Pääaineeni on tietotekniikka ja sivuaineeni on konetekniikka. Onko sivuaineeni laaja vai normaali? Kanditutkintoon tarvitaan 30op, onko se laaja ? Miksei opinto-oppaassa lue mikä on laaja sivuaine vai pitäisikö sen muka olla päivän selvää...?
Mitä tarkoittaa laaja sivuaine?
7
2543
Vastaukset
- mitäh...
Ei pahalla, mutta ootko todella teknillisessä jos et edes googlea osaa käyttää?
- aloittajaj11+3
En kysyisi täältä jos oisin löytänyt. Googlesta löytyy vaan, että se on 60op. Teknillisessä yliopistossa varmaankin eri tavoin menee nää pisteet. Kandissa pitäisi 30op ja 20op DI. Tästä tulee 50op, mutta kutsutaanko tätä muka sitten laajaksi sivuaineeksi kun kerran joudun DI opinnoissa pakossakin ottamaan ne 20op sivuaineesta? Joistakin kursseista on valittavana kaksi erilaista, laaja tai normaali. Laaja antaa enemmän op ja kestää pidempää, kun taas normaali vähemmän ja lyhyempi. Haluaisin vain tietää, että minkä mun kuuluisi valita.
- Kysyn kumminkin
aloittajaj11+3 kirjoitti:
En kysyisi täältä jos oisin löytänyt. Googlesta löytyy vaan, että se on 60op. Teknillisessä yliopistossa varmaankin eri tavoin menee nää pisteet. Kandissa pitäisi 30op ja 20op DI. Tästä tulee 50op, mutta kutsutaanko tätä muka sitten laajaksi sivuaineeksi kun kerran joudun DI opinnoissa pakossakin ottamaan ne 20op sivuaineesta? Joistakin kursseista on valittavana kaksi erilaista, laaja tai normaali. Laaja antaa enemmän op ja kestää pidempää, kun taas normaali vähemmän ja lyhyempi. Haluaisin vain tietää, että minkä mun kuuluisi valita.
Ei tullut mieleesi kysyä asiaa opintoneuvojalta? Hän pystyy varmaan kertomaan asian sinullekin.
- 22+5
perustieteiden laaja oppimäärä =/= laaja sivuaine.
- varhaisjakelu
en itse edes ole _vielä_ teknillisessä ja silti tiedän nuiden eron
aion lukea energiatekniikkaa pääaineena (paikka on)
suuntautuminen uusiutuva energia
sen kylkeen...
laaja sivuaine konetekniikasta (magna cum laude)
(suppea) sivuaine sähkötekniikasta (approbatur)
-> tuuli/aurinkoenergia - 8+3
Eikö kaikki sivuaineet ovat laajoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445860
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253636Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1222845- 472518
- 372221
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2651878Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511818Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä231765- 331610
- 281570