Paras lentokoulu?

PPL:stä kiinnostunut

Mikä on paras lentokoulu PPL:n suorittamiseen etelä-Suomessa?

78

6642

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras on

      BF-Lento Malmilla ehdottomasti

      • spiritofmalmi

        Kokeile myös Aeropole Malmilla.


      • Anonyymi
        spiritofmalmi kirjoitti:

        Kokeile myös Aeropole Malmilla.

        Älä ikinä sekaannu Aeropoleen täysi kusetus ja rahat pois lafka


    • aabee2

      Salpauslento.

      • Tyytyväinen oppilas

        TTT-Aviation Oy Ltd. Heillä ollut kuulemma 2011 ja 2012 eniten PPL oppilaita Malmilla.


      • Holdshort
        Tyytyväinen oppilas kirjoitti:

        TTT-Aviation Oy Ltd. Heillä ollut kuulemma 2011 ja 2012 eniten PPL oppilaita Malmilla.

        Joo, niin varmaan. Yhtä absurdi väite kuin että olisi hyvä. TaiTaa olla hra TiTiTyy taas kirjoittelemassa omasta mielestään faktoja. Risti seinään, "tyytyväinen" oppilas löytynyt tuosta paikasta. Kannattaa mennä jos haluaa jollakin verukkeella päätyä oikeussaliin.


    • Lrannassa

      Vai sellaisia velikultia Lappeenrannan ilmailussa pyöri silloin

    • tero a

      Ei siellä parasta olekaan. Jaska teki konkan ja lopetti opetushommat ja on nyt täyspäiväinen FF-häirikkö.

    • pahvi1

      BF-lento ;)

    • AirPussi kuski

      BF-lento Malmilla on paras.

    • P.I Lotti

      Siellähän pyörii paljon siipeilijöitä, mistä ne on koulutuksen hankkinnu, vai onko elämä opettannu, ainakin on lennokkaat tarinat kun tulevat potkuri ojossa rahaa pummaamaan että saisi haettua kaupasta putelin kerosiinia.
      Osalla on jarruvarjo pettänny kun housun takamusta katsoo, ja loppuliuku menny pitkäksi kun on nokka ruvella.

    • wpdc48

      Aeropole varmaan, jos haluat lentää koulutuksen modernilla ja hyväkuntoisella kalustolla. BF-lento taitaa olla vähän halvempi, mutta itse en sinne lähtisi. Aeropolen teoriat voi käydä etänä (parin päivän lähiopetusjakso etäteorioiden jälkeen).

      Salpauslento ja Patria ovat tarpeettoman jäykkiä ja maksavat paljon.

      Malmin Ilmailukerho on yhdistysmuotoisista toimijoista vaihtoehto.

      TTT Aviation ja ties mitkä Tomi Tuomisen muut yritykset kannattaa jättää omaan arvoonsa, yksi kone putosi moottoritielle, yksi meni just hiljattain malmilla aidasta läpi, luvat on lähteny moneen kertaan niin koululta kuin koulun tirehtööriltäkin. Varsinkaan ennakkoon ei kannata maksaa sinne pennin jeniä.

    • -----

      Tärkeämpi aihe, nostetaan ylös.

    • Parempaaetsaa

      Ihan niinku samantie kantsii jättää toi paskan jauhanta tost ttt:stä ite oon ollu iha järjettömän tyytyväinen opetukseen ja sen laatuun. Kaikki luvat on kunnossa tälläkin hetkellä. Konekkin kuuluu malmin parhaimmistoon tällä hetkellä. Ja en ole tomi vaan ihan OIKEA oppilas. [email protected] siitä saat enemmän tietoo jos haluat tietää muuta ku paskaa yrityksestä

      • Opelentäjä

        Taidat olla vajakkilennokkipoika.
        BF-Lento on se ainoa oikea lentokoulu Malmilla, sinne vaan.


      • lentokelpoinen

        BF-lennolla aika vanhoja koneita, mutta opettajat ovat asiallista. Aeropole on aika jees (itse tein vain teoriat) ja kehuttu. Koneet uusia ja moderneja. Sitten on MIK, mutta suosittu, joten koulutus on hidasta ja ei ammattimaista kuten Aeropolella.

        Kaippa Patria ja SL kouluttavat PPL, ei tietoa?

        Eli paras riippuu omasta tilanteesta.


      • Tankkitäyteen

        Tuo "Parempaaetsaa" -nimimerkin kirjoitustyyliä on yritetty keinotekoisesti muuttaa. Kirjoittaja on joutunut miettimään, miten saisi tekstistään sellaista, ettei sitä kyettäisi yhdistämään häneen itseensä. Minulla ei ole tosin aavistustakaan, kuka kirjoittaja voisi olla.

        Tekaistut virheet ovat mm:
        -niinku samantie
        - ite oon
        -Konekkin
        -malmin

        Parahin kirjoittaja: Vaatii äärimmäisen monivivahteista ja luovaa suomenkielen taitoa kyetä muuttamaan tai peittämään omaa tyylikäsialaansa. Sinusta ei ole siihen.


      • Anonyymi
        Tankkitäyteen kirjoitti:

        Tuo "Parempaaetsaa" -nimimerkin kirjoitustyyliä on yritetty keinotekoisesti muuttaa. Kirjoittaja on joutunut miettimään, miten saisi tekstistään sellaista, ettei sitä kyettäisi yhdistämään häneen itseensä. Minulla ei ole tosin aavistustakaan, kuka kirjoittaja voisi olla.

        Tekaistut virheet ovat mm:
        -niinku samantie
        - ite oon
        -Konekkin
        -malmin

        Parahin kirjoittaja: Vaatii äärimmäisen monivivahteista ja luovaa suomenkielen taitoa kyetä muuttamaan tai peittämään omaa tyylikäsialaansa. Sinusta ei ole siihen.

        Vain runkkarit takertuvat pikkuseikkoihin.


    • ahmosuo

      Tähtisen lentokoulu. Opetus aivan huippua.

    • ex-opelentäjä

      Nih. Mutta Pupa (Mark Baker) ja Guni kun lupaavat jotakin, se myös pitää. Vaikka tulisi firmalle takkiin. Asiakas saa aina luvatut jutut. Ei koskaan epäselvyyttä. Jos on epämääräistä, homma kääntyy asiakkaan eduksi. Hyvä niin. Opettajat saavat palkkansa sovitusti ajallaan, oppilaat saavat koulutuksensa hyvätasoisesti ja sovittuina kellonlyöminä. Ei ole vedätystä.

      Siksipä BF-Lento on Suomen suurin yksityinen koulutus- ja vuokrausfirma. Ollut jo 40 vuotta. Suosittelen.

    • Parasta_lennolle

      Patrialla paras. Mene katsomaan.

    • Vältä-kuin-ruttoa

      TTT on käytännössä vihannes

    • AirPussiKuski

      Pupa ja Guni BF-Lennossa Malmilla. Siinä on oikea osoite hyvälle lentokoulutukselle.

      • Ilmailuavartaa

        Soittelimpa taannoin herra b:lle- ihan asioikseni- en ollut ko herraa koskaan tavannut. Vastaanotto oli mitä mielenkiintoisin - täysin painokelvotonta tavaraa. Olin kuitenkin esitellyt itseni ja asiani kohteliaasti. Kukin taaplaa tyylillään..


    • TomOffMalmi

      Suosittelen väkevästi TTT-aviationin liikennelentäjälinjaa!

      • MunapääAlokas

        Sopii metrokuskeille. tai pussikuskeille.


      • FlightForum

        "Verovelkatieto: Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa."

        Liikevaihto laskenut monta vuotta ja tulos edelleen pakkasella. Kuka hullu tuonne maksaisi jotain etukäteen?


      • Ennakkonakko

        Aika moni on maksanut. Ja aika monelta maksaneelta on yhtiö keskeyttänyt koulutuksen laittamalla oppilaan esim 6 kk jäähylle "odottamaan että kehittyisit oppilaana" - kun oppilaalla on tuhansien eurojen ennakko sisällä.


    • dille-dong

      Eipä ole näkynyt ainoatakaan vastausta, jossa koulutuspaikka olisi muu kuin Malmi. Se taas on tarkoitus muuttaa pika-aikataululla betonilähiöksi ilman korvaavaa kenttää.

      Kas näin leikataan siivet mahdollisimman suurelta osalta suomalaisia kertaheitolla ja hävitetään samalla ainoa vapaalla aikataululla palveleva kansainvälinen lentokenttä 150 km säteellä. Suomi nousuun?

      • KorpikenttäKorpeen

        Ihanko vakavalla naamalla valehtelet Malmin Korpikentästä. ai että oikein "kansaivälinen";) Eihän siellä ole tulliakaan, Lennonjohdota puhumattakaan.


      • Korpikenttiälähellä

        Vastaavia Korpikenttiä löytyy lähempää useampia ja lisää tehdään!
        Patria kouluttaa kohta 14:sta uudella koneella Tampereella .Myös liikennelentäjiä Finnairille. Tulee Suomen toiseksi villkkain Kansainvälinen lentoasema. Malmillahan voi suorittaa vain PPL:n . Kohta ei sitäkään kun Pyhtään kenttä saadaan valmiiksi.


    • laadukasta

      Blueskies vesivehmaa

    • Löytyisikös

      Virosta. Edullisesti.

    • AeroSangi

      Sanginjoen lentokoulu on paras, siellä tulkitaan määräyksiä modernin liberaalisti.

      • Sanginlennut

        Totta turiset, tänne vaan, ei oo autopilotteja eikä muitakaan hienouksia, täällä punnitaan toellinen käsiala, täällä se on ns. oikea miesten koulu, eikä oo rajotuksia! Meillä on oma liitto mihin Tähtinen on voimaton. Vois ne pari akkaa tulla meille jatkokoulutukseen ( Pikkupää Anna ja Maalari Sirpa)


    • Lennonjohtaja38v

      Kyllähän BF-Lento Malmilla ja se firma Puolassa hoitaa asiat tuubiin. Liikennelentäjätasolle asti.
      Muut on kyseenalaisia.

      • EiUlkomailleTarvii

        Suomessa saman hoitaa Patria! Ja töitä heti Finnairilla!


    • 6kk

      Itse kysyin samoin 1980. "Kato että firma pysyy pystyssä sun kurssis ajan, äläkä maksa etukäteen." Noh-ohjeista huolimatta maksoin etukäteen ja menin BFlle. Tovin kyllä otti, opettajina Kojootti (rip) ja Lapinkivi (rip). Mutta lienee ainut pärjännyt koulu edelleen.
      Wanhat koneet opettavat!

      • LisääÖljyäKoneeseen

        Juu, samat lentokoneet siellä on edelleen.


    • Sio.on.pop

      SIO on paras ja halvinkin, ylivoimaisesti!

    • patriaparas

      Eiköhän se niin ole että Patria on ainut oikea lentokoulu, ja se myös jatkaa toimintaansa Malmin jälkeen.

      • vaikoeikö

        SIO - Aloittanut Porissa 1985 - Yksi kuollut
        Salpauslento - Perustettu v. 1970 - Ei kuolleita
        Patria - Perustettu 1998 - Kolme kuollutta

        Eli näin on, paras ja ainoa oikea lentokoulu!


      • vaikoeikö kirjoitti:

        SIO - Aloittanut Porissa 1985 - Yksi kuollut
        Salpauslento - Perustettu v. 1970 - Ei kuolleita
        Patria - Perustettu 1998 - Kolme kuollutta

        Eli näin on, paras ja ainoa oikea lentokoulu!

        Myös BF-lennolla on kuollut henkilöstöä. Lento-onnettomuus Hausjärvellä 17.11.2000 lentokoneella OH-CTO. Lisäksi BF-lento on lentänyt laittomia yleisölentoja https://lentoyhtio.files.wordpress.com/2012/01/13273498402471.pdf


      • MalmiHiipuu

        Kyllä Patria on paras. Myöskin Liikennelenjäkoulutus Tamperella nykyaikaisilla koneilla,suomen suurimmalla ja vilkkaimmalla koulutuskentällä! Eihän Malmin korpikentällä voi PPL :ääkään suorittaa kun lennonjohto ja mittarilento puuttuu. Tulevalla Pyhtään kentällä löytyy huippunykyaikaiset laitteet.


      • OnnistnutPakkolasku
        pahaherra kirjoitti:

        Myös BF-lennolla on kuollut henkilöstöä. Lento-onnettomuus Hausjärvellä 17.11.2000 lentokoneella OH-CTO. Lisäksi BF-lento on lentänyt laittomia yleisölentoja https://lentoyhtio.files.wordpress.com/2012/01/13273498402471.pdf

        Viimeviikolla BF-Lennon kone teki pakkolaskun kun moottori simahti. Eikä ollut edes neljääkymmentä täyttänyt.


    • CPLMELIR

      Malmilla BF-Lento, Pupa ja Guni opettajat, se on siinä. Turha joogata enempää.

    • Finnjolla

      Pisteet bf:lle,

    • TLem

      Piste Aeropolelle.

    • Pilviveikko

      Blueskies Vesivehmaan kentällä on erinomainen.
      Laadukas opetus ja oppilailta todellakin vaaditaan eikä rahasteta ja lepsuilla.
      Elämyshakuisuus kaukana, turvallisuus ja ammattitaito edellä mennään.

    • tuoreLentäjä

      Moro. Menkää BF-lennolle, jos haluatte oppia hyvin. Välttäkää ainakin TTT Aviationia... Niillä ei nyt ole enää edes lupia, ks. Trafin sivuilla tilanne 7.9.2016.
      TTT huijaa rahat sulta pois. Muut Malmilla on hyviä. Itse suosin BF-lentoa: on edullinen ja siellä on aina koneita.

      • Nurinpäin_meni

        TTT-Aviation teki konkurssin vaihdettuaan ensin nimensä Trional-Tradingiksi, joten lupaa lentokoulutukseen on turha odottaa ainakaan noilla nimillä ja tuskin myöskään entisillä vastuuhenkilöillä. BF-lento ja Aeropole toimivat edelleen Malmilla.


    • Jyväskylässä
      • VahvaAmmattilainen

        Toi on hyvä!


      • Paljonko_maksaa

        Mitä mahtaa kurssit maksaa Constellalla, kun ei netissä kerrota?


      • Anonyymi

        Nykyisillä 100LL hinnalla 4-paikkaisella voisin uskoa PPL:n kustannusten osuvan 16-18K välille.

        Peter


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisillä 100LL hinnalla 4-paikkaisella voisin uskoa PPL:n kustannusten osuvan 16-18K välille.

        Peter

        Koneissa on lasiohjaamo ja jos suinkin mahdollista, lennetään valvotuilla lentopaikoilla ja - ilmatilassa. Kurssin aikana matkalentoja ulkomaille jopa 10 h tai yli.

        Peter


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koneissa on lasiohjaamo ja jos suinkin mahdollista, lennetään valvotuilla lentopaikoilla ja - ilmatilassa. Kurssin aikana matkalentoja ulkomaille jopa 10 h tai yli.

        Peter

        Asia selvä. Lasiohjaamo on ilmeisesti plussaa kun tulen kysymään koulutusta. Mitenkä tuo lasi auttaa lentäjää? Eikö se ole vaarallista jos se menee rikki?


    • Lento-oppilas

      Pupan ja Gunin kymmeniä vuosia operoima BF-Lento Malmilla on varmastikin paras. Ehkä ei halvin, mutta opetuksen taso on korkea, ja kaikki sovitut asiat toimivat aina. Hyvä ilmailuhenki ja reipasta toimintaa.
      Täydet pisteet BF-Lennolle.
      Ei mitään huonoa sanottavaa.

      • Kysyntähiipuu

        Ja koneetkin sopii hyvin korpikentälle. 30-40v. vanhoja museokoneita. Ei vaan koulutus ilman lennonjohtoa onnistu ja alle 700 jalan lenkorkeus rajoittaa vahvasti koulutusta. Osa koneista jo siirretty Turkuun vähäisen kysynnän vuoksi ja loput lähtee mahd. Nummelaan. Toimiva varmaan.


      • HöpistäänSähkövispilöist
        Kysyntähiipuu kirjoitti:

        Ja koneetkin sopii hyvin korpikentälle. 30-40v. vanhoja museokoneita. Ei vaan koulutus ilman lennonjohtoa onnistu ja alle 700 jalan lenkorkeus rajoittaa vahvasti koulutusta. Osa koneista jo siirretty Turkuun vähäisen kysynnän vuoksi ja loput lähtee mahd. Nummelaan. Toimiva varmaan.

        Malmilla sää estää usein lentämistä ja eilenkin oli tuulta senverran että oli koneita Kiinnitetty. Eräskin pääsi kuitenkin lähtemään illansuussa Jyväskylään.


      • Asiantuntemus_hiipuu
        Kysyntähiipuu kirjoitti:

        Ja koneetkin sopii hyvin korpikentälle. 30-40v. vanhoja museokoneita. Ei vaan koulutus ilman lennonjohtoa onnistu ja alle 700 jalan lenkorkeus rajoittaa vahvasti koulutusta. Osa koneista jo siirretty Turkuun vähäisen kysynnän vuoksi ja loput lähtee mahd. Nummelaan. Toimiva varmaan.

        Kummasti vaan esim. PPL:ää koulutetaan Suomessa eri korpikentiltä käsin, joissa ei ole lennonjohtoa eikä mittarilähestymislaitteita. Kuten Vesivehmaalta Blues Skies. 700 jalan lentokorkeus on ollut Malmilla vuosikausia eikä ole rajoittanut toimintaa mitenkään.


      • Anonyymi
        Asiantuntemus_hiipuu kirjoitti:

        Kummasti vaan esim. PPL:ää koulutetaan Suomessa eri korpikentiltä käsin, joissa ei ole lennonjohtoa eikä mittarilähestymislaitteita. Kuten Vesivehmaalta Blues Skies. 700 jalan lentokorkeus on ollut Malmilla vuosikausia eikä ole rajoittanut toimintaa mitenkään.

        Korpikenttä hiipuu.
        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö Anssi Viljanen kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.
        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korpikenttä hiipuu.
        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö Anssi Viljanen kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.
        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.

        Nyt ei haittaakaan.
        Siivet: " Malmin jälkeen muuta sijoituspaikkaa kuin Nummelan ja Hyvinkään kentät. Näillä korpikentillä ei ole valvottua ilmatilaa (lennonjohtoa), joten Malmin tyyppisen lentämisen edellytykset eivät siellä täyty. Valvotun ilmatilan koulutusta siellä ei voi järjestää ollenkaan. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korpikenttä hiipuu.
        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö Anssi Viljanen kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.
        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.

        Anssi kuoli joskus viime vuonna, rauha hänelle. Mistä sait hänen kommenttinsa?


      • Anonyymi

    • Ikipilotti

      Lasketaanko Tallinna eteläsuomeen? Sinne on kuulemma avautumassa koulutus ja yleisölennätysmahdollisuuksia, myös taksikuljetus lentoasemalta kaupunkiin järjestyy helposti saman katon alta.

      • Uusibisnes

        Onkohan mahd. TT:n huippukoulutusta saatavilla.


    • Uusibisnes

      Se on TTT Huippukouluttaja malmilta.

    • huippuonjuu

      TTT on niin huippu että firmansa meni konkurssiin.

    • Anonyymi

      Aeropolen kautta valmistut liikennelentäjäksi. Mutta etpä saakaan duunia vaikka olet maksanut koulutuksestasi yli 100.000,- euroa. Tähän summaan sisältyy vain
      viidesosa siitä tuntimäärästä, mitä lentoyhtiöt edellyttävät lentäjiksi hakevilta.
      Koska koulutustunnit maksavat maltaita pitäisi sinun pulittaa toinen satatonnia
      ylimäääräisiin lentotunteihin, niin saattaisit ehkä päästä haastatteluun saakka. On kyllä aikamoista rahastuksen makua.

      Lentäjämimmi

      • Anonyymi

        Kallista harrastamista tosiaan. Tämä rahastaminen Malmilla lopuu vuoden lopussa ja jatkuu kyllä muualla.


    • Anonyymi

      Jaska om kuallu.

    • Anonyymi

      Mitenkäs NordicFlite? Ostivat kai TTT:n lentokoulutus toiminnan?

    • Anonyymi

      Mikäli ketään täällä vielä lukee, niin Aeroplesta kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana. Yhtiö markkinoi itseään ”premium lentokouluna” mutta palvelun taso koululla on erittäin matalaa ja tavoitteena on vain saada ihmiset allekirjoittamaan sopimus mihin jäävät jumiin velan kanssa. Joudut myös taistelemaan jatkuvasti siitä että saat asioita eteenpäin, sillä vastaukset asioihin ovat välillä äärimmäisen hitaita ja saattaa mennä kuukausia kun lentoja ei järjestetä lainkaan oppilaalle. Koulutuksen alussa kirjoitettava sopimus varsin kattava ja on kymmeniä sivuja pitkä, missä aeropole pesee itsensä kaikesta vastuusta mikäli koulutuksessa tulee vaikeuksia, tai koulutus pitkittyy. Aeropolella on lukuisia oppilaita, jotka ovat maksaneet tämän Diamond Cadet paketin, mutta eivät sitä ole saaneet ikinä loppuun, oli se sitten henkilökohtaisesta syystä tai koulun huonojen käytäntötapojen takia. Koululla on myös harvinaisen huono tilanne opettajien sekä lentokoneiden suhteen. Tällä hetkellä aeropolle omistaa MAX yhden koneen ja leasaa loppuja, millä koulutuksia suoritetaan. Opettajia Aeropolella ei myöskään ole enää juuri lainkaan, kun kaikki aikaisemmat ovat saaneet tarpeekseen huonoista käytännöistä ja yrityksen johtoportaasta.

      Lyhykäisyydessään Aeropolelle ei kannata missään tapauksessa mennä kouluttautumaan, sillä koulutuksesta joutuu maksamaan sairaaloisen summan, mille et saa vastiketta ja koulutus venyy vuosia pidemmäksi mitä sen tarvitsisi olla.

      • Anonyymi

        onpas sielä mennyt jotain hampaan koloon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onpas sielä mennyt jotain hampaan koloon

        Aeropolella näyttää ikävä kyllä olevan aika monta konetta myynnissä.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe