Koska suomi24 sivustolla ei ole näköjään omaa osiota meditaatiolle päädyin kirjoittamaan postoaukseni tänne:
Hei.
Olen päätynyt pohtimaan meditointia yhtenä keinona kasvattaa ja muokata itsenäisen ajatteluni prosessia.
Saan elämässäni usein jonkinlaista positiivista tunnetta käydessäni, ehkä kuulostaa hieman myös kummalliselta, keskusteluja mieleni sisällä, rakentaen polkua esimerkiksi jonkin ongelman ratkaisemiseen tai eri argumenttien pohtimiseen.
Toisin sanottuna pidän itsenäisestä pohdiskelemisesta ja olen kokenut sen nykyään olevan jopa jonkinlainen rakentava voimavara.
Tällainen prosessi on kuitenkin ollut ''vain'' luonnollista ja eräänä päivänä satuin ehdottamaan itselleni ajatusta meditoinnista: Voisinko saada siitä jonkinlaisen tradition ajattelemis-prosessin kehittämiseen tai kenties nykyhetken hahmotuksen lisäämiseen.
Uskon että meditoinnissa on monia, monia eri koulukuntia ja minulla ei tällä hetkellä ole kuvaa edes koko taiteenlajista.
Haluaisin vain kysyä onko tämänlainen olotilan kuvaus teillekin läheistä aloittaessanne meditointia ja minkälaista ''tekniikkaa'' tai kirjallisuuteen minun pitäisi lähestyä.
Tässä elämäntilanteessani omaan hyvin paljon aikaa ja avoimuutta tämänlaisen harrastuksen aloittamiseen.
Kiitos erittäin paljon vastauksista :)
(Taas) Kysymyksiä meditoinnin aloittamisesta.
5
195
Vastaukset
- Soppakauha.
"Haluaisin vain kysyä onko tämänlainen olotilan kuvaus teillekin läheistä aloittaessanne meditointia ja minkälaista ''tekniikkaa'' tai kirjallisuuteen minun pitäisi lähestyä."
Meditaatiosta hyvä kirja:
J.Krishnamurti: Erillisyyden päättyminen.- asdgsadfasfdg
Kiitoksia, pitääpäs tutustua teokseen lähiaikoina.
- 19+19
Krishnamurtia voi kyllä suositella.
Jos buddhalaiseen vipassana (insight) meditaatioon haluat tutustua, niin tätä kirjaa pidetään yleisesti yhtenä parhaista johdannoista aiheeseen: http://goo.gl/hkYYK - aloittaja..
Kiitoksia materiaalista.
Huhhuh.. muutin juuri uuteen asuntoon ja voisin kuvitella rakentavani tietynlaista seesteisyyttä arjessani.
Joten näyttää siltä että juuri tämä tilanne olisi optimaalinen eri materiaalin omaksumiseen ja eräänlaisen työstämisen aloittamiseen. - simppelintä
Tässä helppo opas, Suomalainen zen-opas:
http://www.basambooks.com/kirja/978-952-5734-52-2/suomalainen-zen-opas-2-painos/#.UkgroD89W1A
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2599658K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1675422Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1555055PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *624721- 1822204
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.112145Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2991766- 881488
- 151135
- 411083