kuntoutus

Eicca00

Sairauspäivärahalla useita kuukausia takana ja seuraavaksi haettava kuntoutustukea. Onko kuntoutusrahalla ja sairauspäivärahalla suurta eroa?

10

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloton

Niilä voi olla suurikin ero nimittäin kun sitä kuntoutusrahaa ei välttämättä myönnetä lainkaan.

• gggggggg

Mielenkiintoista? eli kuinka niin voisi käydä?

• tuloton

Kuinka niin voisi käydä?
        Sellainen käy tosi monelle. kelahan sen päättää näkemättä kuulematta sinua. Itse olin noin vuoden sairauspäivärahall ja sen jälkeen kela hylkäsi kuntoutustukihakemukseni, vaikka aivan samoilla diagnooseilla sitä hain jolla olis saanut sairauspäivärahaa, nyt kelan mukaan kyseessä ei ollutkaan enää sairaus. Kaiken kukkuraksi he kyllä myönsivät minulle terapiaan rahaa vaikka siis en ollutkaan enää sairas. Nyt olen toista vuotta tuloton. Onneksi kuitenkin on vielä tt-tuki jonka turvin kykenen elämään ja he onneksi maksavat loppuosan terapiakuluistakin, muuten sekin jäisi käymättä.

• näin on

olen aivovamman saanut jolle kela maksoi pätkissä vain murtuneesta nilkasta ja senkin katkaisi 45 päivää ennen kun olisin saanut kuntoutustukea-työkyvyttömyyseläkettä,eikä se ole sen jälkeen suostunut maksamaan mitään!
      olis kiva kuulla millä sairauksilla te sitä saatte!

• jjaaooiu54

Uskomattomalta kuulostaa, mutta uskotava se on jos näin todellakin käynyt. Itse asiassa jännitti jo sairauspäivärahan jatkokin kun vaadittiin kelankin lääkärin lausuntoa kahden muun b-lausunnon lisäksi, mutta mitään ongelmaa tai kyselyjä ei tullut ja rahat rullaa kuten ennenkin. Riippuu todella paljon ilmeisesti lausunnoista ja sananmuodoista koko sirkus. muuta selitystä en keksi.

• tuloton

Tuon sairauspäivärahan jatkohan on yleensä vaan rutiinitoimenpide eli ei tarvitse edes hakemusta täyttää uudelleen vaan käy vain lääkärissä joka kirjoittaa b-lausunnon.
        Ihan toinen asia on kuntoutustuki, sehän on samalla määräaikainen eläke. Ja eläkettähän ei ihan tuosta vaan sitten myönnetä laisinkaan. Toiset joutuu vuosikaudet hakemaan ennenkuin menee läpi.
        Monilla on se usko jos ei sairauspäivärahakauden aikana parene niin sitten se jatkuu kuntoutustuen nimikkeellä eteenpäin. Näin ei todellakaan asia ole. Näitä ihmisiä, sairaita, on tässä maassa tuhansia, monet työkkärin kirjoilla työtä hakemassa. Systeemi kun on se , ellet saa kuntoutustukea voit saada työkkärirahaa kunhan haet töitä vaikka oletkin sairas.

• eikuntoutusta

minultakin hylättiin sairauspäiväraha juuri kun olisin saanut oikeuden hakea kuntoutustukea!

Tämä on systemaattista kelalta.

• tuloton

Ei sillä ole väliä hylätäänkö se sp.raha juuri ennen oikeutta hakea kuntoutustukea. Hylsyjä satelee silti tosi paljon.

• bbbbb

Tavallaan rutiinitoimenpide, mutta silti pyydettiin toistakin b-lausuntoa toiselta lääkäriltä, mutta kai se on muuttunut tällaiseksi. Seuraavaksi tuli kelalta kirje jossa oli mainittu, että voit hakea eläkettä silloin ja silloin.

• aaapooolokoi

Kuntoutuksen voi hakea kelalta myös sähköisesti ja b-lausunnot toimitettava sinne. Mitään romaania ei ilmeisesti tarvitse kuitenkaan kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      8112
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3430
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2403
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1630
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1477
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      184
      1465
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1355
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      56
      1224
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      183
      1136
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      43
      1090
    Aihe