Jukka Saarinen, taiteilija Treelta

Taidetta kotiin?

Jukka Saarisen töitä on ollut silloin tällöin tarjolla myyntinäyttelyissä. Ihan hyviä, mutta onko Jukka Saarinen hyvä sijoitus. Hinnat eivät ole "halvimmasta päästä". Ken tietää paremmin?

9

10353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä

Pitkällä ajalla Saarinenkin on sijoitus. Yleensä
      hyvä taide on aina loistava sijoitus.Nyt on taide ollut jo pitkään hyvin halpaa,joten kannattaa sijoittaa juuri nyt,kunhan ei osta harrastajien
      tekeleitä.

• EsaH

Taiteesta en varmaan ymmärrä tuon taivallista, enkä tunne Saarisen töitä, mutta olen harvakseltaan ostellut tauluja, joista itse pidän.
        Taiteen halpuudesta voisinkin olla eri mieltä. Euron myötä hinnat arviolta tuplaantuivat taulukauppiailla.

• Tietäjä
        EsaH kirjoitti:

Taiteesta en varmaan ymmärrä tuon taivallista, enkä tunne Saarisen töitä, mutta olen harvakseltaan ostellut tauluja, joista itse pidän.
        Taiteen halpuudesta voisinkin olla eri mieltä. Euron myötä hinnat arviolta tuplaantuivat taulukauppiailla.

Kalliimpi ja ns. parempi taide on tullut huimasti alas siitä, mitä se oli esim. 15-vuotta sitten.
        Jos ostelet vähemmän tunnettujen töitä, saatat maksaa kyllä liikaa.Arvotaide on nyt edullista.Itse olen ostellut muutaman vuoden aikana hyvin edullisia vanhojen mestareiden töitä.

• 38pekava

Uskoisin että on hinta ja laatu suhde hyvä. Juhani Palmu. Ismo Pyykkö. Juhani Honkasen töihin vertailessa miellestäni on hyvä sijoitus .Voiko kenekään taiteilijoiden töitä verrata kun taide on varmaan pitkälle maku kysymys

• Koulutettu

vaatii asiantuntemusta tavoittelee kumpaa vain niin tuo luttelo jo viittaa siihen, ettei sitä ole.

Kannattaa aina katsoa on kyseinen taiteilija matrikkelissa (siitä oikeasta) muutoin sille taideostokselle on vaikea asettaa mitään odotusarvoa jälleenmyytäessä.

Jos vain omista taide- ja kauneuskäsitteistä pitää voi yhtä hyvin ostaa kukkia torilta ne kuihtuvat pois ja niistä jää vain muistoarvo, jota on vaikea noteerata vaikka niistä itse pitäisikin.

• jussijuhonpoika

Jukka Saarinen, taiteilija Treelta ,olen tuntenut Jukan jo 60-luvun alusta .Hän on oikea taiteilija , joka tekee tosi taidetta .Eikä ole mikään lankkumaalari . Taidekerhoissa on monenlaista muka taitilijaa . Jopa töhertelijöitä joita jotkut nimeävät taitelijoilsi ....

• Anonyymi

Matriikkelit on pienen piirin oma kerho,johon moni laadukas taiteilija ei edes halua.
        Hinta tai laatu ei määräydy matriikkelista.

• hyväonollasemitäon

- taiteesta saa ahaata jopa tavallisesta arkisesta taiteesta

realismissa on viehätystä, miten se on tehty, mitä kuvaa, kokonaisuus ja taitelijan inhimmillisyys, mikä on inhimmillisyydessä tärkeintä, että ei ole kone...

• Rkokko

Jukka oliko sulla myymälä hesassa. Mulla myynnissä nyt ne Parikan taulut 2 kpl akvarellit
      Sekä vedos Juhani palmu maalaistalon kuutamossa. Mitä noista saisi?
      Soita r kokkonen 0400460410

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      176
      2135
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      38
      1483
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1174
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      932
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      866
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      252
      845
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      802
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      733
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      202
      679
    Aihe