Testosteronikorvaushoito kokemuksia

Odottavan aika on pi

Kyselisin niiltä kenellä on hoidettu testosteronin vaetta! Kuinka kauvan hoidon alottamisesta oireet on alkanu helpottamaan.

Aamuerektiot tulleet takaisin?
Yleisesti mieliala alkanu paranee?
Seksuaalliset halut palannu?
Erektio vaivat parantunu?

Olen 32v mies minulla alotettiin eilen hoidot sustanon 250mg piikkinä pakaraan. En tiedä millaset arvot suhteessa normaaliin olivat kun aiheesta löytyy hyvin niukasti tietoa. Kokonais testo oli 7 ja vapaa testo 140. Millasia arvoja yleensä tän ikäisellä miehellä kuuluisi olla?

67

6986

Vastaukset

• Juu, vajetta havaittiin. Hoidon aloittamisen jälkeen oireet vain pahenivat. Seksuaalinen halu ei parantunut eikä mieliala, erektiohäiriö iski täysillä päälle. Sitä ennen vielä toisinaan suoriuduin.

Ainoa positiivinen asia joka saattoi olla seurausta piikistä (Nebido 1000mg) oli kahden viikon aikaansaava jakso (siis arkielämässä, ei sängyssä) pari viikkoa ensimmäisen piikin jälkeen.

Ikää on 43v. Vapaata en muista, kokonaistesto oli 8:n luokkaa.

• Sulla tilanne on todennäköisesti se, että tuo nebido on aromatisoitunut liiaksi estrogeeniksi ja se sitten vaikuttaa potenssiin ja libidoon.. Eli käyt mittauttamassa labrassa S-e2 arvon ja pyydät lekurilta reseptiä aromataasi inhibiittoriin. Eli ne on suunkautta otettavia pillereitä joita otetaan muutaman päivän välein laskemaan liiallista estrogeenitasoa.. Se e2 arvo pitaisi olla luokkaa 0.10.. Sulla voi olla hyvin jopa 0.40 = ongelmia libidossa ja rintarauhasten kasvua.

• Itselläni alkoi Nebido vaikuttamaan kunnolla kun annosväli laskettiin yhdeksään viikkoon.

• Olen 40 ja kokonaistesto 10 ja oireet täysillä päällä. Noista viitteistä ei ota selvää kun on tehty vissiin kattamaan kaikki ikäluokat 18-80. Uskoisin että yli 15 ainakin meidän ikäisillä. Toivottavasti hoito alkaa tepsimään. 1-2 viikosta olen kuullut, sitten alkaa teho laskemaan..hoitoon pääsyä odottelen myös.

• Viiikko hoidon alottamisesta, Unet palas 2päivän jälkeen aloin nukahtaa ihmisten ajoissa/nukun aamuun asti heräämättä, Selkä kivut aamusin hävinny kokonaan, yleinen mielentila parantanu ei vituta enää koko ajan, virkeempi olo koko ajan, Seksuaallinen mielenkiinto ei oo kyllä muuttunu :( Eikä oo aamu erektioitakaan kyllä ollut. Noi asiat ku palaa ni on saanu elämänsä kirjaimellisesti takasin kokonaan vuosien päin helvettii mennyyn elämän jälkeen!

• Pelkää testokorvaushoito ei aina takaa opitimitulosta. Lääkärit myös haluttomia kokeilemaan eri yhdistelmiä. Jos pelkkä testo ei auta, niin voi kokeilla myös omia virityksiä (mutta älä kerro lekurille). Moni on saanut paremmat tehot (=seisokki), kun teston kyytipoikana on provironia tai jotakin anabolista valmistetta. Ja on niitä muitakin valmisteita, jotka voivat auttaa...Kaikki ei toimi kaikille, eivätkä lekurit tiedä kaikkea, saati sitten, että ovat myös usein ennakkoluuloisia. Aloite pitää ottaa omiin käsiin. Lekurilta se apu minkä saa, ja jos ei riitä, niin sitten omat konstit peliin. Opiskella kuitenkin pitää, mutta överiksi pidä vetää.

• Joo, elikkä hyvin alhaiset arvot sulla on.. Noin kolmasosa siitä mitä terveellä miehellä kuuluisi olla testosteronia.
      Sustanonilla vaikutukset pitäisi olla näkyvillä parissa viikossa viimeistään.

• kyllä mulla sustanon vaikutta muutamassa päivässä ja kestää pari viikkoo. Kolmas viikko jo semmosta laiskempaa.
      Olis tärkeetä tavata myös ovuloivaa naista jotta sais feromoniannoksen.
      mulla oli testo 10.5.

• Mikä hyöty sinun tapaamisesta on ovuloivalle naiselle kun hedelmättömänä et kykene saamaan naista raskaaksi kuitenkaan?

• Saako näitä reseptejä ihan tk-lääkäriltä? Vois kokeilla, mutta minnekään yksityisille urologeille ei ole varaa lähteä ja julkisella näitä ei haluta tutkia...

• Vaatii urologin tutkimuksen.

• ..... kirjoitti:

Vaatii urologin tutkimuksen.

Miksi reseptin kirjottamiseen pitäs urologin tutkia? Tavallinen tk-lekuri voi kirjottaa tuostavaan mitä vaan erektionappeja, uninappeja, mielialanappeja jne.. (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)

• ..... kirjoitti:

Vaatii urologin tutkimuksen.

Pitääkö korvaushoidon saamiseksi oikeasti todeta alhaiset testot? Meinaan naisetkin saa korvaushoitoa vaihdevuosiin, siihen riittää pelkät oireet. Eikö miehilläkin pitäs olla oikeus saada samalla tavalla korvaushoitoa oireisiin...?

• Miksi muka?!?!?! kirjoitti:

Miksi reseptin kirjottamiseen pitäs urologin tutkia? Tavallinen tk-lekuri voi kirjottaa tuostavaan mitä vaan erektionappeja, uninappeja, mielialanappeja jne.. (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)

Koska testosteroni on hormoni, kuten melatoniinikin.

Psykologi ei tietääkseni voi kirjoittaa reseptejä lainkaan, koska ei ole lääkäri, toisin kuin psykiATRI joka on.

Joka tapauksessa testosteronikorvaushoito voi kiihdyttää esim. eturauhasen liikakasvua ja siten lisätä eturauhassyövän riskiä jne. ja tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan. Urologi kun kuitenkin on erikoislääkäri, toisin kuin yleislääkärit.

Minulle tehtiin ihan painelututkimus peräsuolen kauttakin, joten siihen lienee syytä varautua.

• Ei auttanut! kirjoitti:

Psykologi ei tietääkseni voi kirjoittaa reseptejä lainkaan, koska ei ole lääkäri, toisin kuin psykiATRI joka on.

Joka tapauksessa testosteronikorvaushoito voi kiihdyttää esim. eturauhasen liikakasvua ja siten lisätä eturauhassyövän riskiä jne. ja tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan. Urologi kun kuitenkin on erikoislääkäri, toisin kuin yleislääkärit.

Minulle tehtiin ihan painelututkimus peräsuolen kauttakin, joten siihen lienee syytä varautua.

Jos kerran tk-lekuri ei tuota reseptiä voi kirjottaa, niin sitten saa jäädä mun osalta. Urologille pääsyyn menee äkkiä puoli vuotta, jopa vuosi ja sitten samat testit taas uudelleen (kun eihän ne nyt tk:ssa otettuja testejä voi käyttää) ja niissä kestää... ja että saa uuden ajan niiden testejen jälkeen ja sitten ehkä mahdollisesti reseptin. Toisekseen en luota siihen puoskarisakkiin ollenkaan, ne on jo yhden homman pilannu loppuiäksi.

• Riittääkö oireet? kirjoitti:

Pitääkö korvaushoidon saamiseksi oikeasti todeta alhaiset testot? Meinaan naisetkin saa korvaushoitoa vaihdevuosiin, siihen riittää pelkät oireet. Eikö miehilläkin pitäs olla oikeus saada samalla tavalla korvaushoitoa oireisiin...?

No höh, tietenkin tarvii. Jos kyse on testosteronikorvaushoidosta, niin onhan se nyt ensin todettava, että ongelma todellakin on testosteroniarvoissa.

Naisten vaihdevuosijuttuihin en osaa sanoa mitään, kun en ole nainen, eikä vaimokaan vielä siinä iässä ole.

No höh, tietenkin tarvii. Jos kyse on testosteronikorvaushoidosta, niin onhan se nyt ensin todettava, että ongelma todellakin on testosteroniarvoissa.

Naisten vaihdevuosijuttuihin en osaa sanoa mitään, kun en ole nainen, eikä vaimokaan vielä siinä iässä ole.

Naisten aihdevuosijutuissa on kyse yhtälailla hormoneista, eli estrogeenimäärien tippumisesta. Täysin verrannollinen vaiva, naiset saa siihen apua pelkkien oireiden perusteella ja vieläpä helposti, miksi miehet ei saa?

"... tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan." - Kuka vaatii? Sinä? Todella harvat lääkkeet vaativat tietyn erityisalan asiantuntijuutta reseptin kirjoittamisoikeuteen, testosteroni ei todellakaan ole yksi niistä, ja jOS olisi niin lääkäri olisi ENDOKRINOLOGI eikä urologi....Mikä motiivi levittää väärää tietoa ihmisille, jotka apua tarvitsevat?

Pakoputken rassaaminen tulee ajankohtaiseksi lähinnä vanhemmilla miehillä, eikä sillä voida ennustaa kiihdyttääkö aloitettava korvaushoito eturauhasen liikakasvua, vaan tavoite selvittää onko asiakkaalla jo ennestään suurentunut eturauhanen. Kumpi kuullostaa loogisemmalta, hoidon vaikutuksen ennustaminen kumihanskalla ja liukuvoiteella vai tutkimus onko hoidon aloittamiselle esteitä...?

• Riittääkö oireet? kirjoitti:

Suomessa testosteroniin tarvitaan labrakokeet, lääkäristä riippuen hoidon aloittamiselle S-Teston yläraja on 10-15 nmol/l. Maailmalla maasta riipuen saa oireilla, pyytämällä, ilman reseptiä apteekista iltalenkillä hakemalla tai ei millään. EU maissa yleisesti menään toiseen suuntaan ja kielletään lisäravinteitakin ja liian vahvoja vitamiineja, mutta tupakkaa ja viinaa saa :) Naisten saamisia ei tosin taida kukaan uskaltaa rajoittaa:D

• puupla kirjoitti:

"... tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan." - Kuka vaatii? Sinä? Todella harvat lääkkeet vaativat tietyn erityisalan asiantuntijuutta reseptin kirjoittamisoikeuteen, testosteroni ei todellakaan ole yksi niistä, ja jOS olisi niin lääkäri olisi ENDOKRINOLOGI eikä urologi....Mikä motiivi levittää väärää tietoa ihmisille, jotka apua tarvitsevat?

Pakoputken rassaaminen tulee ajankohtaiseksi lähinnä vanhemmilla miehillä, eikä sillä voida ennustaa kiihdyttääkö aloitettava korvaushoito eturauhasen liikakasvua, vaan tavoite selvittää onko asiakkaalla jo ennestään suurentunut eturauhanen. Kumpi kuullostaa loogisemmalta, hoidon vaikutuksen ennustaminen kumihanskalla ja liukuvoiteella vai tutkimus onko hoidon aloittamiselle esteitä...?

Kerron vain omia kokemuksiani mitään lisäämättä taikka pois jättämättä. Näin minulla kävi kun hoidatin asiani eräällä yksityisellä lääkäriasemaketjulla.

Yleislääkäri ei suostunut testosteronia kirjoittamaan, joten hän se oli joka vaati, eli passitti minut erikoislääkärille, ja NIMENOMAAN urologille.

Painelututkimus tehtiin, ja ikää minulla oli silloin 43. Tiedä sitten olenko sinun mitallasi vanha mies vai ei.

Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta, sillä edellisen kerran tutkitutin testosteronini 5 vuotta aiemmin. Silloinkin yleislääkäri passitti minut urologille. Silloinkin kyseessä oli yksityinen terveysasemaketju, mutta ERI ketju kuin viimeksi. Ja silloin olin 5 vuotta nuorempikin.

Näin siis toimittiin kahdessa eri paikassa vuonna 2007 ja 2012. Joten jos tässä joku leivttää väärää tietoa, niin se olet nimenomaan SINÄ. Ja minua ei pätkääkään kiinnosta mikä sinun mielestäsi on loogista ja mitä ei.

Kerron vain omia kokemuksiani mitään lisäämättä taikka pois jättämättä. Näin minulla kävi kun hoidatin asiani eräällä yksityisellä lääkäriasemaketjulla.

Yleislääkäri ei suostunut testosteronia kirjoittamaan, joten hän se oli joka vaati, eli passitti minut erikoislääkärille, ja NIMENOMAAN urologille.

Painelututkimus tehtiin, ja ikää minulla oli silloin 43. Tiedä sitten olenko sinun mitallasi vanha mies vai ei.

Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta, sillä edellisen kerran tutkitutin testosteronini 5 vuotta aiemmin. Silloinkin yleislääkäri passitti minut urologille. Silloinkin kyseessä oli yksityinen terveysasemaketju, mutta ERI ketju kuin viimeksi. Ja silloin olin 5 vuotta nuorempikin.

Näin siis toimittiin kahdessa eri paikassa vuonna 2007 ja 2012. Joten jos tässä joku leivttää väärää tietoa, niin se olet nimenomaan SINÄ. Ja minua ei pätkääkään kiinnosta mikä sinun mielestäsi on loogista ja mitä ei.

Ai niin, se unohtui mainita että silloin ensimmäisellä kerralla en päätynyt korvaushoitoon, koska urologi puhui minut ympäri. Painelututkimustakaan ei siten tehty joten olen jäävi sanomaan, olisiko se ensimmäisen kerran urologi tehnyt sen vai ei. Joka tapauksessa molemmilla kerroilla kun testosteronikorvaushoitoa olen harkinnut, yleislääkäri on minut UROLOGILLE passittanut.

• påppå kirjoitti:

Suomessa testosteroniin tarvitaan labrakokeet, lääkäristä riippuen hoidon aloittamiselle S-Teston yläraja on 10-15 nmol/l. Maailmalla maasta riipuen saa oireilla, pyytämällä, ilman reseptiä apteekista iltalenkillä hakemalla tai ei millään. EU maissa yleisesti menään toiseen suuntaan ja kielletään lisäravinteitakin ja liian vahvoja vitamiineja, mutta tupakkaa ja viinaa saa :) Naisten saamisia ei tosin taida kukaan uskaltaa rajoittaa:D

Oliskohan tuo oma arvo ollut just 12nmol/l ja koska se oli viitearvoissa (yli 10), ei ole testosteronivajausta. Erektio-ongelmat, väsymys, voimattomuus, yms johtuu siis varmaankin masennuksesta, sitä tosin ei ole todettu labroista... mut eipä siihen tarvitakaan mitään dokumenttia, pelkät oireet riittää ja johan alkaa tulla nappia tarjolle...

Eli väärää tietoa on todeta että testosteroni-reseptin kirjoittamiseen ei vaadita urologia? Edelleen totean että: testosteroni-reseptin kirjoittamiseen ei vaadita urologia. Mielelläni lukisin mistä lähteestä olet päinvastaista lukenut?

Se että sinut laitettiin urologin vastaantotolle tarkoittaa ainoastaan että sinun kohdallasi toimitiin kuvaamallasi tavalla, EI sitä että kyseessä jokin ehdoton laki tai määräys. Edelleen totean ettei siis kannata levittää täällä väärää tietoa ehdottomina totuuksina, moni ei osaa hakea tietoa itse vaan lukee näitä palstoja etsiessään apua ongelmiinsa.

Testeronihoito aloitetaan normaalisti kun on todettu perusteet sen aloittamiselle(matalla testoteroni taso ja sopivat oireet) ja että hoidon aloittamiselle ei esteitä (tietyn sairaudet, lääkitykset ja jotkin terveyden tilaa koskevat tekijät). Korvaushoidon aloittamisen jälkeen käydään vuosittain (joidenkin kohdalla useammin ottamassa kontrollikokeet (kolesteroli-, maksa-, ja pienverenkuvanarvot sekä vanhemmilla miehillä usein PSA ja tarvittaessa sekä lääkäristä riippuen voidaan seurata eturauhasta myös tunnustelemalla se). Ennen korvaushoidon aloittamista on syytä ottaa prolaktiini (korkea arvo aiheuttaa samanlaisia oireita mm. libidon lasku ja erektioongelmat ja taustalla voi olla esim stressi tai aivokasvain. Lisäksi SHBG on syytä mitata sillä sen avulla saadaan laskettua testosteroniarvosta vapaa testosteroni, joka ilmaisee biologisesti aktiivisen testosteoronin pitoisuutta veressä ja tämä on suoraan yhteydessä koetteuihin oireisiin.

Näihin kokeisiin voi määrätä ihan yleislääkäri ja myös niiden perusteella kirjoittaa testosteronille reseptin. Usein potilas ohjataan erikoislääkärille joka VOI olla urologi(joka EI ole korvaushoidon asiantuntija), andrologi, endokrinologia(hormonitoiminnan asiantuntija)...tämä riippuu lääkärin omasta osaamisesta ja kiinnostuksesta, sekä käytössä olevista resursseista. Yksityisellä luonnollisesti ohjataan erikoislääkärille heti alkuun, jollei potilas itse ole sitä osannut vaatia.Mutta edelleen: Mikään laki ei kiellä ihan tavallisesta lääkäriä kirjoittamasta testosteronille reseptiä. Ja sitä tietoa levitän vastauksena sinun lävittämällä tiedolle, joka on vastoin kaikkea sitä mitä aiheesta olen lukenut, ammattilaisten kanssa kokenut ja myös mille ei löydy mistään väitteen tueksi perusteluja näyttää. Mielenkiinnolla luen jos laitat linkkiä väitteesi perusteluksi...Toinen levittää väärää tietoa ja molemmat syyttävät toista siitä. Toinen on oikeassa, kumpi?

• Ihan p*rseestä kirjoitti:

Oliskohan tuo oma arvo ollut just 12nmol/l ja koska se oli viitearvoissa (yli 10), ei ole testosteronivajausta. Erektio-ongelmat, väsymys, voimattomuus, yms johtuu siis varmaankin masennuksesta, sitä tosin ei ole todettu labroista... mut eipä siihen tarvitakaan mitään dokumenttia, pelkät oireet riittää ja johan alkaa tulla nappia tarjolle...

Kyseessä on nimenomaan viite-arvot, ei absoluuttinen raja joka erottaa sen milloin oireet alkavat, tämä voi olla joillekin lääkäreille vaikea ymmärtää. Suosittelen menemään toiselle lääkärille, mieluimmin suoraan yksityiseltä varaa ajan endokrinologille, adrologille tai vaikka urologille. Kaikki otetut labratulokset mukaan, ne on potilaalla oikeus saada maksutta jälkeenpäinkin.

Ei ihme, jos 12nmol/l koet oireita, ja kokototuus ei vielä edes ole siinä sillä jos SHBG arvot on koholla( kyseessä sukupuolihormoneja sitova yhdiste eli mitä korkeampi SHBG arvo on, sitä vähemmän tuosta 12nmol/l jää aktiiviseksi kehossasi.). Ja matala mieliala on yksi oire matalaan testosteronitasoon jo itsessään minkä lisäksi sitä laskee entisestään muuut koetut oireet ja niiden vaikutus elämään.

Suosittelen vielä taistelemaan asiasta, osaavia lääkäreitä jotka ymmärtävät potilasta kokonaisvaltaisesti, on paljonkin. Ja ylipäätään nuo viitearvot ovat miehille hyvin laajalla ikäskaalalla, mitä nuorempi mies, sitä ylemmäs arvojen tulisi sijoittua viitevälillä. Lisäksi 12nmol/l arvolla (jos ei muuta estettä) moni lääkäri aloittaa vähintään korvaushoitokokeilun esim 3kk jonka jälkeen arvioidaan hoidon hyötyä oireisiin nähden ja otetaan labrakokeet, jonka jälkeen hoitoa jatketaan mikäli ei estettä ja siitä on hyödytty.

• Joo antaapa olla kirjoitti:

Jos kerran tk-lekuri ei tuota reseptiä voi kirjottaa, niin sitten saa jäädä mun osalta. Urologille pääsyyn menee äkkiä puoli vuotta, jopa vuosi ja sitten samat testit taas uudelleen (kun eihän ne nyt tk:ssa otettuja testejä voi käyttää) ja niissä kestää... ja että saa uuden ajan niiden testejen jälkeen ja sitten ehkä mahdollisesti reseptin. Toisekseen en luota siihen puoskarisakkiin ollenkaan, ne on jo yhden homman pilannu loppuiäksi.

Mulla meni vuos. Vuosi sitten kävin ekan kerran testo verikokeissa ja oli kuulemma just hilkulla enkä saanut lähetettä. No tänä kesänä kävin uudestaan niin joo peräsuolen ronklas sormilla eli eturauhasta kokeilivat ja sain lähetteenurologille. Urologi oli oikein ymmärtäväinen, Huom. Kaikki ei ole niinkuin tämä mutta kun kerroin tarinani ei aamuseisokkia 4 vuoteen ei mielenkiintoa mihinkään ei jaksa jne. Ja että testo geelit ja lailliset napit kokeiltu eikä tehoa niin olikin sitten että joo nämä sinun arvot on hieman normaalia alemmat että en näe estettä kokeilla piikkiä. Vuoden susta kuurin laittoi ja nyt näen jo valoa tunnelin päässä, tarkoitus aloittaa joulun jälkeen treenit vihdoin siitäkin taukoa tämä 4v nimim. 42v mutta teinin aivot, luulis että olen ensi kesänä uusi mies 😅

• pistelinhormooneja 1kk ja sain ihan mahdottoman aamuhuimauksen tuosta ,,jouduin lopettamaan
      vain viagra auttaa.. puoli pilleria 100/mg ja tokenee,,,olen vain 65vuotias

• (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)

Kuka sulle on tuollaista valehdellut. Melatoniinireseptiini muka tarvitsisi psykologin resepti.

• Melatoniinit oli yhteen väliin reseptikamaa, johon reseptin sai vain psykiatrian erikoislääkäriltä. Jännä homma sinänsä, kun niitä sai aikaisemmin luontaistuotteena ja nyt jälleen saa luontaistuotekaupasta ilman reseptiä. Sensijaan kaikenmaailman kemiallisia "nukahtamismömmöjä" sai kirjoitella ihan tuikitavalliset tk-lekurit.

• Etkö tiennyt? kirjoitti:

Melatoniinit oli yhteen väliin reseptikamaa, johon reseptin sai vain psykiatrian erikoislääkäriltä. Jännä homma sinänsä, kun niitä sai aikaisemmin luontaistuotteena ja nyt jälleen saa luontaistuotekaupasta ilman reseptiä. Sensijaan kaikenmaailman kemiallisia "nukahtamismömmöjä" sai kirjoitella ihan tuikitavalliset tk-lekurit.

Nissä luontaistuotekaupan ja erikoislääkärin kirjoittamissa melatoniiniresepteissä on "hiukan" pieni ero niissä vahvuuksissa...

• No tota ketipinorit on kuulemma kova "asia".

Paskat! Non-bentso (bentonkaltainen) tsolpideemi on kova asia. Sen lisäksi saan, yllätys yllätys. ketipinoria 75 mg aa.

Tosin bentsot toimivat. Mirtatsapiinit, melatoontit jne edespäin - eivät. Eivätkä melatoonit, valeriaanat tai nitä tehokkaammat Nukulat. (Leonurus cardioca).

Silloin kun vähän ei tehoa - on aika käyttää järeämpiä aseita. Jos nukula ei tehoa, on bentson aika.Tenox on hyvää kammaa kunes tulee riippuuvuusuus.

Hyvä lääkäri, riippuvuus on vasta sitten kun tarvitsee - ja on riippuvainen jostain aineista.

Minä keron sinulle hyvä Satu-Maarit Björkstedt.
      Minusta ei tule koskaaan ooiumalkaloidistia. Uskot tai et. Minä olen tarpeeksi väsynyt muutenkin.

Sinun,

Hannu Alm

• Tuo on ainakin idiootti

• "Naisten vaihdevuosijutuissa on kyse yhtälailla hormoneista, eli estrogeenimäärien tippumisesta. Täysin verrannollinen vaiva, naiset saa siihen apua pelkkien oireiden perusteella ja vieläpä helposti, miksi miehet ei saa? "

Suomessa vallitsee naisten laki joka pyrkii tekemään miehestä holhohouksen alaisen, neuvolassakin kysytään lyökö isä lasta mutta ei kysytä lyökö äiti lasta.

• Olen saanut Sustanonia pistoksina -83 lähtien,siis aika kauan.....En ole havainnut muuta kuin että painoa on tullu lisää 40kg.....Yhdyntä ei onnistu,kun ei ole erektiota ja penis pienentynyt....

• Sustanon ei kaikille auta vaihda nebidoon.

• S-Testoni taso oli 65v ikäisenä 12. Kävin puntilla 5krt/viikko ja energia alkoi loppumaan salilla ja kotona varsinkin rankkoina kyykky- ja maastavetopäivinä.
      Tk-lekuri kieltäytyi kirjoittamasta testoa mutta tarjosi viagraa josta ei ole hitonkaan hyötyä puntilla.

Urheilulekuri kirjoitti reseptin testogeelille. 50mg / päivä.
      Olen käyttänyt sitä kohta 8 vuotta. Tarkistan tasoni jokainen vuosi maaliskuussa. Pimeän vuodenajan loppupuolella testojen pitäisi olla alimmillaan.
      S-Testoni on ollut vuosikausia 40:n tasossa. Teston jakauma ei minua kiinnosta koska kaikki toimii vähintäänkin tyydyttävästi!

Kutina kiveksissäni kuiskii, ettei lekurin määräämä testoannostus pyhitä kaikkea.
      Kokemukseni mukaan ainakin yhdessä alkoholittoman, savuttoman ja kuntoilevan elämäntavan kanssa tulos on hyvä.
      Ps. Kivekseni eivät ole kutistuneet eikä muitakaan sivuoireita ole havaittavissa.
      Seuraan vuosittain eturauhaseni PSA lukemaa eikä se ole hälyttäny ainakaan tähän mennessä.

Ainoana haittapuolena voisi ajatella sitä, etteivät nivelsiteet ja kaikki nikamat oikein kestä hitaastikaan hiipuvaa voimatasoa.
      Esimerkiksi pari viikkoa sitten maastaveto 185kg. Vasemman takareiden lievä revähtymä rajoittaa.
      Syväkyykyn estää nyt oikean polven oireilu.

• Yes, täällä 28v sälli samoilla testoarvoilla ja lekuri tokas että hyvät on, viiterajoissa,ei tehdä mitään. Se on se masennus kun pistää miehen veltoks. Voi hyvä h¤)#))#vetti sanon minä mitä puoskareita sitä löytyykin.

• Pattiboy kirjoitti:

Yes, täällä 28v sälli samoilla testoarvoilla ja lekuri tokas että hyvät on, viiterajoissa,ei tehdä mitään. Se on se masennus kun pistää miehen veltoks. Voi hyvä h¤)#))#vetti sanon minä mitä puoskareita sitä löytyykin.

Masennus vai jotain muuta kun ennen korvauksen aloitusta oli mielenkkintoni alue kovin suppea.
        Ei ollut intoa oikein mihinkään. Kävin salilla terveydellisistä syistä pitääkseni verenpaineeni, sokerini ja kolestrolini siedettävissä tasoissa.
        En viitsinyt matkustellakaan vaan kehoitin vaimoani menemään kaverinsa kanssa jonka kanssa hän tekikin useita reisuja mm. Espanjaan, Saksaan, Maltalle, Splitiin (taitaa olla Sloveniassa) ja tietenkin Tallinnaan.

Ainakin minulla parempi testotaso vaikuttaa kaikkeen.

• Toimii erittäin hyvin!!!
      Itsekin olen korvaushoidossa ja voin sanoa että hoito toimii erittäin hyvin. Itselläni tosin vaati sen, että testoannos on asetettu ylärajoilla, joilla vaikutus on todella hyvä seksin ja kaiken muun osalta. Monilla ongelma voi olla se, että alkuannostus on liian alhainen, jolloin voi tuntua siltä, että testohoito ei auta juuri lainkaan

• Aloitin Sustanon piikityksen kuukausi sitten. Vielä en ole muutoksia huomannut, ellei sitten painonnousua oteta huomioon. Muutamassa viikossa tullut useita kiloja lisää. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Kärsimättömänä odotan vaikutuksia joita lääkäri lupaili. Onko muilla mennyt pitkään ennen kun vaikutus alkaa näkymään tai tuntumaan?

• Kannattaisi vaatia niitä labroja myös hoidon aikana, että näkee mihin arvot nousee sen kanssa. Varsinkin jos hoidosta ei tunnu olevan hyötyä.

• Kalliiksi tulee. Tavallisesti teetän kokeen kerran vuodessa. Helmi- maaliskuussa.
        Nyt syksyllä pidin geelauksessa 2:n viikon tauon ajatellen, että siinä ajassa päivittäisen geelauksen vaikutus katoaa.
        Kävin kokeessa jonka tulokseksi ilmoitettiin lukema 30. Siis todellisuus on jossakin 30:n ja 40:n välillä koska eivät ilmoita tarkemmin tälläiselle ikälopulle ukolle. Kysyin aikaisemmin miksi lukema on vuodesta toiseen 40. Vastaus oli, etteivät ilmoitaa yli meneviä arvoja testatulle.

Mutta hinta. Viime testi 58€. Labra on vaihtanut omistajaa. Maaliskuussa hinta oli vain 41€.

• testosukko kirjoitti:

Kalliiksi tulee. Tavallisesti teetän kokeen kerran vuodessa. Helmi- maaliskuussa.
        Nyt syksyllä pidin geelauksessa 2:n viikon tauon ajatellen, että siinä ajassa päivittäisen geelauksen vaikutus katoaa.
        Kävin kokeessa jonka tulokseksi ilmoitettiin lukema 30. Siis todellisuus on jossakin 30:n ja 40:n välillä koska eivät ilmoita tarkemmin tälläiselle ikälopulle ukolle. Kysyin aikaisemmin miksi lukema on vuodesta toiseen 40. Vastaus oli, etteivät ilmoitaa yli meneviä arvoja testatulle.

Mutta hinta. Viime testi 58€. Labra on vaihtanut omistajaa. Maaliskuussa hinta oli vain 41€.

Kauhuväittämien tasoittelua. Korvaustestoihin liittyen kuka väittää kivesten kutistuvan, kuka povaa hiusten lähtöä, kuka ennustaa eturauhasen syöpää yms. yms.
        67 - 68v minulla oli 9kk:n tauko suolistosyöpäleikkausten vuoksi. Olen nyt 73v ja tuota taukoa lukuun ottamatta olen geelannut 8 vuotta. Mitään haittaa ei ole ilmennyt. Oma tuotano ei ole kadonnut. Ei syöpätauon aikana eikä viimeisen lyhyen kokeilun aikana.
        Sain tänään labratulokset ja mm. eturauhasen PSA on 2,7. Ikäiseni viitearvon maksimi on 6,7. Lukema on vuosien saatossa hiljalleen kohonnut mutta se ei liene kovin tavatonta näillä vuosilla.
        Jos juon illalla vain yhden, suuren lasillisen kevytsiideriä niin nukun yhtäjaksoisesti aamuun klo 7 - 8:n ilman kusikatkoa.
        68v vaimon huomenna alkavan retkeilyn johdosta viikkorytmimme häiriintyi ja totesin, että yhden vuorokauden uudelleen latautuminen riittää tuollaisen vanhemmankin naisen kanssa.

• Olen 39 vuotias mies jolla s-testo oli nyt viimeisessä testissä 11 ja s-testovl 145 jonka takia lääkäri halusi määrätä nebidoa mutta kun kysyin hintaa ja sano että noin 100€ niin sanoin heti että ei kiitos. Sitten se kuitenkin määräsi sustano 250 injektio joka hinnaltaan paljon sopivampi mun lompakolle eli noin 7€. Onko kokemuksia et miten nopeesti alkaa vaikuttaan ja onko tuo nyt sitten mun loppu elämäni ajan 3 viikon välein otettava piikki kannikkaan? Millaisia lukemia muilla ollut ennen ku alotettiin testosteronin korvaus hoito? Miks kaikki tääl puhuu urologista? Mulla ainakin asian hoiti kuntoon endokrinologi

• Urologi hoitaa myös testoasioita siinä missä endokrinologi.

Loppuelämän pistät piikkiä kannikaan jos sille tielle lähdet, toki hoito voidaan keskeyttää ja katsoa mihin omat arvosi palautuu.
        3 viikon välein susta, saattaa tulla elämästä aika vuoristorataa...joku 10-14vrk on varmaan yleisin toimiva hoitomuoto.
        Vaikutus alkaa, tai pitäisi alkaa aika nopeaa, sustassa on mukana nopeita estereitä joten muutama päivä max.

• Olen 47 v. Sustanon korvaushoidossa nyt reilun vuoden. Oireet mm. päättämättömyyttä, vetämättömyyttä, aivosumua, yleistä kiinnostuksen puutetta ja pieniä ongelmia miehisissä jutuissa. Salillakaan ei jaksanut oikein mitään ja painoa vain kertyi keskivartalolle vaikka söin normisti ja liikuin 3-4 krt viikossa. En polta ja alkkomahoolia käytän vain pari krt vuodessa. Lähtöarvot testo 10 ja vapaa 160. Diagnoosiksi varmistui aivolisäkkeen vajaatoiminta tarkemmissa tutkimuksissa. Alussa estradiolit pomppasivat ylös ja se aiheutti ongelmia tehossa ja libidossa, mutta aromataasi-inhibiittori laski ne normaaleiksi hyvin pienillä annoksilla. Nyt Sustanon annosväli 11-12 vrk. Nukuttaa makeasti, töissä jaksaa entiseen malliin ja siippakin saa kyytiä niin että ollaan happy. Liikkua jaksan nyt normaalisti eikä väsy tule heti. Itselläni homma toimii hienosti.

• Moikka!
        Millä lääkärillä kävit? Hoitoprotokollasi vaikuttaa ihanteelliselta.

• Tilannepäivitys.

Marraskuun S-Testo oli 37,4 kun ikäluokkani viitealueeksi ilmoitettiin 5 - 25.
      Päivittäinen testogeelin hölväys riittää ja ilmeisesti testotasoni on varsin tasainen.
      Geelissä on oma vaivansa. Keskustelin vaimoni kanssa piikki vaihtoehdosta mutta hän tyrmäsi ajatuksen enkä ryhdy piikittämään häneltä salassa.
      Hb liikkuu välillä 161 - 169.
      Piikkipojilla tuntuu Hb nousevan enemmän. Susta + deca ja pelkillä susta vekkuleilla lukema on yli 180 mutta kaverit piikittävät tupla-annoset.

74v ikäisenä maastavedon max. ykkönen oli 200kg ja tulee jäämään parhaakseni. Polvi ja perse ei kestä enää tuotakaan. Täytän tänä vuotena 75v.

Kotihommat ovat entisessä mallissaan.

• Oma tuotanto. Mainitsin tuolla aikaisemmin, että 9kk tauon jälkeen aloitetun, pari kuukautta puoliteholla vedetyn salitreenin jälkeen oli oma tuotanto S-Testo 22.
        Tauko johtui syöpäleikkauksista enkä katsonut silloin järkeväksi tuhlata geeliä. Samoin korkeintaan puolitehoinen saliin totuttelu ei ollut sen arvoista.

• testosukko kirjoitti:

Oma tuotanto. Mainitsin tuolla aikaisemmin, että 9kk tauon jälkeen aloitetun, pari kuukautta puoliteholla vedetyn salitreenin jälkeen oli oma tuotanto S-Testo 22.
        Tauko johtui syöpäleikkauksista enkä katsonut silloin järkeväksi tuhlata geeliä. Samoin korkeintaan puolitehoinen saliin totuttelu ei ollut sen arvoista.

Ajatus pätkii. Vatsaontelon epäterveellisen viskeraalirasvan vähyys saattaa olla korvausteston ansiota. Vajaa vuosi ensimmäisen syöpäleikkauksen ja pari kuukautta geelauksen uudelleen aloittamisen jälkeen viskeraali oli 148,6 = ikäluollani viitealueen ylärajalla.

Sieltä se on laskenut, alkuun nopeammin, sittemmin hitaammin lukemaan 76,4 joka on reilusti alle 100:n joka lienee joku tavoittelemisen arvoinen taso ja lukemani oli ikäryhmäni viitealueen alarajalla.

En keksi geelauksesta mitään kielteistä sanottavaa.

• Olin 35v kun sain sustanon-reseptin. Olin aivan loppu, töissä ja salilla eikä oikein meinannu seistä. S-testo oli 11. Pistin lääkärin ohjeen mukaan 10vrk välein 1 millin ja ekan puolen vuoden jälkeen s-testo oli 30. Pistoväli pidennettiin 14 vuorokauteen joka on ollut oikein sopiva. S-testo on sellasta 22-25.

Ei tarvinnu missään urologilla käydä mutta perusteelliset verikokeet otettiin. Ekat 4-6 viikkoo oli vähän epämääräinen ja paska olo, kunnes kroppa tottui ulkoiseen testoon. Sit alko kulkeen! Eli mielestäni joku 2-3 viikon kokeilu on aivan yhtä tyhjän kanssa ja antaa aivan väärän kuvan olosta/hoidosta.

Olen ollut tosi tyytyväinen kyllä sustaan. Olo on hyvä ja jaksan töissä ja salilla ja voimaa ja lihastakin tullut lisää. Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt.

Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla. Se on oikeesti paljon epäterveellisempää elää alhaisilla testoilla, kuin pistää pikkasen ulkoista, voida hyvin, olla hyvällä mielellä ja nauttia elämästä!

• "Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla."

Asia ei suinkaan ole noin simppelin suoraviivainen, sillä pelkkiin testotasoihin lukuina ei voi nojata.

Lisäksi, liian vajaita testoja muistuttavat oireet saattavat joissakin tapauksissa johtua myös muista terveydellisistä syistä, jotka nekin tulisi ensin kartoittaa / poissulkea.

"Tämä vapaa testosteronimäärä pienenee iän myötä vielä voimakkaammin kuin kokonaistestosteroni. Näin ollen testosteronitasoja tutkittaessa, myös vapaa testosteroni on syytä määrittää."

" Voi todeta, että testosteroniarvojen tulkinta vaatii paljon kokemusta. Tuloksen arvioinnissa tulee huomioida mm. potilaan ikä, oireet, oireiden alkamisaika, testosteroniarvo ja vapaan testosteronin arvo ja se tosiasia, että yksilöiden välinen normaalivaihtelu on tavattoman suurta. Näin ollen laboratorioiden antamia viitearvoja ei voi suoraan käyttää arvioitaessa arvon merkitystä."

Koko artikkeli:

- https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miesten_seksuaalihairiot/testosteronivaje

"Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt."

Miten tuossa tapauksessa varmistat ettet saa väärennettyä tuotetta, jonka sisällöstä ei ole mitään varmuutta? Venäläistä rulettia terveydellään.

Lääkeväärennökset ovat nykyisin todella suuri organisoitu globaali busiuness jossa alkaa liikkua huumebusinesta muistuttavat pääamat. Aiheesta löytyy paljon tutkittua aineistoa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla."

Asia ei suinkaan ole noin simppelin suoraviivainen, sillä pelkkiin testotasoihin lukuina ei voi nojata.

Lisäksi, liian vajaita testoja muistuttavat oireet saattavat joissakin tapauksissa johtua myös muista terveydellisistä syistä, jotka nekin tulisi ensin kartoittaa / poissulkea.

"Tämä vapaa testosteronimäärä pienenee iän myötä vielä voimakkaammin kuin kokonaistestosteroni. Näin ollen testosteronitasoja tutkittaessa, myös vapaa testosteroni on syytä määrittää."

" Voi todeta, että testosteroniarvojen tulkinta vaatii paljon kokemusta. Tuloksen arvioinnissa tulee huomioida mm. potilaan ikä, oireet, oireiden alkamisaika, testosteroniarvo ja vapaan testosteronin arvo ja se tosiasia, että yksilöiden välinen normaalivaihtelu on tavattoman suurta. Näin ollen laboratorioiden antamia viitearvoja ei voi suoraan käyttää arvioitaessa arvon merkitystä."

Koko artikkeli:

- https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miesten_seksuaalihairiot/testosteronivaje

"Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt."

Miten tuossa tapauksessa varmistat ettet saa väärennettyä tuotetta, jonka sisällöstä ei ole mitään varmuutta? Venäläistä rulettia terveydellään.

Lääkeväärennökset ovat nykyisin todella suuri organisoitu globaali busiuness jossa alkaa liikkua huumebusinesta muistuttavat pääamat. Aiheesta löytyy paljon tutkittua aineistoa.

Onkohan tuo linkitetty artikkelikaan aivan ajan tasalla?
        "Vapaa testo vähenee ikääntyessä nopeammin kuin kokonaistesto?
        74v.
        S-Testo = 32,3.
        S-Testo-V = 111,5.
        Vapaata on suhteessa selvästi enemmän kuin kokonaistestoa.
        En piikitä mitään.
        50mg geelaus ennen klo 11. Labraan hieman ennen 9:ää.

• Olen nyt 50v ja minulla aloitettiin Nebido hoito alhaisen teston takia. Olikohan jotain 10 luokkaa. Toiseen piikkiin asti meni kaikki hyvin joka saralla. Sitten alkoi puskea korvien taakse sellaista paisetta että hoh hoijaa.. lääkärin mukaan äkämiä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Jokatapauksessa kipeitä ja märkiviä paiseita. Päätettiin lopettaa Nebido ja antibioottikuuri päälle. Puhelinkeskustelussa sovittiin että hoidetaan paiseet kuntoon jonka jälkeen kokeillaan vielä Sustanon hoitoa. Jos tämäkin aiheuttaa samat vaivat niin sitten nostetaan kädet pystyyn. Ainoa mikä vaivaa todellakin niin kun lukasin lääkärin lausunnon niin lääkäri todennut siihen että ; " on ehdottoman halukas Sustanon hoitoon allekirjoittaneen estelyistä huolimatta". Siis mitä vi...a! Kysyin vain lääkärin mielipidettä kyseiseen lääkkeen vaihtoon. Lääkäriltä itseltään en saanut minkäänlaista vastausta siihen miksi ei suosittele Sustanon hoitoa.

• Jassoo, itselläni oli kanssa nebidokuuri päällä useita vuosia ja silloin pukkasi juuri tuollaisia paiseita, korvien taaksi ja taisi olla muuallakin.
        En niistä sen kummemmin lääkärille maininnut, ihmettelin vain itsekseni ja parantuivat ajan kanssa.
        Pakko oli lopettaa sitten nebido koska hemo nousi sellaisiin lukemiin että tulppariski oli ilmeinen ja jopa todennäköinen.
        Sitä vähän ihmettelin kun hoito lopetettiin kuin seinään, olisi luullut että kokeillaan jotain muuta mutta ei, tästä seurasi hiustenlähtö, lihaskato ja yleinen kaikinpuolinen vireystilan nolla.
        Seksikyvyt ja halutkin loistivat poissaolollaan.
        Sitten onnistuin hankkimaan toiselta lääkäriltä testogel reseptin ja vointi parani huomattavasti noin viikon geelaamisen jälkeen ja siitä alkaen olen tätä käyttänyt.
        Mitään ongelmia ei ole vielä ainakaan ollut, veriarvot ovat ok, muutenkin suht laadukasta vireää elämää.
        Liikunta ja seksi on palannut, yläpääkin toimii paremmin, ainakin omasta mielestä.
        Jos niin käy että korvaushoito lyhentää elämääni jollain tapaa ajattelen kyllä niin että ei se elämän pituus vaan se laatu.
        Joku muu voi olla toista mieltä mutta toki se sallitaan, kysymys on valinnoista.

• Vuosi mennyt nebido-piikeillä, ja niitä on pistelty kuuden viikon välein. Ikää 50+.
      Kyllähän testosteronin puute aiheuttaa ongelmia, mutta ongelmia on muitakin. Kun vieläkään en palaudu treenistä enkä työpäivästä, niin vihdoin viimein työterveys suostui tutkimaan uniapnean, ja se löytyikin keskivaikeana.
      Testosteronilisä on hyvä juttu (kun minullakin s-testo oli alle 8), mutta se ei aina riitä.

• Sinulla on lyhyet piillivälit! kaksi, +70v kaveriani käyttää Nebidoa ja toisen piikkiväli on 12 viikkoa ja toisen 10 viikkoa

Treeneistä palautuminen oli minunkin syyni täydennysteston hakemiseen. Oli tietysti vanhan ( 65v ) miehen hulluutta vetää 6 viikkotreeniä ja niistä yksi kyykkytreeni ja samalla viikolla myös maastavedot. Alkoi energia loppumaan. Ainakin kuvittelen geelin auttaneen palautumisessa.
        Uskon vieläkin 12 vuoden jälkeen. Vahinko vain, ettei geeli auta niveliin.

• Auttoiko tuo nebido kuitenkin tuohon testoarvoon ja muuten hyvin? Paljon sinulla nousi vuodessa tuo testo tuosta 8?

• Anonyymi kirjoitti:

Auttoiko tuo nebido kuitenkin tuohon testoarvoon ja muuten hyvin? Paljon sinulla nousi vuodessa tuo testo tuosta 8?

Vuodessa nousi 14:ään ja vapaa testo nousi 220:een. Alhaisia ovat lukemat vielä, mutta hyvä että nousivat edes tämän verran.

• Anonyymi kirjoitti:

Vuodessa nousi 14:ään ja vapaa testo nousi 220:een. Alhaisia ovat lukemat vielä, mutta hyvä että nousivat edes tämän verran.

Missä vaiheessa piikitysväliä testot on mitattu?
        Piikityskauden alussa, lopussa vai keskivaiheilla?

Olen kuvitellut, että oma päivittäinen geelaukseni pitää arvot melko tasaisina.

• Anonyymi kirjoitti:

Keskivaiheessa

• Anonyymi kirjoitti:

Geeli teke max testo 2-4 tunt. kuluttua, 14 testo geelilla on hyvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Geeli teke max testo 2-4 tunt. kuluttua, 14 testo geelilla on hyvä.

Geelaus päivittäin noin klo11. Labraan hieman ennen klo 9:ää. Väliä noin 22 tuntia.
        S-Testo 37,1
        S-Stesto VL 527
        S-SHBG 42
        75v

• Anonyymi kirjoitti:

Geelaus päivittäin noin klo11. Labraan hieman ennen klo 9:ää. Väliä noin 22 tuntia.
        S-Testo 37,1
        S-Stesto VL 527
        S-SHBG 42
        75v

50 mg geelia ei voi nosta teorissa niin paljon.

• Anonyymi kirjoitti:

50 mg geelia ei voi nosta teorissa niin paljon.

Minuakin epäilytti. Sen vuoksi teetin nämä kontrollikokeet.
        Puoli vuotta aikaisemmat tulokset olivat
        S-Testo 32,3
        S-Testo-V 111,5! ( 8,7 - 61,1)

Tuttu tippaiita kehoitti uusimaan koska epäili varsinkin S-Testo-V lukemaa ja sanoi laskennallisen, VL tason olevan merkittävämpi.
        Olen seurannut S-Testoa jo aikaisemminkin mutta käyttämäni labran antamat tulokset olivat S-Testo 30 tai S-Testo 40. Eivät ilmoittaneet suoraan asiakkaalle tarkemmin.
        Siksi vaihdoin labran Terveystaloon.

En tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää on omalla testotuotannolla tuossa mitään osuutta. Usean kuukauden geelitauon jälkeen oma oli 22.

Kaksi kaveriani vaihtoivat <nebidoon koska he kertoivat, ettei Testogeel eikä Tostraan imeydy.

Jos en usko valtakunnallisiin laboratorioihin niin mihin sitten? Aina soppii eppäillä mutta itse en epäile labrojen tulosteita.

• Anonyymi kirjoitti:

S-Testo 32,3

Tuttu tippaiita kehoitti uusimaan koska epäili varsinkin S-Testo-V lukemaa ja sanoi laskennallisen, VL tason olevan merkittävämpi.
        Olen seurannut S-Testoa jo aikaisemminkin mutta käyttämäni labran antamat tulokset olivat S-Testo 30 tai S-Testo 40. Eivät ilmoittaneet suoraan asiakkaalle tarkemmin.

En tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää on omalla testotuotannolla tuossa mitään osuutta. Usean kuukauden geelitauon jälkeen oma oli 22.

Kaksi kaveriani vaihtoivat <nebidoon koska he kertoivat, ettei Testogeel eikä Tostraan imeydy.

Jos en usko valtakunnallisiin laboratorioihin niin mihin sitten? Aina soppii eppäillä mutta itse en epäile labrojen tulosteita.

Selvyyden vuoksi. En saanut reseptiä julkiselta puolelta koska lekuri väitti testotasoni ylittävän 50% viitearvon alarajan.
        Urheilulääkäri ymmärsi suoritustason säilymisen merkityksen terveydelleni.

• Anonyymi kirjoitti:

S-Testo 32,3

Geeli toimi näin, että ei tuhoa oma hormonit heti, se lisää, eli sun oma 22 + 8 mitä lisä geeli tule 30nmol, mutta jos käytä kauan se pikku hiljaa voi vaikuta ja oma alka laskea, kyllä paljon vaikuta ikä ja geeni. Sustanon kerran/14pv teke puolisvälissa noin 20nmol,mutta oma testo sen jalken 0.

• Anonyymi kirjoitti:

Geeli toimi näin, että ei tuhoa oma hormonit heti, se lisää, eli sun oma 22 + 8 mitä lisä geeli tule 30nmol, mutta jos käytä kauan se pikku hiljaa voi vaikuta ja oma alka laskea, kyllä paljon vaikuta ikä ja geeni. Sustanon kerran/14pv teke puolisvälissa noin 20nmol,mutta oma testo sen jalken 0.

Tuon viimeisen labran aikaan, vuosi sitten. olin käyttänyt geeliä 10 vuotta poislukien muutama kuukauden ja yksi pitempi geelitön jakso.
        Olisi jo aika käydä tarkistamassa tilanne. Olo tuntuu hieman nahistuneelta mutta 80v lähestymiselläkin saattaa olla vaikutuksensa.
        Kävin reseptin kirjoittaneelta lekurilta kysymässä Nebidoreseptiä ajatuksena yhdistää Nebido ja geeli, niin lekuri tyrmäsi ajatuksen ja katsoessaan viimeisiä lukemia kehoitti jättämään joka toisen päivän geelauksen väliin.
        Ikärasismia?!

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Avustettuja CoVid murhia ruotsissa?

>> “Ruotsissa iäkkäiden koronapotilaiden kuolemia on joudutettu morfiinilla" – Sairaanhoitaja Sonja Aspinen kertoo järkyttävistä kokemuksistaan >> Yle
      Maailman menoa
      142
      7022
    2. Niko Ranta-Aho vihjaa perhehaaveistaan

Miten voi olla, että tätä typerää rikollista paapotaan ja glorifioidaan joka tuutissa? Haastattelua annetaan ja otetaan sinne sun tänne. Ovatko kaikk
      88
      3403
    3. taksiyrittäjyys tiensä päässä. tämä ala loppuu

bärnerin taksilaki ja korona tekee selvää jälkeä koko alasta. jäljelle jää ehkä 10% maan takseista. ei alaa pelasta edes se että polttoaine on nyt h
      Taksit
      72
      2418
    4. S&S Instat kovin hiljaisena

Onkohan siellä lyöty vetoa, kumpi pystyy olemaan pitempään ilman päivittelyä? Soffalla varmaan pää sauhuaa jo... 😂
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2239
    5. Murha Varkaudessa

Eli kuka tekijänä ja kuka mahtoi olla uhri?
      Varkaus
      75
      2087