kuntoutus

Eicca00

Sairauspäivärahalla useita kuukausia takana ja seuraavaksi haettava kuntoutustukea. Onko kuntoutusrahalla ja sairauspäivärahalla suurta eroa?

10

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloton

      Niilä voi olla suurikin ero nimittäin kun sitä kuntoutusrahaa ei välttämättä myönnetä lainkaan.

    • gggggggg

      Mielenkiintoista? eli kuinka niin voisi käydä?

      • tuloton

        Kuinka niin voisi käydä?
        Sellainen käy tosi monelle. kelahan sen päättää näkemättä kuulematta sinua. Itse olin noin vuoden sairauspäivärahall ja sen jälkeen kela hylkäsi kuntoutustukihakemukseni, vaikka aivan samoilla diagnooseilla sitä hain jolla olis saanut sairauspäivärahaa, nyt kelan mukaan kyseessä ei ollutkaan enää sairaus. Kaiken kukkuraksi he kyllä myönsivät minulle terapiaan rahaa vaikka siis en ollutkaan enää sairas. Nyt olen toista vuotta tuloton. Onneksi kuitenkin on vielä tt-tuki jonka turvin kykenen elämään ja he onneksi maksavat loppuosan terapiakuluistakin, muuten sekin jäisi käymättä.


    • näin on

      olen aivovamman saanut jolle kela maksoi pätkissä vain murtuneesta nilkasta ja senkin katkaisi 45 päivää ennen kun olisin saanut kuntoutustukea-työkyvyttömyyseläkettä,eikä se ole sen jälkeen suostunut maksamaan mitään!
      olis kiva kuulla millä sairauksilla te sitä saatte!

    • jjaaooiu54

      Uskomattomalta kuulostaa, mutta uskotava se on jos näin todellakin käynyt. Itse asiassa jännitti jo sairauspäivärahan jatkokin kun vaadittiin kelankin lääkärin lausuntoa kahden muun b-lausunnon lisäksi, mutta mitään ongelmaa tai kyselyjä ei tullut ja rahat rullaa kuten ennenkin. Riippuu todella paljon ilmeisesti lausunnoista ja sananmuodoista koko sirkus. muuta selitystä en keksi.

      • tuloton

        Tuon sairauspäivärahan jatkohan on yleensä vaan rutiinitoimenpide eli ei tarvitse edes hakemusta täyttää uudelleen vaan käy vain lääkärissä joka kirjoittaa b-lausunnon.
        Ihan toinen asia on kuntoutustuki, sehän on samalla määräaikainen eläke. Ja eläkettähän ei ihan tuosta vaan sitten myönnetä laisinkaan. Toiset joutuu vuosikaudet hakemaan ennenkuin menee läpi.
        Monilla on se usko jos ei sairauspäivärahakauden aikana parene niin sitten se jatkuu kuntoutustuen nimikkeellä eteenpäin. Näin ei todellakaan asia ole. Näitä ihmisiä, sairaita, on tässä maassa tuhansia, monet työkkärin kirjoilla työtä hakemassa. Systeemi kun on se , ellet saa kuntoutustukea voit saada työkkärirahaa kunhan haet töitä vaikka oletkin sairas.


    • eikuntoutusta

      minultakin hylättiin sairauspäiväraha juuri kun olisin saanut oikeuden hakea kuntoutustukea!

      Tämä on systemaattista kelalta.

      • tuloton

        Ei sillä ole väliä hylätäänkö se sp.raha juuri ennen oikeutta hakea kuntoutustukea. Hylsyjä satelee silti tosi paljon.


    • bbbbb

      Tavallaan rutiinitoimenpide, mutta silti pyydettiin toistakin b-lausuntoa toiselta lääkäriltä, mutta kai se on muuttunut tällaiseksi. Seuraavaksi tuli kelalta kirje jossa oli mainittu, että voit hakea eläkettä silloin ja silloin.

    • aaapooolokoi

      Kuntoutuksen voi hakea kelalta myös sähköisesti ja b-lausunnot toimitettava sinne. Mitään romaania ei ilmeisesti tarvitse kuitenkaan kirjoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe