Onko enää mitään järkeä säilyttää Hyrynsalmea tätä pidempään itsenäisenä kuntana? Eiköhän juuri nyt, kun uutta ehdokasta kunnanjohtajaksi ruvetaan pähkäilemään, olisi korkein aika aloittaa neuvottelut Suomussalmen kunnan kanssa kuntaliitoksesta? Faktaa on koko kunnan ulospäin näkyvä kurjuus, johon ei ole näkynyt enää minkäänlaista valopilkkua vuosikausiin. Ja entä paikkakuntalaisten metsäläisyys? Ei taida Esa olla ainoa vähän kuin kaarnasta repäisty noihin kunnan hommiin. Itselläni on käsitys, että myös virkamiehet kunnassa taitavat kaikki enemmän tai vähemmän laiskasti hoitaa hommiaan. Ottaisivat Esasta esimerkkiä edes innokkuudessa. Mutta hukkuvan laivan puolesta ei näytä kenenkään mielestä oikein kannattavan toimia. Mennään läpi siitä mistä aita on matalin ja ajetaan viimeiseen asti omaa etua muista välittämättä. Korruptio kukkikoon. Näin se näyttää menevän. Se on pelin henki. Hyrynsalmi on muisto vain, muisto vain..
Hyrynsalmi jo aikansa elänyt
14
379
Vastaukset
- kurjuuven kurjuus
Mitäpä se hyvejää??? Kaksi kurjaa yhteen on yksi iso kurja....
- insinööri Esboo
Kyllä Esa pitää äänestää, sillä Esa on haastanu Matti kemppisenkin Moision koulun kohtalosta keskusteluun, kannattaako 350 000 euroa uhrata joka vuosi Moision koulun ylläpitämiseksi, kun vero rahat menee suurimmaksi osaksi toiselle paikka kunnalle.TÄTÄ ESA ON OLLUT INNOISSAAN VETÄMÄSSÄ KESKUSTELUUN MUKAAN Esa äänestämään kun vaaleja tulee !!!
- insiunööri ESBOO
Kaikki Esaa äänestämään seuraavissa vaaleissa koska esa on rohkea mies ja on pannu homot selkä seinää vasten vasten.Hienoa Esa
- insinööri ESBO IF
insiunööri ESBOO kirjoitti:
Kaikki Esaa äänestämään seuraavissa vaaleissa koska esa on rohkea mies ja on pannu homot selkä seinää vasten vasten.Hienoa Esa
Esaa kaikki äänestämään kun se ajankohta tulee aikkaaan ja on aika astua isompiin saappaisiin rohkeana miehenä !!!
- pehr-seth
insiunööri ESBOO kirjoitti:
Vai on esa pannu homot selkä seinää vasten :D No, sujuuhan se niinkin.
- Samaa ihmetellyt
Eikö Hyrynsalmen kunnan pelin henki ole myös tärkeiden virkojen junailu omalle tietylle sukulaispiirille? Jos vähänkin sivusta tarkastelee, jonkinlainen dynastiahan siellä kunnantalolla on. Miksi enää kunnanjohtajaa valitsemaan, kun melko varmasti dynastia itse on ylintä johtajaansa valitsemassa? Koulutus ja pätevyys
sille tuskin merkitsevät mitään, virka ja palkka vain. Lienenkö oikeassa, mutta
jos näin on, niin minustakin kunnan olisi ryhdyttävä neuvottelemaan Suomussalmen kanssa kuntaliitoksesta. Suomussalmella ainakin ovat pätevät viranhaltijat toimialajohtajia myöten.- Emeli Keranen
"Eikö Hyrynsalmen kunnan pelin henki ole myös tärkeiden virkojen junailu omalle tietylle sukulaispiirille? Jos vähänkin sivusta tarkastelee, jonkinlainen dynastiahan siellä kunnantalolla on. Miksi enää kunnanjohtajaa valitsemaan, kun melko varmasti dynastia itse on ylintä johtajaansa valitsemassa? Koulutus ja pätevyys
sille tuskin merkitsevät mitään, virka ja palkka vain."
Näinkin, mutta samaahan se lienee koko maassakin?
Hyrynsalmellakin on "valtaa" pitävien taholta suosittu aina lähipiiriä.
Tms. tahoja joista on kulloistenkin asioiden suhteen ovat jotkut voineet hyötyä.
Isompi tai pienempi porukka.
Päivänvaloa kestämättömiä päätöksiä aina tehty.
Kyseenalaistajat joutuvat aina leimatuiksi.
Vaikka he koettavat nähdä laajemmasta näkökulmasta. Kuntalaisten etu!
Kuluvan vuoden aikanakin on tehty päätöksiä, jotka vaikuttaisivat olevan hyvinkin kyseenalaisia?
Valtuutetut ovat pääsääntöisesti olleet kautta aikain joo-joo porukkaa kun ei ole ymmärretty asioista juuri mitään.
Näitä seuraamisia on moni kirjannut ylöskin.
Aika näyttää moniko on päättänyt niiden julkaisusta tulevaisuudessa?
Suunta Suomessa ja maailmalla enemmän ja enemmän yksien taskuun rahat ohjautuvat.
Mielenkiintoista seurata mihin johtaa Hyrynsalmenkin "tarinan" jatko?
- Herrat horisoo
Hyrynsalmi on mennyt taaksepäin henkisesti ja toimeliaisuudessa sitten Hallan Ukon. Juhlavuoden seminaari oli Hallan Ukolle niin ettei hän itse olisi varmaan päässyt koko tilaisuuteen. Tavallinen ihminen ei päässyt tilaisuudeen kun pukukoodiksi oli merkitty Casual.Olikohan Hallantalon ovepielessä pukukoodi Casual?
- Ennustajaukko kertoo
Hyrynsalmesta tulee muutaman vuoden kuluessa Kajaaniin pakkoliitetty kunta. Tosin mitään muuta tulevaisuutta ei kukaan ajatteleva voisi tällaiselle taantuvalle kunnalle ennustakaan.
- On Ne fiinejä
http://www.ylakainuu.fi/Uutiset/1194840433791/artikkeli/hallan ukkoa kaivattiin seminaarissa.html
Herää kysymys että kuinka hienot puvut yleisöllä olisi ollutkaan jos ei olisi ollut tuota casual-ohjeistusta? - Esa taas täällä
Olen minä kyllä melekosen soporan tänne kehittännä!
- Piiraisen Jallu
Voi helvet.. idiootit!! Itsehän te sinne henkilöt vaaleista toiseen äänestätte, neljän vuoden välein?? Anteeksi haittehan te tällä pahvipää Esalla ( Luvankylän AMK: ssa lukuisia tutkintoja suorittaneella insinjöörillä ja saman kylän moninkertaisia mestaruuksia voittaneella tyhjä päällä ) muutosta ja mikä on tulos??? Lukekaa näitä sen kirjoituksia mitä se idioo... näillä Kainuun palstoilla terrorisoi!! Voi hyvää päivää, kun te valittajat olette yksinkertaisia!
- Mitä sitä siihen
jättää sillä niputetaan Sumppi ,Hyrskä ja Ärrijärvi yhteen ja anotaan Kostamoskajan etäpesäkkyyttä.
- LAKI ON TOIM PUOLEL
JOS JOTAIN jOKU PYSTYY TODISTAMAAN NIIN SE ON KUIN LEHTITOIMITTAJA ELI SE VOI KIRJOITTA MITÄ TIETÄÄ JA JOS KYSEESSÄ JULKISUUDEN HENKILÖ SITÄ ENEMMÄN MUTTA NE JOTA ESASTA KIRJOITTAVAT ON TUOMITTAVA, HÄN ON YKSITYIHENKILÖ JA TODISTAJA JA ASIAN OSAINEN MUTTA EI SYYTETTY !!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760