kuntoutus

Eicca00

Sairauspäivärahalla useita kuukausia takana ja seuraavaksi haettava kuntoutustukea. Onko kuntoutusrahalla ja sairauspäivärahalla suurta eroa?

10

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloton

Niilä voi olla suurikin ero nimittäin kun sitä kuntoutusrahaa ei välttämättä myönnetä lainkaan.

• gggggggg

Mielenkiintoista? eli kuinka niin voisi käydä?

• tuloton

Kuinka niin voisi käydä?
        Sellainen käy tosi monelle. kelahan sen päättää näkemättä kuulematta sinua. Itse olin noin vuoden sairauspäivärahall ja sen jälkeen kela hylkäsi kuntoutustukihakemukseni, vaikka aivan samoilla diagnooseilla sitä hain jolla olis saanut sairauspäivärahaa, nyt kelan mukaan kyseessä ei ollutkaan enää sairaus. Kaiken kukkuraksi he kyllä myönsivät minulle terapiaan rahaa vaikka siis en ollutkaan enää sairas. Nyt olen toista vuotta tuloton. Onneksi kuitenkin on vielä tt-tuki jonka turvin kykenen elämään ja he onneksi maksavat loppuosan terapiakuluistakin, muuten sekin jäisi käymättä.

• näin on

olen aivovamman saanut jolle kela maksoi pätkissä vain murtuneesta nilkasta ja senkin katkaisi 45 päivää ennen kun olisin saanut kuntoutustukea-työkyvyttömyyseläkettä,eikä se ole sen jälkeen suostunut maksamaan mitään!
      olis kiva kuulla millä sairauksilla te sitä saatte!

• jjaaooiu54

Uskomattomalta kuulostaa, mutta uskotava se on jos näin todellakin käynyt. Itse asiassa jännitti jo sairauspäivärahan jatkokin kun vaadittiin kelankin lääkärin lausuntoa kahden muun b-lausunnon lisäksi, mutta mitään ongelmaa tai kyselyjä ei tullut ja rahat rullaa kuten ennenkin. Riippuu todella paljon ilmeisesti lausunnoista ja sananmuodoista koko sirkus. muuta selitystä en keksi.

• tuloton

Tuon sairauspäivärahan jatkohan on yleensä vaan rutiinitoimenpide eli ei tarvitse edes hakemusta täyttää uudelleen vaan käy vain lääkärissä joka kirjoittaa b-lausunnon.
        Ihan toinen asia on kuntoutustuki, sehän on samalla määräaikainen eläke. Ja eläkettähän ei ihan tuosta vaan sitten myönnetä laisinkaan. Toiset joutuu vuosikaudet hakemaan ennenkuin menee läpi.
        Monilla on se usko jos ei sairauspäivärahakauden aikana parene niin sitten se jatkuu kuntoutustuen nimikkeellä eteenpäin. Näin ei todellakaan asia ole. Näitä ihmisiä, sairaita, on tässä maassa tuhansia, monet työkkärin kirjoilla työtä hakemassa. Systeemi kun on se , ellet saa kuntoutustukea voit saada työkkärirahaa kunhan haet töitä vaikka oletkin sairas.

• eikuntoutusta

minultakin hylättiin sairauspäiväraha juuri kun olisin saanut oikeuden hakea kuntoutustukea!

Tämä on systemaattista kelalta.

• tuloton

Ei sillä ole väliä hylätäänkö se sp.raha juuri ennen oikeutta hakea kuntoutustukea. Hylsyjä satelee silti tosi paljon.

• bbbbb

Tavallaan rutiinitoimenpide, mutta silti pyydettiin toistakin b-lausuntoa toiselta lääkäriltä, mutta kai se on muuttunut tällaiseksi. Seuraavaksi tuli kelalta kirje jossa oli mainittu, että voit hakea eläkettä silloin ja silloin.

• aaapooolokoi

Kuntoutuksen voi hakea kelalta myös sähköisesti ja b-lausunnot toimitettava sinne. Mitään romaania ei ilmeisesti tarvitse kuitenkaan kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3442
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2033
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1941
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1329
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      86
      1303
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      945
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      943
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe