Autopaikka ja vuokra naapurilta

moka6

Taloyhtiössä jossa asun jokaisella autokatos ja tolppajutska. Itselläni ei ole autoa joten tyhjillään on. Eräs naapuri haluaisi toisen autonsa siihen ja sanoin että oisko 20 kuukaudessa. Sain kai sitten suuttumaan hänet. Hän olisi ilmeisesti väliaikaisesti halunnut pitää autoaan siinä.kysyin nimittäin isännöitsijältä että voiko siitä pyytää vuokraa ja hän sanoi että tottakai....joku 10-20 euroon kuukaudessa voisi olla kohtuullinen.Pitäisikö mun hyvää hyvyyttäni antaa pitää heidän autoon tolppapaikassa ilmaiseksi. Mä oon näitten asioitten kanssa aika pihalla....mokasinko nyt ite...

8

5021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hallitus....

      Mielestäni olet ihan oikeassa. Ilman ei ole pakko antaa!!
      Onko muuten jokaisella autopaikat vakiona. Onko teillä joku autopaikkamaksu/kk.
      Kannattaa tehdä ihan kirjallinen sopimus tuosta.

      • moka6

        Jokaisella on autopaikka vakiona. Aattelin vain että talvellakin saisi kyseinen henkilö pitää autonsa johdon päässä niin ei ole valmis maksamaan 20 euroa. mä oon ihan ummikko näissä asioissa mutta näin isännöitsijä sanoi että tottakai voi pyytää hiukan vuokraa.


      • pidä tyhjänä
        moka6 kirjoitti:

        Jokaisella on autopaikka vakiona. Aattelin vain että talvellakin saisi kyseinen henkilö pitää autonsa johdon päässä niin ei ole valmis maksamaan 20 euroa. mä oon ihan ummikko näissä asioissa mutta näin isännöitsijä sanoi että tottakai voi pyytää hiukan vuokraa.

        Jos ei ole haluja maksaa pyytämääsi vuokraa, ei sullakaan tarvii olla haluja antaa ilmaiseksi sitä paikkaa.


    • Isolahti2

      Moi, ilman muuta jos sun autopaikkaa haluaa joku käyttää niin sen on myös siitä sinulle maksettava.

      Tämä kyseinen naapuri varmaankin ajatteli että saa sun paikan ilmaiseksi, joten hyvä kun kysyit ensin isännöitsijältä.

      Meidän taloyhtiössä kävi sillälailla että eräs osakas muutti pois, ja on myymässä asuntoaan jolloin hänen autopaikkansa on nyt tilapäisesti ollut tyhjillään. Eräs toinen osakas alkoi pakkasten tullen pitämään kakkosautoaan tyhjällä paikalla ilman lupaa.

      Autopaikan oikea omistaja lähetti 20e kuukausilaskun tälle naapurille autopaikan vuokrasta. Ei ole senjälkeen autoa tyhjällä paikalla näkynyt.

    • kojettua

      meillä oli rivitalossa 6 huoneistoa ja 6 autopaikkaa josta yksi ei maksanut autopaikkaa koska ei ollut hänellä autoa, mutta se oli kuitenkin hänen ja siihen ei saanut ajaa kukaan koska hänellä kävi ns"vieraita".
      sitten talvella hänen vieraat käyttivät lämpötolppaa vaikka eivät maksaneet siitä paikasta ja muut maksoivat.
      muutamia kertoja joku ajoi sille tyhjälle paikalle josta hän soitti heti isännöintiin...
      että semmonen eukko oli se jota ei saanut kukaan kuriin. arvatkaapa oliko hänellä muitakis tälläisia vinkeitä muitten päänmenoksi?
      onneksi muutimme v...ttuuun sieltä!

    • toi5

      Jos ei maksa autopaikkaa, ei ole autopaikkaa. Tällöinhän kokouksessa voidaan tehdä päätös, että yhtiöllä on 1 vieraspaikka kaikkien yhtiön asukkaiden vieraiden käytössä.

    • Anonyymi

      Asuntoyhtiön ikuinen ongelma,kukaan ei halua maksaa,käytetään vieraspaikkoja härskisti.
      Kun joku huomauttaa että ei asukkaitten jatkuvaan pysäköintiin, niin leimataan hankalaksi asukkaaksi,vaikka näistä on yhtiökokouksen järjestyssäännöt.
      Näin meillä ainakin Rajakylässä Vantaalla,hallituskin antaa sisäpiirin pysäköidä vieraspaikoille vaikka on vapaita vuokrapaikkoja.

      • Anonyymi

        Läskiperseet pysäköi vieraspaikalle, ulko-oven eteen tai nurmikolle VAIKKA olisi ihan ikioma paikkakin. Mutku sinne voi olla jopa 20 metriä pidempi matka! Ei jaksa noin kauas lyllertää.

        Sitten kun on autoja pitkin poikin pihaa, äkkää naapuritalojenkin asukkaat, että tonne voi satunnaiset vieraat jättää autonsa maastoparkkiin. Seuraavaksi pihalla seisoo eteläsuomalaisten remppareiskojen pakettiautot päivällä ja peräkärryt päivin öin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      197
      2033
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1396
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1155
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      64
      1086
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      153
      1042
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      979
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      847
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      828
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      765
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    Aihe