Voimat lopussa kaveriongelmien takia

yksinäinen orava-00

Aloitin juuri ylä-asteen, ja mulla on vain 2-3 kaveria, ja heidänkään kanssa en tule juttuun. Juttu lähti liikkeelle siis näin:

Minua kiusattiin ala-asteella, jossa oli n.30 oppilasta. Silloin minulla oli todella vähän kavereita. Aloitin 4. luokan uudessa koulussa (vanhempien eroamisen takia) , enkä koskaan tutustunut kunnolla kenenkään luokkalaiseni kanssa, koska kiusaaminen oli vienyt täysin itseluottamuksen. Tuolloin tutustuin kuitenkin muutamiin tyyppeihin, mutta olin aina luokan hiljaisin ja ujoin. No, nyt ylä-asteella ongelmat ovat pahentuneet. Vanhat kaverini jäivät ala-asteelle, ja ylä-asteella ne minun ainoat kaverit ovat alkaneet syrjiä ja muuten olla muiden kanssa. Sen lisäksi riitelemme lähes viikoittain. Olen todella ujo ja siitä varmaan johtuu sekin, ettei kavereita ole paljon. Mutta tällä hetkellä en ole väleissä kenenkään heistä kanssa. Koko koulussa ei ole ketään, kuka haluaisi olla mun kaveri. Mä en yksinkertaisesti jaksa enää. Kuraattorille on soiteltu kymmeniä kertoja ainaisista riidoista ja muista sellaisista, mutta ei mikään tunnu auttavan. Mitä teen!??? Äitini sanoi että jos ei ala loppua, muutamme toiselle paikkakunnalle, ja sitä en halua, koska minun on taas todella vaikea tutustua kehenkään. Tästä tuli kamala romaani mutta mun on pakko purkaa tunteeni johonkin.

14

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

      Mitä jos kokeilisit etsiä kavereita jostain mualta kuin koulusta? Voin kertoa, ettei TODELLAKAAN kannata olla tuollaisten assholejen kaveri jotka syrjivät sinua. Okei, on vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin mutta YRITÄ. Koulun ulkopuolella. Joku harrastus tai vastaava, missä sinua ei tunneta ennestään. Kuinkas?

      • yksinäinen orava-00

        Kiitos! Tuosta saattaa olla apua. Koulussakin voisin yrittää tutustua niihin luokkalaisiini (joita on noin 10) joita en tunne ennestään... Kiitos kuitenki... (:


    • tpoam

      Kokeile, tuskin siitä voisi haittaakaan olla. Onko sinulla ennestään harrastuksia?

      • yksinäinen orava-00

        Kyllä, pianonsoitto, ratsastus ja musiikin perusteet..


      • tpoam
        yksinäinen orava-00 kirjoitti:

        Kyllä, pianonsoitto, ratsastus ja musiikin perusteet..

        Oisko mahdollista saada niistä kavereita? Tarkoitan että kai siellä on sellaista porukkaa jota sä et ennestään tunne koulusta...mitä muuten meinaat musiikin perusteilla?


    • Foeteo ergo sum

      AIKUISET OVAT SYYLLISIÄ että nuoria / lapsia kiusataan. Sieltä pitäis löytyy kiusaajien elämään sellaiset sanktiot et jokainen vois käydä koulunsa niin että henkinen kehitys ei esty jonkin räkänokan idiootin toimesta. Mutta kun aikuiset
      onpi Brain Dead- aivokuolleita niin ennuste on heikko... ... miksi halutaan että
      OPPILAAN EI SALLITA KEHITTYÄ HENKISESTI !!!!!!!!!!!!???????

    • Hei,

      kiusaamiskertomusten lukeminen on aina yhtä raastavaa, mutta hyvä että kerrot tilateenstasi! Ja tpoam antoi hyvän vinkin, jos jostain harrastuksistasi löytyisi seuraa. Kirjoitat, ettei koulussa ole ketään joka haluaisi olla kaverisi. Onko koulussa joku johon haluaisit tutustua? Eli joku jonka kaveri sinä haluaisit olla?
      Yleensä yhteiset kiinnostuksen kohteet yhdistävät ja luovat ystävyyksiä.

      Jos kuraattori ei osaa auttaa niin olisiko koulussanne joku toinen aikuinen josta voisi olla apua?

      Silloin, kun on voimat lopussa kannattaa keskittyä niihin asioihin mitkä ovat hyvin ja mistä nauttii.

      Toivottavasti tilanteesi helpottuisi!
      t.Meri, Espoosta

    • semmonenjännä

      Mä oisin ainaki sun ystävä :3

      • yksinäinen orava-00

        mukava kuulla:3


    • myrsky

      Seurakunnan nuorten toiminnasta saattaisi löytyä myös kavereita. :)

      • Uupi duupi diipa daa

        Kunhan varot sitä aivopesua!


    • dsfsdfsg3

      Anna suosiolla periksi. Itselläni ei ole yhtäkään kaveria, lisäksi lopetin heti peruskoulun jälkeen. Nyt sitä sitten vain istutaan koneella ja ihmetellään..

    • kukaan ei auta

      Sano ketkä niin sua kiusaa niin meen ampuu niiltä kaikilta polvet paskaksi. Saatana kukaan oo auttamassa kiusattuja sinuna hakisin aseen ja rampauttaisin kaikki, sitten katotaan kuka nauraa tai kiusaa. Se menee aina niin että kiusattu ei enää jaksa ja millään ei ole väliä. Sitten kun kiusattu hakee aseen ja ampuu pari kiusaajaa niin sit koko helvetin suomi itkee kun kiusaajat on tapettu. Niin se menee ja omasta mielestäni kiusaajilla ei ole oikeutta elää.

      • tpoam

        Periaatteessa ehkä oikeudenmukaista, mutta siitä seuraa semmoinen sotku ettei ole tosikaan. Plus siinä aiheuttaa vain hallaa muille kiusatuille, kun pian luullaan et ne on kaikki suunnittelemassa jotain vitun joukkomurhaa. Eikä ole kuitenkaan ihan totta, ettei KUKAAN auttaisi kiusattuja. Opettajat tai vastaavat ei ehkä auta, mutta jotkut kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4257
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2404
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1494
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1170
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe