Koska suomi24 sivustolla ei ole näköjään omaa osiota meditaatiolle päädyin kirjoittamaan postoaukseni tänne:
Hei.
Olen päätynyt pohtimaan meditointia yhtenä keinona kasvattaa ja muokata itsenäisen ajatteluni prosessia.
Saan elämässäni usein jonkinlaista positiivista tunnetta käydessäni, ehkä kuulostaa hieman myös kummalliselta, keskusteluja mieleni sisällä, rakentaen polkua esimerkiksi jonkin ongelman ratkaisemiseen tai eri argumenttien pohtimiseen.
Toisin sanottuna pidän itsenäisestä pohdiskelemisesta ja olen kokenut sen nykyään olevan jopa jonkinlainen rakentava voimavara.
Tällainen prosessi on kuitenkin ollut ''vain'' luonnollista ja eräänä päivänä satuin ehdottamaan itselleni ajatusta meditoinnista: Voisinko saada siitä jonkinlaisen tradition ajattelemis-prosessin kehittämiseen tai kenties nykyhetken hahmotuksen lisäämiseen.
Uskon että meditoinnissa on monia, monia eri koulukuntia ja minulla ei tällä hetkellä ole kuvaa edes koko taiteenlajista.
Haluaisin vain kysyä onko tämänlainen olotilan kuvaus teillekin läheistä aloittaessanne meditointia ja minkälaista ''tekniikkaa'' tai kirjallisuuteen minun pitäisi lähestyä.
Tässä elämäntilanteessani omaan hyvin paljon aikaa ja avoimuutta tämänlaisen harrastuksen aloittamiseen.
Kiitos erittäin paljon vastauksista :)
(Taas) Kysymyksiä meditoinnin aloittamisesta.
5
186
Vastaukset
- Soppakauha.
"Haluaisin vain kysyä onko tämänlainen olotilan kuvaus teillekin läheistä aloittaessanne meditointia ja minkälaista ''tekniikkaa'' tai kirjallisuuteen minun pitäisi lähestyä."
Meditaatiosta hyvä kirja:
J.Krishnamurti: Erillisyyden päättyminen.- asdgsadfasfdg
Kiitoksia, pitääpäs tutustua teokseen lähiaikoina.
- 19+19
Krishnamurtia voi kyllä suositella.
Jos buddhalaiseen vipassana (insight) meditaatioon haluat tutustua, niin tätä kirjaa pidetään yleisesti yhtenä parhaista johdannoista aiheeseen: http://goo.gl/hkYYK - aloittaja..
Kiitoksia materiaalista.
Huhhuh.. muutin juuri uuteen asuntoon ja voisin kuvitella rakentavani tietynlaista seesteisyyttä arjessani.
Joten näyttää siltä että juuri tämä tilanne olisi optimaalinen eri materiaalin omaksumiseen ja eräänlaisen työstämisen aloittamiseen. - simppelintä
Tässä helppo opas, Suomalainen zen-opas:
http://www.basambooks.com/kirja/978-952-5734-52-2/suomalainen-zen-opas-2-painos/#.UkgroD89W1A
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,512357Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.952075Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e962044Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241917MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131781Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5241667Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S71580Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?501397Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas411343Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.751319