Palautetta Soneralle

kytkyjytky

Siirryin Soneralta dna:lle ja pyysivät palautetta viimeisessä laskussaan. Kävin kirjoittamassa ja tuli niin pitkä juttu, että en ole varma, menikö se edes perille. Laitan siksi kirjoittamani palautteen tähän useammassa osassa:


Paperilasku maksaa kolme euroa. Olen saanut tietojenkäsittelykoulutuksen ja
siitä huolimatta en onnistunut kolmannellakaan yrityksellä nettipankissa
vaihtamaan laskuani e-laskuksi. Kun kerran vaaditte ihmisiä vaihtamaan
nettilaskuun, silloin tekniikan pitää toimia niin, että ongelmia ei tule.

Myöskin jos olisin halunnut muistutuksen saapuneesta laskusta tekstiviestinä,
se olisi maksanut. Sähköpostia käyn lukemassa kirjaston puolen tunnin ajoilla
hyvin satunnaisesti. En käytä enää nykyään kotonani tietotekniikkaa enkä halua
internetiä kotiini enkä puhelimeeni. Suoraveloitus ei myöskään sovi minun
tilanteeseeni. Olisin joutunut varaamaan kirjastoaikoja pelkästään siksi, että
käyn tutkimassa, jokohan Sonera on armollisesti mahtanut lähettää minulle ihan ilmaiseksi laskun nettipankkiini.

Huomautan lopuksi, että maksoin juuri viimeisen laskuni, josta vähensin
viivästysmaksun summan 5,21. Maksoin siis 10,09 euroa enkä aio maksaa
viivästysmaksua. Muutin kevättalvella ja soitin Soneralle ja keskustelin ihan
elävän ihmisen kanssa ja kerroin hänelle uuden osoitteeni ja hän otti
osoitteeni ylös. Siitä huolimatta olette lähettäneet laskunne vanhaan
osoitteeseeni ja lähetelleet pitkin kesää sinne karhukirjeitä
viivästysmaksuineen.

Lopulta joku oli vanhasta osoitteestani lähettänyt laskut uudelleen postin
pyöriteltäväksi. En osannut kesällä ihmetellä asiaa, sillä puhelinlaskuni
yleensä ovat olleet pienet ja joskus on voinut mennä muutama kuukausi etten ole laskua Soneralta saanut. Sitten syksyn tultua jytkähti kerralla kunnon laskut.
Kesällä oli sittenkin tullut puhuttua ihmisten kanssa enemmän, sillä vietin
kesäni kuolevan ihmisen vuoteen vierellä.

Koska keväällä puhelimella soittaminen ei vienyt uutta osoitettani perille,
kirjoitin teille siitä jokin aika sitten palautetta, mutta viesti ei mennyt
perille sittenkään. Seuraava vaihtoehto olisi siirtyä telepaattiseen
viestintään ja toivoa, että uusi osoitteeni otettaisiin vastaan Soneralla
henkimaailmojen kautta. En kuitenkaan enää ryhdy toivomaan ihmeitä, joten
viimeisessä laskussanne (joka oli lähetetty vanhaan osoitteeseeni) ollutta
viivästysmaksua en siis maksanut enkä tule koskaan maksamaan.

En ilmoita tässä enää kolmatta kertaa uutta osoitettani, koska se olisi
turhaa, sillä teidän ei tarvitse enää lähettää minulle mitään kirjeitä. Jos
kuitenkin jotakin asiaa tulisi, niin annan Soneralle harjoitustehtäväksi ihan
itsenäisesti etsiä eniron sivuilta uuden osoitteeni. Mutta mitään karhukirjeitä
viivästysmaksuista en enää maksa. En, vaikka veisitte asian oikeuteen ja
ulosottoon saakka. Siitä saisikin mehevän jutun iltalööppiin.

