausipalkkaiseksi melkein kukaan ei sinua palkkaa, eikä tuntipalkkaiseksi.- Pa-ka
Kyllä niitä töitä ja asiakkaita on kun viitsii vähän yrittää!
T. Kuukausipalkallinen pa-ka :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137882- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44775Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704