Testosteronikorvaushoito kokemuksia

Odottavan aika on pi

Kyselisin niiltä kenellä on hoidettu testosteronin vaetta! Kuinka kauvan hoidon alottamisesta oireet on alkanu helpottamaan.

Aamuerektiot tulleet takaisin?
Yleisesti mieliala alkanu paranee?
Seksuaalliset halut palannu?
Erektio vaivat parantunu?

Olen 32v mies minulla alotettiin eilen hoidot sustanon 250mg piikkinä pakaraan. En tiedä millaset arvot suhteessa normaaliin olivat kun aiheesta löytyy hyvin niukasti tietoa. Kokonais testo oli 7 ja vapaa testo 140. Millasia arvoja yleensä tän ikäisellä miehellä kuuluisi olla?

103

56217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei auttanut!

      Juu, vajetta havaittiin. Hoidon aloittamisen jälkeen oireet vain pahenivat. Seksuaalinen halu ei parantunut eikä mieliala, erektiohäiriö iski täysillä päälle. Sitä ennen vielä toisinaan suoriuduin.

      Ainoa positiivinen asia joka saattoi olla seurausta piikistä (Nebido 1000mg) oli kahden viikon aikaansaava jakso (siis arkielämässä, ei sängyssä) pari viikkoa ensimmäisen piikin jälkeen.

      Ikää on 43v. Vapaata en muista, kokonaistesto oli 8:n luokkaa.

      • specia.

        Sulla tilanne on todennäköisesti se, että tuo nebido on aromatisoitunut liiaksi estrogeeniksi ja se sitten vaikuttaa potenssiin ja libidoon.. Eli käyt mittauttamassa labrassa S-e2 arvon ja pyydät lekurilta reseptiä aromataasi inhibiittoriin. Eli ne on suunkautta otettavia pillereitä joita otetaan muutaman päivän välein laskemaan liiallista estrogeenitasoa.. Se e2 arvo pitaisi olla luokkaa 0.10.. Sulla voi olla hyvin jopa 0.40 = ongelmia libidossa ja rintarauhasten kasvua.


      • Bruno

        Itselläni alkoi Nebido vaikuttamaan kunnolla kun annosväli laskettiin yhdeksään viikkoon.


    • pasinarulli

      Olen 40 ja kokonaistesto 10 ja oireet täysillä päällä. Noista viitteistä ei ota selvää kun on tehty vissiin kattamaan kaikki ikäluokat 18-80. Uskoisin että yli 15 ainakin meidän ikäisillä. Toivottavasti hoito alkaa tepsimään. 1-2 viikosta olen kuullut, sitten alkaa teho laskemaan..hoitoon pääsyä odottelen myös.

    • Odottavan aika on pi

      Viiikko hoidon alottamisesta, Unet palas 2päivän jälkeen aloin nukahtaa ihmisten ajoissa/nukun aamuun asti heräämättä, Selkä kivut aamusin hävinny kokonaan, yleinen mielentila parantanu ei vituta enää koko ajan, virkeempi olo koko ajan, Seksuaallinen mielenkiinto ei oo kyllä muuttunu :( Eikä oo aamu erektioitakaan kyllä ollut. Noi asiat ku palaa ni on saanu elämänsä kirjaimellisesti takasin kokonaan vuosien päin helvettii mennyyn elämän jälkeen!

    • se toimii sittenkin

      Pelkää testokorvaushoito ei aina takaa opitimitulosta. Lääkärit myös haluttomia kokeilemaan eri yhdistelmiä. Jos pelkkä testo ei auta, niin voi kokeilla myös omia virityksiä (mutta älä kerro lekurille). Moni on saanut paremmat tehot (=seisokki), kun teston kyytipoikana on provironia tai jotakin anabolista valmistetta. Ja on niitä muitakin valmisteita, jotka voivat auttaa...Kaikki ei toimi kaikille, eivätkä lekurit tiedä kaikkea, saati sitten, että ovat myös usein ennakkoluuloisia. Aloite pitää ottaa omiin käsiin. Lekurilta se apu minkä saa, ja jos ei riitä, niin sitten omat konstit peliin. Opiskella kuitenkin pitää, mutta överiksi pidä vetää.

    • specia.

      Joo, elikkä hyvin alhaiset arvot sulla on.. Noin kolmasosa siitä mitä terveellä miehellä kuuluisi olla testosteronia.
      Sustanonilla vaikutukset pitäisi olla näkyvillä parissa viikossa viimeistään.

    • urpourputtaja

      kyllä mulla sustanon vaikutta muutamassa päivässä ja kestää pari viikkoo. Kolmas viikko jo semmosta laiskempaa.
      Olis tärkeetä tavata myös ovuloivaa naista jotta sais feromoniannoksen.
      mulla oli testo 10.5.

      • Anonyymi

        Mikä hyöty sinun tapaamisesta on ovuloivalle naiselle kun hedelmättömänä et kykene saamaan naista raskaaksi kuitenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hyöty sinun tapaamisesta on ovuloivalle naiselle kun hedelmättömänä et kykene saamaan naista raskaaksi kuitenkaan?

        "Mikä hyöty sinun tapaamisesta on ovuloivalle naiselle kun hedelmättömänä et kykene saamaan naista raskaaksi kuitenkaan?"

        Meinaatko että jokainen ovuloiva nainen haluaa just tulla raskaaksi :D Tuskin tuokaan mies ketään haluaa raskaaksi saattaa. Kyse on seksihalusta jonka jokainen haluaa säilyttää, siis jokainen joka siitä nauttii ja sitä arvostaa.


      • Anonyymi

        Mulla testo viite arvo on 10-38 ja mulla oli 2 ja lekuri kirjoitti heti sustanon 250 ja olo tuntui siltä että kaikki paska olot hävisi jo kahden päivän jälkeen. Olen 57v. Ja mulla on vain hyvää kokemuksia, että miksi en ole tajunnut jo aiemmin että testo arvot oli niin alhainen. Nyt olen käyttänyt puoli vuotta ja olo on ihan ok. Tietysti kaikille se voi vaikuttaa eri tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla testo viite arvo on 10-38 ja mulla oli 2 ja lekuri kirjoitti heti sustanon 250 ja olo tuntui siltä että kaikki paska olot hävisi jo kahden päivän jälkeen. Olen 57v. Ja mulla on vain hyvää kokemuksia, että miksi en ole tajunnut jo aiemmin että testo arvot oli niin alhainen. Nyt olen käyttänyt puoli vuotta ja olo on ihan ok. Tietysti kaikille se voi vaikuttaa eri tavalla?

        Monta milliä sulle kuukauteen ?


    • Tk-lekurilta?

      Saako näitä reseptejä ihan tk-lääkäriltä? Vois kokeilla, mutta minnekään yksityisille urologeille ei ole varaa lähteä ja julkisella näitä ei haluta tutkia...

      • .....

        Vaatii urologin tutkimuksen.


      • Miksi muka?!?!?!
        ..... kirjoitti:

        Vaatii urologin tutkimuksen.

        Miksi reseptin kirjottamiseen pitäs urologin tutkia? Tavallinen tk-lekuri voi kirjottaa tuostavaan mitä vaan erektionappeja, uninappeja, mielialanappeja jne.. (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)


      • Riittääkö oireet?
        ..... kirjoitti:

        Vaatii urologin tutkimuksen.

        Pitääkö korvaushoidon saamiseksi oikeasti todeta alhaiset testot? Meinaan naisetkin saa korvaushoitoa vaihdevuosiin, siihen riittää pelkät oireet. Eikö miehilläkin pitäs olla oikeus saada samalla tavalla korvaushoitoa oireisiin...?


      • Ei auttanut!
        Miksi muka?!?!?! kirjoitti:

        Miksi reseptin kirjottamiseen pitäs urologin tutkia? Tavallinen tk-lekuri voi kirjottaa tuostavaan mitä vaan erektionappeja, uninappeja, mielialanappeja jne.. (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)

        Koska testosteroni on hormoni, kuten melatoniinikin.

        Psykologi ei tietääkseni voi kirjoittaa reseptejä lainkaan, koska ei ole lääkäri, toisin kuin psykiATRI joka on.

        Joka tapauksessa testosteronikorvaushoito voi kiihdyttää esim. eturauhasen liikakasvua ja siten lisätä eturauhassyövän riskiä jne. ja tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan. Urologi kun kuitenkin on erikoislääkäri, toisin kuin yleislääkärit.

        Minulle tehtiin ihan painelututkimus peräsuolen kauttakin, joten siihen lienee syytä varautua.


      • Joo antaapa olla
        Ei auttanut! kirjoitti:

        Koska testosteroni on hormoni, kuten melatoniinikin.

        Psykologi ei tietääkseni voi kirjoittaa reseptejä lainkaan, koska ei ole lääkäri, toisin kuin psykiATRI joka on.

        Joka tapauksessa testosteronikorvaushoito voi kiihdyttää esim. eturauhasen liikakasvua ja siten lisätä eturauhassyövän riskiä jne. ja tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan. Urologi kun kuitenkin on erikoislääkäri, toisin kuin yleislääkärit.

        Minulle tehtiin ihan painelututkimus peräsuolen kauttakin, joten siihen lienee syytä varautua.

        Jos kerran tk-lekuri ei tuota reseptiä voi kirjottaa, niin sitten saa jäädä mun osalta. Urologille pääsyyn menee äkkiä puoli vuotta, jopa vuosi ja sitten samat testit taas uudelleen (kun eihän ne nyt tk:ssa otettuja testejä voi käyttää) ja niissä kestää... ja että saa uuden ajan niiden testejen jälkeen ja sitten ehkä mahdollisesti reseptin. Toisekseen en luota siihen puoskarisakkiin ollenkaan, ne on jo yhden homman pilannu loppuiäksi.


      • Ei auttanut!
        Riittääkö oireet? kirjoitti:

        Pitääkö korvaushoidon saamiseksi oikeasti todeta alhaiset testot? Meinaan naisetkin saa korvaushoitoa vaihdevuosiin, siihen riittää pelkät oireet. Eikö miehilläkin pitäs olla oikeus saada samalla tavalla korvaushoitoa oireisiin...?

        No höh, tietenkin tarvii. Jos kyse on testosteronikorvaushoidosta, niin onhan se nyt ensin todettava, että ongelma todellakin on testosteroniarvoissa.

        Naisten vaihdevuosijuttuihin en osaa sanoa mitään, kun en ole nainen, eikä vaimokaan vielä siinä iässä ole.


      • Verrannollinen vaiva
        Ei auttanut! kirjoitti:

        No höh, tietenkin tarvii. Jos kyse on testosteronikorvaushoidosta, niin onhan se nyt ensin todettava, että ongelma todellakin on testosteroniarvoissa.

        Naisten vaihdevuosijuttuihin en osaa sanoa mitään, kun en ole nainen, eikä vaimokaan vielä siinä iässä ole.

        Naisten aihdevuosijutuissa on kyse yhtälailla hormoneista, eli estrogeenimäärien tippumisesta. Täysin verrannollinen vaiva, naiset saa siihen apua pelkkien oireiden perusteella ja vieläpä helposti, miksi miehet ei saa?


      • puupla
        Ei auttanut! kirjoitti:

        Koska testosteroni on hormoni, kuten melatoniinikin.

        Psykologi ei tietääkseni voi kirjoittaa reseptejä lainkaan, koska ei ole lääkäri, toisin kuin psykiATRI joka on.

        Joka tapauksessa testosteronikorvaushoito voi kiihdyttää esim. eturauhasen liikakasvua ja siten lisätä eturauhassyövän riskiä jne. ja tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan. Urologi kun kuitenkin on erikoislääkäri, toisin kuin yleislääkärit.

        Minulle tehtiin ihan painelututkimus peräsuolen kauttakin, joten siihen lienee syytä varautua.

        "... tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan." - Kuka vaatii? Sinä? Todella harvat lääkkeet vaativat tietyn erityisalan asiantuntijuutta reseptin kirjoittamisoikeuteen, testosteroni ei todellakaan ole yksi niistä, ja jOS olisi niin lääkäri olisi ENDOKRINOLOGI eikä urologi....Mikä motiivi levittää väärää tietoa ihmisille, jotka apua tarvitsevat?

        Pakoputken rassaaminen tulee ajankohtaiseksi lähinnä vanhemmilla miehillä, eikä sillä voida ennustaa kiihdyttääkö aloitettava korvaushoito eturauhasen liikakasvua, vaan tavoite selvittää onko asiakkaalla jo ennestään suurentunut eturauhanen. Kumpi kuullostaa loogisemmalta, hoidon vaikutuksen ennustaminen kumihanskalla ja liukuvoiteella vai tutkimus onko hoidon aloittamiselle esteitä...?


      • påppå
        Riittääkö oireet? kirjoitti:

        Pitääkö korvaushoidon saamiseksi oikeasti todeta alhaiset testot? Meinaan naisetkin saa korvaushoitoa vaihdevuosiin, siihen riittää pelkät oireet. Eikö miehilläkin pitäs olla oikeus saada samalla tavalla korvaushoitoa oireisiin...?

        Suomessa testosteroniin tarvitaan labrakokeet, lääkäristä riippuen hoidon aloittamiselle S-Teston yläraja on 10-15 nmol/l. Maailmalla maasta riipuen saa oireilla, pyytämällä, ilman reseptiä apteekista iltalenkillä hakemalla tai ei millään. EU maissa yleisesti menään toiseen suuntaan ja kielletään lisäravinteitakin ja liian vahvoja vitamiineja, mutta tupakkaa ja viinaa saa :) Naisten saamisia ei tosin taida kukaan uskaltaa rajoittaa:D


      • Ei auttanut!
        puupla kirjoitti:

        "... tästä syystä urologin konsultaatio vaaditaan." - Kuka vaatii? Sinä? Todella harvat lääkkeet vaativat tietyn erityisalan asiantuntijuutta reseptin kirjoittamisoikeuteen, testosteroni ei todellakaan ole yksi niistä, ja jOS olisi niin lääkäri olisi ENDOKRINOLOGI eikä urologi....Mikä motiivi levittää väärää tietoa ihmisille, jotka apua tarvitsevat?

        Pakoputken rassaaminen tulee ajankohtaiseksi lähinnä vanhemmilla miehillä, eikä sillä voida ennustaa kiihdyttääkö aloitettava korvaushoito eturauhasen liikakasvua, vaan tavoite selvittää onko asiakkaalla jo ennestään suurentunut eturauhanen. Kumpi kuullostaa loogisemmalta, hoidon vaikutuksen ennustaminen kumihanskalla ja liukuvoiteella vai tutkimus onko hoidon aloittamiselle esteitä...?

        Kerron vain omia kokemuksiani mitään lisäämättä taikka pois jättämättä. Näin minulla kävi kun hoidatin asiani eräällä yksityisellä lääkäriasemaketjulla.

        Yleislääkäri ei suostunut testosteronia kirjoittamaan, joten hän se oli joka vaati, eli passitti minut erikoislääkärille, ja NIMENOMAAN urologille.

        Painelututkimus tehtiin, ja ikää minulla oli silloin 43. Tiedä sitten olenko sinun mitallasi vanha mies vai ei.

        Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta, sillä edellisen kerran tutkitutin testosteronini 5 vuotta aiemmin. Silloinkin yleislääkäri passitti minut urologille. Silloinkin kyseessä oli yksityinen terveysasemaketju, mutta ERI ketju kuin viimeksi. Ja silloin olin 5 vuotta nuorempikin.

        Näin siis toimittiin kahdessa eri paikassa vuonna 2007 ja 2012. Joten jos tässä joku leivttää väärää tietoa, niin se olet nimenomaan SINÄ. Ja minua ei pätkääkään kiinnosta mikä sinun mielestäsi on loogista ja mitä ei.


      • Ei auttanut!
        Ei auttanut! kirjoitti:

        Kerron vain omia kokemuksiani mitään lisäämättä taikka pois jättämättä. Näin minulla kävi kun hoidatin asiani eräällä yksityisellä lääkäriasemaketjulla.

        Yleislääkäri ei suostunut testosteronia kirjoittamaan, joten hän se oli joka vaati, eli passitti minut erikoislääkärille, ja NIMENOMAAN urologille.

        Painelututkimus tehtiin, ja ikää minulla oli silloin 43. Tiedä sitten olenko sinun mitallasi vanha mies vai ei.

        Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta, sillä edellisen kerran tutkitutin testosteronini 5 vuotta aiemmin. Silloinkin yleislääkäri passitti minut urologille. Silloinkin kyseessä oli yksityinen terveysasemaketju, mutta ERI ketju kuin viimeksi. Ja silloin olin 5 vuotta nuorempikin.

        Näin siis toimittiin kahdessa eri paikassa vuonna 2007 ja 2012. Joten jos tässä joku leivttää väärää tietoa, niin se olet nimenomaan SINÄ. Ja minua ei pätkääkään kiinnosta mikä sinun mielestäsi on loogista ja mitä ei.

        Ai niin, se unohtui mainita että silloin ensimmäisellä kerralla en päätynyt korvaushoitoon, koska urologi puhui minut ympäri. Painelututkimustakaan ei siten tehty joten olen jäävi sanomaan, olisiko se ensimmäisen kerran urologi tehnyt sen vai ei. Joka tapauksessa molemmilla kerroilla kun testosteronikorvaushoitoa olen harkinnut, yleislääkäri on minut UROLOGILLE passittanut.


      • Ihan p*rseestä
        påppå kirjoitti:

        Suomessa testosteroniin tarvitaan labrakokeet, lääkäristä riippuen hoidon aloittamiselle S-Teston yläraja on 10-15 nmol/l. Maailmalla maasta riipuen saa oireilla, pyytämällä, ilman reseptiä apteekista iltalenkillä hakemalla tai ei millään. EU maissa yleisesti menään toiseen suuntaan ja kielletään lisäravinteitakin ja liian vahvoja vitamiineja, mutta tupakkaa ja viinaa saa :) Naisten saamisia ei tosin taida kukaan uskaltaa rajoittaa:D

        Oliskohan tuo oma arvo ollut just 12nmol/l ja koska se oli viitearvoissa (yli 10), ei ole testosteronivajausta. Erektio-ongelmat, väsymys, voimattomuus, yms johtuu siis varmaankin masennuksesta, sitä tosin ei ole todettu labroista... mut eipä siihen tarvitakaan mitään dokumenttia, pelkät oireet riittää ja johan alkaa tulla nappia tarjolle...


      • puupla
        Ei auttanut! kirjoitti:

        Kerron vain omia kokemuksiani mitään lisäämättä taikka pois jättämättä. Näin minulla kävi kun hoidatin asiani eräällä yksityisellä lääkäriasemaketjulla.

        Yleislääkäri ei suostunut testosteronia kirjoittamaan, joten hän se oli joka vaati, eli passitti minut erikoislääkärille, ja NIMENOMAAN urologille.

        Painelututkimus tehtiin, ja ikää minulla oli silloin 43. Tiedä sitten olenko sinun mitallasi vanha mies vai ei.

        Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta, sillä edellisen kerran tutkitutin testosteronini 5 vuotta aiemmin. Silloinkin yleislääkäri passitti minut urologille. Silloinkin kyseessä oli yksityinen terveysasemaketju, mutta ERI ketju kuin viimeksi. Ja silloin olin 5 vuotta nuorempikin.

        Näin siis toimittiin kahdessa eri paikassa vuonna 2007 ja 2012. Joten jos tässä joku leivttää väärää tietoa, niin se olet nimenomaan SINÄ. Ja minua ei pätkääkään kiinnosta mikä sinun mielestäsi on loogista ja mitä ei.

        Eli väärää tietoa on todeta että testosteroni-reseptin kirjoittamiseen ei vaadita urologia? Edelleen totean että: testosteroni-reseptin kirjoittamiseen ei vaadita urologia. Mielelläni lukisin mistä lähteestä olet päinvastaista lukenut?

        Se että sinut laitettiin urologin vastaantotolle tarkoittaa ainoastaan että sinun kohdallasi toimitiin kuvaamallasi tavalla, EI sitä että kyseessä jokin ehdoton laki tai määräys. Edelleen totean ettei siis kannata levittää täällä väärää tietoa ehdottomina totuuksina, moni ei osaa hakea tietoa itse vaan lukee näitä palstoja etsiessään apua ongelmiinsa.

        Testeronihoito aloitetaan normaalisti kun on todettu perusteet sen aloittamiselle(matalla testoteroni taso ja sopivat oireet) ja että hoidon aloittamiselle ei esteitä (tietyn sairaudet, lääkitykset ja jotkin terveyden tilaa koskevat tekijät). Korvaushoidon aloittamisen jälkeen käydään vuosittain (joidenkin kohdalla useammin ottamassa kontrollikokeet (kolesteroli-, maksa-, ja pienverenkuvanarvot sekä vanhemmilla miehillä usein PSA ja tarvittaessa sekä lääkäristä riippuen voidaan seurata eturauhasta myös tunnustelemalla se). Ennen korvaushoidon aloittamista on syytä ottaa prolaktiini (korkea arvo aiheuttaa samanlaisia oireita mm. libidon lasku ja erektioongelmat ja taustalla voi olla esim stressi tai aivokasvain. Lisäksi SHBG on syytä mitata sillä sen avulla saadaan laskettua testosteroniarvosta vapaa testosteroni, joka ilmaisee biologisesti aktiivisen testosteoronin pitoisuutta veressä ja tämä on suoraan yhteydessä koetteuihin oireisiin.

        Näihin kokeisiin voi määrätä ihan yleislääkäri ja myös niiden perusteella kirjoittaa testosteronille reseptin. Usein potilas ohjataan erikoislääkärille joka VOI olla urologi(joka EI ole korvaushoidon asiantuntija), andrologi, endokrinologia(hormonitoiminnan asiantuntija)...tämä riippuu lääkärin omasta osaamisesta ja kiinnostuksesta, sekä käytössä olevista resursseista. Yksityisellä luonnollisesti ohjataan erikoislääkärille heti alkuun, jollei potilas itse ole sitä osannut vaatia.Mutta edelleen: Mikään laki ei kiellä ihan tavallisesta lääkäriä kirjoittamasta testosteronille reseptiä. Ja sitä tietoa levitän vastauksena sinun lävittämällä tiedolle, joka on vastoin kaikkea sitä mitä aiheesta olen lukenut, ammattilaisten kanssa kokenut ja myös mille ei löydy mistään väitteen tueksi perusteluja näyttää. Mielenkiinnolla luen jos laitat linkkiä väitteesi perusteluksi...Toinen levittää väärää tietoa ja molemmat syyttävät toista siitä. Toinen on oikeassa, kumpi?


      • puupla
        Ihan p*rseestä kirjoitti:

        Oliskohan tuo oma arvo ollut just 12nmol/l ja koska se oli viitearvoissa (yli 10), ei ole testosteronivajausta. Erektio-ongelmat, väsymys, voimattomuus, yms johtuu siis varmaankin masennuksesta, sitä tosin ei ole todettu labroista... mut eipä siihen tarvitakaan mitään dokumenttia, pelkät oireet riittää ja johan alkaa tulla nappia tarjolle...

        Kyseessä on nimenomaan viite-arvot, ei absoluuttinen raja joka erottaa sen milloin oireet alkavat, tämä voi olla joillekin lääkäreille vaikea ymmärtää. Suosittelen menemään toiselle lääkärille, mieluimmin suoraan yksityiseltä varaa ajan endokrinologille, adrologille tai vaikka urologille. Kaikki otetut labratulokset mukaan, ne on potilaalla oikeus saada maksutta jälkeenpäinkin.

        Ei ihme, jos 12nmol/l koet oireita, ja kokototuus ei vielä edes ole siinä sillä jos SHBG arvot on koholla( kyseessä sukupuolihormoneja sitova yhdiste eli mitä korkeampi SHBG arvo on, sitä vähemmän tuosta 12nmol/l jää aktiiviseksi kehossasi.). Ja matala mieliala on yksi oire matalaan testosteronitasoon jo itsessään minkä lisäksi sitä laskee entisestään muuut koetut oireet ja niiden vaikutus elämään.

        Suosittelen vielä taistelemaan asiasta, osaavia lääkäreitä jotka ymmärtävät potilasta kokonaisvaltaisesti, on paljonkin. Ja ylipäätään nuo viitearvot ovat miehille hyvin laajalla ikäskaalalla, mitä nuorempi mies, sitä ylemmäs arvojen tulisi sijoittua viitevälillä. Lisäksi 12nmol/l arvolla (jos ei muuta estettä) moni lääkäri aloittaa vähintään korvaushoitokokeilun esim 3kk jonka jälkeen arvioidaan hoidon hyötyä oireisiin nähden ja otetaan labrakokeet, jonka jälkeen hoitoa jatketaan mikäli ei estettä ja siitä on hyödytty.


      • Anonyymi
        Joo antaapa olla kirjoitti:

        Jos kerran tk-lekuri ei tuota reseptiä voi kirjottaa, niin sitten saa jäädä mun osalta. Urologille pääsyyn menee äkkiä puoli vuotta, jopa vuosi ja sitten samat testit taas uudelleen (kun eihän ne nyt tk:ssa otettuja testejä voi käyttää) ja niissä kestää... ja että saa uuden ajan niiden testejen jälkeen ja sitten ehkä mahdollisesti reseptin. Toisekseen en luota siihen puoskarisakkiin ollenkaan, ne on jo yhden homman pilannu loppuiäksi.

        Mulla meni vuos. Vuosi sitten kävin ekan kerran testo verikokeissa ja oli kuulemma just hilkulla enkä saanut lähetettä. No tänä kesänä kävin uudestaan niin joo peräsuolen ronklas sormilla eli eturauhasta kokeilivat ja sain lähetteenurologille. Urologi oli oikein ymmärtäväinen, Huom. Kaikki ei ole niinkuin tämä mutta kun kerroin tarinani ei aamuseisokkia 4 vuoteen ei mielenkiintoa mihinkään ei jaksa jne. Ja että testo geelit ja lailliset napit kokeiltu eikä tehoa niin olikin sitten että joo nämä sinun arvot on hieman normaalia alemmat että en näe estettä kokeilla piikkiä. Vuoden susta kuurin laittoi ja nyt näen jo valoa tunnelin päässä, tarkoitus aloittaa joulun jälkeen treenit vihdoin siitäkin taukoa tämä 4v nimim. 42v mutta teinin aivot, luulis että olen ensi kesänä uusi mies 😅


      • Anonyymi

        MITEN RUNKKAA ELLEI SEISO JA SIKSI EI SEISO KUN TESTOT AJETTIIN NOLLAAN AVODART MYRKYLLÄ REILUN VUODEN AIKANA KUN HALUTTIIN PIENENTÄÄ HYVÄNLAATUISTA SUURIKOKOISTA ETURAUHASTA LEIKKAUSTA VARTEN !
        AIKAA NYT KULUNUT AVODARTI N LOPETTAMISESTA PUOLI VUOTTA EIKÄ MITÄÄN TOIMINTAA ALAPÄÄSSÄ ,URO SANOI ETTÄ KOLMEN KK:N KULUTTUA NORMI TILANNE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITEN RUNKKAA ELLEI SEISO JA SIKSI EI SEISO KUN TESTOT AJETTIIN NOLLAAN AVODART MYRKYLLÄ REILUN VUODEN AIKANA KUN HALUTTIIN PIENENTÄÄ HYVÄNLAATUISTA SUURIKOKOISTA ETURAUHASTA LEIKKAUSTA VARTEN !
        AIKAA NYT KULUNUT AVODARTI N LOPETTAMISESTA PUOLI VUOTTA EIKÄ MITÄÄN TOIMINTAA ALAPÄÄSSÄ ,URO SANOI ETTÄ KOLMEN KK:N KULUTTUA NORMI TILANNE !

        4kk menny kirjoituksestasi, joko seisoo ja toimii ??


    • vain 65

      pistelinhormooneja 1kk ja sain ihan mahdottoman aamuhuimauksen tuosta ,,jouduin lopettamaan
      vain viagra auttaa.. puoli pilleria 100/mg ja tokenee,,,olen vain 65vuotias

    • käytä järkeäsi

      (paitsi melatoniinia, siihen tarvitaan psykologin resepti, tai sitten niitä voi ostaa luontaistuotekaupasta)

      Kuka sulle on tuollaista valehdellut. Melatoniinireseptiini muka tarvitsisi psykologin resepti.

      • Etkö tiennyt?

        Melatoniinit oli yhteen väliin reseptikamaa, johon reseptin sai vain psykiatrian erikoislääkäriltä. Jännä homma sinänsä, kun niitä sai aikaisemmin luontaistuotteena ja nyt jälleen saa luontaistuotekaupasta ilman reseptiä. Sensijaan kaikenmaailman kemiallisia "nukahtamismömmöjä" sai kirjoitella ihan tuikitavalliset tk-lekurit.


      • Ei auttanut!
        Etkö tiennyt? kirjoitti:

        Melatoniinit oli yhteen väliin reseptikamaa, johon reseptin sai vain psykiatrian erikoislääkäriltä. Jännä homma sinänsä, kun niitä sai aikaisemmin luontaistuotteena ja nyt jälleen saa luontaistuotekaupasta ilman reseptiä. Sensijaan kaikenmaailman kemiallisia "nukahtamismömmöjä" sai kirjoitella ihan tuikitavalliset tk-lekurit.

        Nissä luontaistuotekaupan ja erikoislääkärin kirjoittamissa melatoniiniresepteissä on "hiukan" pieni ero niissä vahvuuksissa...


    • nonpanacoid

      No tota ketipinorit on kuulemma kova "asia".

      Paskat! Non-bentso (bentonkaltainen) tsolpideemi on kova asia. Sen lisäksi saan, yllätys yllätys. ketipinoria 75 mg aa.

      Tosin bentsot toimivat. Mirtatsapiinit, melatoontit jne edespäin - eivät. Eivätkä melatoonit, valeriaanat tai nitä tehokkaammat Nukulat. (Leonurus cardioca).

      Silloin kun vähän ei tehoa - on aika käyttää järeämpiä aseita. Jos nukula ei tehoa, on bentson aika.Tenox on hyvää kammaa kunes tulee riippuuvuusuus.

      Hyvä lääkäri, riippuvuus on vasta sitten kun tarvitsee - ja on riippuvainen jostain aineista.

      Minä keron sinulle hyvä Satu-Maarit Björkstedt.
      Minusta ei tule koskaaan ooiumalkaloidistia. Uskot tai et. Minä olen tarpeeksi väsynyt muutenkin.

      Sinun,

      Hannu Alm

      • Anonyymi

        Tuo on ainakin idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ainakin idiootti

        Tyyppi oli päässyt koneelle vanhan vaasan mielisairaalassa !!!!


      • Anonyymi

        Missä tuo lääkäri ottaa vastaan? 77


    • miä

      "Naisten vaihdevuosijutuissa on kyse yhtälailla hormoneista, eli estrogeenimäärien tippumisesta. Täysin verrannollinen vaiva, naiset saa siihen apua pelkkien oireiden perusteella ja vieläpä helposti, miksi miehet ei saa? "

      Suomessa vallitsee naisten laki joka pyrkii tekemään miehestä holhohouksen alaisen, neuvolassakin kysytään lyökö isä lasta mutta ei kysytä lyökö äiti lasta.

    • Hormoonimies

      Olen saanut Sustanonia pistoksina -83 lähtien,siis aika kauan.....En ole havainnut muuta kuin että painoa on tullu lisää 40kg.....Yhdyntä ei onnistu,kun ei ole erektiota ja penis pienentynyt....

      • Anonyymi

        Laihduta 50 kiloa


    • ffgghhuju

      Sustanon ei kaikille auta vaihda nebidoon.

    • testosukko

      S-Testoni taso oli 65v ikäisenä 12. Kävin puntilla 5krt/viikko ja energia alkoi loppumaan salilla ja kotona varsinkin rankkoina kyykky- ja maastavetopäivinä.
      Tk-lekuri kieltäytyi kirjoittamasta testoa mutta tarjosi viagraa josta ei ole hitonkaan hyötyä puntilla.

      Urheilulekuri kirjoitti reseptin testogeelille. 50mg / päivä.
      Olen käyttänyt sitä kohta 8 vuotta. Tarkistan tasoni jokainen vuosi maaliskuussa. Pimeän vuodenajan loppupuolella testojen pitäisi olla alimmillaan.
      S-Testoni on ollut vuosikausia 40:n tasossa. Teston jakauma ei minua kiinnosta koska kaikki toimii vähintäänkin tyydyttävästi!

      Kutina kiveksissäni kuiskii, ettei lekurin määräämä testoannostus pyhitä kaikkea.
      Kokemukseni mukaan ainakin yhdessä alkoholittoman, savuttoman ja kuntoilevan elämäntavan kanssa tulos on hyvä.
      Ps. Kivekseni eivät ole kutistuneet eikä muitakaan sivuoireita ole havaittavissa.
      Seuraan vuosittain eturauhaseni PSA lukemaa eikä se ole hälyttäny ainakaan tähän mennessä.

      Ainoana haittapuolena voisi ajatella sitä, etteivät nivelsiteet ja kaikki nikamat oikein kestä hitaastikaan hiipuvaa voimatasoa.
      Esimerkiksi pari viikkoa sitten maastaveto 185kg. Vasemman takareiden lievä revähtymä rajoittaa.
      Syväkyykyn estää nyt oikean polven oireilu.

      • Pattiboy

        Yes, täällä 28v sälli samoilla testoarvoilla ja lekuri tokas että hyvät on, viiterajoissa,ei tehdä mitään. Se on se masennus kun pistää miehen veltoks. Voi hyvä h¤)#))#vetti sanon minä mitä puoskareita sitä löytyykin.


      • testosukko
        Pattiboy kirjoitti:

        Yes, täällä 28v sälli samoilla testoarvoilla ja lekuri tokas että hyvät on, viiterajoissa,ei tehdä mitään. Se on se masennus kun pistää miehen veltoks. Voi hyvä h¤)#))#vetti sanon minä mitä puoskareita sitä löytyykin.

        Masennus vai jotain muuta kun ennen korvauksen aloitusta oli mielenkkintoni alue kovin suppea.
        Ei ollut intoa oikein mihinkään. Kävin salilla terveydellisistä syistä pitääkseni verenpaineeni, sokerini ja kolestrolini siedettävissä tasoissa.
        En viitsinyt matkustellakaan vaan kehoitin vaimoani menemään kaverinsa kanssa jonka kanssa hän tekikin useita reisuja mm. Espanjaan, Saksaan, Maltalle, Splitiin (taitaa olla Sloveniassa) ja tietenkin Tallinnaan.

        Ainakin minulla parempi testotaso vaikuttaa kaikkeen.


    • bollea

      Toimii erittäin hyvin!!!
      Itsekin olen korvaushoidossa ja voin sanoa että hoito toimii erittäin hyvin. Itselläni tosin vaati sen, että testoannos on asetettu ylärajoilla, joilla vaikutus on todella hyvä seksin ja kaiken muun osalta. Monilla ongelma voi olla se, että alkuannostus on liian alhainen, jolloin voi tuntua siltä, että testohoito ei auta juuri lainkaan

    • Fiilis_hukassa

      Aloitin Sustanon piikityksen kuukausi sitten. Vielä en ole muutoksia huomannut, ellei sitten painonnousua oteta huomioon. Muutamassa viikossa tullut useita kiloja lisää. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Kärsimättömänä odotan vaikutuksia joita lääkäri lupaili. Onko muilla mennyt pitkään ennen kun vaikutus alkaa näkymään tai tuntumaan?

    • eikukaanjoopajoo

      Kannattaisi vaatia niitä labroja myös hoidon aikana, että näkee mihin arvot nousee sen kanssa. Varsinkin jos hoidosta ei tunnu olevan hyötyä.

      • testosukko

        Kalliiksi tulee. Tavallisesti teetän kokeen kerran vuodessa. Helmi- maaliskuussa.
        Nyt syksyllä pidin geelauksessa 2:n viikon tauon ajatellen, että siinä ajassa päivittäisen geelauksen vaikutus katoaa.
        Kävin kokeessa jonka tulokseksi ilmoitettiin lukema 30. Siis todellisuus on jossakin 30:n ja 40:n välillä koska eivät ilmoita tarkemmin tälläiselle ikälopulle ukolle. Kysyin aikaisemmin miksi lukema on vuodesta toiseen 40. Vastaus oli, etteivät ilmoitaa yli meneviä arvoja testatulle.

        Mutta hinta. Viime testi 58€. Labra on vaihtanut omistajaa. Maaliskuussa hinta oli vain 41€.


      • testosukko
        testosukko kirjoitti:

        Kalliiksi tulee. Tavallisesti teetän kokeen kerran vuodessa. Helmi- maaliskuussa.
        Nyt syksyllä pidin geelauksessa 2:n viikon tauon ajatellen, että siinä ajassa päivittäisen geelauksen vaikutus katoaa.
        Kävin kokeessa jonka tulokseksi ilmoitettiin lukema 30. Siis todellisuus on jossakin 30:n ja 40:n välillä koska eivät ilmoita tarkemmin tälläiselle ikälopulle ukolle. Kysyin aikaisemmin miksi lukema on vuodesta toiseen 40. Vastaus oli, etteivät ilmoitaa yli meneviä arvoja testatulle.

        Mutta hinta. Viime testi 58€. Labra on vaihtanut omistajaa. Maaliskuussa hinta oli vain 41€.

        Kauhuväittämien tasoittelua. Korvaustestoihin liittyen kuka väittää kivesten kutistuvan, kuka povaa hiusten lähtöä, kuka ennustaa eturauhasen syöpää yms. yms.
        67 - 68v minulla oli 9kk:n tauko suolistosyöpäleikkausten vuoksi. Olen nyt 73v ja tuota taukoa lukuun ottamatta olen geelannut 8 vuotta. Mitään haittaa ei ole ilmennyt. Oma tuotano ei ole kadonnut. Ei syöpätauon aikana eikä viimeisen lyhyen kokeilun aikana.
        Sain tänään labratulokset ja mm. eturauhasen PSA on 2,7. Ikäiseni viitearvon maksimi on 6,7. Lukema on vuosien saatossa hiljalleen kohonnut mutta se ei liene kovin tavatonta näillä vuosilla.
        Jos juon illalla vain yhden, suuren lasillisen kevytsiideriä niin nukun yhtäjaksoisesti aamuun klo 7 - 8:n ilman kusikatkoa.
        68v vaimon huomenna alkavan retkeilyn johdosta viikkorytmimme häiriintyi ja totesin, että yhden vuorokauden uudelleen latautuminen riittää tuollaisen vanhemmankin naisen kanssa.


    • jäpä7

      Olen 39 vuotias mies jolla s-testo oli nyt viimeisessä testissä 11 ja s-testovl 145 jonka takia lääkäri halusi määrätä nebidoa mutta kun kysyin hintaa ja sano että noin 100€ niin sanoin heti että ei kiitos. Sitten se kuitenkin määräsi sustano 250 injektio joka hinnaltaan paljon sopivampi mun lompakolle eli noin 7€. Onko kokemuksia et miten nopeesti alkaa vaikuttaan ja onko tuo nyt sitten mun loppu elämäni ajan 3 viikon välein otettava piikki kannikkaan? Millaisia lukemia muilla ollut ennen ku alotettiin testosteronin korvaus hoito? Miks kaikki tääl puhuu urologista? Mulla ainakin asian hoiti kuntoon endokrinologi

      • jotaintietävä

        Urologi hoitaa myös testoasioita siinä missä endokrinologi.

        Loppuelämän pistät piikkiä kannikaan jos sille tielle lähdet, toki hoito voidaan keskeyttää ja katsoa mihin omat arvosi palautuu.
        3 viikon välein susta, saattaa tulla elämästä aika vuoristorataa...joku 10-14vrk on varmaan yleisin toimiva hoitomuoto.
        Vaikutus alkaa, tai pitäisi alkaa aika nopeaa, sustassa on mukana nopeita estereitä joten muutama päivä max.


      • Anonyymi

        Mulla (ikää 30v) s-testo 6.9 ja s-testovl 122. En tiedä mikä on paras se levitettävä geeli ja mikä niistä vai susta vai nebido ja pitäskö niitä koko elämän käyäd ottaan pistos...


    • Jaksaahyvin

      Olen 47 v. Sustanon korvaushoidossa nyt reilun vuoden. Oireet mm. päättämättömyyttä, vetämättömyyttä, aivosumua, yleistä kiinnostuksen puutetta ja pieniä ongelmia miehisissä jutuissa. Salillakaan ei jaksanut oikein mitään ja painoa vain kertyi keskivartalolle vaikka söin normisti ja liikuin 3-4 krt viikossa. En polta ja alkkomahoolia käytän vain pari krt vuodessa. Lähtöarvot testo 10 ja vapaa 160. Diagnoosiksi varmistui aivolisäkkeen vajaatoiminta tarkemmissa tutkimuksissa. Alussa estradiolit pomppasivat ylös ja se aiheutti ongelmia tehossa ja libidossa, mutta aromataasi-inhibiittori laski ne normaaleiksi hyvin pienillä annoksilla. Nyt Sustanon annosväli 11-12 vrk. Nukuttaa makeasti, töissä jaksaa entiseen malliin ja siippakin saa kyytiä niin että ollaan happy. Liikkua jaksan nyt normaalisti eikä väsy tule heti. Itselläni homma toimii hienosti.

      • Vetopoissa

        Moikka!
        Millä lääkärillä kävit? Hoitoprotokollasi vaikuttaa ihanteelliselta.


    • testosukko

      Tilannepäivitys.

      Marraskuun S-Testo oli 37,4 kun ikäluokkani viitealueeksi ilmoitettiin 5 - 25.
      Päivittäinen testogeelin hölväys riittää ja ilmeisesti testotasoni on varsin tasainen.
      Geelissä on oma vaivansa. Keskustelin vaimoni kanssa piikki vaihtoehdosta mutta hän tyrmäsi ajatuksen enkä ryhdy piikittämään häneltä salassa.
      Hb liikkuu välillä 161 - 169.
      Piikkipojilla tuntuu Hb nousevan enemmän. Susta deca ja pelkillä susta vekkuleilla lukema on yli 180 mutta kaverit piikittävät tupla-annoset.

      74v ikäisenä maastavedon max. ykkönen oli 200kg ja tulee jäämään parhaakseni. Polvi ja perse ei kestä enää tuotakaan. Täytän tänä vuotena 75v.

      Kotihommat ovat entisessä mallissaan.

      • testosukko

        Oma tuotanto. Mainitsin tuolla aikaisemmin, että 9kk tauon jälkeen aloitetun, pari kuukautta puoliteholla vedetyn salitreenin jälkeen oli oma tuotanto S-Testo 22.
        Tauko johtui syöpäleikkauksista enkä katsonut silloin järkeväksi tuhlata geeliä. Samoin korkeintaan puolitehoinen saliin totuttelu ei ollut sen arvoista.


      • testosukko
        testosukko kirjoitti:

        Oma tuotanto. Mainitsin tuolla aikaisemmin, että 9kk tauon jälkeen aloitetun, pari kuukautta puoliteholla vedetyn salitreenin jälkeen oli oma tuotanto S-Testo 22.
        Tauko johtui syöpäleikkauksista enkä katsonut silloin järkeväksi tuhlata geeliä. Samoin korkeintaan puolitehoinen saliin totuttelu ei ollut sen arvoista.

        Ajatus pätkii. Vatsaontelon epäterveellisen viskeraalirasvan vähyys saattaa olla korvausteston ansiota. Vajaa vuosi ensimmäisen syöpäleikkauksen ja pari kuukautta geelauksen uudelleen aloittamisen jälkeen viskeraali oli 148,6 = ikäluollani viitealueen ylärajalla.

        Sieltä se on laskenut, alkuun nopeammin, sittemmin hitaammin lukemaan 76,4 joka on reilusti alle 100:n joka lienee joku tavoittelemisen arvoinen taso ja lukemani oli ikäryhmäni viitealueen alarajalla.

        En keksi geelauksesta mitään kielteistä sanottavaa.


    • Anonyymi

      Olin 35v kun sain sustanon-reseptin. Olin aivan loppu, töissä ja salilla eikä oikein meinannu seistä. S-testo oli 11. Pistin lääkärin ohjeen mukaan 10vrk välein 1 millin ja ekan puolen vuoden jälkeen s-testo oli 30. Pistoväli pidennettiin 14 vuorokauteen joka on ollut oikein sopiva. S-testo on sellasta 22-25.

      Ei tarvinnu missään urologilla käydä mutta perusteelliset verikokeet otettiin. Ekat 4-6 viikkoo oli vähän epämääräinen ja paska olo, kunnes kroppa tottui ulkoiseen testoon. Sit alko kulkeen! Eli mielestäni joku 2-3 viikon kokeilu on aivan yhtä tyhjän kanssa ja antaa aivan väärän kuvan olosta/hoidosta.

      Olen ollut tosi tyytyväinen kyllä sustaan. Olo on hyvä ja jaksan töissä ja salilla ja voimaa ja lihastakin tullut lisää. Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt.

      Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla. Se on oikeesti paljon epäterveellisempää elää alhaisilla testoilla, kuin pistää pikkasen ulkoista, voida hyvin, olla hyvällä mielellä ja nauttia elämästä!

      • Anonyymi

        "Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla."

        Asia ei suinkaan ole noin simppelin suoraviivainen, sillä pelkkiin testotasoihin lukuina ei voi nojata.

        Lisäksi, liian vajaita testoja muistuttavat oireet saattavat joissakin tapauksissa johtua myös muista terveydellisistä syistä, jotka nekin tulisi ensin kartoittaa / poissulkea.

        ***

        "Tämä vapaa testosteronimäärä pienenee iän myötä vielä voimakkaammin kuin kokonaistestosteroni. Näin ollen testosteronitasoja tutkittaessa, myös vapaa testosteroni on syytä määrittää."

        " Voi todeta, että testosteroniarvojen tulkinta vaatii paljon kokemusta. Tuloksen arvioinnissa tulee huomioida mm. potilaan ikä, oireet, oireiden alkamisaika, testosteroniarvo ja vapaan testosteronin arvo ja se tosiasia, että yksilöiden välinen normaalivaihtelu on tavattoman suurta. Näin ollen laboratorioiden antamia viitearvoja ei voi suoraan käyttää arvioitaessa arvon merkitystä."

        Koko artikkeli:

        - https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miesten_seksuaalihairiot/testosteronivaje

        ***

        "Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt."

        Miten tuossa tapauksessa varmistat ettet saa väärennettyä tuotetta, jonka sisällöstä ei ole mitään varmuutta? Venäläistä rulettia terveydellään.

        Lääkeväärennökset ovat nykyisin todella suuri organisoitu globaali busiuness jossa alkaa liikkua huumebusinesta muistuttavat pääamat. Aiheesta löytyy paljon tutkittua aineistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mun mielestä 30-50v miehellä pitää s-testo olla vähintään luokkaa 15. Ihan turha kitkuttaa alemmilla."

        Asia ei suinkaan ole noin simppelin suoraviivainen, sillä pelkkiin testotasoihin lukuina ei voi nojata.

        Lisäksi, liian vajaita testoja muistuttavat oireet saattavat joissakin tapauksissa johtua myös muista terveydellisistä syistä, jotka nekin tulisi ensin kartoittaa / poissulkea.

        ***

        "Tämä vapaa testosteronimäärä pienenee iän myötä vielä voimakkaammin kuin kokonaistestosteroni. Näin ollen testosteronitasoja tutkittaessa, myös vapaa testosteroni on syytä määrittää."

        " Voi todeta, että testosteroniarvojen tulkinta vaatii paljon kokemusta. Tuloksen arvioinnissa tulee huomioida mm. potilaan ikä, oireet, oireiden alkamisaika, testosteroniarvo ja vapaan testosteronin arvo ja se tosiasia, että yksilöiden välinen normaalivaihtelu on tavattoman suurta. Näin ollen laboratorioiden antamia viitearvoja ei voi suoraan käyttää arvioitaessa arvon merkitystä."

        Koko artikkeli:

        - https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miesten_seksuaalihairiot/testosteronivaje

        ***

        "Jos joskus käy niin että tämä kyseinen pitkän linjan korvaushoidosta OIKEASTI tietävä lääkäri jää eläkkeelle, niin ostan varmaan sustat pimeiltä markkinoilta mutta käyn 1-2x vuodessa samoissa verikokeissa kuin nyt olen käynyt."

        Miten tuossa tapauksessa varmistat ettet saa väärennettyä tuotetta, jonka sisällöstä ei ole mitään varmuutta? Venäläistä rulettia terveydellään.

        Lääkeväärennökset ovat nykyisin todella suuri organisoitu globaali busiuness jossa alkaa liikkua huumebusinesta muistuttavat pääamat. Aiheesta löytyy paljon tutkittua aineistoa.

        Onkohan tuo linkitetty artikkelikaan aivan ajan tasalla?
        "Vapaa testo vähenee ikääntyessä nopeammin kuin kokonaistesto?
        74v.
        S-Testo = 32,3.
        S-Testo-V = 111,5.
        Vapaata on suhteessa selvästi enemmän kuin kokonaistestoa.
        En piikitä mitään.
        50mg geelaus ennen klo 11. Labraan hieman ennen 9:ää.


    • Anonyymi

      Olen nyt 50v ja minulla aloitettiin Nebido hoito alhaisen teston takia. Olikohan jotain 10 luokkaa. Toiseen piikkiin asti meni kaikki hyvin joka saralla. Sitten alkoi puskea korvien taakse sellaista paisetta että hoh hoijaa.. lääkärin mukaan äkämiä. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa. Jokatapauksessa kipeitä ja märkiviä paiseita. Päätettiin lopettaa Nebido ja antibioottikuuri päälle. Puhelinkeskustelussa sovittiin että hoidetaan paiseet kuntoon jonka jälkeen kokeillaan vielä Sustanon hoitoa. Jos tämäkin aiheuttaa samat vaivat niin sitten nostetaan kädet pystyyn. Ainoa mikä vaivaa todellakin niin kun lukasin lääkärin lausunnon niin lääkäri todennut siihen että ; " on ehdottoman halukas Sustanon hoitoon allekirjoittaneen estelyistä huolimatta". Siis mitä vi...a! Kysyin vain lääkärin mielipidettä kyseiseen lääkkeen vaihtoon. Lääkäriltä itseltään en saanut minkäänlaista vastausta siihen miksi ei suosittele Sustanon hoitoa.

      • Anonyymi

        Jassoo, itselläni oli kanssa nebidokuuri päällä useita vuosia ja silloin pukkasi juuri tuollaisia paiseita, korvien taaksi ja taisi olla muuallakin.
        En niistä sen kummemmin lääkärille maininnut, ihmettelin vain itsekseni ja parantuivat ajan kanssa.
        Pakko oli lopettaa sitten nebido koska hemo nousi sellaisiin lukemiin että tulppariski oli ilmeinen ja jopa todennäköinen.
        Sitä vähän ihmettelin kun hoito lopetettiin kuin seinään, olisi luullut että kokeillaan jotain muuta mutta ei, tästä seurasi hiustenlähtö, lihaskato ja yleinen kaikinpuolinen vireystilan nolla.
        Seksikyvyt ja halutkin loistivat poissaolollaan.
        Sitten onnistuin hankkimaan toiselta lääkäriltä testogel reseptin ja vointi parani huomattavasti noin viikon geelaamisen jälkeen ja siitä alkaen olen tätä käyttänyt.
        Mitään ongelmia ei ole vielä ainakaan ollut, veriarvot ovat ok, muutenkin suht laadukasta vireää elämää.
        Liikunta ja seksi on palannut, yläpääkin toimii paremmin, ainakin omasta mielestä.
        Jos niin käy että korvaushoito lyhentää elämääni jollain tapaa ajattelen kyllä niin että ei se elämän pituus vaan se laatu.
        Joku muu voi olla toista mieltä mutta toki se sallitaan, kysymys on valinnoista.


    • Anonyymi

      Vuosi mennyt nebido-piikeillä, ja niitä on pistelty kuuden viikon välein. Ikää 50 .
      Kyllähän testosteronin puute aiheuttaa ongelmia, mutta ongelmia on muitakin. Kun vieläkään en palaudu treenistä enkä työpäivästä, niin vihdoin viimein työterveys suostui tutkimaan uniapnean, ja se löytyikin keskivaikeana.
      Testosteronilisä on hyvä juttu (kun minullakin s-testo oli alle 8), mutta se ei aina riitä.

      • Anonyymi

        Sinulla on lyhyet piillivälit! kaksi, 70v kaveriani käyttää Nebidoa ja toisen piikkiväli on 12 viikkoa ja toisen 10 viikkoa

        Treeneistä palautuminen oli minunkin syyni täydennysteston hakemiseen. Oli tietysti vanhan ( 65v ) miehen hulluutta vetää 6 viikkotreeniä ja niistä yksi kyykkytreeni ja samalla viikolla myös maastavedot. Alkoi energia loppumaan. Ainakin kuvittelen geelin auttaneen palautumisessa.
        Uskon vieläkin 12 vuoden jälkeen. Vahinko vain, ettei geeli auta niveliin.


      • Anonyymi

        Auttoiko tuo nebido kuitenkin tuohon testoarvoon ja muuten hyvin? Paljon sinulla nousi vuodessa tuo testo tuosta 8?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttoiko tuo nebido kuitenkin tuohon testoarvoon ja muuten hyvin? Paljon sinulla nousi vuodessa tuo testo tuosta 8?

        Vuodessa nousi 14:ään ja vapaa testo nousi 220:een. Alhaisia ovat lukemat vielä, mutta hyvä että nousivat edes tämän verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodessa nousi 14:ään ja vapaa testo nousi 220:een. Alhaisia ovat lukemat vielä, mutta hyvä että nousivat edes tämän verran.

        Missä vaiheessa piikitysväliä testot on mitattu?
        Piikityskauden alussa, lopussa vai keskivaiheilla?

        Olen kuvitellut, että oma päivittäinen geelaukseni pitää arvot melko tasaisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa piikitysväliä testot on mitattu?
        Piikityskauden alussa, lopussa vai keskivaiheilla?

        Olen kuvitellut, että oma päivittäinen geelaukseni pitää arvot melko tasaisina.

        Keskivaiheessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa piikitysväliä testot on mitattu?
        Piikityskauden alussa, lopussa vai keskivaiheilla?

        Olen kuvitellut, että oma päivittäinen geelaukseni pitää arvot melko tasaisina.

        Geeli teke max testo 2-4 tunt. kuluttua, 14 testo geelilla on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geeli teke max testo 2-4 tunt. kuluttua, 14 testo geelilla on hyvä.

        Geelaus päivittäin noin klo11. Labraan hieman ennen klo 9:ää. Väliä noin 22 tuntia.
        S-Testo 37,1
        S-Stesto VL 527
        S-SHBG 42
        75v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geelaus päivittäin noin klo11. Labraan hieman ennen klo 9:ää. Väliä noin 22 tuntia.
        S-Testo 37,1
        S-Stesto VL 527
        S-SHBG 42
        75v

        50 mg geelia ei voi nosta teorissa niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 mg geelia ei voi nosta teorissa niin paljon.

        Minuakin epäilytti. Sen vuoksi teetin nämä kontrollikokeet.
        Puoli vuotta aikaisemmat tulokset olivat
        S-Testo 32,3
        S-Testo-V 111,5! ( 8,7 - 61,1)

        Tuttu tippaiita kehoitti uusimaan koska epäili varsinkin S-Testo-V lukemaa ja sanoi laskennallisen, VL tason olevan merkittävämpi.
        Olen seurannut S-Testoa jo aikaisemminkin mutta käyttämäni labran antamat tulokset olivat S-Testo 30 tai S-Testo 40. Eivät ilmoittaneet suoraan asiakkaalle tarkemmin.
        Siksi vaihdoin labran Terveystaloon.

        En tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää on omalla testotuotannolla tuossa mitään osuutta. Usean kuukauden geelitauon jälkeen oma oli 22.

        Kaksi kaveriani vaihtoivat <nebidoon koska he kertoivat, ettei Testogeel eikä Tostraan imeydy.

        Jos en usko valtakunnallisiin laboratorioihin niin mihin sitten? Aina soppii eppäillä mutta itse en epäile labrojen tulosteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin epäilytti. Sen vuoksi teetin nämä kontrollikokeet.
        Puoli vuotta aikaisemmat tulokset olivat
        S-Testo 32,3
        S-Testo-V 111,5! ( 8,7 - 61,1)

        Tuttu tippaiita kehoitti uusimaan koska epäili varsinkin S-Testo-V lukemaa ja sanoi laskennallisen, VL tason olevan merkittävämpi.
        Olen seurannut S-Testoa jo aikaisemminkin mutta käyttämäni labran antamat tulokset olivat S-Testo 30 tai S-Testo 40. Eivät ilmoittaneet suoraan asiakkaalle tarkemmin.
        Siksi vaihdoin labran Terveystaloon.

        En tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää on omalla testotuotannolla tuossa mitään osuutta. Usean kuukauden geelitauon jälkeen oma oli 22.

        Kaksi kaveriani vaihtoivat <nebidoon koska he kertoivat, ettei Testogeel eikä Tostraan imeydy.

        Jos en usko valtakunnallisiin laboratorioihin niin mihin sitten? Aina soppii eppäillä mutta itse en epäile labrojen tulosteita.

        Selvyyden vuoksi. En saanut reseptiä julkiselta puolelta koska lekuri väitti testotasoni ylittävän 50% viitearvon alarajan.
        Urheilulääkäri ymmärsi suoritustason säilymisen merkityksen terveydelleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin epäilytti. Sen vuoksi teetin nämä kontrollikokeet.
        Puoli vuotta aikaisemmat tulokset olivat
        S-Testo 32,3
        S-Testo-V 111,5! ( 8,7 - 61,1)

        Tuttu tippaiita kehoitti uusimaan koska epäili varsinkin S-Testo-V lukemaa ja sanoi laskennallisen, VL tason olevan merkittävämpi.
        Olen seurannut S-Testoa jo aikaisemminkin mutta käyttämäni labran antamat tulokset olivat S-Testo 30 tai S-Testo 40. Eivät ilmoittaneet suoraan asiakkaalle tarkemmin.
        Siksi vaihdoin labran Terveystaloon.

        En tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää on omalla testotuotannolla tuossa mitään osuutta. Usean kuukauden geelitauon jälkeen oma oli 22.

        Kaksi kaveriani vaihtoivat <nebidoon koska he kertoivat, ettei Testogeel eikä Tostraan imeydy.

        Jos en usko valtakunnallisiin laboratorioihin niin mihin sitten? Aina soppii eppäillä mutta itse en epäile labrojen tulosteita.

        Geeli toimi näin, että ei tuhoa oma hormonit heti, se lisää, eli sun oma 22 8 mitä lisä geeli tule 30nmol, mutta jos käytä kauan se pikku hiljaa voi vaikuta ja oma alka laskea, kyllä paljon vaikuta ikä ja geeni. Sustanon kerran/14pv teke puolisvälissa noin 20nmol,mutta oma testo sen jalken 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geeli toimi näin, että ei tuhoa oma hormonit heti, se lisää, eli sun oma 22 8 mitä lisä geeli tule 30nmol, mutta jos käytä kauan se pikku hiljaa voi vaikuta ja oma alka laskea, kyllä paljon vaikuta ikä ja geeni. Sustanon kerran/14pv teke puolisvälissa noin 20nmol,mutta oma testo sen jalken 0.

        Tuon viimeisen labran aikaan, vuosi sitten. olin käyttänyt geeliä 10 vuotta poislukien muutama kuukauden ja yksi pitempi geelitön jakso.
        Olisi jo aika käydä tarkistamassa tilanne. Olo tuntuu hieman nahistuneelta mutta 80v lähestymiselläkin saattaa olla vaikutuksensa.
        Kävin reseptin kirjoittaneelta lekurilta kysymässä Nebidoreseptiä ajatuksena yhdistää Nebido ja geeli, niin lekuri tyrmäsi ajatuksen ja katsoessaan viimeisiä lukemia kehoitti jättämään joka toisen päivän geelauksen väliin.
        Ikärasismia?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvyyden vuoksi. En saanut reseptiä julkiselta puolelta koska lekuri väitti testotasoni ylittävän 50% viitearvon alarajan.
        Urheilulääkäri ymmärsi suoritustason säilymisen merkityksen terveydelleni.

        sama tilanne julkisella puolella olet viite arvojen sisällä ,ja lääkärit vaihtaa puheen aihetta ,


    • Anonyymi

      En ole tarkistuttanut hormonitasoani mutta syksyllä alkoi olo olenaan jotenkin vetelä.
      Olen 70vikäinen. Terve ja hyväkuntoinen.
      Asia tuli puheeksi salin pukuhoneessa erään kaverini kanssa jasain häneltä kokeeksi melkein täyden pumppupullon Tostran testogeeliä.
      Pumppailin ohjeiden mukaan mutta en havainnut vähäisintäkään vaikutusta.
      Kyse ei ole mieskunnosta vaan yleisestä pirteydestä. Tai oikeastaan sen puutteesta.

    • Anonyymi

      tveessä pyörii mainos mitä oideita voi tulla jos testosteroni laskee kyseinen luontais tuote ei kuulenma toimi, julkisella lääkärit kyllä mittaa arvot jos ne on ok niin nostavat kädet pystyyn ja oideet luokitellaan masennukseksi,

    • Anonyymi

      43v 102kg, arvot 10 ja 188, paskat arvot todennäköisesti tuotettu vuosikausia kestäneellä ylitreenaamisella.

      Lääkärin mukaan voidaan kokeilla puolen vuoden kuormitustaukoa tai voisilmää😁
      27v natubodausta takana.

      Todettakoon aluksi että olen erityisherkkä kaikenlaisille substansseille, esim aamukahvi saa minut aamuisin lähestulkoon kävelemään seiniä pitkin. Kemiallista lahjakkuutta löytyy ja sen huomasin heti ensimmäisen lyönnin jälkeen.

      Eka kakspuolikas susta 11 päivää sitten, aivan tajuttomat nousut ensimmäisen vuorokauden aikana, olo kuin efen ja nousukännin sekoitus, tekisi mieli lähteä ulos juoksemaan vaikka vihaan juoksemista.

      Järjetön nälkä tunnin välein , voimaharjoittelua kovaa päivittäin, kognitiiviset kyvyt parantuneet, puheentuotto ja itseilmaisu helpompaa. Pelkotilat sekä treenin jälkeiset crashit poissa.

      Treenejä ei malta lopettaa, kännykässä roikkuminen sarjojen välillä loppunut kokonaan. Treenin aikainen focus aivan tajuton. Lihaspaineissa huomattava muutos jo muutaman päivän jälkeen.

      Penkki ja ranskis ollut 1,5v tauolla olkapääkivun takia, 8pv kuurin jälkeen penasta heti helpohko 10*100 ja ranskis 6*60😲

      Vuosia kestänyt ärtyneisyys lähestulkoon kateissa, AGRESSIIVISUUS HÄVINNYT.

      Alapäässä ei toistaiseksi mitään muutoksia, toivottavasti ei tulekaan ettei menisi liikaa itseurheiluksi näin sinkkumiehenä.

      Ei voi kuin ihmetellä.

    • Anonyymi

      Olisko kellään geeliä?

      • Anonyymi

        Eiköhän apteekissa ole.


    • Anonyymi

      S-testo 7.4 nebido hoito päälle ensimmäisen piikin jälkeen 10vk S-testo 7.3 eikä mitään apua ole ollut oloon. Perjantaina olis toinen piikki, saas nähdä alkaako auttamaan.

    • Anonyymi

      Ikää oli 35, kun teston puutostilan oireet alkoi. Urheilua harrastanut todella paljon ja elämän tavat muutenkin hyvät. Aikaisemmin vilkas seksi elämä jne. Virtaa riitti kaikkeen. Sitten tuli muutamia vuosia sitten täys stoppi kaikkeen. Haluttomuutta, joka muuttui totaaliseksi sellaiseksi ja ei jaksanut muutenkaan. Myös erektio-ongelmat alkoi samaan aikaan. Kävin urologilla ja se passitti verikokeisiin ja Testosteronin kaikki lukemat todella matalat, kaikki alle kaikkien arvojen. Seurattiin n 6 kk ja sitten aloitettiin korvaushoito. Lääkkeenä Sustanon 250 ja lisäksi erektiolääkkeet siihen lisäksi. Haettiin sopivaa annostusta tai pistosväliä. Pistetään nykyisin 8 päivän välein. Meni 4-5 kuukautta, että alkoi kunnolla muuttumaan olotila ja kunto. Libido nousi kovasti takaisin missä ollut tai siis jopa huomattavasti korkeammalle. Erektio ongelmat hävisi myös, joka aamu täysi erektio päällä herätessä ja tai päikkäreiden jälkeen ja seksiä tekee mieli joka päivä useaan kertaan päivässä. Myös muutenkin arki ja urheilu menee niin kuin ennen ja kroppa myös todella hyvässä kunnossa. Ajattelin laittaa tänne myös kommentin, kun luin aikaisemmin myös täältä kokemuksia ja kommentteja ennen kuin uskaltauduin lääkäriin. Minulle melkein kovin paikka oli myöntää itselle, että jokin on oikeasti pielessä ja kertoa oireista ja erektio-ongelmista nuorena sällinä urologille, mutta tämä lääkäri tiesi oikeastaan heti mistä on kyse ja otti asian tosissaan ja alkoi heti selvittämään sitä minun kanssa. Eli jos jollakin mietityttää samat asiat ja libido ja halut nolla ja muutenkin heittää veteläksi olon niin menkää miehet puhumaan lääkärille ja suoraan urologille. Minut tämä lääkitys sai taas kuntoon ja tuntemaan itseni mieheksi taas.

      • Anonyymi

        Mitä tuo 6kk seurailu sisälsi? Jouduitko muuttamaan jotain elintapoja tms.? Mulla 2labraa takana ja molemmat alle viitearvojen. S-testo viimeksi 6.1. Nyt odotan pääsyä endokrinologille ja mietin saanko korvaushoidon vai masennuslääkket ja käskyn pudottaa painoa tms. Ikää 38, painoa 103kg, pituutta 183cm. Veto viime kuukausina täysin pois.


      • Anonyymi

        6kk testattiin, että tasot oli alhaalla ja oli syytä aloittaa korvaushoito. Nyt puoli vuotta mennyt edelleen eteenpäin ja elämä mallillaan! Libido todella korkealla edelleen, välillä jopa ehkä liiankin, kun seksiä tekee mieli useasti päivässä ja yölliset ja aamuseisokit on kovia. Minulla on lihaskasvu ja vartalon kehitys ollut myös huomattavaa. Urheilen 5-6 kertaa viikossa josta voimaharjoittelua suurin osa. Lisäksi juoksen 2-3 kertaa viikossa, kun virtaa on. Ääni on madaltunut hiukan hoidon aloituksen jälkeen ja jalat saanut hiukan lisää karvoitusta. Mutta nuo pientä siihen miten se on muuten vaikuttanut positiivisesti elämääni. Edelleenkin miehet rohkeasti vaan Urologille jos on oireita. Urologi määrää ottaamaan verikokeita muutamia kertoja ja hoito alkaa jos arvot matalat ja mies haluaa myös aloittaa hoidot.


    • Anonyymi

      Mitähän sitten, kun ei piikistä huolimatta arvot nouse? Nyt on 5 piikkiä kankkuun laitettu ja 10 on korkein mitattu testo. Hemoglobiini vielä viitteissä.

    • Anonyymi

      Itsellä arvot olivat kokonais testo 5. Aloitettiin korvaushoito Sustanon 250mg ja olo parantui heti. Ahdistus lähti, masennus katosi, vetämättömyys väistyi seuraavana päivänä. 3 päivää pistoksen jälkeen olo tasaantui ja vointi on erityisen hyvä. Nebidolla jos hoidetaan niin siinä menee helvetin kauan ennenkuin se alkaa vaikuttamaan ja testosteronin määrä oikeasti nousee. On myös yksilöllistä milloin kroppa vastaa testosteronin määrään toivotulla tavalla. Itsellä vointi on kohentunut erityisen paljon ja olen hyvin tyytyväinen. Seksuaaliset halut palasivat noin. 4 päivän kohdalla pistoksesta. Joillakin menee se 2-6 vkoa. Erektiot olivat täysin kadoksissa, ja palasivat hyvin voimakkaina alle viikossa. Ikää on 33

    • Anonyymi

      Minulle määräsi lekuri testogeeliä olen nyt noin puoli vuotta käyttänyt eikä oikein vaikutusta.Testo arvo oli 12 kun aloitin,en käytä lääkkeitä en polta,liikun ja ylipainoa ei
      ole mutta ei seiso vaikka ottaa 100mg viagrankin,ei vaikka nainen tekisi mitä.Ja asian tekee vielä kummemmaksi se että kyllä aamuerektio on kun herää mutta sitten hyytyy.
      Myöskin peniksen tunto on kadonnut melkeimpä kokonaan tuon geelin käytön alettua
      se oli kyllä jo aika huono ennenkin,siis niin huono että aikoinaan kun seisoi ei orgasmia saanut ollenkaan.Lääkäriltä en ole saanut tuohon tunnottomuuteen apua.kuuluu ikään
      58v kuulema joillakin,itse en tähän ikä juttuun usko.Nyt pitäskin tietää minkä alan lääkärille seuraavaksi alan aikoja varaamaan?Onko vastaavia kokemuksia?

      • Anonyymi

        Mulla 5kk geelillä ja pieni vaikutus palautumiseen.Alkoi vituttamaan tää lotraus ja kysyin kaverilta jonka tiesin käyttävän testoa ja sain c2oo testoa yhden piikin.2 päivää ja loppui selkäkivut,viikossa polvi ja olkapääkivut.Salitreenistä palautuu ekaa kertaa 15 vuoteen kunnolla.Enää en geeliä laita.Nuoreni 15 vuotta parissa viikossa.Aiemmin töistä meni lihakset jumiin ja aamuisin piti kulkea selkä kyyryssä kun oli niin kipeä.Labrat otetaan ensi kuussa ja jos ei lekuri kirjoita,niin ostan kaverilta.Tästä olosta en luovu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 5kk geelillä ja pieni vaikutus palautumiseen.Alkoi vituttamaan tää lotraus ja kysyin kaverilta jonka tiesin käyttävän testoa ja sain c2oo testoa yhden piikin.2 päivää ja loppui selkäkivut,viikossa polvi ja olkapääkivut.Salitreenistä palautuu ekaa kertaa 15 vuoteen kunnolla.Enää en geeliä laita.Nuoreni 15 vuotta parissa viikossa.Aiemmin töistä meni lihakset jumiin ja aamuisin piti kulkea selkä kyyryssä kun oli niin kipeä.Labrat otetaan ensi kuussa ja jos ei lekuri kirjoita,niin ostan kaverilta.Tästä olosta en luovu.

        Muutamalla tuttavallani täysin saman kaltaisia palautumiseen liittyviä kokemuksia.
        Siirtyivät reseptiavusteiseen piikitykseen.
        Yksi kaverini sanoi myös sen tehonneen "kotipiikityseenkin".
        Toiset eivät ottaneet sitä puheeksi.


    • Anonyymi

      Geeli tehoaa ja ei tehoa.
      Tuolla ylempänä olen julkaissut muutamia testogeelin hölväyksen aikaisia testolukemia.
      Muutama kaverini aloittivat myös testogeelillä ja tostranilla.
      Heput valittivat huonoa imeytymistä ja vaihtoivat nebido piikkiin.
      Arvelin yhtenä tekijänä ehkä olevan hölväystavassa.
      Itse tulen salilta hieman ennen puoltapäivää. Menen suihkuun ja saippuoin ja harjaan hölvättävät alueet karhealla harjalla kahdesti. Kunnon kuivaminen ja tunnin, parin kuluttua testogeeli vatsaan ja olkapäähän. Pussin puristamisen jälkeen leikkaan kynsisaksilla auki pussin päät ja pitkän sivun. Sisäpintaan jäänyt geeli riittää hyvin toisen olkapään hölväämiseen.
      Täytän tänä vuotena 80v. Vakiotreenit ovat maastaveto ja kyykyt
      En ole koskaan treenannut makuupenkkiä enkä enää nykyään enää seiten tehtyjä pystynostojakaan. Istumapenkkiä ilman selkänojaa, ojentajataljaa, istuen käsipainopunnerruksia, ylätaljaa pyramidina maks. 1,3 x oma paino, h-kääntöjä samalla periaatteella, joskus vaakahackia ja potkukonetta.
      Tietysti leuanvetoja joista osa kulmariipunnassa. Vipareita, vatsaa monipuolisesti ym. hauskaa.
      Kaikesta huolimatta lihasta on kadonnut ja voimat samassa suhteessa.
      Osasyynä saattaa olla se, että aortan läpän vuoto haittaa palautumista ( hapetusta ) varsinkin reisissä. Vuoto on jokunen vuosi sitten todettu ultraamalla.
      Menen ensin perjantaina labraan ja parin viikon kuluttua lekurille.
      80v ikäisenä pitäisi mavessa nousta 2 x oma paino eli160kg.

    • Anonyymi

      Minkä ihmeen takia näihin testo asioihin pitää sotkea salitreeni hommat
      ihan muusta tärkeemmästähän on kysymys kuin treeneistä.

      • Anonyymi

        Kun rauta kulkee niin k - - pä seisoo.
        Ymmärrettävämmin sanottuna, kun on kunnossa niin on kunnossa joka suhteessa.
        Vuorovaikutus on juuri kuvaamassani järjestyksessä.
        En väitä lihasvoiman treenausta ainoaksi autuaaksitekeväksi mutta oma kokemukseni on siitä.
        Kun keskittyy maksimiponnistukseen niin sillä saattaapi olla vaikutusta elimistö toimintaan laajemminkin.
        Salilla käyminen ei todista mitään. Ratkaisevaa on se mitä siellä tekee, miten sen take ja kuin kausein sen tekee!
        Jos vetää överiksi kuten minä tein 65v ikäisenä, niin se saattaa merkitä laimenemista testotuotannossa seurantailmiöineen.
        Minä havahduin kun vaaran merkkejä alkoi ilmenemään.


    • Anonyymi

      Yli 10 pitäisi olla. Tuo nebido pistos on ainakin tehokas itselläni oli 6 ja 2viikkoa pistosta oli kaikki paremmin kuin pitkiin aikoihin

      • Anonyymi

        Itse aloitin juuri Nebidon. Aivolisäkkeen vajaatoiminta. Itseä ei lähetetty urologille vaan endokrinologille. Tämä lähetti sitten labraan ja magneettikuvaan mistä löytyi syy. Terveysasemalla eivät olisi edes testanneet testosteronia vaan ehdotettiin mielialalääkkeitä mutta kävin itse yksityisellä testaamassa testot ja sitten kerroin tulokset terveysasemalla. Kova väsymys oli alunperin syy.


    • Anonyymi

      juuri päivän iltasanomissa oli juttua aiheesta,mutta siitä huolimatta miesten kohdalla puhutaan peskästään seksi ongelmista, vaikka oideita kymmenkunta eri oidetta,

    • Anonyymi

      Huomasin, että tuosta videosta löytyy melko moneen kysymykseen suoraan vastaus. Video perustuu virallisiin hoitosuosituksiin ja selittää monta asiaa mm. testotasojen mataluuden syitä, hoidon perusteet, toteutuksen, purkamisen, mahdollisesti käytettävät lääkkeet ja niiden hinnan jne. Vastaa myös mitä tarkoittaa primäärinen ja sekundaarinen hypogonadismi yms.

      https://www.youtube.com/watch?v=Wcg7tAFrYIw

    • Anonyymi

      Ennen hoitoja loppusyksystä 2022 puhti oli poissa. Seksihaluja ei ollut ja olin koko ajan hermo kireällä. Aika pitkään meni ennen kuin hoidot alkoivat vaikuttamaan toivotulla tavalla. Nykyään olen rento ja hyväntuulinen ja energiaakin riittää vaikka mihin. Aluksi paino nousi, mutta sitten piti vaan olla tarkempi syömisien kanssa ja liikkua enemmän. Pystyn nukahtanaan melkein heti sänkyyn mennessä ja nukun ihan aamuun saakka ilman väliherämisiä. Tanko on kivikovana joka aamu, kun herään ja haluttaa kovasti. Seisokkeja vaan tulee väärään aikaan esim. salilla ja kaverin kanssa oltiin rannalla makoilemassa niin ihan kivikovana taas ja oli tukalat paikat siinä sitten. Kivessärkyä oli hoitojen alussa ja sitten tuli selkään finnejä samoihin aikoihin eli noin pari kuukauden päästä hoitojen aloituksesta. Varmaan tuttua kaikille nämä. Olen 49-vuotias.

    • Anonyymi

      Itsellä korkea verenpaine heti hoitojen aloittamisesta. Mieli ja keho voi muuten hyvin. Aloitekyvyttömyys on poissa ja aamulla olo on virkeä. Myös veijari on hereillä. Himottaa lähes koko ajan ja on tullut salilta lähtiessä heti autossa harrastettua yhteiskättelyä treenikavereiden kanssa. Pakko ajaa auto syrjäiseen paikkaan ja antaa palaa. Yliseksuaalisuus on tullut puolen vuoden sisällä. Vaimo ei halua seksiä juuri ollenkaan eikä kotona voi puuhastella yksinkään, koska lapset pyörii ympärillä. En halua pettää vaimoani muiden naisten kanssa joten tähän on tyydyttävä. En aio yliseksuaalisuudestani puhua lääkärilleni mitään, koska ei tedä vaikka nykyinen testosteronikorvaushoitoni möhlittäisiin toisella valmisteella ja sitten huomaatkin olevasi lähtökuopissa taas mieli maassa ja puhti poissa.

    • Anonyymi

      Hyvää kamaa. Kivikova stondis jo koiranäyttelyssä ja lastentarhassa.

      Hii haa.

      Kuhmon metsuri 62v

    • Anonyymi

      Nebidoa menee 6vko välein ja S-testo nyt 16 ja olo mitä parhain. Aloittaessa S-testo oli 7, nyt on hoitoa reipas vuosi takana. Ikää 60v reenit kulkee ja töitä jaksaa painaa virkeänä, elämä ei voisi olla paremmin. Ainut miinus on ettei voi osallistua Ipf:n voimanosto kisoihin, mutta kyllä hyvä olo korvaa kaiken tuon.

    • Anonyymi

      kunnalisella puolen saa vain lämmintä kättä, lääkäriltä hoidon suhteen,

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3658
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      206
      1795
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1374
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1250
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      885
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      860
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      820
    Aihe