Olen ollut Soneran asiakas koko kännykkäaikakauden 90-luvulta lähtien. Monet
ovat suositelleet minua vaihtamaan halvempiin liittymiin. En ole sitä jaksanut
laiskuuttani tehdä. Järkeväähän se olisi ollut, puhua halvemmalla. Kiitän
Soneraa siitä, että autoitte minua vaihtamaan halvempaan liittymään, sillä
maksullinen paperilasku sekä se, että lähettelette karhukirjeitä vanhaan
osoitteeseeni, vaikka olen osoitteenmuutoksestani teille ilmoittanut,
aiheuttivat sen, että lähdin Soneralta.

12

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kytkyjytky

      Ja viimeinen kruunu asialle oli se, että käytössäni ollut puhelin oli jokin
      hemmetin Soneran kytkypuhelin, olitte vuosia sitten huijanneet äitini aivan
      älyttömään sopimukseen citymarketissa ja pari päivää mietittyään äiti meni
      perumaan sopimuksen, koska hänelle ei ollut selitetty sopimuksen yksityiskohtia riittävän selvästi. Peruminen ei sitten onnistunutkaan ja siitä alkoi niin kivinen taival sopimuksen purkamiseksi, että kakan maku jäi äidilläni suuhun. Hän joutui sovittelussa maksamaan kytkypuhelimen ja antoi sen minulle, koska häntä itseään harmitti niin paljon ettei halunnut kytkypuhelinta käyttää.

      Äidin sopimukseen olisi kuulunut, että hän saa sen hienon kytkypuhelimen, kun
      sitoutuu kahdeksi vuodeksi Soneraan ja hienoa oli kuulemma se, että hän saisi
      ihan ilmaiseksi soittaa kahdelle valitsemalleen henkilölle, ja hän valitsi
      minut ja siskoni. Hienoa. Ongelma vain oli se, että minun ja dna:lla olevan
      siskoni olisi pitänyt joka kerta vaihtaa omiin puhelimiimme uudet sim-kortit ja
      sitten arvuutella, että jokohan se äiti haluaisi meille ilmaiseksi soittaa ihan
      uusiin numeroihimme ja samalla kukaan muu ei pysty meille soittamaan. Sitten
      pitäisi meidän vaihtaa taas puhelimiimme vanhat sim-kortit halutessamme puhua muiden ihmisten kanssa. Eli äidin ilmaisia puheluita varten meidän olisi
      pitänyt hankkia kakkoskännykät ja kuljetella niitä mukanamme! Ei mitään
      järkeä.

      Minä ja siskoni emme suostuneet ja äitinikin totesi, että kravattikaulainen
      nuori mies puhui hänet citymarketin kauppareissulla ympäri niin näppärästi
      tähän sopimukseen, että hän ei ymmärtänyt mihin sotkuun oikein sitoutui. Kun
      hän meni citymarketiin Soneran kioskille sopimusta purkamaan, se ei
      onnistunutkaan ja Soneran nuori mies uhkasi kirkkokuoroäitiäni vartijalla, kun
      äitini harmistuneena sanoi, että pitäähän näin älytön sopimus voida purkaa.

      • kytkyjytky

        Siinä purkamisessa meni sitten pitkä rupeama. Sonera ei reagoinut pitkiin
        aikoihin äitini reklamaatioon mitenkään, ennenkuin äitini meni valittamaan
        kyseisen citymarketin päällikölle, että miksi teillä on tällaisia Soneran
        pyydyksiä kauppatiloissanne, jotka houkuttelevat tekemään ihmisiä järjettömiä
        sopimuksia ja sitten uhkailevat vartijoilla. Citymarketin johtaja soitti
        välittömästi Soneralle ja vasta sitten alkoi tapahtua. Sonera ei kuulemma ollut
        voinut pitää äitini reklamaatiota riittävänä, koska allekirjoituksen alta
        puuttui nimenselvennys. Tietenkään Soneralle ei ollut tullut mieleen ottaa
        äitiini yhteyttä ja kertoa, että valituksesta puuttuu allekirjoituksen
        nimenselvennys. Vasta Citymarketin johtajan soittaessa Sonera suostui purkamaan sopimuksen, mutta tavallisella eläkeläismummolla ei ollut mitään valtaa asiaan, kun hän yritti irtisanoa sopimuksen. Ei liene yllättävää, että tämän episodin jälkeen äitini vaihtoi dna:lle ja suositteli ja jatkuvasti suosittelee minua ja kaikkia muitakin ihmisiä tekemään samoin.

        Tästä seurauksena äitini siis antoi minulle vuosia sitten kytkypuhelimen,
        jonka hän joutui maksamaan riidan seurauksena. Nyt vaihtaessani Soneralta dna:lle tämä kakanmakuinen tapahtuma muistui jälleen mieliimme, kun vaihdoin dna:n sim-kortin puhelimeeni ja puhelin alkoi vaatia jotakin ihme rajoituskoodia. Selvisi, että kytkypuhelinta ei voi käyttää kuin Soneralla. Kaivoin kaapista vanhan antiikkisen kännykkäni ja aloin käyttää sitä.

        Se kytkypuhelin makaa nyt joutavana kotonani, sillä pitäisi kuulemma mennä
        Soneran kauppaan kravattikaulaisen nuoren miehen luo anomaan ja rukoilemaan, että voisitteko purkaa sen rajoituskoodin, että saisin käyttää tätä puhelinta jälleen. En ole mennyt, koska ottaa niin jo päähän tämä Sonera. Äitini pahastui kovasti tästä vastoinkäymisestä, ja totesi, että eipä se lipeväkielinen
        kravattinuorimies hänelle mitään silloin tällaisesta kertonut sopimusta
        myydessään, että kytkypuhelinta ei sitten voi käyttää muualla kuin Soneralla.

        Joten olen tällä hetkellä ihan kurkkuani myöten täynnä Soneraa.


        -----------------------------------------


        Äsken juuri lähetin palautteen ja siinä sanottiin, että minulle kuulemma saisi
        lähettää TeliaSonera-konsernin tietoja palveluista, eduista ja tarjouksista.
        Mikä hitto siinä on, että nimenomaan minä EN laittanut rastia siihen ruutuun,
        jossa lupa tuohon annettiin!? Ja sitten ruudulla ilmoitettiin, että minä olisin
        muka halunnut teidän roskapostianne sähköpostiini!

        Ilmoitan tässä nyt painokkaasti, että MINULLE EI SAA LÄHETTÄÄ TIETOA
        TELIASONERA-KONSERNIN JA SEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN PALVELUISTA, EDUISTA JA TARJOUKSISTA! Varokaakin sotkemasta sähköpostiani typerillä mainoksillanne!

        Yhtään mikään ei teidän kanssanne näköjään toimi. Kysytte tässä lomakkeessa, että saako lähettää mainoksia ja jos saa, niin laitetaan rasti ruutuun. Eikö päivänselvää ole, että jos minä EN laita rastia ruutuun, silloin EN halua roskapostia? Silti lähetettyäni lomakkeen, kiitätte palautteesta ja tiedoissani lukee, että olisin muka antanut luvan roskapostille. Mielenkiinnolla katson, toistuuko sama ilmiö nyt, kun lähetän tämän palautelomakkeen uudestaan.


      • kytkyjytky
        kytkyjytky kirjoitti:

        Siinä purkamisessa meni sitten pitkä rupeama. Sonera ei reagoinut pitkiin
        aikoihin äitini reklamaatioon mitenkään, ennenkuin äitini meni valittamaan
        kyseisen citymarketin päällikölle, että miksi teillä on tällaisia Soneran
        pyydyksiä kauppatiloissanne, jotka houkuttelevat tekemään ihmisiä järjettömiä
        sopimuksia ja sitten uhkailevat vartijoilla. Citymarketin johtaja soitti
        välittömästi Soneralle ja vasta sitten alkoi tapahtua. Sonera ei kuulemma ollut
        voinut pitää äitini reklamaatiota riittävänä, koska allekirjoituksen alta
        puuttui nimenselvennys. Tietenkään Soneralle ei ollut tullut mieleen ottaa
        äitiini yhteyttä ja kertoa, että valituksesta puuttuu allekirjoituksen
        nimenselvennys. Vasta Citymarketin johtajan soittaessa Sonera suostui purkamaan sopimuksen, mutta tavallisella eläkeläismummolla ei ollut mitään valtaa asiaan, kun hän yritti irtisanoa sopimuksen. Ei liene yllättävää, että tämän episodin jälkeen äitini vaihtoi dna:lle ja suositteli ja jatkuvasti suosittelee minua ja kaikkia muitakin ihmisiä tekemään samoin.

        Tästä seurauksena äitini siis antoi minulle vuosia sitten kytkypuhelimen,
        jonka hän joutui maksamaan riidan seurauksena. Nyt vaihtaessani Soneralta dna:lle tämä kakanmakuinen tapahtuma muistui jälleen mieliimme, kun vaihdoin dna:n sim-kortin puhelimeeni ja puhelin alkoi vaatia jotakin ihme rajoituskoodia. Selvisi, että kytkypuhelinta ei voi käyttää kuin Soneralla. Kaivoin kaapista vanhan antiikkisen kännykkäni ja aloin käyttää sitä.

        Se kytkypuhelin makaa nyt joutavana kotonani, sillä pitäisi kuulemma mennä
        Soneran kauppaan kravattikaulaisen nuoren miehen luo anomaan ja rukoilemaan, että voisitteko purkaa sen rajoituskoodin, että saisin käyttää tätä puhelinta jälleen. En ole mennyt, koska ottaa niin jo päähän tämä Sonera. Äitini pahastui kovasti tästä vastoinkäymisestä, ja totesi, että eipä se lipeväkielinen
        kravattinuorimies hänelle mitään silloin tällaisesta kertonut sopimusta
        myydessään, että kytkypuhelinta ei sitten voi käyttää muualla kuin Soneralla.

        Joten olen tällä hetkellä ihan kurkkuani myöten täynnä Soneraa.


        -----------------------------------------


        Äsken juuri lähetin palautteen ja siinä sanottiin, että minulle kuulemma saisi
        lähettää TeliaSonera-konsernin tietoja palveluista, eduista ja tarjouksista.
        Mikä hitto siinä on, että nimenomaan minä EN laittanut rastia siihen ruutuun,
        jossa lupa tuohon annettiin!? Ja sitten ruudulla ilmoitettiin, että minä olisin
        muka halunnut teidän roskapostianne sähköpostiini!

        Ilmoitan tässä nyt painokkaasti, että MINULLE EI SAA LÄHETTÄÄ TIETOA
        TELIASONERA-KONSERNIN JA SEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN PALVELUISTA, EDUISTA JA TARJOUKSISTA! Varokaakin sotkemasta sähköpostiani typerillä mainoksillanne!

        Yhtään mikään ei teidän kanssanne näköjään toimi. Kysytte tässä lomakkeessa, että saako lähettää mainoksia ja jos saa, niin laitetaan rasti ruutuun. Eikö päivänselvää ole, että jos minä EN laita rastia ruutuun, silloin EN halua roskapostia? Silti lähetettyäni lomakkeen, kiitätte palautteesta ja tiedoissani lukee, että olisin muka antanut luvan roskapostille. Mielenkiinnolla katson, toistuuko sama ilmiö nyt, kun lähetän tämän palautelomakkeen uudestaan.

        Lisään vielä tähän uudelleen tämän loppupätkän ja huomautan, että lähetettyäni pitkän valitusvirteni Soneran irtisanomispalautteeseen, ilmoitettiin, että olisin halunnut Soneran roskapostia sähköpostiini, vaikka nimenomaan sitä en halunnut. Tämän seuraavan pätkän lähetin siis erillisenä viestinä, vaikka se tulikin äskeiseen viestiin yhtenä pötkönä:


        Äsken juuri lähetin palautteen ja siinä sanottiin, että minulle kuulemma saisi
        lähettää TeliaSonera-konsernin tietoja palveluista, eduista ja tarjouksista.
        Mikä hitto siinä on, että nimenomaan minä EN laittanut rastia siihen ruutuun,
        jossa lupa tuohon annettiin!? Ja sitten ruudulla ilmoitettiin, että minä olisin
        muka halunnut teidän roskapostianne sähköpostiini!

        Ilmoitan tässä nyt painokkaasti, että MINULLE EI SAA LÄHETTÄÄ TIETOA
        TELIASONERA-KONSERNIN JA SEN YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN PALVELUISTA, EDUISTA JA TARJOUKSISTA! Varokaakin sotkemasta sähköpostiani typerillä mainoksillanne!

        Yhtään mikään ei teidän kanssanne näköjään toimi. Kysytte tässä lomakkeessa, että saako lähettää mainoksia ja jos saa, niin laitetaan rasti ruutuun. Eikö päivänselvää ole, että jos minä EN laita rastia ruutuun, silloin EN halua roskapostia? Silti lähetettyäni lomakkeen, kiitätte palautteesta ja tiedoissani lukee, että olisin muka antanut luvan roskapostille. Mielenkiinnolla katson, toistuuko sama ilmiö nyt, kun lähetän tämän palautelomakkeen uudestaan.


    • Moro kytkyjytky,

      Olipas siinä pitkä ja asiallinen rakentava palaute, kiitos tästä.

      En pysty millään vastaamaan yhtä pitkästi takaisin mutta ainakin muutaman kohdan poimin joihin tässä niihin kommentit.

      eLasku, jos sen kytkentä epäonnistuu se johtuu yleensä siitä että sitä kytkettäessä käytetään väärää laskutuaihetta. Sivuilla aiheesta lisää, onko siis näin ettei noissa ohjeissa ole sinulle enää mitään uutta --> http://bit.ly/17as49b ?

      eLaskuistamme saapi maksuttoman tekstari-ilmoituksen, kunhan se kytketään meidän kautta päälle tai sitten Omien Sivujen kautta. Verkkopankki voi siitä veloittaa jos se ilmoitus tulee heiltä, mutta se on pankkikohtaista.

      Äidin kytkypuhelin ja sen mukana tulleet sim-kortit, siinä on ollut kyse Perhe-palvelusta. Siinä pystyy soittamaan tiettyjen liittymien kesken rajattomasti kiinteällä kk-hinnalla. Jos sitä varten otetaan uusia liittymiä, yleensä niitä käytetään vanhassa varapuhelimessa tai vastaavassa, näin kortteja ei tarvi vekslailla edes takas. Lisätietoa sivuillemme --> http://bit.ly/1b25lvB

      Jos puhelimessa on SIM-lukitus, eli siinä ei toimi muut sim-kortit sopimuskauden aikana, lukituksen purkaminen onnistuu sen jälkeen kun sopimus on päättynyt. Se ei poistu automaattisesti vaan edellyttää oikean numerosarjan syöttämistä puhelimeen. Ja tuon purkukoodin saa myös soittamalla asiakaspalveluumme. Jos koodi syötetään virheellisesti lukuisia kertoja, viime kädessä käy niin että puhelin lukittuu ja siinä tulee kyseeseen sitten huoltokeikka, mutta en usko että tässä on siitä kyse.

      En pysty pysty yhdistämään anonyymejä foorumiviestejä mihinkään asiakastietoihin, joten noita mainitsemiasi laskuasioita (laskun maksu/summat, sekä osoiteasiat) en pääse tästä mitenkään ruuvaamaan. Tai noita suoramarkkinointiviestejä en pääse myöskään poistamaan.

      Jotenka, olisiko mahdollista että ottaisit vielä kerran meihin yhteyttä, laitetaan noi loputkin asiat kuntoon? Kiitos :)

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • Jyrkkä

      HeiSonera! Kalenterissa on v 2013. Mulla on ostettu nopein ja varmin netti tv kaapelin kautta. Ei se kuitenkin toimii. Aina iltaisin netti kaatuu ja sitten kelaa kerransa toisen jälkeen ja minä vaan tujotan modeemin jouluvaloihin tuloksetta. On kivaa ja turhauttavaa! Ja ihmetyttää hiienon Soneran kyky toimittaa netti!

      • Moro "Jyrkkä"

        Kerros millainen modeemimalli siellä on seinään kytkettynä kiinni? EPC3825?

        Selene@SoneraPartio


    • henrik ijäs72

      u tube ei kuulu mutta mediaplayer kuuluu

    • Hilinkkiii

      vaihto mielessä täälläkin, Huawei mokkula soneran liittymällä ollut monta vuotta ja jo monta vuotta sitten tuli uus mokkula lisäantennilla postissa.malli Hilink E353 saatekirjeen kanssa,että ota uusi "parempi" mokkula käyttöön. Toimihan se kotvasen ja sitten kun ei enää meinannu yhditää mihinkään millään piruuttani kokeilin vanhaa.taas pärjätty vuoden verran. nyt alkaa taas kamelin selkä katketa näihin lataus aikoihin.Soneran nopeustesti(sitten kun sain ladattua sen) antoi tuloksen: viive 598ms latausnopeus 0,52Mbit/s lähet.nop.0,42. Ei nää minust ihan tätä päivää ole ja antennikin on tossa näköyhteyden päässä ettei katveessa olla.

    • Hilinkkiii

      Jatkoa edelliseen, laitoin kortin taas HiLinkkiin ja kokeilemaan Sonera nopeustesti tulos:viive 92ms lataus 7,55Mbit/s ja lähetys 2,16 siis kuulostaa jo joltain,MUT käytäntö: Yhteyden aikakatkaisua pukkaa ihan kyllästymiseen asti. HiLinkillä en edes päässyt tätä kirjoittamaan.Piti laittaa kortti vanhaan Huawei 1762 mokkulaan. Mielestäni toimivasta mokkulasta olen maksanut ja sellaisen haluaisin myös saada!

      • Moro Hilinkkiii,

        Oletko koskaan tehnyt meille häiriöilmoitusta? Ja/tai kokeillut muita niksejä, kuten 3G-lukitus --> http://bit.ly/1iE6Ib1 (verkon valinta). Tämä ohje siis E353 Hilink-tikulle.

        Toki probleema voi olla mokkulassakin, kerran toisella toimii paremmin kuin toisella, mutta aloitetaan ongelman rajaus liittymän/verkon puolelta.

        Jos 3G-lukituksesta ei ole apua, ja varsinkin jos tätä asiaa ei ole tutkittu meidän vikapuolella niin äkkiä tekemään meille häiriöilmoitus. Joko soittaen numeroon 0206 90101 tai jos sinulla toimii netti jollain lailla niin voit tehdä ilmoituksen myös netissä --> http://bit.ly/1mnxIgC (kirjautumisen jälkeen valitse Palvelupyyntö -> Matkapuhelimen häiriöilmoitus).

        Näillä eteenpäin?

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • jesus

      Aloittajan ongelmat on pieniä dna nettiyhteysongelmiin verrattuna!

    • Aaaaargh..!

      Nyt riitti sonera ja sen laskutus!
      epätodellista toimintaa, röyhkeää ylimielistä ja kallista.

      Nyt kertokaa mihin operaattoriin kannattaa pienyrittäjän vaihtaa pari liittymäänsä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe